Neděle 12. dubna 2026, svátek má Julius
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

GLOSA: Čas na novou pravicovou stranu

Copak tu máme stranu, která by hájila hodnoty, jako je svoboda, demokracie, víra v jednotlivce, volný trh, malý stát, nízké daně, fungující právní stát, morální hodnoty, dobrovolná solidarita, vzdělanost, filozofie úspěchu a řešení problémů, zdravý pragmatismus, zdravý patriotismus, soběstačnost, vyrovnaný rozpočet atd.?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JK

J. Kuka

28. 10. 2012 15:56
Dokud

Dokud bude 5% limit ve volbach , tak se proste zadna normalni strana do snemovny nedostane . Na to je totiz potreba par desitek milionu pro novinare , media , reklamky a agentury na verejne mineni . :(

0 0
možnosti
MK

M. Kosejk

28. 10. 2012 16:21
Re: Dokud

Ach ano. To se do parlamentu potom dostanou tak "normální" strany, jako je například Dělnická strana a nebo madam Bobošíková. :)))

0 0
možnosti
BR

B. Rybák

28. 10. 2012 14:10
My máme prostor pro radikální pravici?

Obávám se, že parlamentní strana, která by zastávala a realizovala liberálně-konzervativní idee dnes neexistuje nikde v EU. Byl snad někde v EU významně zredukován sociální stát, zastaven imigrantský příliv nepřizpůsobivých voličů levice, jsou někde v EU platy ve státním sektoru menší než ve většině soukromého sektoru, byla někde znovu obnovena tradiční rodina tak, že by bylo zastaveno vymírání, zbavili se někde "zelených" parazitů, na státu závislých pseudopodnikatelů... ????

Když škrtnete strany, které tvrdí, že jsou pravicové a přitom horují pro EU-socialismus (což je usvědčuje ze lži) pak zbyde v parlamentu jako pravice jenom ODS. Na tom nic nezmění ani "zázračně" se oživující EU-hujerští lidovci (je to jenom další střídání EU-stráží).

Jestli chcete něco důležitého vykonat, pak se snažte vytvořit skutečně česká pravicová masmédia (bez nich není šance na sebemenší změnu k lepšímu).

0 0
možnosti

J. Štrobl

28. 10. 2012 15:06
Re: My máme prostor pro radikální pravici?

Pravicová média tady jsou. Třeba Konzervativní listy, ale soudruzi z ODS je nečtou.

0 0
možnosti
FE

F. Eliáš

28. 10. 2012 10:07
ODS i TOP jsou nečitelné strany

Hlásají nechuť ke korupci, kterou snaživě podporují. Mají silné vazby na kmotry. Nová pravicová strana je nutná. Dávám přednost Svobodným občanům.

0 0
možnosti

J. Štrobl

28. 10. 2012 11:59
Re: ODS i TOP jsou nečitelné strany

Kéž by se na to ostatní dívali jako Vy. Teď to ale vypadá, jakoby měli pravicoví voliči v hlavě seno. Volit levicovou ODS nebo nejít k volbám, to může jenom trouba. Omlouvám se za ten výraz.

0 0
možnosti
JA

J. Aspirin

28. 10. 2012 9:38
Tak to vidím já...

Souhlasím s p. Kosejkem a p. Gabrielem - možná by nějaké diskuze mohly být ale jde o princip. Stejně tak souhlasím s autorem v části o vzniku nové pravicové strany. Osobně to vidím tak, že všechny parlamentní strany v tomto státě provádějí levicovou politiku - včetně nezdravého posilování úlohy státu. Bohužel velká část voličů je víc než ochotna prodat svoji svobodu za mrzký peníz sociálních dávek, čemuž nakonec odpovídají i kroky vlády po volbách...

S čím ale NESOUHLASÍM je to, že není koho volit - volit lze jakoukoliv DEMOKRATICKOU stranu tj. stranu, u které mám jistotu, že jí za čtyři roky budu moci vyměnit za jinou ... Reálný svět je vždy o tom, že volím to subjektivně nejlepší z nedokonalých řešení.

Osobně jsem znechucen tím, že nejen vláda ale i strany nejsou schopny jasně obhajovat svoje kroky a ideologii, z úst "mluvčích" vychází neurčité mlžení, které odpůrci snadno zneužijí k protiútokům, neschopnost obhajovat vlastní postupy pak vede k osobním invektivám a diskuzím ala p.Rath a p.Kalousek a navíc je to vnímáno značnou částí voličů jako známka arogance a papalášství...

0 0
možnosti

J. Štrobl

28. 10. 2012 12:06
Re: Tak to vidím já...

Souhlasím s Vámi. Jenom bych se chtěl zeptat podle jména. Je Vaším kamarádem nějaký Forbes?

0 0
možnosti

J. Štrobl

28. 10. 2012 9:19
Ano, takovou stranu tady máme, pane autore.

Není to sice strana konzervativní, ale liberální. Nicméně Pirátská strana splňuje všechny požadavky, které jste tady nastínil, včetně vnitrostranické demokracie. Víte, chce to jen trochu inteligence a umět se porozhlédnout. A pravicoví voliči by snad měli být trochu inteligentní, ne? Ale v zemi, kde voliči, kteří se považují za pravicové, volí levicovou ODS, to s jejich inteligencí nebude asi tak horké. A jestli myslíte pod slovem pravicová strana stranu konzervativní, tak bych Vás rád upozornil, že skutečných konzervativců je u nás jen pár a rozhodně nemají na to, aby se pod jakoukoliv stranou dostali do parlamentu. Takže si dál sněte o své "pravicové" straně, stavte si vzdušné zámky a dávejte dál prostor socanům a komunistům, kteří tuto zemi společně s korporativistickou levicovou ODS přivedou zu grunt.

0 0
možnosti
FE

F. Eliáš

28. 10. 2012 10:11
Re: Ano, takovou stranu tady máme, pane autore.

Pirátská strana má sympatický program, ale nejsem si jistý, zda nemá některé zelené myšlenky. A zelení jsou největší hrozbou pro ekonomiku celé naší planety. Pravicovost Pirátů také není stoprocentní. Dávám přednost Svobodným občanům.

0 0
možnosti
MK

M. Kosejk

27. 10. 2012 18:38
---

Zdá se, že tady mnozí žonglují s pojmy, kterým moc nerozumí. Konzervatismus se může vztahovat k čemukoliv. A nemusí to být jen pozitivní vlastnost, může to být i např. neochota se učit novým věcem. Ale pokud muvíme o politickém pravicovém konzervatismu, tak to je světonázor, který dává větší důvěru lidem než systému. Pravicový konzervativec nevěří v dobrodiní státních zásahů do ekonomiky a do lidských životů. Pravicový konzervativec  odmítá se podřizovat povrchním módním vlnám - jak jsou např. gender-témata, boj proti klimatu, multikulturalismus atd. Zároveň ale je ochoten propagovat pověřené pozitivní hodnoty. Takže politický pravicový konzervativec bývá i ekonomickým liberálem, protože ví, že společnost nejlépe funguje, když do ní stát moc nezasahuje. A pravicový konzervativec je také liberální, co se týká svobody slova. Protože nevěří v to, že by stát měl cenzurovat naše myšlenky (údajně pro naše dobro).

Vím, že z hlediska tohoto tady nemáme jedinou pravicovou stranu, ale pořád lepší vláda ODS a TOP09 než vláda KSČM a ČSSD (či + KDU-ČSL),  která přinese absolutní negaci k mému světonázoru.

0 0
možnosti
PGS

P. Gabriel st.

27. 10. 2012 20:01
Re: ---

Zdá se, že tady opravdu někteří žonglují s pojmy, kterým moc nerozumí.  Konzervatismus (což je definiční termín, který si nelze plést  s konzervativním jednáním či myšlením = takovým jednáním a myšlením, které jedinec není schopen či ochoten změnit = zatvrzelým jednáním a myšlením)  je světonázor, založený na respektu k lidské důstojnosti a na vědomí nedělitelnosti svobody a odopovědnosti. Hodnotový systém, který z toho vyplývá, je prakticky totožný s křesťanským hodnotovým systémem. Konzervativní přístup vyžaduje  vážit možné důsledky jednání předem a dle principu předběžné opatrnosti nekonat to, u čeho nemohu předem předvídat důsledky, nebo to co jiného poškozuje. Svoboda jedince končí přesně tam, kde začínají lidská práva jiného jedince. Konzervativní hodnotou je třeba adresná cílená solidarita, což povrchní pravicoví liberálové nejsou schopni rozlišit od plišné a direktivně nařízené egalizační solidarity levicových liberálů. Proto píší takové nesmysly, jako pan Kosejk v posledním odstavci.

0 0
možnosti
JK

J. Krejčí

27. 10. 2012 15:23
Autore, mám dotaz::

> BYL JSTE VŮBEC VOLIT? <

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

27. 10. 2012 13:59
Především je třeba vnímat, co která strana preferuje. Jestli preferuje "práva" jedněch skupin na úkor druhých a DOTACE - tak je to jednoznačně špatně !

A taky jestli jsou Eurohujeři, takové nevolit ! Nepreferují zájem naší země... to je internacionalismus..

0 0
možnosti
PGS

P. Gabriel st.

27. 10. 2012 14:10
Re: Především je třeba vnímat, co která strana preferuje. Jestli preferuje "práva" jedněch skupin na úkor druhých a DOTACE - tak je to jednoznačně špatně !

A co je to Eurohujer? Myslíte, že EU jako myšlenka spolupráce států v Evropě je sama o sobě špatná? Jste schopna rozlišit mezi tím, co je špatné z principu a co je důsledkem špatného rozhodování neschopných, nekvalifikovaných a nemravných lidí, nebo to sekáte tak od boku, jako Kojzar v Ruďasu?

0 0
možnosti
ŠH

Š. Hašek

27. 10. 2012 12:20
Jen ne novou stranu, jen ne nový prací prášek!!!

Pokud někomu nestačí 2 až tři strany, tak ať věčně zakládá ty "nové". S trvanlivostí asi 2 roky. Ostatně to byl Havlův názor věčného kvasu v politice.

Samozřejmě, že mě ODS aTOP nasírá, ale ve srovnání se Dluhoslavem a bolševiky je to zlaté. Stačí se podívat na přenosy z poslanecké sněmovny.

0 0
možnosti

M. Šejna

27. 10. 2012 12:53
jasně, pane Hašku

Vy radši budete volit Šetřislava Jedničku, který zadlužuje stát dvakrát rychleji než Dluhoslav Ozubený. Rozdíl mezi oranžovými levičáky a modrými top-levičáky je jen v tom, že oranžoví zadlužili tento stát dvakrát méně, než modří top-levičáci.

Šetřislav Jednička zapomněl na pravidlo Lafferovy křivky stejně rychle, jako Síťovka Nečas na svou slavnou předvolební síťovku. Je ale pravda, že v této zemi vládne přsně taková atmosféra, jako je příjmení současného premiera Síťovky.

0 0
možnosti
VO

V. Ondys

27. 10. 2012 12:16
:))))))) Nemusí

Podivné je, že mi celý život mazanější tvrdili, že jako samostatný, pracovitý a schopný jedinec musím tohle a taky tamto v zájmu méně disponovaných a společenského pokroku, aby především sami vždy nejvíc těžili pro sebe na konto příkladného přístupu ke kolektivu, z něhož dnes většinou zůstali už jenom nenasytní konzumenti a všehoschopní prodavači hadího jedu...

Největší problém je v nerovném postavení samostatného občana a sociálního státu podle vzoru bolševiků, které dovoluje beztrestné projevy zvůle všech darebáků, co se za stát skrývají a jsou schopni ho i paradoxně rozvrátit pouze v zájmu svého materiálního prospěchu na úkor ostatních. Volba stran nic nevyřeší, pokud bude postavení občana na úrovni poddaného směrem k neuvěřitelně zpupným i tupě panovačným :))) zaměstnancům daňového poplatníka.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz