23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

DOTACE: „Krádež“ za bílého dne

Půl miliardy korun stála tříkilometrová vlaková trať na ostravské letiště. Na letiště, které zeje prázdnotou a odbaví průměrně 700 cestujících denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chaloupka 25.4.2015 20:00

veškeré dotace z UE jsou škodlivé a demoralizují společnost

lidé ani naše instituce si jaksi již neuvědomují že by se každý měl snažit na sebe vydělat a utrácet peníze jen za to na co má. Zvyk že nějaké peníze nám spadnou od EU jaksi s hůry vede k nerozumnému rozhazování - prostě musíme to nějak utratit, za co to je vedlejší. To vede ke zcela pokřivenému uvažovaní institucí i lidí a vychovává to z mnoha z nás lidi kteří si zvyknou žít za cizí peníze. ČÍM DŘÍVE DOTACE SKONČÍ TÍM LÉPE PRO NÁS PRO VŠECHNY . MORÁLNÍ ŠKODY DOTACÍ JSOU NEDOZÍRNÉ A DLOUHODOBÉ. ONO JE JEDNODUŠÍ NATAHOVAT RUCE NEŽ PRACOVAT A ŠETŘIT.

M. Modrianský 24.4.2015 17:40

Dotace nejenom Evropské.

Dotace je sprosté slovo pro slušného člověka.Křivý Trh a duši.

V. Kusý 24.4.2015 19:48

Re: Dotace nejenom Evropské.

Ten trh už je křivý, nebo ho křiví dotace? Mrcha čeština...:-)

M. Prokop 24.4.2015 21:16

Re: Dotace nejenom Evropské.

Křiví (spíše kurwí) ho hlavně dotace. Pak také povinné výkupy, kvoty, tisíce zbytečných, místy selektivních buzerací .....

V. Karda 24.4.2015 14:51

Splavnění Vltavy.

Z Č.Budějovic do Týna nad Vltavou 28 km bude stát 3 miliardy a spoustu betonu.Kde jsou ochránci přírody?Studienavrhlacelkemo82lokalitprorealizacipřistávacíchmíst.Vtěchtolokalitáchjenavrženo16kotvišť,21vývazišť,6přístavišť,11sportovníchpřístavů,2nákladnípřístavya29přístavišťproosobnílodě(zastávka).70LokalitjenavrženonařeceVltavě,9naOtavěa3naLužnici.

V. Karda 24.4.2015 14:53

Re: Splavnění Vltavy.

to se nějak nepovedlo.

M. Prokop 24.4.2015 21:17

Re: Splavnění Vltavy.

A co teprve Zemanův ideál, průplav Labe-Odra-Dunaj ...

E. Heusinger 24.4.2015 11:50

Technická připomínka

Nebyla vybudována pouze trať, ale i koncové nádraží (terminál).

Vlaky neobsluhují jen letiště, ale i průmyslovou zónu Mošnov.

Doprava vlakem je rychlejší než autobusy.

Na letiště je možno jet až z Českého Těšína bez přestupů.

Zajímá toto pána politika? Zjistil si všechny informace? Soudím, že nikoliv a pouze uspokojil svoji potřebu žvanit a kvákat. A ještě si myslí jak dobře se stará o občany.

Ś. Svobodová 24.4.2015 12:58

Re: Technická připomínka

Ať je po vašem. Byla tedy vybudována trať a terminál. Pořád je to Hospoda Na mýtince.

Vlaky obsluhují i průmyslovou zónu, budiž. Avšak dotace prioritně podložena záměrem milionu cestujících na letiště, ne obsluhy průmyslové zóny.

Doprava vlakem je rychlejší než autobusem...zvláště jedete-li TVG :-)

A že je možné jet z ČT bez přestupů je jistě potěšující pro to procento ze 700 cestujících, kteří pocházejí z Těšína. Je otázkou, zda by za ty peníze v Těšíně neuvítali jinou investici.

E. Heusinger 24.4.2015 17:21

Re: Technická připomínka

Milá paní, nejen z Těšína. Račte se podívat na mapu kolik je po trase toho vlaku zastávek.

V. Kusý 24.4.2015 14:27

Re: Technická připomínka

Milý Serjožo Trofimove! Sdílím sice Vaši náklonnost k železnici, ostatní názory nikoliv.K té mošnovské trati bych si dovolil podotknout jedno.V okolí Karlsruhe a Kasselu byly revitalizovány i zrušené železniční tratě tak, že na nich jsou provozována vozidla lehké stavby, v Kasselu dokonce tramvaje, tak, že prakticky z centra města jezdí až do vzdálených koncových stanic.Nízká energetická náročnost a tarify i odbavení jako u městské dopravy dovolují hustý interval a také lacinější provoz, než u klasických železničních souprav.Touto cestou se mohla Ostrava dát také, je relevantní důvod proč se tak nastalo?

E. Heusinger 24.4.2015 17:25

Re: Technická připomínka

Milý Kusý Šturci.

"Vyčerpaná kapacita dopravní cesty na trati 320"

Mezi klasické osobní vlaky byste zařadil tramvaje? Jste si vědom velké nehospodárnosti?

Je rozdíl mezi obnovenou tratí, vlastně "lokálkovou" a tratí koridorovou. Už to chápete?

V. Kusý 24.4.2015 18:58

Re: Technická připomínka

Milý Serjožo! Oceňuji hloubku Vašeho ducha, která Vás dovedla až ke vtipnému (muehe) oslovení mne, jako Šturce.Leč, já, na rozdíl od Vás vystupuji pod svým pravým jménem, i za situace kdy se mýlím (případně). Omyl neuzná jen blb či politik, přičemž hranice mezi nimi je velmi subtilní.Dosti však projevů náklonnosti.Tramvaje v Karlsruhe pro trati mimo město používají vozidla typu "Stadtbahn", což je vozidlo těžší a rychlejší nežli "Strassenbahn", tedy tramvaj.Věřím, že tato vozidla, schopná provozu jak na napětí 700 V ss, tak ina 15 kV /16.7 Hz, by na inkriminované trati vyhověla jak dynamikou a rychlostí, tak i kapacitou, v případě logických a možných (i potřebných) úprav grafikonu.Věřím, že všechna problémy by bylo možné vyřešit podstatně jednodušeji a hlavně levněji, než jak bylo učiněno.Ostatně podobná varianta by mohla sloužit i pro plánované spojení Prahy s ruzyňským letištěm a konečně i s Kladnem.

E. Heusinger 24.4.2015 19:37

Re: Technická připomínka

Nikoliv levněji. Ta vozidla by se musela vyvinout a vyrobit. A to zadarmo není. Stávající vozidla (Elefant) jsou již vyrobena a pouze si prodlouží proběh o 3 km.

Současné řešení obslouží Třinec, Český Těšín, Bohumín, Ostravu, Svinov, Studénku.

Jak tuhle trasu obsloužíte "vlakotramvají"? Bude se zajíždět do každého města?

V. Kusý 24.4.2015 19:46

Re: Technická připomínka

Do každého ne, ale třeba ze středu Ostravy na letiště přímo, to by bylo logické, ne? Stran vývoje, Siemens už je vyvinul.Ale my chceme české, ne od dědičných nepřátel, což?

E. Heusinger 24.4.2015 19:54

Re: Technická připomínka

Ale prdlajs velebnosti. Škoda Transportation to umí také.

Tady se fňuká jak drahá je trať a Vy byste ještě utrácel za nadbytečná vozidla.

V Německu jezdí vlakotramvaje po těch samých kolejích jako dálkové vlaky?

Takže z centra Ostravy by jezdil jeden vlak a pár minut za ním vlak z Třince? Ó jak hospodárné!!!

A V Praze by se místo z Masaryčky jezdilo z Václaváku?

E. Heusinger 24.4.2015 20:06

Re: Technická připomínka

Tu ideologii si strčte za klobouk. Jsem siemensofil. Ich arbeite als Automatirungsanlageinbetriebnahneingeneur.

Ale jsem rád, že se našim politickým trotlům nepodařilo zlikvidovat Škodovku.

V. Kusý 24.4.2015 21:39

Re: Technická připomínka

Automatisierungs, když už.No a k Vašim argumentům, kdo chce, hledá způsob.Kdo nechce, hledá důvod.A na konec, ta Škodovka těch politiků k likvidaci až tak moc nepotřebovala, stačil "management".

E. Heusinger 24.4.2015 22:20

Re: Technická připomínka

Ještě je tam jeden přepis. Že si jej Vaše bystré oko nevšimlo?

E. Heusinger 24.4.2015 22:25

Re: Technická připomínka

Pomohu Vám. "Inbetriebnahm(n)e". Když už tedy nemáte jiné argumenty než přepisy.

E. Heusinger 24.4.2015 22:22

Re: Technická připomínka

Byl zvolen nejvhodnější způsob. Vraťte se na začátek. Na začátku se fňukalo o penězích. To o čem píšete je ještě dražší!!!

V. Kusý 25.4.2015 7:08

Re: Technická připomínka

Když se ňoupáme v přepisu, já si toho všiml.Mne ale vykolejil ten ingenieur na konci.Já si totiž pořád myslel že jste Eisenbahnweichenhebelobenuntenumschmeissmeister, tak jsem Vás nechtěl přivést do rozpaků.

J. Ptáček 24.4.2015 11:49

Něco mi tady neštymuje

No jo, možná to jsou vyhozené peníze - půl miliardy za železniční přípojku na letiště Mošnov. Ale něco mi tady pořád neštymuje. Středočeský kraj uvažuje o přípojce z trati Masarykovo nádraží-Kladno na letiště Ruzyně (motal se kolem toho také hejtman Rath). A odhadovaná cena byla v r. 2009 - 35 miliard. Já vím, Ruzyně není Mošnov - ale přece jenom ten rozdíl v ceně - prostě něco mi tady neštymuje.

J. Boleslav 24.4.2015 12:07

Re: Něco mi tady neštymuje

A jaká je délka obou tratí?

J. Ptáček 24.4.2015 12:57

Re: Něco mi tady neštymuje

Jen tak laicky: Letiště Mošnov je od trati Ostrava - Studénka cca 5 km, letiště Ruzyně je od nádražíčka Ruzyně taky cca 5 km.

J. Hanzal 24.4.2015 9:40

Nevím

co je tedy lepší. Koleje na letiště v Ostravě (Mošnově) nebo schody na konečné metra Veleslavín pro přestup na Ruzyň. Koleje se přece dají využít i pro různé zboží, schody dost těžko.

P. Vaňura 24.4.2015 10:56

Jde o to, že po službách jedné

konkrétní železnice NENÍ POPTÁVKA. Po dopravě na letiště v Ruzyni POPTÁVKA JE.

Autor upozornil na ZÁSADNÍ NEDOSTATEK celé EU, z peněz, o které je občan okraden daňovým systémem, vznikají peníze z různobarevnou mašlí, které se dají UTRATIT JEN ZA NĚCO a pokud nejsou za toto utraceny, tak PROPADNOU. Z hlediska kraje to pak vypadá jako peníze, které pokud nebudou vyčerpány na cokoliv zbytečného, tak NEBUDOU vůbec!

Toto je základní vlastnost socialistického systému, vedoucí k obrovskému PLÝTVÁNÍ. Peníze nejde převést z roku na rok a tak se jeví, že je lépe je utratit za věci zbytné, než o ně přijít.

Malá ukázka, mnohé státní instituce ještě NEMAJÍ PENÍZE na letošní rok. Pak nastane situace, kdy se budou muset peníze vyčerpat do poloviny prosince. Pamatuji si, že v polovině devatých let přišly peníze v červnu a musely se vyčerpat a vyúčtovat na CELOROČNÍ projekt do poloviny listopadu. Provoz se hradil zálohově a nebylo jasné, zda na vyčerpané peníze vůbec bude úhrada!

Za komunistů bylo toto pravidlem. Penize na RVT se přidělovaly na rok. Vedoucí ale nevěděl, zda nedojde k mimořádné potřebě, např. drahé ale nezbytné opravě zařízení, a tak si držel rezervu. Ta se pak musela do konce roku urychleně vyčerpat. Toto přetrvalo do 90 let. Např. počítačové firmy byly koncem roku zavaleny zakázkami do té míry, že stálým zákazníkům nabízely koncem roku službu "teď to provedeme papírově a zboží dodáme v lednu."

J. Hanzal 24.4.2015 11:19

Re: Jde o to, že po službách jedné

Ohledně dotací máte samozřejmě pravdu, ty nemají s normálním hospodařením nic společného. S tou Prahou jsem chtěl jen upozornit na myšlení (nemyšlení) projektanta či zadavatele. Ale ono je to vlastně u obou institucí stejné.

P. Schuster 24.4.2015 9:04

Dotace

Bydlím v Brně a občas vidím někde vlajku EU s nadpisem: Toto díl vzniklo za dotace EU. Jedná se například o golfová hřiště, garáže pro jachty na přehradě slovem určitě velmi potřebná zařízení, které využívá hodně lidí ha, ha, ha

J. Boleslav 24.4.2015 9:13

Re: Dotace

Dotace jsou ďáblův vynález. Ty EU zvlášť.