24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

ENVIRONMENTALISTÉ: Jak chce Brusel připravit i Čechy o dostupné automobily

Jak sdružení ACEA informovalo s poukazem na analýzu britské poradenské firmy Frontier Economics, náklady na splnění požadavků nové emisní normy Euro 7 na jedno vozidlo přibližně 2 000 EUR (48 000 Kč) u osobních automobilů a dodávek se spalovacím motorem a téměř 12 000 EUR (288 000 Kč) u nákladních automobilů a autobusů s dieselovým motorem. Tato čísla jsou čtyřikrát až desetkrát vyšší než odhady Evropské komise v jejím předchozím posouzení dopadů normy Euro 7.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 26.5.2023 12:03

Pohled do duše zeleného magora: :-)

Aktivista se lepí k autům kvůli klimatu: Rozbíjí nám to rodiny, ale jde o přežití

Světlana Witowská (video)

https://video.aktualne.cz/spotlight/spotlight-rozhovor-arne-spingorum-video/r~5e7fd4def73211edbe29ac1f6b220ee8/

P. Brecík 25.5.2023 22:18

EU je orgán, kde vládnou imbecilové. Bohužel, společně s Hitlerovými potomky. Zotročit slovany, jen modernějším způsobem. Kdo z EU rychle vypadne, zachrání se. Článek - k pláči: https://zvedavec.news/prispevky/2023/05/9641-naplnou-mojej-prace-v-kauflande-bolo-okradat-dodavatelov.htm

J. Ganaur 25.5.2023 19:22

Zetor vyvíjí elektrotraktor.....;-Dhttps://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-agenda-novy-traktor-obrnenec-i-sen-o-indickem-trhu-zetor-reaguje-na-bidny-byznys-231495

L. Zídek 25.5.2023 18:11

Jsem pesimista , neboť v Bruseli vždy vítězí blbost !

P. Sura 25.5.2023 15:05

Připadám si už jako pitomec - JAK DLOUHO ještě budou normy určovat ouřadové, kteří nemají pojem o tom co lze a co nelze? JAK DLOUHO jim to výrobci budou trpět? Dokud nevytvoří modelovou řadu, kterou nikdo nekoupí?

K. Chwistek 25.5.2023 18:09

Historie nám v tom příliš nakloněna není...u nás to naposledy trvalo 40 let :-(.

J. Pokoutný 25.5.2023 12:03

"

Je velká naděje, že norma Euro 7 takto nebude definitivně schválena, protože osm uvedených členských zemí EU má dostatek hlasů k zablokování návrhu." Soudím, že autor zapomněl na takové hvězdy, jako jsou Peksa a Niedermeyer. A ti nejsou sami.

M. Smutný 26.5.2023 11:36

Pane Pokoutný, našim super zeleným exotům v Europarlamentu se věnuji trvale.

https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=799446

V. Chrastina 25.5.2023 11:46

Je jen s podivem, že se výrobci aut se spalovacími motory ozvali až dnes. Předtím se zbytečně dali oblbnout, když si nechali vnutit drahý a zbytečný vývoj a výrobu elektromobilů, jen aby se na ně páni byrokrati v bruselu nezlobili. :-/

F. Navrátil 25.5.2023 11:36

Dej blbovi moc a on vymyslí euronormu.

J. Kalina 25.5.2023 9:39

tato část problému je opravdu jen malou částí. Ani si neuvědomujeme, jak hluboce jsme v průšvihu. Každý se primárně zajímá o ten svůj problém do kterého trošku vidí, ale už nevnímá, že podobný trend je i v jiných oblastech. Po spalinách se stává problémem opotřebení pneumatik, kdy se prosadily zimní pneu, které se dříve opotřebují, takže se vrátíme k tvrdším "celoročním" , ale v zimě na nich bude zakázáno jezdit (jako už nyní) a pozor, na pneumatikách jezdí i elektro vozy. Čekám na heslo, Lepší menší karambol než brzdit. Asi si dám sprchu, jen nevím zda se ještě smí používat mýdlo.

P. Brecík 25.5.2023 22:21

S mýdlem nevím, ale omezí ho určitě. Germáni si sami sobě už zakázali topit dřevem !!

Z. Linda 25.5.2023 22:33

Moc hezky se zatápí jen do uhlí...naftou.

P. Kubáč 25.5.2023 9:18

Omlouvám se dělnictvu v Česku i v EU, ale pokud budu tlakem EU nebo naší státní správy nucen koupit elektromobil - považuji za svoji morální povinnost - koupit tak, aby z mých peněz zůstalo v EU co nejméně - tedy Čínský, ačkoliv jinak se tovarům z této země vyhýbám jak je to jen možné.

M. Pivoda 25.5.2023 10:52

Omlouvám se také. Proč? Nehodlám totiž kupovat vůbec žádný elektromobil. Počkám si až na levnou dopravní službu od budoucích samo-řídících automobilů.

Samo-řídící automobily nebudou mít sice ještě lidský úsudek (tak daleko se AI ještě v dohledné době nedostane), ale vyloučení možné kolize (chodce a auta) lze vyřešit i povinnou výbavou (stále levnějších) chytrých telefonů nebo alespoň chytrých hodinek.

To vše platí ale jen tehdy, pokud bude zavedena hbitá 5G síť. Což ovšem v důsledku silně omezí aktivitu developerů (nebude totiž potřeba stavět nová parkovací místa, ani drahé podzemní garáže). Takže lze očekávat pouliční protesty o zachování stávajících pracovních míst.

Závěr:

Počkám si na dotažení systémové změny až do funkční změny. Pokud snad zemřu dříve, pravděpodobně z úleku nad technickým pokrokem v české montovně, pak se určitě najdou i jiní zákaznici.

Z. Lapil 25.5.2023 14:56

To chce mít svůj systém: https://www.youtube.com/watch?v=ih0gmrXvFnY

Z. Linda 25.5.2023 22:37

Vstoupím do ilegality, nakřečkuji cisternu nafty a tajně jen v noci budu jezdit Peguetem 205.

M. Šejna 25.5.2023 8:57

S tím monitorováním pneumatik je ta euronorma směšná.

Já jsem schopen najezdit na letních pneumatikách 50 tisíc km, aniž by se pneumatiky ojely pod bezpečnou normu. Takže za těch 50 tisíc km se mi pneumatiky ojedou asi o půl centimetru.

Půl centimetru děleno 50 tisic km. 8-o

O. Vašíček 25.5.2023 8:20

Když se teprve začaly objevovat elektrická auta a revolučně nastoupila Tesla, tak se diskutovalo, jestli má tato technologie nějakou možnost se prosadit. Spousta nadšenců psala, že rozvoj technologií a masivní výroba způsobí, že se elektrická auta cenově srovnají se spalovacími a samovolně je nahradí. Již tenkrát jsem, s nadsázkou, oponoval, aby to nebylo cestou umělého zvýšení cen spalovacích aut a jejich extra zdanění.

Ó, jak mě mrzí, že jsem měl pravdu. ;-(

Mladí automechanici by si měli objednat stáže na Kubě. Budou to potřebovat. :-)

J. Vrabec 25.5.2023 8:57

Jinde už teď neexistují jen automechanici, nýbrž mladí jsou už dávno machatronici . Ty umí i elektro

Já osobně... nikdy více spalovací, smradlavou kistnu.

J. Vrabec 25.5.2023 9:04

MECHATRONIK je moderní automechanik.

J. Hajský 25.5.2023 9:21

"Zákonná norma (...) nařizuje výrobcům používat palubní systémy k monitorování znečištění s možností zablokovat startu motoru při překročení stanovených limitů."

To bude výhodný job pro "mechatroniky" tyto palubní systémy a blokátory startu motorů vyřazovat z činnosti. Jako svého času montáž zařízení upozorňujícího na policejní radary.

O. Vašíček 25.5.2023 9:16

To je dobře. Potřebujeme nadšence, kteří podporují nové technologie a umožní jejich vývoj. Tak to vždy bylo. A pak došlo k masivnímu rozšíření, jak klesala cena. Obráceně to nefunguje.

Proč nezakážou auta úplně a nenařídí rovnou vrtulníky. Víte, kolik by se ušetřilo za silnice. To je ohromné množství škodlivin, zničené přírody, apod. Samozřejmě myslím ekologicky. Vrtulník na elektriku.

PS: Proti elektroautům nic nemám. A i bez nařizování je to pohon budoucnosti. Elektromotor má nejvyšší efektivitu. Jen to prosazování mi vadí. A bez ekonomického základu to má kontraproduktivní efekt.

J. Vorlický 25.5.2023 10:05

No jo, no. Jenže elektromotor se bez elektřiny netočí a elektřina neroste na stromech.

O. Vašíček 25.5.2023 10:07

To je drobný nepodstatný detail celé technologie. :-)

No a sem měl být směrován vývoj. A nemyslím akumulátory. ;-)

L. Novák 26.5.2023 5:04

Budoucnost je v celovodičích... :-P

P. Sura 25.5.2023 15:10

Problém, pane Vašíčku, vidím v tom, že technologie elektroaut SE neprosadila, nýbrž BYLA PROSAZENA. A stejným způsobem by teď měli být smeteni její prosazovatelé.

P. Sura 25.5.2023 15:11

p.s. Protože všichni to "prosazují" za peníze odebrané ostatním proti jejich vůli.

M. Pivoda 25.5.2023 8:02

Immanuel Kant (1724 – 1804): Kompas v nás! (Nikoliv v EU).

v Kantově myšlení nastává obrat, Kant byl probuzen z dogmatického spánku britským empirismem.

Dnešní empirismus občanům říká, že elektromobilita se prosadí i bez politického nařízení z Bruselu.

J. Hajský 25.5.2023 9:35

Až bude převážné množství elektroaut, tak všichni elektromobilisté budou povinni za slunečného a větrného dne nabít baterie svých aut na 100% pomocí OZE. V noci pak takto nabitá auta budou tvořit jedno veliké bateriové úložiště, ze kterého budou povini dodávat elektřinu veřejnému osvětlení, domácnostem, nemocnicím a továrnám s nepřetržitým provozem. Ušetří se tak na budování obřích bateriových úložišť až EU zakáže jakoukoli vjinou ýrobu elektřiny než z OZE.

Něco na tomto plánu bude třeba ještě doladit, ale pro byrokraty z EU to budou už jen maličkosti. ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D