Pátek 7. listopadu 2025, svátek má Saskie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

ELEKTROMOBILITA: Hloupost a pokrytectví greendealistů

Tématem, které v České republice ovládlo eurovolby, se stala elektromobilita.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JS

J63a77n 93S31k24ý45p33a57l44a

29. 8. 2024 14:48

Čína zrovna tento týden oznámila, že prodeje elektromobilů na tamním trhu přesáhly 51 %. Tedy, v Číně se prodává více elektromobilů než aut se spalovacími motory. Ne v roce 2035, ale již teď.

Když se projdete moderní čínskou metropolí, například Schanghají, pak skutečně máte pocit, že každé druhé auto je na elektriku. Přitom jezdí, zjevně je kde je dobíjet.

Může mi někdo prozradit, proč to v Číně jde a u nás je to takový problém?

3 3
možnosti
OK

Pokus: staví elektrárny tepelné, jaderné i OZE + levné energie + levné suroviny ...

8 1
možnosti

Ono taky co od bankovního sektoru uplatňujiciho ESG, velkých korporací, vlád, Evropské komise, Evropského parlamentu, environmentalistů, progresivistů etc. rozumného čekat?

6 1
možnosti
VP

Za vším hledejte Woke Ideologii Nic co dělají Soroš darebáci v Bruselu, není do budoucna dobré , pro lidi ...

3 1
možnosti

E66r28v12í24n 49Ž93á92k

29. 8. 2024 23:05

místo slova lidi jste měl uvést bolševiky

1 1
možnosti
VP

Co lodě,letadla,armádní doprava , taky elektro

4 0
možnosti

Samozřejmě.

Alternativně šlapací, lodě mohou být i plachetní nebo galéry s otroky u vesel. A armádní doprava ještě před dvěma stoletími byla výhradně ekologická koňská.

9 0
možnosti
PS

P26a17v16e39l 22S96u59r65a

29. 8. 2024 13:48

Velmi dobré shrnutí !!

Největší problém je v tom, že principiálně není elektroauto jako druhé vozítko do domácnosti na courání po městě špatný nápad, ale pokud by ho zájemci provozovali ZA SVOJE !! To znamená bez finančních zvýhodnění veškerého provozu včetně pořízení. to by se teprve ukázalo, kolik by bylo skutečných zájemců. Tak,jak je elektromobilita praktikována současně, jde předebším o státem podporované okrádání naprosté většiny občanů, kteří se tohoto cirkusu nikdy nezůčastní, ale i prábě proto jim celá elektromobilita "nepřipadá tak špatná vzhledem k přírodě".

Další nastíněný problém je ta "bezemisní ekonomika" či "uhlíková neutralita". Tu může prosazovat jen ten, kdo nic nevyrábí a živí se buď obchodem nebo kecama ať už do prostoru nebo na papíře. Přitom by BOHATĚ stačilo snížit "uhlíkovou stopu" na polovinu, tedy na hodnoty odpovídající průmyslové výrobě cca v 60. letech. A POKUD má oteplování Planety cokoli společného s průmyslovou produkcí, musel by se ten dosavadní trend zastavit. To ale ekopodvodníci "Zelení khmérové" nemohou připustit, tak budou lidstvo tak dlouho týrat stále "ambicióznějšími cíli", dokud toho lidstvo nebude mít plné zuby a nezatočí s nimi, nejlépe tak, jak oni se chystají zatočit s průmyslem.

7 2
možnosti
VP

První generace větřáků a solárů , si na sebe nevydělala a už se nevyplatí ji nahradit ani opravovat,nemluvě o drahé likvidaci která není zahrnuta do nákladů

9 1
možnosti
Foto

P20e40t73r 75B87a95r18c27a33l

29. 8. 2024 12:34

S některými názory Markéty Šichtařové v článku o elektromobilitě a uhlíkové neutralitě souhlasím, zatímco v jiných mám odlišný pohled.

Souhlasím s tím, že přechod na elektromobilitu by neměl být vnucován spotřebitelům násilně a že je důležité pečlivě zvážit technickou a energetickou připravenost infrastruktury, aby byl tento přechod úspěšný a udržitelný. Je pravda, že rychlá implementace elektromobility může představovat významné výzvy a vyžadovat velké investice do rozvoje energetických zdrojů a infrastruktury.

Na druhou stranu nesouhlasím s tvrzením, že elektromobilita a snahy o dosažení uhlíkové neutrality jsou zcela nerealistické a neudržitelné. Věřím, že elektromobily mají potenciál výrazně přispět ke snížení emisí skleníkových plynů, pokud je elektrická energie pro jejich pohon vyráběna z obnovitelných zdrojů. Spíše než odmítat elektromobilitu bychom měli hledat vyvážený přístup, který bere v úvahu jak ekologické přínosy, tak i technické a ekonomické výzvy, a postupně přecházet na čistší formy energie.

Celkově se domnívám, že přístup k elektromobilitě by měl být postupný a promyšlený, s ohledem na různé typy pohonů a potřeby spotřebitelů, spíše než aby byl jednostranný a příliš rychlý.

Různí lidé mají různé názory, a to je v pořádku. Je důležité, že dokážeme o těchto rozdílných pohledech diskutovat klidně a s respektem. Bohužel, mnohdy se zdá, že naši politici se místo konstruktivní výměny názorů uchylují k osobním útokům. Bylo by krásné, kdybychom dokázali vést dialog stejně jako my - s otevřeností a snahou pochopit druhou stranu, bez urážek a konfliktů.

3 4
možnosti
PS

P26a66v96e93l 34S68u41r64a

29. 8. 2024 13:57

Máte aspoň mlhavou představu o tom, CO to představuje ta "technická a energetická připravenost" a kolik by stála? Včetně zajištění dostatečné výrobní kapacity elektrárenských zdrojů? To, o čem je v mědiích stále řeč se týká pouhých asi 4% celého automobilového parku!

7 0
možnosti
PB

P80e12t41e 80B85r57i29c11h

29. 8. 2024 12:17

Elektromobilita by měla smysl v dopravních službách ve městech (snížení emisí taxiků, při rozvozu komodit v rámci města). Elektromobilita všude je blbost od samého počátku. A podpora OZE (Občasných Zdrojů Energie) je zákonem podpořený zločin loupeže na občanech

7 0
možnosti
VP

Ani na elektro sanitky a policejní auta si netroufnou

3 0
možnosti
RT

Elektromobilita nema s ekologii nic spolecneho. Jako soucast GD slouzi vyhradne ke zchudnuti a likvidaci bilych Evropanu.

Veskera potencialni "špína" z prumyslu a ekonomiky je pouze presunuta do rozvojovych zemi.

3 0
možnosti
PL

P36e82t45r 41L35a89b89a33j

29. 8. 2024 11:55

Evropští výrobci aut tvrdí, že se jim výroba BEV nevyplácí. Tak ať dál vyrábějí spalováky, ale nechť EU pustí na náš trh Čínské BEV bez dodatečných likvidačních cel a dalších umělých překážek. A uvidíme, jak se v soutěži vůči sobě porovnají tyto dva koncepty.

Za sebe říkám, že bych si v podobné situaci určitě koupil BEV. Při dnešní ceně baterek (ceny velmi silně spadly) zákonitě musí vyjít srovnatelné auto líp v elektrice než ve fosilu. A protože baterky stále cenově padají, tak se ten poměr bude dále zlepšovat ve prospěch BEV. Spalovák už nemá moc kam jít.

Pokud má běžný spalovák 11x víc pohyblivých součástí než BEV, tak to musí být na ceně znát. U hybridů bude ten poměr ještě horší, když má oba typy pohonu a ještě mezikus mezi nimi. A benzín/naftu si doma nevytěžím, elektriku ano.

Ještě k tomu EROI, který prý při faktoru 5 je nevýhodný. Která investice nese výnos 5 Kč na 1 Kč vloženou? A považuje paní autorka takovou investici za nevýhodnou?

2 4
možnosti
RT

Ne. Kdyz odstranime umele prekazky a dotace, tak si elektromobily ani neskrtnou.

7 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz