18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

GLOSA: EET nefunguje

Jedním z klíčových argumentů, o který opírala bývalá vláda zavádění elektronické evidence tržeb, bylo zajištění vyšších daňových příjmů a narovnání podnikatelského prostředí. Na všechny živnostníky a podnikatele stát ukazoval prstem a říkal, že nepřiznávají všechny své příjmy, a proto okrádají nejen stát a především všechny daňové poplatníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 18.12.2017 23:59

Autor článku má pravdu, ale tlupa chtivých socialistů

to nikdy nepochopí / nepřizná...

J. Pražák 18.12.2017 21:40

Podvodníci EET nevítají - jak prosté

D. Polanský 18.12.2017 19:42

Není problém, jakmiles e pravice

dostane opět k moci. Již Topolánek mával daňovým přiznáním o velikosti papíru A5. Nakonec se více staral o milenku, následný rozvod apod. Na senátora bych tak prostoduchý text nečekal.

M. Jelínek 18.12.2017 17:15

Svata pravda

Me uz otravili natolik ze odchzim s podnikanim do ilegality...

F. Navrátil 18.12.2017 14:08

Čtyři mínus

Valentův asistent tento článek vysloveně odbyl. Valentovi doporučuji, aby lépe kontroloval práci svých pořízených. Pak by jeho písemné projevy nevypadaly na veřejnosti jako produkt středoškoského repetenta.

Ś. Svobodová 18.12.2017 13:14

Zdroj?

Zdroj senátorova tvrzení jsem nenalezla. Ale i kdyby jeho tvrzení, že obory nezatížené EET měli letos 3x větší výběr DPH byly pravdivé, tak opravdu to znamená co? Vysvětlení může být mnoho - např. strach podnikateů z kontrol v případě, že by se u nich po zavedení EET skokově zvýšil výběr - raději poctivě odvedou už letos. Vypovídající by byla informace, zda a o kolik stoupnul výběr DPH u firem zatížených EET. To však pan Valenta do placu nedal.

M. Pesat 18.12.2017 11:05

mnozstvi lzi o EET v mediich je vice nez velke

presne jak to rikavala parteigenosse Gobels:100 x opakovana lez se stava pravdou. Naprt. ta, ze kvuli zavedeni EET zkrachuje tisice malych/vesnickych hospod. Docela by me zajimalo/vlastne ne, protoze to vim, proc ta media siri ty lzi/proc media/alespon ta verejnopravni/ neinformuji obcany o tom, ze platebni terminal s tiskarnou muze dostat hospodsky "zdarma", staci kdyz odebira smluvne pivo od pivovaru a pivovar mu to doda zadarmo, plati pouze mobilnimu operatorovi za prenos dat, cca 300,-kc mesic.Kamarad ma malou vinoteku, eet terminal dostal od pivovaru. Nebo, ze existuje sluzba ssm eet, kdy trzby lze registrovat pomoci sms s potvrzovaci sFik code prijde sms na mobil, ten sFik code/9 mist/ se jednoduse napise zakaznikovi na uctenku, zalezitost vterin, sam pouzivam sms eet od brezna. Faktem je, ze takove ty vietnamske supermarkety/samosky, tam uctenku jeden dostal vyjmecne a pokud tak takovou k nepotrebe, dnes na ni je uvedno DPH, cca 30 let vec nevidana. Osobne bych preferoval co nejmensi stat a minimum byrokracie, ovsem EET, s tim nemam problem, nemluve o faktu, ze inventury dnes mam za chvilku. Cest :-)

P. Rudolf 18.12.2017 11:38

Re: mnozstvi lzi o EET v mediich je vice nez velke

Ano, je to tak. Jenže ono se bude krást o trošku hůř.

A podobné mystifikace probíhají i kolem elektronických receptů, přitom vše velmi přehledně vysvětleno na stránkách SUKLU. Ale Češi tak rádi nadávají a schazují vinu ta svou neschopnost na ty nahoře.

M. Vondráček 18.12.2017 18:05

Češi ??

A Vy jste co , Tatar ??

J. Pospíšil 18.12.2017 21:38

Re: Češi ??

Tedy fakt by mě zajímalo, k čemu je kupujícímu u Vietnamce dobré, že má na stvrzence uvedenou DPH?

M. Pesat 18.12.2017 22:07

Re: Češi ??

"Tedy fakt by mě zajímalo, k čemu je kupujícímu u Vietnamce dobré, že má na stvrzence uvedenou DPH?"

----------------------------------------

Pokud jednim z proklamovanych zameru zavedeni EET bylo zrovnopravneni podnikatelskeho prostredi, potom bych rekl, ze ti co DPH neplatili, byt na to meli trzby/obrat, tak zakonite byli zvyhodneni oproti tem co poctive DPH odvadeli.

Cest :)

P. Maleček 18.12.2017 10:58

Slovácký gambler má o EET pravdu.

Jinak odpudivý Slovácký gambler, kupující si tamní hlupce podporou ligového fotbalu a folkloru, proto i těmi jež oškubává svým hazardem zvolen senátorem, má ale ve věci EET pravdu.

Však i celé to "rozhodování" US bylo o tom, jak zamaskovat zcela neústavní podstatu EET. Z Ústavy plyne, že subjekt (jedno zda občan či firma) nesmí být excesivně, tudíž příliš extrémně, natož jak v případě EET trvale podroben kontrole státu, pokud k tomu stát nemá u onoho jednotlivce závažný důvod. A tak US vytáhl ty obezličky o RČ a další nepodstatnosti maskující, že z Ústavy měl EET zrušit. Jak hrdinně (přes očekávané Babišovy persekuce) řeklo bohužel jen 5 z 15. ústavních soudců.

Valenta má pravdu i v tom, že aktuální výstupy říkají, že EET nepřineslo očekávané zvýšení výběru daní, což Babiš i s pomocí své financministerské konkubíny lživě maskuje zneužitím výstupů daných hospodářským růstem.

A tak je o to víc zřejmé, že jde především o politický nástroj mající rozeštvat zaměstnanecký a živnostenský stav a oslabit poslední velkou svobodnou, tj. na státu a ala Babišův Agrofert korporacích nezávislou občanskou skupinu, kterou živnostníci a jejich rodiny jsou.

To zaměřeno na rozdělení a oslabení celé společnosti i demokracie. To s průhledným cílem snadněji, s krytím jen formální demokracií, společnost Babišem totalitně ovládnout.

P. Rudolf 18.12.2017 10:57

Jsem velký zastánce Senátu

ale vždy, když si přečtu něco takhle bezduchého a vylhaného od nějakého jeho člena, začínám být ve svém přesvědčení silně zviklán.

L. Novák 19.12.2017 0:03

Re: Jsem velký zastánce Senátu

Musíte číst hlavně texty soudruha Štěcha, to vás určitě potěší. :-D :-P

J. Novák 18.12.2017 10:56

To "pověšení živnosti na hřebík"...

... je ale přece snem všech socialistů bez rozdílu barev.

A zjednodušení daňového systému a snížení daní? Dovedete si představit, kolik hlupáků by tím přišlo o teplé místečko a díky své neschopnosti bez pomoci státu nejspíš zemřelo hlady?

P. Chládek 18.12.2017 10:55

To jsou pořád kecy. EET je třeba - souhlasí s ním i velká část rozumných podnikatelů. Fungovat v plné míře začne až s odstupem času, až budou mít finanční úřady možnost porovnávat data za několik let.

S. Landa 18.12.2017 11:04

Re:

Rád bych pár těch souhlasících podnikatelů viděl...

P. Chládek 18.12.2017 11:23

Např. v patek v tv predseda asociace podnikatelů v maloobchodu a každý rozumný podnikatel, který plní vsechny své závazky vůči státu i svým zaměstnancům a přitom vidí jak trh pokřivují nejrůznější šmejdi kteří své zákonné povinnosti neplní. jsou jich kvanta... proto všichni tak kvičí. To bylo pohádek kolem kontrolního hlášení, jak je náročné a že firmy nemají kapacity ho vyplňovat. Dnes funguje precizně, bez humbuku a hlavně efektivně. Bohužel ho měl zavést už kdysi Klaus, když rozjížděl v ČR DPH. Byli bychom bohatší o stovky miliard...

S. Landa 18.12.2017 11:28

Re:

Vymlouvat Vám to nebudu... :-)

M. Klas 18.12.2017 12:09

Re:

Kontrolní hlášení možná funguje precizně, ale firmy tento náklad navíc musí financovat. A dokáže někdo vyčíslit, co to přineslo ve výběru daní?

J. Václavíková 19.12.2017 0:32

Re:

EET je sice taky otrava, ale přes to bych se přenesla, ostatně je to jednou za čas (kvartál, nebo měsíc)

Co je ovšem neomluvitelné, jsou ty drakonické pokuty za každou blbost. To je prostě samoúčelná buzerace. Jak za KH, tak za EET. To je navíc nesmyslné tím, jak nutí každého být neustále pod dozorem, přičemž si náklady platí sám a nese odpovědnost za systém. Tohle byla role státu, ne podnikatele.

F. Vejr 18.12.2017 17:46

Re:

Chládku, buď jste tak omezený, nebo jste zde najat předsedou správní rady Babišova Institutu pro politiku a společnost panem Janem Macháčkem? Ano tím novinářem Macháčkem - bývalým disidentem, který tvrdí vše možné ve prospěch bývalého komunisty, udavače a agenta Stb Andreje Babiše.

J. Chaloupka 18.12.2017 10:20

Vždy, když čtu něco od "senátora Valenty",

který zbohatl na hazardu (a pokud vím, tak jej dosud provozuje), tak si připomínám otázku z pořadu J. Krause, kterou položil Sobotkovi: Co Vám to na té Moravě dávají pít? A to i vzhledem k tomu, že si na Moravě zvolili Valentu za senátora.

A. Alda 18.12.2017 10:17

S posledním odstavcem souhlasím

a doplňuji ho o potřebu odstranit všechny výjimky z daňových zákonů i ze zákonů o učetnictví. Zejména z těch zákonů o účetnictví.

F. Vejr 18.12.2017 9:21

Ano šéfe!

Vše co dělá Babiš, myslím je jeho dobrý podnikatelský kalkul. Když srovnám do TOP jeho tři činnosti - podnikatel, novinář a politik vyjde mě že vše dělá jako podnikatel pro své imperium.

Informace které, které potřeboval mu přinesl EET, ty dnes již má, tak nyní maká na co nejdelší účastí jako premier aby dosadil na různých institucích své skrytě-komunistické kádry a dal jim průpravu bývalé Stb a aby nešel sedět.

On ví, že tato zimní vláda je jen vzdušný zámek, ale poslouží mu k posílení svého podniku.

Pan Valenta má recht, že výsledek je žalostný a podnikatele to stálo dost peněz.

P. Chládek 18.12.2017 10:58

Z Vašeho příspěvku je patrno, že tématu nerozumíte a koukáte na to jako Vejr...

F. Vejr 18.12.2017 13:20

Re:

Přitlačte Chládku ať dostanete koblížek, dřív nežli tato jeho vláda padne na úbytě.

M. Šejna 18.12.2017 8:51

trojnásobný výběr DPH?

senátor Valenta je nejspíš opravdu hodně velký lhář. Nejen, že na webu GFŘ neexistuje materiál, o kterém se Valenta zmiňuje, ale ani na webu Ministerstva financí nic takového nenajdeme.

Podle ministerstva financí bylo loni za období leden-listopad vybráno na DPH 222 mld. Kč. Letos to bylo 242 mld. Docela by mě zajímalo, kde se v těchto číslech dá najít trojnásobek, o kterém se zmiňuje Valenta.

V. Oslej 18.12.2017 9:34

Re: trojnásobný výběr DPH?

Souhlasím, že odkaz na zmiňovaný materiál by byl vhodný. Na druhou stranu vy byste měl číst na co se chystáte reagovat. Autor nepíše o trojnásobném růstu, a o poměru růstů. Pro jednoduchost: jeden obor vzroste o 1% druhý o 3%. Druhý rostl třikrát tolik....

M. Šejna 18.12.2017 9:53

ano, pane Osleji

máte pravdu, že senátor Valenta píše o trojnásobném růstu. Takže moje reakce na něho je nepřesná.

Bohužel odkaz na to, abychom si Valentovo tvrzení mohli zkontrolovat, pan Valenta neuvedl. A já jsem to hledal na webech GFŘ a MF, a také jsem nic takového nenašel.