25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Zakázané žárovky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
bd 4.9.2009 10:34

Re: Diskutovat o technických parametrech žárovek

Ten není součástí povinné výbavy motorového vozidla, ale i tak díky za inspiraci, zkusím příště.

Princ Drsoň 4.9.2009 10:31

Re: Diskutovat o technických parametrech žárovek

Takže rozhodnutí zda do sedačky nebo ne necháme na svobodném rozhodnutí půlročního roběte. Nebo snad jste pro to aby za něho směl idiotsky rozhodovat jeho rodič?

Houba 4.9.2009 10:34

Re: Diskutovat o technických parametrech žárovek

Nechytejte mě za slovo, stejně nejste větší drsoň než já, Veličenstvo.

Jasně že je to na rozhodnutí rodičů, stejně jako celá řada velmi zásadních rozhodování, které se týkají dětí. Je jistě možné, že v těch rozhodnutích jako rodič udělám spoustu chyb, ale nelíbilo by se mi, kdyby mi do toho stát chtěl kecat.

delilah 4.9.2009 9:52

Pane Vosecku,

myslim, ze se mýlite, kdyz davate dohromady zarovky a demokracii, to je opravdu krkolomna konstrukce.Je trochu jinak.Stejne jako svitime 100 let zarovkami, ktere vynalezl T.A Edison, nastava doba, kdy nastupuji nove technilogie, lepe vyuzivajici elektrickeho proudu, nikoliv k topeni , ale ke sviceni.Muzete preskocit usporky a prejit hned na LED zarovky, prestavte si , ze jsou dnes i ekvivalenty ke 100W klasicke zarovce.To neni deficit demokracie , ale POKROK. A na konec , kde byste si chtel za par let klasickou zarovku koupit, kdyz vsichni vyrobci prechazeji na suporky a LEDky?Budete si muset klasickou zarovku  vyrobit sam, toz mnoho zdaru.

cb 4.9.2009 9:54

Re: Pane Vosecku,

Pokrok? Kdyby to byl pokrok, ta by nemusel byt vynucovany zakonem? Zakazoval nekdo petrolejky? Zakazoval nekdo parni stroje? Zakazoval nekdo konske povozy? To byl opravdovy pokrok.

vltava 4.9.2009 12:02

Re: Pane Vosecku,

Ano. Podle autora původního příspěvku musela asi EU existovat už v pravěku, protože někdo přece ten pazourek zakázat musel.

Ivošek 4.9.2009 10:00

Re: Pane Vosecku,

A ti všichni výrobci přestávají vyrábět klasické žárovky proč? Protože o ně již zákazníci nemají zájem anebo proto, že jim to nějaký úředník od stolu zakázal?

MLOK 4.9.2009 10:04

Re: Pane Vosecku,

Vtip je v tom Ivošeku, že VŠICHNI výrobci nepřestávají vyrábět žárovky-Edisonky;-D

toogood 4.9.2009 10:10

Re: Pane Vosecku,

Prosím vysvětlit. Jsem asi pomalejší.

Ivošek 4.9.2009 10:14

Re: Pane Vosecku,

MLOKeku, já pouze reagoval na příspěvek výše, kde to přesně takto bylo uvedeno. Pokud si po úplném zákazu prodeje klasických žárovek v EU některý jejich výrobce najde odbyt v zemi, kde nemají socialistické plánované hospodářství, tak to bude samozřejmě jeho plus. Ovšem obávám se, že takových mnoho nebude a jistě nebude ani jeden, který by je vyráběl aniž by je směl dále prodat.

toogood 4.9.2009 10:07

Re: Pane Vosecku,

Možná vám uniklo, že ten článek není o žárovkách a demokracii, ale o zákazech a demokracii. Dobrý den.

žibřid 4.9.2009 11:29

Re: Pane Vosecku,

Nějak se Vám z úvahy vytratilo to, že ty žárovky jsou především ZAKÁZANÉ.

Petr 4.9.2009 9:50

Ale vždyť nám to schválili taky naši vlastní politici

"...Evropská rada z března 2007 ve svých závěrech „vyzývá Komisi k urychlenému předložení návrhů, aby bylo možné přijmout požadavky na zvýšenou energetickou účinnost kancelářského a pouličního osvětlení do roku 2008 a žárovek a jiných forem osvětlení v domácnostech do roku 2009”. Na tomto zasedání ČR zastupoval Mirek Topolánek. Evropská rada rozhoduje konsensem, i on proto nese přímou politickou odpovědnost za tuto jednoznačnou výzvu Evropské komisi.

- Evropský parlament rovněž schválil usnesení, kde „zdůrazňuje, že je nezbytné, aby Komise dodržela navržený harmonogram stažení nejméně energeticky účinných žárovek z trhu v souladu se závěry Evropské rady z března 2007“. Pro toto usnesení hlasovalo 592 poslanců, proti 26, zdrželo se 30. Nemám k dispozici podrobné výsledky hlasování na plénu, ale ve výborech hlasovali čeští europoslanci pro, včetně těch za ODS.

- konečně na zasedání z 9.-10. října 2008 Rada pro dopravu, telekomunikace a energetiku (tedy opět politici) přijala usnesení, kde se praví: „V souladu s uvedenými požadavky se za tímto účelem Komise vyzývá, aby v roce 2008 předložila návrh nařízení, kteréé zahájí postupný proces, jenž povede k vyřazování a k úplnému zákazu žárovek a všech světelných zdrojů s nejmenší účinností.“ Za Českou republiku tam seděli pánové Řebíček a Říman. "

celý článek z 30. června popisující celý proces schvalování zákazu žárovek viz http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-zarovky-eu-a-euroskeptici-dqk-/p_zahranici.asp?c=A090629_193153_p_zahranici_wag

honzak 4.9.2009 10:54

Re: Ale vždyť nám to schválili taky naši vlastní politici

myslím, že jste uhodil Řebíček (Říman) na hlavičku! Oni tamopravdu jen SEDĚLI, netušíce o co jde!

Žárovky vzal čert, ale takhle se postupuje i při důležitějších problémech, např. schválení LS...

JaS 4.9.2009 9:34

Je pěkné,

jaký rozruch se dělá kolem žárovek, ale nikdo nevyzývá lidi, aby nejezdili zbytečně autem, aby zbytečně nekupovali nové auto, když staré ještě docela dobře slouží, aby nezapínali televizi, když tam jsou kraviny. Používám "úsporné" žárovky i zářivky, spoustu uváděných námitek považuji za nesmysly, ale v některých místech v Praze ty "úsporné" žárovky nevydrží ani celý rok (méně než žárovky - asi problém elektrické sítě), takže pak je takový provoz mnohem dražší než se žárovkami. Násilná náhrada žárovek je jen dobrý kšeft pro kamarády - mnoho svítidel se nebude moci nadále používat a budou se muset pořídit nová, mnoho již vyrobených svítidel se už neprodá, protože "úsporné" žárovky se do nich nevejdou - to bude hospodaření! A jestli bychom začali opravdu šetřit elektřinou, tak nám ji naši dodavatelé zdraží. Tak co, je to hospodaření, nebo kšeft za každou cenu?

402 4.9.2009 9:43

Re: Je pěkné,

Vyjste se dnes probudil ze zimniho spanku? Staty EU vyzivaji obcany aby si zbytecne koupili nove auto i kdyz jim to stare dobre slouzi. Staci se podivat na srotovne - dalsi trik jak obcanum vytehnout penize z kapes a prelit je do tech spravnych (VW) kapes.

Viktor 4.9.2009 9:46

Re: Je pěkné,

Pokud jste si všiml tak tlak na spotřební zboží je přesně opačný - hlavně hodně kupujte!

Takže teď nakoupíme*) zářivky, vyměníme osvětlovací tělesa a za pár let se dozvíme (že třeba kvůli rtuti) že zářivky opravdu nemůžeme používat. Dalším krokem tedy bude zákaz jedovatých zářivek. Ten bude doplněn přechodem na jiné objímky - tj. výměna všech svítidel. Atd dokud z nás nevytáhnou poslední korunu.

---

*) pokud jsme se nepředzásobili žárovkami

Bereniké 4.9.2009 22:38

Re: Je pěkné,

To je ono. Přece si lidi nebudou kupovat levné žárovky, kam by průmysl došel. Tak jim nařídíme (pod dementní zelenou záminkou), že si budou kupovat drahé tzv. úsporky, ještě jim nakukáme, jak na tom vlastně ušetří. A roztočí se kolečka průmyslu, protože výroba onoho předmětu je náročnější na součástky, protože si mnozí budou muset vyměnit i lustry a jiná svítidla, a v neposlední řadě podpoříme i lékaře, výrobce obrouček brýlí a kontaktních čoček, protože si lidi kvůli špatnému osvětlení zkazí oči.

cb 4.9.2009 9:48

Re: Je pěkné,

Proc vyzyvat? Oni to proste zakazou.

Hledajíci 4.9.2009 9:20

Deficit demokracie?

Kdyby Maria Therezia z Boži milosti římska císařovna, kralovna uherská, královna česká, atd atd z titulu své moci nenařídila ve své říši reformu školství tak by mnoho lidí dodnes pokládalo školy za blbost, co mě má někdo něco vykládat co se mám anebo nemám učit, že ano?

Ta tolik opěvovaná demokracie a svoboda je pouze a pouze pro duševně velmi vyspělé lidi. To že někdo vystudoval několik vysokých škol neznamená že je duševně velmi vyspělý. Duševní vyspělost je Božim darem,  nazpaměť naučit se nedá.

Tak se v neustále hádejte co je dobré, jaké máte právo. Nezapomeňte ale na to že pravda / právo paní anebo pana A není nikdy totožná s pravdou / pravem paní anebo pana B / C / D / atd. Takže co se líbí jednomu se nelíbí jinému. A většinou se ani nechtějí dohodnout. A proti všemu revoltují, a většinou z pocitu uražené ješitnosti, z pocitu své duševní malosti.

A teď mě můžete začít nadávat, přeji Vám k tomu mnoho zdaru!

Jura Jurax 4.9.2009 9:23

Re: Deficit demokracie?

Ta tolik opěvovaná demokracie a svoboda je pouze a pouze pro duševně velmi vyspělé lidi.

Hm, a jste si  jist, že je taky pro Vás? Mohu-li soudit podle tohoto příspěvku ... ;-)

děteněkam 4.9.2009 9:23

Re: Deficit demokracie?

Z příspěvku jasně plyne, že někomu ani ta reforma školství nic nepřinesla.

Nadávat někomu za jeho hloupost nemá smysl.

Japok 4.9.2009 9:27

Svoboda

Pane, svoboda není to, že osvícený panovník, nebo parlament, nebo diktátor, něco nařídí a všichni to pak musí dodržovat, protože jeden snílek je přesvědčen, že je to pro všechny dobré.

Ať se každý zařídí jak nejlépe uzná za vhodné. Není potřeba, aby někdo za nás myslel.

hlava22 4.9.2009 9:32

Re: Deficit demokracie?

prosím o sdělení, kdel lze najít pramen o tom, že Marie Teresie byla římskou císařovnou. Podle mých skromných znalostí byl římským císařem její manžel. Děkuji.

Peťula 4.9.2009 13:17

Re: Deficit demokracie?

No, tak byla paní římská císařová, no :)

cb 4.9.2009 9:55

Re: Deficit demokracie?

Ano, demokracie je jen a pouze pro Hledajiciho, protoze JEN ON je dusevne velmi vyspely. (Y)

toogood 4.9.2009 10:21

Re: Deficit demokracie?

Jinými slovy vše je relativní. Děkujeme za radu neradu.

Luboš Motl 4.9.2009 9:14

Dík autorovi

Děkuji autorovi, že moje včerejší komentáře povýšil na celý - a v podstatě ekvivalentní - článek. Plně to podepisuji. Takhle nefunguje demokracie na mezinárodní úrovni.

Hledajíci 4.9.2009 9:21

Re: Dík autorovi

Co je to demokracie?  To co si myslíte vy?

Ladislav N 4.9.2009 9:49

Re: Hledajíci IP: 87.152.179.xxx

Demokracie (Wikipedie)