Sobota 15. listopadu 2025, svátek má Leopold
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

ELEKTROMOBILITA: Hloupost a pokrytectví greendealistů

Tématem, které v České republice ovládlo eurovolby, se stala elektromobilita.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Foto

Naprostý souhlas s použitými argumenty. Ovšem prosadit změnu "klimanáboženství" se zřejmě jen argumentací nepodaří.

5 0
možnosti
LZ

L96u91i40s 78Z50í31d87e23k

29. 8. 2024 10:17

Argumenty ne. Jen válka, bída , utrpení donutí degenerující společnost k opětovnému použivání zdravého rozumu !

2 0
možnosti
PK

P69e11t98r 25K58u50b88á52č

29. 8. 2024 8:39

Mám už trošinku paranoidní myšlení a mám neblahý, pocit, že vývoj jde po následující křivce :

1. zavedená spalovací auta - státním násilím / legislativou - zparchantíme -nereálnými emisními normami, nereálnými normami na produkci CO2, filtry pevných částic, start-stop systémy, přímým vstřikováním benzínu, nesmyslnými avšak povinnými "špehovacími asistenty" atd....

2. Uvedeme do legislativy zákaz automobilů (na benzín) od roku XXX. Argumenty - "moderní auta stejně za nic nestojí se všemi těmi povinnými asistenty" ALE HLAVNĚ budeme mít syntetická paliva (jo-ho-ho Smolíčku Pacholíčku) a zejména ELEKTROMOBILY.

3. Elektromobily I i syntetická paliva mezitím totálně krachnou

4. Až budou všechny formy automobilismu buď zakázané, nebo nepoužitelné - řekne Brusel : "snažili jsme se, ale dopadlo to jako vždycky"

5. Za oponou však budou nadšení, protože udržet nevolníka na gruntu byl cíl od samého počátku.

9 1
možnosti
PD
MM

Nejtragičtější na celé věci je fakt, že to není CO2, který by způsoboval oteplení. V atmosféře ho jsou 0,04% a navíc je naprosto nezbytný pro život. Oteplování je způsobenou celou řadou vlivů, z nichž činnost člověka je s velkou pravděpodobností jen velmi nepatrná. Chladnější a teplejší období se střídají víceméně pravidelně a vliv na to má i vesmír, Slunce atp.

Celý ten hon na CO2 je nejen iracionální, ale je hlavně důkazem nevzdělanosti a tuposti aktivistů, a vedle toho chamtivosti několika jedinců, kteří celé to šílenství podporují pro svůj byznys.

9 1
možnosti
Foto

Celý ten hon na CO2 je si iracionální, ale já myslel, že nám tu racionálně vysvětlíte, co konkrétně způsobuje to současné oteplování

3 5
možnosti
RM

divit se začneme pořádně teprve tehdy, až těch elektroaut bude tolik, že zbaští většinu vyrobené elektřiny. zatím naprostá pohoda,--proto lze vymýšlet další a další .okotiny.

5 0
možnosti
PD

Má to ještě další dva aspekty:

Daně. Státy mají hodně peněz ze spotřebních daní fosilních paliv. Pokud se jejich využití sníží, peníze budou chybět. Zákonitý následek, zdanění elektromobility nebo rovnou elektřiny.

Tankování. Nádrž se naplní za několik minut. Baterie za několik desítek minut, v nejlepším případě. Silnice i dálnice by musely mít další pruh, plný stojících a nabíjených vozidel. Nemá každý domek a soláry na střeše.

4 0
možnosti
JK

Budu ze zájmem sledovat jak hloupý a pak moudrý Honza (nebo je to opačně?) přechytračí čínské výrobce elektrovozů a jak jim to pak všem nandá. Samozřejmě pomocí spalováků.

Situace je více než vážná. Ceny baterií klesají velice rychle, což se projevuje na klesajících cenách elektrovozů. Bohužel jen v Číně. Evropští a američtí výrobci elektrovozů (vyjma Tesly) jsou zdá se v situaci, že by byli ztrátoví, i kdyby baterie měly zcela zdarma. Jednoduše proto, že těch elektrovozů vyrábí žalostně málo. Výroba čehokoli je ovšem zisková až při určitém objemu výroby. Ve fabrikách na automobily by výroba měla být vytížená alespoň ze 70-80%. Pokud tomu tak není, fixní náklady na jeden vůz jsou tak veliké, že výrobca vyrábí ze ztrátou.

0 4
možnosti
PD

Taky bych se zájmem sledoval, ale to by předpokládalo přirozenou výměnu technologií, bez zákazů, příkazů a dotací. Ta bohužel neprobíhá, takže maximálně můžeme sledovat souboj těch zákazů, příkazů a dotací s potřebami zákazníků.

6 0
možnosti
PD

Bodejť by ne, když jsou prakticky všude "tlačeny" zákazy, příkazy a dotacemi.

7 0
možnosti
Foto

Atomová elektrárna není obnovitelný zdroj a přesto se s ní počítá. A plutonium neobsahuje ani gram uhlíku.

1 2
možnosti
PD

Už sám ten pojem "obnovitelný zdroj" je nesmysl. Jedná se o zdroje občasné, bez zákazů, příkazů a dotací výhodné jen za velmi specifických okolností.

7 0
možnosti
FN

Elekromobilita ano, ale bez dotací. OZE ano, ale v rámci tržního prostředí.

4 0
možnosti
Foto

Psi budou štěkat dál, ale kolona elektromobilů pojede dál.

V případě elektromobilů nepotřebuji řešit jejich uhlikovou stopu, ale jejich postupně se lepších parametry, které už dnes překonávají spalovací auta.

Jediné, v čem elektromobily zatím zaostávají, je dojezd. Jenže ten už se u těch nejnovějších blíží k hodnotě 800 km.

Můj diesel má dojezd 900 km.

2 6
možnosti
PD

Článek je o něčem jiném.

4 0
možnosti
VC

Tak nepochybuji že elektromobilita dnes v EU zdaleka neznamená bezemisní výrobu energie. Taky je pravda že při nízkém EROI jde většinou o malé zisky pokud jsou investovány bez dotací (i když nejde o přímou úměru). Je taky jasné že téměř už výhradně z Číny dovážené solární panely a větrníky jsou vyrábeny s pomocí uhlí. Taky s drancováním Lithia bych asi souhlasil.

Jinak ale EROI > 1 znamená že se vynaložená energie vrací a u solárů i větrníků je > 5 i v našich podmínkách. Problém je spíš bionafta a bioetanol z kukuřice

https://cs.wikipedia.org/wiki/ERoEI

Chtělo by to příště jinou argumentaci. Třeba že bez cel a s liberálním světovým obchodem což je stejně věc diskutabilní nelze lokálně v EU zavádět emisní povolenky a regulaci energie, třeba i té z Ruska. Jenže paní Šichtařová je zastánkyní liberalismu.

EU se samozřejmě zbláznila. Tlačit liberální světový obchod a tvrdé regulace domácí ekonomiky je šílenost za jakou už dávno měla proběhnout další pražská ale hlavně bruselská defenestrace. S tím že zbytek politiků a ekoteroristů si má vzít do parády MUDr Chocholoušek.

4 0
možnosti
Foto

S těmi cly máte pravdu. EU má plnou hubu ekologie, elektromobility, a boje proti CO2, ale pro jistotu zavedla brutální cla na čínské elektromobily. Ty jsou totiž výrazně levnější, než evropské.

Takže EU sice dotuje některých zemích nákup elektromobilů, ale předtím si nechá zaplatit celni poplatek, který je mnohem vyšší, než ta dotace

2 1
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz