28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

GLOSA: Jak fungují dotace?

Postavíte „kongresové centrum“ případně „školicí středisko“ s velkým podílem z peněz daňových poplatníků v rámci dotačního programu s názvem řekněme třeba „vzdělání“, to zní přeci ušlechtile.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hlosta 20.3.2016 8:46

Dotování = zadlužování

Dotování je ve své podstatě skryté zadlužování. Namísto efektivního investování soukromého kapitálu se společnost sama sebe okrádá ve prospěch soukromých subjektů. Navíc je to požehnáno "nositeli dobra", kteří si osobují výhradní právo určovat, co dobro je a co není.

M. Prokop 19.3.2016 15:27

Stručné, jasné, výstižné.

Kdo přerozděluje, má MOC.

P. Skřivan 19.3.2016 17:20

Re: Stručné, jasné, výstižné.

Ano, nebýt dotací z Bruselu, tak naší politici, zejména ti orientovaní východním směrem, rozkradou i to, co na do Bruselu posíláme.

L. Novák 19.3.2016 18:43

Re: Stručné, jasné, výstižné.

Brusel je kterým směrem? 8-O

M. Prokop 19.3.2016 21:25

Re: Stručné, jasné, výstižné.

Problém je přerozdělování. PŘEROZDĚLOVÁNÍ ! Jestli v Praze nebo Bruseli, to už je jedno.

Méně přerozdělování, méně příležitostí k rozkrádání.

Nebýt dotací z Brusele, je toho ke kradení méně.

J. Jurax 20.3.2016 22:36

Re: Stručné, jasné, výstižné.

No a teď rozkradou i to, co brusele přichází, není-liž pravda?

Na orientaci kradoucích politiků naprosto nezáleží ... :-)

I. Schlägel 19.3.2016 11:28

Dotace fungují jako téměř vše,

co organizuje a z peněz daňových poplatníků financuje stát prostřednictvím svých osvícených politiků a úředníků. Překvapuje mne, kolik lidí je neustále překvapených při zjištění, jak stát v praxi funguje, když je to známo a zaznamenáváno již několik století. Ale kobliha zdarma je prostě kobliha zdarma. Tomu neodoláš.

L. Novák 19.3.2016 18:46

Re: Dotace fungují jako téměř vše,

A zdá se, že blbů, co se ženou za "koblihem zdarma" je v každém národě převaha... Mezi občany Česka rozhodně! :-P

J. Jurax 20.3.2016 22:37

Re: Dotace fungují jako téměř vše,

To máte těžké - tu tři pětky, tu koblížek - kdo Vám to dá?

P. Götze 19.3.2016 11:08

RE

To vsichni vime vpodstate tak nejak ze jo. Otazka je co s tim. Protoze to vse je v takovem stadiu, ze az se dotace zastavi, zhrouti se cely stat, potazmo system. Pochybuju, ze tady nekdo dokaze vladnout bez techto penez, aniz by je do par let lidi neposlali k certu.

M. Prokop 19.3.2016 15:29

Re: RE

Pokud by se dotace zastavily, krachne pár zbytečných projektů o chvíli dříve a jinak se nestane vůbec nic.

Alespoň nic škodlivého.

P. Skřivan 19.3.2016 17:19

Re: RE

... a ručíte za to, že v těch "zbytečných" projektech není žádný, který by stál za to ? :-)

L. Novák 19.3.2016 18:49

Re: RE

Představa, že kvůli několika procentům skutečně občanům obecně užitečných projektů se musí vyhodit zbylých přes 90% peněz doslova do kanálu mi připadne poněkud hloupé. Vám ne?

M. Prokop 19.3.2016 21:26

Re: RE

Žádný, který by nešel zařídit bez okliky přes Brusel.

J. Jurax 20.3.2016 22:38

Re: RE

Přesně.

K. Janyška 19.3.2016 10:02

Dotace fungují jako nástroj socialistů k jejich podplácení,

okrádání druhých ve prospěch svých a k osobnímu kradení do vlastní kapsy... Dzp.

Z. Rychlý 19.3.2016 9:57

Dotace jsou narkotikum.

Spolehlivý jed, který vše zničí. Kdo do toho jednou spadne - má mizivé šance na opuštění systému.

Dotace a s tím spojené přerozdělování, to je princip socialismu. Přerozdělovat zdroje, které jsem nevytvořil, je tak milé !

J. Jurax 20.3.2016 22:41

Re: Dotace jsou narkotikum.

Nejen milé. Ti, jimž bylo přerozděleno, se samozřejmě revanžují - nejlíp předem - jinak by dostali kulové.

A na tomhle - dotacích a přerozdělování - stojí a padá rudozelená EU.

P. Selinger 19.3.2016 9:41

Veškeré dotace vynálezem ďábla jsou

a rovněž tak investiční pobídky. Kdy už konečně v Čechách zavládne rozum.

J. Jurax 20.3.2016 22:43

Re: Veškeré dotace vynálezem ďábla jsou

Až nebude z čeho přerozdělovat. Tím končívá socialismus a - nakrátko - zavládne rozum.

V. Němec 19.3.2016 7:11

Dotace

nerostou na stromech ani jako zemáky v zemi.

Jsou to peníze vybrané z kapes nás všech a to v takovém množství, že správci neví co s nimi. Tak se vymyslily dotace, které jsou nástrojem korupce a ničení skutečné konkurence a podporování podvodníků-nefachčenků.

J. Chaloupka 19.3.2016 20:20

A není to přerozdělování socialismus, proti kterému

se v r. 1989 zvedla většina národa? Klaus má dvě zásluhy: prvotní odvalení balvanu podnikání a rozdělení se Slovenskem. K tomu prvnímu: naši a evropští úředníci rok za rokem přidávají tu klacík, tu stéblo, a že se to za těch 25 let nahromadilo, máme tu socík téměř zpět.

A ti Slováci by samostatným státem otravovali vzduch doteď, kdybychom to nerozdělili.

P. Skřivan 19.3.2016 6:38

Jelikož ti, co tohle dělají,

obvykle nevypadají jakože právě přijeli ze zlatého dolu, tak to jen tak vypadá. Znám jednu, co z dotací opravdu žije, ale po pravdě, kdyby tohle nedělala a provozovala normálně normální firmu, tak by na tom byla lépe: žádné riziko a zcela tržní výnos.

... a to jsou naše orgány ještě hodně tolerantní zejména v zájmu toho, aby dotace nepropadly ... .

Takže pan Svobodný je vlastně nepřítel nás všech: chce abychom ty dotace raději nechali Bruselu.

Jinak dotace je velmi vyčůraná věc: ten, kdo ji čerpá, se dobrovolně zbaví svobod, o které by ho nikdo jinak připravit nedokázal.

F. Lesniak 19.3.2016 7:03

Re: Jelikož ti, co tohle dělají,

Tak proč ta vaše "jedna" si tu firmu nezaloží a nežije z výnosů? Pan Svobodný chce upozornit, že všechny ty dotace jsou neskutečný podvod a bič na příjemce. Kolik lidí se kolem toho motá a kolik se toho rozkrade? Opravdu nejsme schopni postavit chodník bez jidášských grošů? Mimochodem miliardář Bureš si také smočil jazýček s ten to jistě potřebuje jako sůl.

J. Jurax 20.3.2016 22:44

Re: Jelikož ti, co tohle dělají,

No, holt není marně miliardář - on každý si smočit jazýček nedokáže ...

M. Koutný 19.3.2016 7:36

Re: Jelikož ti, co tohle dělají,

Co je to, s odpuštěním, za blábol?

Ta "jedna" buď ať se poctivě živí tím, že si založí firmu, když je to tak jednoduché a "nemá to žádná rizika" a nebo ať klidně páchá dobro, ale za svoje nebo za to, co jí někdo dobrovolně dá. Ona bude realita taková, že madam by se v normálním tržním prostředí uživila v nejlepším jako hajzlbába, a tak se přisála ke státnímu cecíku a provozuje něco nesmírně ušlechtilého, jako je sexuální výchova migrantů http://nazory.aktualne.cz/komentare/nemecko-reaguje-bleskove-sexualni-vychova-pro-uprchliky/r~27e06a0aecfa11e59045002590604f2e/

V. Vaclavik 19.3.2016 9:01

Re: Jelikož ti, co tohle dělají,

Bohuzel dotace jsou socialisticke zlo, i kdyby se za ne 'pachalo' neco opravdu uzitecneho, jakkoli malo pravdepodobne to je. Ale to si lidi jako ten pan a ta pani neuvedomuji, protoze si nevidi dal, nez na spicku svych socialistickych nosu.

Z. Lapil 19.3.2016 9:32

Re: Jelikož ti, co tohle dělají,

Ještě hůř: dotace JSOU užitečné, ovšem cena je až příliš vysoká. A teď nemluvím o tom, jestli hotel (nebo dálnice) stál 30 nebo 300 peněz, ale o slavném Bastiatově Co je a co není vidět: ta věc je postavená za peníze, které někdo nuceně odevzdal, takže si nemůže pořídit to, co sám potřebuje, ať už jsou to nová okna nebo skleník na svoje rajčata místo těch, co se kvůli nim stavěla třeba ta dálnice ze Španělska, aby je bylo možné dovézt čerstvější.

A aby to lépe fungovalo, tak mi ta vlastní rajčata zakážou pěstovat, protože nemám patřičnou vysokou a mohl bych si omylem vypěstovat brambory. Ony ty rostliny jsou dost podobné, ne že ne.

V. Vaclavik 19.3.2016 11:13

Re: Jelikož ti, co tohle dělají,

Nesouhlasim. Nic, ceho je dosazeno socialistickym prerozdelovanim, neni uzitecne - ovsem je treba byt schopen nahlizet veci ze sirsi perspektivy a delsiho casu. Jinymi slovy, videt si dal, nez na spicku nosu.

Jsou to presne lide jako vy, kteri jsou bastou zastitujici ten dnesni socialismus a to nejen ten prerozdelovaci, dotacni.

Z. Lapil 19.3.2016 14:04

Re: Jelikož ti, co tohle dělají,

A co asi dělám, když píšu o Bastiatovi a - pro případ, že se sem podívá někdo, kdo ho nezná; u Vás tuto znalost předpokládám - vysvětluju, že dotace jsou možná dobrá, ale je třeba nahlížet věci ze širší perspektivy a delšího času.

Ono tvrdit, že dotovaná dálnice je špatná, znamená zabřednout do debaty, že bez ní by bylo všude dál a auta smrdutější, což se špatně popírá. Připustit, že zlevňuje a zekologičťuje dopravu (= je dobrá), znamená možnost otevřít debatu, jestli by nebylo vhodnější nechat peníze lidem, aby je použili na něco jiného, protože dopravu - dálniční ani jinou - nepotřebují.

Takže si, prosím, ještě jednou přečtěte CELÝ můj příspěvek. Jestli je tam - bez vytrhávání jednotlivých sousloví - něco o tom, že socialismus považuju za správný přístup, rád bych to věděl. Nic takového si nemyslím a doufám, že jsem to ani nenapsal.