Diskuse
ELEKTROMOBILITA: Hloupost a pokrytectví greendealistů
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F53r12a64n13t16i48š14e79k 43K16o95r78e66c91k53ý
Naprostý souhlas s použitými argumenty. Ovšem prosadit změnu "klimanáboženství" se zřejmě jen argumentací nepodaří.
L96u91i40s 78Z50í31d87e23k
Argumenty ne. Jen válka, bída , utrpení donutí degenerující společnost k opětovnému použivání zdravého rozumu !
P69e11t98r 25K58u50b88á52č
Mám už trošinku paranoidní myšlení a mám neblahý, pocit, že vývoj jde po následující křivce :
1. zavedená spalovací auta - státním násilím / legislativou - zparchantíme -nereálnými emisními normami, nereálnými normami na produkci CO2, filtry pevných částic, start-stop systémy, přímým vstřikováním benzínu, nesmyslnými avšak povinnými "špehovacími asistenty" atd....
2. Uvedeme do legislativy zákaz automobilů (na benzín) od roku XXX. Argumenty - "moderní auta stejně za nic nestojí se všemi těmi povinnými asistenty" ALE HLAVNĚ budeme mít syntetická paliva (jo-ho-ho Smolíčku Pacholíčku) a zejména ELEKTROMOBILY.
3. Elektromobily I i syntetická paliva mezitím totálně krachnou
4. Až budou všechny formy automobilismu buď zakázané, nebo nepoužitelné - řekne Brusel : "snažili jsme se, ale dopadlo to jako vždycky"
5. Za oponou však budou nadšení, protože udržet nevolníka na gruntu byl cíl od samého počátku.
M16i53r74o31s46l47a89v 83M90u22c55h91a
Nejtragičtější na celé věci je fakt, že to není CO2, který by způsoboval oteplení. V atmosféře ho jsou 0,04% a navíc je naprosto nezbytný pro život. Oteplování je způsobenou celou řadou vlivů, z nichž činnost člověka je s velkou pravděpodobností jen velmi nepatrná. Chladnější a teplejší období se střídají víceméně pravidelně a vliv na to má i vesmír, Slunce atp.
Celý ten hon na CO2 je nejen iracionální, ale je hlavně důkazem nevzdělanosti a tuposti aktivistů, a vedle toho chamtivosti několika jedinců, kteří celé to šílenství podporují pro svůj byznys.
M36i64r39o41s63l13a89v 89Š63e90j90n49a
Celý ten hon na CO2 je si iracionální, ale já myslel, že nám tu racionálně vysvětlíte, co konkrétně způsobuje to současné oteplování
R40o83s37t31i67s97l24a52v 89M43e76i22š90n32e62r
divit se začneme pořádně teprve tehdy, až těch elektroaut bude tolik, že zbaští většinu vyrobené elektřiny. zatím naprostá pohoda,--proto lze vymýšlet další a další .okotiny.
P19r41o66k38o42p 60D38i11v64i95š
Má to ještě další dva aspekty:
Daně. Státy mají hodně peněz ze spotřebních daní fosilních paliv. Pokud se jejich využití sníží, peníze budou chybět. Zákonitý následek, zdanění elektromobility nebo rovnou elektřiny.
Tankování. Nádrž se naplní za několik minut. Baterie za několik desítek minut, v nejlepším případě. Silnice i dálnice by musely mít další pruh, plný stojících a nabíjených vozidel. Nemá každý domek a soláry na střeše.
J16o80z18e86f 33K96o25s14t44e47l18a26n31s84k76ý
Budu ze zájmem sledovat jak hloupý a pak moudrý Honza (nebo je to opačně?) přechytračí čínské výrobce elektrovozů a jak jim to pak všem nandá. Samozřejmě pomocí spalováků. 

Situace je více než vážná. Ceny baterií klesají velice rychle, což se projevuje na klesajících cenách elektrovozů. Bohužel jen v Číně. Evropští a američtí výrobci elektrovozů (vyjma Tesly) jsou zdá se v situaci, že by byli ztrátoví, i kdyby baterie měly zcela zdarma. Jednoduše proto, že těch elektrovozů vyrábí žalostně málo. Výroba čehokoli je ovšem zisková až při určitém objemu výroby. Ve fabrikách na automobily by výroba měla být vytížená alespoň ze 70-80%. Pokud tomu tak není, fixní náklady na jeden vůz jsou tak veliké, že výrobca vyrábí ze ztrátou.
P68r65o58k58o51p 47D19i11v93i58š
Taky bych se zájmem sledoval, ale to by předpokládalo přirozenou výměnu technologií, bez zákazů, příkazů a dotací. Ta bohužel neprobíhá, takže maximálně můžeme sledovat souboj těch zákazů, příkazů a dotací s potřebami zákazníků.
T33o35m58á40š 20K38u29č41e24r85a
Jen tak zlehka: https://www.auto.cz/pocet-elektromobilu-na-svete-v...
P89r37o29k92o28p 72D77i53v23i46š
Bodejť by ne, když jsou prakticky všude "tlačeny" zákazy, příkazy a dotacemi.
T86o55m89á69š 75K11u78č59e26r86a
Atomová elektrárna není obnovitelný zdroj a přesto se s ní počítá. A plutonium neobsahuje ani gram uhlíku.
P15r86o58k62o97p 47D84i92v16i28š
Už sám ten pojem "obnovitelný zdroj" je nesmysl. Jedná se o zdroje občasné, bez zákazů, příkazů a dotací výhodné jen za velmi specifických okolností.
F76r11a44n93t48i48š72e39k 85N72a93v94r64á16t12i43l
Elekromobilita ano, ale bez dotací. OZE ano, ale v rámci tržního prostředí.
M64i81r38o40s77l12a53v 19Š98e41j73n30a
Psi budou štěkat dál, ale kolona elektromobilů pojede dál.
V případě elektromobilů nepotřebuji řešit jejich uhlikovou stopu, ale jejich postupně se lepších parametry, které už dnes překonávají spalovací auta.
Jediné, v čem elektromobily zatím zaostávají, je dojezd. Jenže ten už se u těch nejnovějších blíží k hodnotě 800 km.
Můj diesel má dojezd 900 km.
V30í13t71ě92z85s31l90a49v 79C56í29r42k65v56a
Tak nepochybuji že elektromobilita dnes v EU zdaleka neznamená bezemisní výrobu energie. Taky je pravda že při nízkém EROI jde většinou o malé zisky pokud jsou investovány bez dotací (i když nejde o přímou úměru). Je taky jasné že téměř už výhradně z Číny dovážené solární panely a větrníky jsou vyrábeny s pomocí uhlí. Taky s drancováním Lithia bych asi souhlasil.
Jinak ale EROI > 1 znamená že se vynaložená energie vrací a u solárů i větrníků je > 5 i v našich podmínkách. Problém je spíš bionafta a bioetanol z kukuřice
https://cs.wikipedia.org/wiki/ERoEI
Chtělo by to příště jinou argumentaci. Třeba že bez cel a s liberálním světovým obchodem což je stejně věc diskutabilní nelze lokálně v EU zavádět emisní povolenky a regulaci energie, třeba i té z Ruska. Jenže paní Šichtařová je zastánkyní liberalismu.
EU se samozřejmě zbláznila. Tlačit liberální světový obchod a tvrdé regulace domácí ekonomiky je šílenost za jakou už dávno měla proběhnout další pražská ale hlavně bruselská defenestrace. S tím že zbytek politiků a ekoteroristů si má vzít do parády MUDr Chocholoušek.
M61i37r25o32s91l44a62v 74Š28e28j96n15a
S těmi cly máte pravdu. EU má plnou hubu ekologie, elektromobility, a boje proti CO2, ale pro jistotu zavedla brutální cla na čínské elektromobily. Ty jsou totiž výrazně levnější, než evropské.
Takže EU sice dotuje některých zemích nákup elektromobilů, ale předtím si nechá zaplatit celni poplatek, který je mnohem vyšší, než ta dotace
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz