19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

ENERGIE: Máte dost? Šetřete!

Omezíme spotřebu elektřiny v době největšího odběru, oznámila ve středu ve středu šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová s tím, že to bude návrh jednoho z opatření pro páteční jednání ministrů energetiky EU v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Smutný 17.9.2022 1:52

Nevážený a hloupý pane Rado, čtěte více a používejte to, co máte nad krkem: https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=785019

L. Novák 11.9.2022 15:01

Osle zmagořený, jaké látky se uvolňují při hoření polyetylentereftalátu (PET)? ;-D Obsahuje jen C, O, H.

L. Novák 11.9.2022 14:55

Blbe Rado, tvůj zelený fanatizmus je v rozporu se zdravým rozumem a kritickým myšlením. Podívej se, co tvůj chorý mozek vyprodukoval za blud, který nijak nesouvisí s Green Dealem ani s Fit for 55. Snad jenom tím, že je to stejný výpolod chorých mozků, jako je ten tvůj. :-P A toto vlákno začalo u nehorázného tvrzení P. Skřivana, že tahle kravinia po tisíci miliardách vyhozených do kanálu Bilionovým tunelem OZE "nemají dostatečnou legislativní podporu". ;-D

Táhněte do pudele, zelení paraziti!!!

P. Rada 11.9.2022 10:42

Pokud jde o odpady pilin s truhláren pak ty se dnes už běžně lisují do briket. Efektivnějším ale přesto může být objekt lépe tepelně zaizolovat. Více zde:

https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/dotazy-a-odpovedi/jake-latky-se-uvolnuji-pri-spalovani-plastu

P. Rada 11.9.2022 9:40

"Nesmyslem" spíše je životní postoj, nerespektující uzavřenost prostředí a v něm životadárnou rovnováhu skrze symbiotickou kooperativnost producentů s destruenty.

P. Rada 11.9.2022 9:36

Zřejmě fandíte pokřiveným interpretacím o "nepoctivých pracujících, nepracujících...". Trochu pravdy ale mít můžete. Co je vlastně dlužník který si připadá pracovitý ale přitom se rok co rok zadlužuje zhruba polovinou svého celoročního výdělku?

Stabilita životních jistot je u společnosti složené převážně s dlužníků dominantně závislá na věřitelích. Tím jsou ale jak často přehlížené, dnes klesající potenciály přírodního prostředí (zaprší tak akorát ve vhodnou dobu...) tak dobře známí obchodníci až s vyloženě egoistickými pohnutkami vydělat za každou cenu.

Podstatu vleklého už skoro století se rozvíjejícího problému rostoucí závislosti domácí populace na stále více vzdáleném okolí a tedy na nestabilních obchodně politických vazbách, žel nekomentujete - jako by se zejména v poslední době nevyhrotila do podoby tíživé reality.

Lékem by mohla být rostoucí pružnost, svébytnost... - tzv. resilience.

"Teplo a klid" si ale někteří - jak vidím - chtějí zajistit svou zaprodaností.

L. Novák 11.9.2022 9:24

Ano, přesně TO JSOU TY NESMYSLY!!! Děkuji za přímé odkazy. :-P A P. Skřivan je jejich známým šiřitelem.

P. Rada 11.9.2022 9:04

Nesmysly? Proč?

Některé jasnosti, nepřesnosti ... ale náhled P.S. obsahuje už proto, že je nutně velice zkrácenou verzí mnohastránkových obsahově provázaných textů G.D. a Fit for 55.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Zelen%C3%A1_dohoda_pro_Evropu

https://cs.wikipedia.org/wiki/Fit_for_55

L. Novák 11.9.2022 0:47

Nesmysly! Rv

P. Skřivan 10.9.2022 19:28

Řekl bych, že řadit vše z green deal do škatulky zelené šílenství, správně není.

Např. kogenerace. Ekonomicky rentabilní věc, která jenom není moc rentabilní tam, kde se spotřebovává jen teplo, ale ne elektřina. Díky nastavení legislativy. Jak jsou podmínky špatně nastaveny dokazuje stav tam, kde se spotřebovává nejen teplo, ale i elektřina: tam je kogenerační jednotka dosti rozšířená.

Solární panely: obtížně se vyplatí tam, kde se elektřina nespotřebuje za elektroměrem. Opět: problém legislativy.

SMR: stavět dnes klasickou jadernou elektrárnu je chyba podobně, jako stavět klasickou vysokorychlostní železnici: obojí je zastaralé. Z hlediska jaderné energie mají budoucnost pouze zdroje SMR, z hlediska železnice jen Hyperloop. Obojí jsou projekty na desítky let, čili není vhodné volit technologie dnes zastaralé. Pokud tu někdo chtěl vysokorychlostní železnici, měl si na to vzpomenout tak před deseti, dvaceti lety, když ten stejný tvrdil, že tu není potřeba.

L. Novák 10.9.2022 17:52

MUDr.. Chocholoušek dal pomatenému blbovi Radovi opušťák? :-P

V. Novak 10.9.2022 17:45

Já píšu pro Čechy - zatímco ty jen pro hovada sobě rovná. A je úplně jedno, jakou abecedou.

V. Novak 10.9.2022 17:44

Nelže.

Je tak blbý, že ani lhát nemůže - jen urážet a plivat ne vše strany...

V. Novak 10.9.2022 17:42

Vy s Radou se halt budete muset spolehnout na nepoctivé nepracující, kteří nechtějí mít teplo a klid na práci (k čemu taky, když jsou nepracující)...:-/

P. Rada 10.9.2022 16:17

Souhlasím, že převážná většina obyvatelstva si o sobě nejspíše už dlouho myslí, že jsou "poctivými pracujícími".

Začalo to poválečně za totality kdy mnohým posléze věsměs moc nevadilo, že se k své zemi chovají tak, že od kyselých deštů dokonce hromadně odumírají lesy na horách. Vesměs lidu celá desetiletí postačilo, že se měl relativně nejlépe s obyvatel východního bloku a tak většinově držel hubu a krok.

Po sametovém listopadu záhy převzal totální moc kapitál. Ledacos očividně škodlivého - jako byly kyselé deště, čoudící auta... převzetím západních technologií líbivě odboural a prohlásil se za zachránce civilizovanosti. Jediného možného nástupce dříve nedotknutelné totality údajné vlády lidu transformoval na nedotknutelnost soukromého. Adekvátní soukromá odpovědnost však zárověn šla naopak stranou. V praxi vlivnost rozvíjel jen tam - kde mu to neslo - dlouhodobé a širší problémy opět odsouval. Např. zemědělstí tak doposud s cca 80% hospodaří v nájmech na půdě která dál a dál ztrácí bonitu o stavu lesů nemluvě.

Imise CO2, NOx, - které nejsou tak zjevné a lépe se nepozorovaně rozptylují se však zejména fosilně hnanému kapitálu snižovat už vůbec nechce. Celosvětově to však vede k růstu dopadů globálnějších. Zpětně u nás pro změnu devastací níže položených lesů i polí.

Doposud je pro nezainteresovaného pozorovatele realita taková, že i přes relativně výrazný pokrok vůči totalitní době, žije dnes s ekologického hlediska průměrný čech zhruba ještě celý půlrok na dluh vůči prostředí a kašle na to ukolébán reklamou na nárůst teoretických možností. Často si přitom pokrytecky pochvaluje nynější životní úroven a myslí si//věří?// že je nadále "poctivým pracujícím" a tedy i reálným pánem planety a jejího tvorstva.

S dlouhodobého hlediska lidstvo spíše živoří na pokraji civilizačně- konzumního omylu s rostoucí fatální hrozbou. Naděje na technologický pokrok - růst EROEI- který by vše zas vykompenzoval, se totiž zejména v klíčové energetice ukazují už století liché.

V. Kolman 10.9.2022 14:04

(Patří pod pana Tichého 7:50)

V. Kolman 10.9.2022 14:02

Pálit staré pneumatiky, nebo PVC (vzniká dioxin) a jiné fujtajbly je prasárna a rozumný člověk to nepálí.

Co je ale špatného na tom, nacpat PETku čistýma pilinama (třeba truhlář) a spálit ji. Nejsem odborník, ale domnívám se, že z té PETky moc škodlivin nevznikne.

V. Kolman 10.9.2022 13:57

Nabádat pane Rado lidi, aby šetřili - to jste si dovolil hodně!

Od "poctivých pracujících", kteří chtějí mít teplo a klid na práci, to náležitě a po "zásluze" schytáte:-).

P. Rada 10.9.2022 9:10

Lžete.

Předvádíte navíc totalitní manýry komunistů, kteří v přebujelé mocichtivosti získané skrze růst těžby uhlí... likvidovali nepohodlnou inteligenci odsunutím do kotelen...

Pokud nikoliv - tak uvedte kdy kde jsem komu vnucoval auto na baterku, pálit PETKy...?

P. Rada 10.9.2022 9:02

Dobrou radou je sám nedpis článku "Máte dost? Šetřete!" .

To v tom smyslu, že dnešní "dostatek" ale v průměrné praxi činí zhruba dvojnásobek vzhledem k trvalé udržitelnosti.

Proto je cestou minimálně násobné zvýšení efektivity využívané energie resp "šetření" takové aby při poloviční spotřebě byla zachována produktivita.

Toho lze reálně dosáhnout např. efektivním zateplováním budov, rekuperací tepla atd. Zkuste si odpustit primitivní reakci na příjmení za které nemohu a naopak vložite trochu vlastního úsilí do rozvoje poznání jak propastné jsou např. rozdílnosti v reálné energetické náročnosti vytápění budov:

https://www.pasivnidomy.cz/co-je-pasivni-dum/t2?chapterId=1634

https://www.pasivnidomy.cz/co-je-pasivni-dum/t2?chapterId=1634

R. Tichý 10.9.2022 7:50

Ten clanek neni v zadnem pripade prokremelsky. Ten je jenom realisticky a zamereny proti lidske hlouposti. Tu v tomto pripade zastupujete vy, ekofasiste, Rado.

Tak dlouho jste nam vnucovali auta na baterku, az se budou z nouze palit PETky! Nejlepsi by bylo vsechny ekofasisty nahnat do kotelen, aby prikladali!!!

J. Hejna 10.9.2022 7:49

Dobrá Rada.

P. Rada 10.9.2022 7:34

"Brutální pouštění žilou české ekonomiky" tkví podněcované její rostoucí závislostí na zahraničních surovinách při relativně nízké a prakticky stagnující měrné energetické efektivitě tvorby HDP.

https://www.businessinfo.cz/clanky/zdroje-pro-prumysl-ceskou-energetiku-ceka-rychly-prechod-k-ekologii/

Vláda by proto měla usilovat o růst produktivity transformací ekonomiky směrem k výrobkům s vysokou přidanou hodnotou. Tedy o růst technologičnosti výroby tak aby s minimem energie i surovin dosahovala země lepších výsledků. Konkrétněji by to znamenalo předně rozvíjet obory jako infotmatika, mikroelektronika, nenotechnologie, farmacie... které souvisí s kulturním a inteligenčním potenciálem v populaci a ten rozvíjet.

Portály a diskutující podporující naopak masivnost spotřeby a obecněji brutalitu jako řešení, ke kýženému vývoji nepřispějí. Mohou se ale zavděčit podobně brutálně uvažujícím lidem či mocnostem.

A. Renjascu 10.9.2022 7:17

Jste schopen doložit, že by se na uvedených faktech za těch pět měsíců něco změnilo a nebo jen opět lžete?

P. Rada 10.9.2022 7:04

Proč prokremelsky orientovany "clanek" - tedy rozeštvávající země EU - považujete za "Skvely"?

M. Smutný 9.9.2022 23:50

Když už chcete ovlivňovat veřejný prostor za prvé se naučte pravopis, pane Rado, stereotyp se píše s tvrdým -y-, plus řada překlepů a zastaralého pravopisu. Ostatně kvalita pravopisu odráží kvalitu myšlení. Za druhé: např. dle bilanční zprávy ERÚ (viz jeho web) za rok 2021 dodala kapacita 2,2 GW FVE v lednu 2021 pro spotřebu elektřiny 0,7 %, v dalších zimních měsících to bylo podobné. I kdybychom zvýšili podíl FVE za stamiliardy dotací i čtyřnásobně (což má skutečně v plánu "zelená strategie" ČEZ), budou to jednotky procent potřebného výkonu. Takže kde je ten váš zelený ráj a "zaostalost" stabilních zdrojů? Naučíte Čechy hibernovat? Nemůže váš mozek pochopit, že právě slepá sázka na OZE nás dostala do naší dnešní krize hrozící reálně rozvrátit společnost? Pokud ČEZ potlačí ve svém mixu uhlí, tak už za 2 roky bude muset Česko dovážet v nekritičtějším období roku i elektřinu. Každý energetický zdroj je nutno hodnotit jedině podle kritéria, zda a jak dokáže dodávat potřebnou energii v od listopadu do března. Ostatní je jen lobby zelené oligarchie. Hlavně nic neblábolte o všespásném zeleném vodíku, to by bylo lépe, abyste navštívil rovnou Bohnice. Kde si od vás můžeme konečně přečíst nějaký analytický materiál, komentář či obsáhlejší článek, než obsahují vaše zelené plivance v diskusích? Pro vás platí totiž to dobře známé: "Nejen že se nic nového nenaučil, ale nic starého bohužel nezapomněl."

L. Novák 9.9.2022 22:49

Meleš blbosti. Podívej se, o kolik zdražil třeba E.ON. Od letošního září... :-P

L. Novák 9.9.2022 22:45

No tak to máš, ty troubo! ;-D Když jsi tak hloupej, že jsi se nechal nachytat v době, kdy elektřiny bylo nadbytek, na nízké ceny a nebyl jsi schopen pochopit, kam zelená blbost vede, tak teď musíš platit šílené ceny blízké spotovým.

Ale to neznamená, že takhle blbí byli všichni a že všichni teď platí stejné ceny jako ty... Mně se zdražení dotkne jen minimálně. Ze záloh, které už platím ve stejné výši několik let, mi na jaře vraceli přeplatek 7 tisíc. Příště to bude jenom o něco míň, protože vím, kde se dá ještě ušetřit. :-P

J. Jurax 9.9.2022 20:54

Vláda ČR už musí bez ohledu na kohokoli v Bruselu či v Berlíně začít zcela nekompromisně jednat, aby skoncovala s dosavadním brutálním pouštěním žilou české ekonomiky a celé společnosti v podobě dosavadní sebevražedné šílené energetické politiky Unie nařizované i Česku, psáno v článku.

Ano, plný souhlas. Jenže to velice diplomaticky řečeno vůbec nevypadá, že by toto naše eurohujerná a nazelenalá vláda byla schopna učinit. Že by začala vládnout a konečně konat ve prospěch občanů svého státu i proti vůli energeticky zločinné a dozelena zblblé Evropské komise, potažmo Evropské unie a stejně energeticky zločinného dozelena zblblého Německa.

M. Šejna 9.9.2022 19:14

Nováku, pedofile, já měl elektřinu i plyn od eYello za hubičku. Jenže mi skončila fixace.

Pražská plynárenská sice zvedala o 30 procent, ale z vyššího základu, než byla faxovaná cena pro mě u eYello .

Ale to je potřeba umět matematiku, která padofilovi Novákovi nikdy nešla.