25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Czexit

Jeho příznivá chvíle nastává. Vnější okolnosti mu stále viditelněji nahrávají. Brání mu jen nemístná ustrašenost plynoucí z občanské, tedy politické nedospělosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Církva 21.1.2020 10:10

Máte pocit že je Švýcarsko pohlceno Čínou nebo Ruskem? Nebo je Čínou pohlceno Japonsko. Taková ta alternativa není. Pořád by asi Evropa byla náš obchodní partner, navíc třeba Japonsko, USA, Jižní Korea.

Přesto s Vámi soucítím. Taky jsem si představoval že EU je společenství států kde spolurozhodujeme. Bohužel EU 1) Má špatně nastaveny struktury a mechanismy vládnutí 2)vrhla se na centralizaci místo podpory spolupráce mezi zeměmi a decentralizace a hlavně 3) Západ se zbláznil do modernistického universalimu, proto se EU začíná podobat RVHP či SSSR.

P. Skokan 21.1.2020 10:26

Švýcarsko je specifická země se specifickou tradicím, kterou my tady bohužel nemáme. Co s týče Japonska, tak to je ekonomický obr v porovnání s Ruskem, je to ostrov se svou tradicí. Česko bylo po většinu historie součástí větších celků, lehce ovlivnitelné (viz. Miloš Zeman a jeho prokremelská rétorika , případně pročínská). My s naší pohnutou historií 20. století pokud chceme uchovat demokratické zřízení nemáme moc jiných možností než být součástí EU. Minimálně dokud Rusko a Čína budou totalitní země, jako doposud. Pokud by se Rusko teoreticky někdy připojilo k demokratickým zemím, bylo by to ok. Zatím ale sousedé Ruska, kteří nejsou v NATO nebo EU to mají velmi složité.... Rusko (současný režim) se snaží všemi prostředky zabránit demokratizaci postsovětského prostoru a jediná jistota pro nás je NATO a EU. Tak to holt je a kdo to nevidí, tak nechápe globální souvislosti.

V. Církva 21.1.2020 10:50

S tím Japonskem by se dalo víceméně souhlasit. Stejně snad s NATO. Ale tady jde o EU. Rusko nás ekonomicky nepohltí a vojensky taky ne. Ne že by to nezkoušelo a ne že bychom si neměli dávat pozor.

Podstatné ale je, že ekonomické doktríny EU podporují podmanění Čínou i Islámem. Takže tady vůbec nesouhlasím. Měli bychom například jednoznačně zamezit jakékoliv nákupy nemovitostí Číňanům! (nakonec i EU se trochu s obranou proti Číně budí, ale reálně s tém nic nedělá). Pokud to EU neudělá, měli bychom to dělat my sami.

Ano byli jsme vlastně součástí německých zemí téměř celou historii. Proto by bylo logické usilovat o volnější (proti dnešku) spojení s EU. Brexit ukazuje, že to zatím nejde.

Svět je ale globální a třeba Hawai je od ostatních zemí USA tisíce kilometrů daleko. Tak se třeba vytvořme místo Rakouska-Uherska enklávu USA :-).

J. Vintr 21.1.2020 10:14

EU je nikým nevolená EK. Ta může podle pravidel, které kdosi (jistě ne náhodou) nastavil, nařízovat cokoliv. A vzhledem k personálními složení té komise za ní může stát kdokoliv. Je to totalita jak vyšitá. Jen se zatím maskuje a tváří se že není. Hlavně proto, že ještě zatím nemá mocenský nástroj na prosazování svých nařízení silou.

J. Jurax 21.1.2020 14:14

A spolu s putovním cirkusem a Radou Evropy vytváří iluzi demokracie.

V. Braun 21.1.2020 17:24

EK je potvrzovaná parlamentem EU, obdobně jako nevolená vláda ČR potřebuje získat důvěru poslanecké sněmovny ČR.

P. Aron 21.1.2020 11:03

Ne. EU je společenství politiků, byrokratů a lobistů. Je všechno jen ne společenství států a jejich občanů.

Už i Němci si z toho tady dělají legraci :

https://www.youtube.com/watch?v=IJs0kmYc01c&t=76s

P. Brich 21.1.2020 11:15

Skokan jste skutečný. Nejen příjmením. Skáčete na EU propagandu.

A před spaním se nedívejte na horory. Pak se Vám nebude zdát o Rusku a Číně.;-D

P. Skokan 21.1.2020 11:29

Naopak , já celkem podrobně sleduji dění v Rusku (v ruském jazyce) a proto vím , že si na současné Rusko musíme dát dobrý pozor. Ukrajina, Gruzie i další země postsovětského prostoru už se staly agresí putinova Ruska. Není proto od věci si to připomínat a nezapomínat na to.

J. Jurax 21.1.2020 14:11

"EU je společenství států a vše co dělá je výsledek diskuze mezi členskými státy."

No, jak se to vezme. V putovním cirkuse máme necelá tři procenta hlasů, což značí, že si ani neškrtnem a vnuceno nám bude cokoliv, co si komisaři vymyslí, a způsob hlasování v Evropské radě zaručuje, že budeme vždy přehlasováni, tedy kromě velmi řídkých případů, kdy se vyžaduje jednohlasnost.

J. Vintr 21.1.2020 15:17

Někde jsem četl takovou perličku, že je vyžadována jednohlasnost, když chce Evropská rada zrušit nařízení EK...

F. . 21.1.2020 9:18

Pokud budeme mít premiéra jehož firmy jsou závislé na evropských dotacích, tak o tom ani neuvažujme. Jsem si jist, že Babiš výměnou za dotace Agrofertu podepíše i přerozdělování migrantů. Bližší košile, než kabát. Spíše je to otázka pro Polsko a Maďarsko.

R. Langer 21.1.2020 9:35

Ano, to si myslím také.

Z. Lapil 21.1.2020 9:45

Babiše a Agrofertu se zastávám jen velmi nerad, ale máme-li být poctiví, tak o závislosti na dotacích nemůže být řeč. Agrofert má obrat přes 70 miliard, z toho dotace asi 2,4 miliardy, z toho dotace nárokové (dostane je Babiš i Franta Novák) 1,7 miliardy. Na dotace, o kterých někdo rozhoduje a má tak možnost Babišovi pomoct nebo nepomoct, zbývá nějakých 0,6 miliardy. EU "chce zpátky 0,24 miliardy. Vztaženo k průměrné výplatě jsou to nějaké tři stovky.

Jasně - nevíte-li co s nimi, rád si je vezmu a pozvu vás za ně na večeři, ale závislost vypadá jinak.

Z. Lapil 21.1.2020 9:46

Doufám, že si ta čísla pamatuju správně, ale řekl bych, že se extra nepletu.

I. Mertl 21.1.2020 9:48

Konec konců, při dnešní nouzi o pracovní sílu by se migranti Burešovi hodili do bourání kuřat nebo jako lesní dělníci. Jen by ho to nesmělo stát hlasy vyplašených voličů.

A. Forman 21.1.2020 10:24

Migranti a práce, není to omyl ?

V. Církva 21.1.2020 10:15

Tak předně, myslím že v lednu 2020 ještě situace na Czexit nedosáhla a jakého budeme mít premiéra za 3 roky nevíme. Potom myslím, že i Babiše mohou v EU naštvat. S Piráty na tom skvěle spolupracují. A pokud nebude mít dotace nikdo, zas tak to Agrofertu v konkurenci neublíží, prostě zdraží kuřata.

Jakkoliv souhlasím s tím, že Babiš by proti opuštění EU bude hodně protestoval.

P. Aron 21.1.2020 11:06

Toho se u Babiše také bojím. Ale naopak nyní je v konfliktu s EU právě kvůli dotacím. Takže je tu šance, že se pragmaticky postaví proti EU. Ale otázka je co udělá až mu v tichosti nabídnou obchod : My ti dáme pokoj a dotace a ty budeš držet krok.

J. Vlček 21.1.2020 9:15

Ku prospěchu evropských států nestačila příslušná úprava bývalého EHS? K čemu budovat nefunkčního molocha na hliněných nohách poté, co se jiný moloch na východě sesypal jak domeček z karet?

Je snad tento moloch zárukou větší bezpečnosti jednotlivých členských států? Není. Kdyby si každý stát kontroloval své hranice, nikdy by nedošlo k zaplavení Evropy nelegálními přivandrovalci ze všech koutů světa, jako je tomu dnes, kdy se buduje superstát, ve kterém se spoléhá jeden na druhého, ale ve skutečnosti nikdo nedělá pro bezpečnost celku vůbec nic. Spíše naopak.

A to je tu ještě ke všemu v záloze jakési NATO? K čemu je tato organizace, která jen nečinně přihlíží k záplavě evropského kontinentu nekompatibilními přivandrovalci, mezi nimiž přicházejí mnohdy i poražení bojovníci Islámského státu? K ničemu.

Při prvním opakovaném pokusu EU o prosazení povinných kvót "uprchlíků", je potřeba reagovat žádostí o czexit, nejlépe s celou skupinou V4. Těm natvrdlým bruselským mozkům musí někdo říci, že jsme především Češi, až poté evropané, a ne naopak! !!! [>-]

P. Kmoníček 21.1.2020 9:36

Vlčku, Vlčku, a co to vidět naopak. Nejprve lidé, potom Evropané, pak Češi a teprve nakonec burani.

A. Forman 21.1.2020 9:41

Takhle to ale nefunguje a fungovat nebude.

P. Neubauer 21.1.2020 9:41

a nakonec je zvonec a dutá lebeň

J. Jurax 21.1.2020 14:30

Jenže takhle to holt nevidím. Napřed jsem Čech, tedy v mém případě Moravan, pak Evropan (geograficky) a pak dlouho nic a potom, nerad a nedobrovolně, EUropan.

V. Petr 21.1.2020 14:40

Budete se divit, ale třeba v Japonsku to vždycky fungovalo PŘESNĚ OBRÁCENĚ!

S "ideálními" lidmi bude fungovat každá utopie ale s těmi reálnými se zatím pokaždé zvrhla v nejhorší tyranii!

Z. Lapil 21.1.2020 9:49

Imigranti jsou problém policejní, s tím nemá armáda co dělat. A armáda cizího státu už vůbec ne. Vždyť si to představte - armáda USA hlídkující u břehů Středozemního moře a střílející po raftech, to je přece nesmysl.

J. Vintr 21.1.2020 10:00

Policejní problém je "domácí" kriminalita. Ne statisice nepřátelských vetřelců.

Z. Lapil 21.1.2020 10:18

I vy máte pravdu :-).

Slovíčkaříme, ale: armáda je "organizovaná skupina bojovníků". Těch vetřelců je možná tolik, že by těch našich pár kluků ve zbrani umlátili čepicema, ale pořád jsou to civilisté.

Nerad bych byl za vítače, ale evropská civilizace je silná tam, kde jsou zákony a úředníci. Tvrdím, že mnoho problémů s imigranty by se vyřešilo, kdyby se dodržovaly stávající zákony, počínaje takovou podle mě samozřejmostí, že kdo nemá poctivý pas, ten by měl být vybaven přinejmenším nezaměnitelnou "EU bumážkou": otisky prstů, identifikační číslo a možná nějaké jméno, datum narození a státní příslušnost s poznámkou "dle vlastního tvrzení". Přinejmenším by bylo složitější oblafnout výplatu dávek tím, že zadem oběhnu celnici a přihlásím se ještě jednou.

J. Vintr 21.1.2020 10:45

Z "civilistů" se můžou stát vojáci v jediném okamžiku, kdy jim někdo dá do ruky zbraň. Většina z nich to navíc určitě se zbraněmi umí z domova. Důvodem, proč je někdo do Evropy pozval a stále zve, zaručeně není humanita ani to, že budou vydělávat na důchody evropských důchodců ...

Z. Lapil 21.1.2020 11:29

Pořád slovíčkaříme, ale zatím vytrvám :-). A znovu zdůrazňuji: imigranty "muslimského typu" v Evropě nevidím rád a ty ilegální tuplem. A naší - bílého muže/evropskou/EU silou je, že umíme konat přesně podle zákona. K dokonalosti dovedeno Švejkem z jedné a Hlavou XXII z druhé strany. I ta mnohými proklínaná Šabatová nerozhodovala o školním šátku sama, ale nechala rozhodnout soud.

Ani ozbrojený civilista není voják, zůstává civilistou. Voják musí být v uniformě a smí zabíjet vojáky v nepřátelské uniformě; nikoho jiného. To civilista nesmí. Pozor: neplést slova nesmí a nemůže.

Nemyslím si, že by "základní masu" imigrantů někdo zval, podle mě je to prosté hrnečku, vař: je jich doma moc, tak se hnuli. Samozřejmě ti nejzdatnější, přesně v duchu ironického hesla z dob komunismu: Mladí vpřed, staří na svá místa! My tady to velmi obtížně chápeme, protože Speciálně Arabové mají v duši z kočovníka mnohem víc než my, kteří jsme zůstali v Evropě poté, co naši "Mladí vpřed" osídlili Ameriku a Austrálii.

Na humanitní důvody nedokážu stručně a jasně reagovat, ledaže představa vojska střílejícího po lidech přese všechno jen a pouze "jdoucích za lepším" se mi hnusí. Nicméně spolu s Fulghumem: "být dospělý je špinavá práce, ale někdo to dělat musí". Nevím, moc-li by se autorovi líbilo, jak jsem jeho větu použil.

Vydělávání na důchody je samozřejmě nesmysl už proto, že oni zde jsou stejnými analfabety jako my tam.

Trochu odbočka. Fajtl - Sestřelen: na rozdíl od anglických letců byl v případě odhalení v daleko větším průšvihu: nebyl nepřátelský voják, ale dezertér ve službě cizí armády.