19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

DOKUMENT: Stanovisko IVK k situaci v Afghánistánu

Šokující, pro mnohé překvapivý vývoj v Afghánistánu – bleskurychlý debakl západní intervencí (v čele s USA) udržované afghánské vlády a triumfální vítězství islamistického hnutí Tálibán – je potvrzením dlouhodobého stanoviska, které IVK k tomuto konfliktu a naší účasti v něm zastává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Heidlerová 18.8.2021 0:04

Kolik lidí může dnes zajímat stanovisko IVK ?

F. Doušek 18.8.2021 9:21

Zřejmě mnoho, když je se včerejším datem na vrcholu rubrikyRv

J. Cedivoda 18.8.2021 11:51

Mělo by zajímat hodně lidí, vážená paní, protože o jejich životy se jedná. Bylo by velice dětinské předpokládat, že ve "službách" USA jsou všichni neschopní a nemohoucí. Podceňovat se nemá žádný nepřítel a "služby" USA jsou nepřátelé všech co neslouží "velikosti" jejich pánů, což ale není lid USA, ale vybrané elity zbohatlických rodin, které ovládají media a zkorumpované politiky, jsou majiteli akcií zbrojařských, energetických, farmaceutických a jiných nadnárodních koncernů, vlastní media a banky a ovládají Mezinárodní Měnový Fond a v posledních desetiletích i významné organizace jako je OSN. Totéž je možno vysledovat i ve Velké Británii už více než několik století. Žádná demokracie, ale diktatura o které víme již nejméně pětadvacet let, ale pokrytecky se tváříme, že je vše v pořádku a že vlastně toto je ten správný systém se kterým náš stát kolaboruje. Milovaný "západ" v podání anglosaských vládců Světa.

J. Hovorka 19.8.2021 16:20

Jen asi pet nebo sest a to jeste zde ze psa;-D;-D

J. Urban 17.8.2021 21:24

Ale stejne je to uzasne. 20 let tam Amíci (predtim asi 15 let Rusaci) sypou prachy a obetuji sve lidi. Kdyz po desetiletich odejdou, trva spis par dnu nez par tydnu, kdy je vse zase jako pred okupaci. Jj, narod nepredelas. Mel pravdu, jisty Karel Capek.

M. Mařák 17.8.2021 21:07

Celá analýza je podle mne postavená na nesmyslné premise, na omylu, tudíž je celá o ničem.

Nejedná se o žádný vývoz demokracie a jakési lidskoprávní agendy, nebo co, ale pouze a jednoduše o ochranu amerických zájmů. Nic jiného bych v tom nehledal.

J. Jurax 17.8.2021 22:09

Skoro jo. Velmocí i podvelmoci mají zájmy. Ovšem okecávají to nějakými ušlechtilostmi; bylo, jest a bude.

Akorát že konkrétně v afghánském případě to na obranu amerických zájmu kór nevypadá, leda tak neúspěšnou; a na velkou ostudu.

V. Loula 17.8.2021 22:11

No, nemáte uplně pravdu, američtí zbrojaři na tom neskutečně vydělali, a nějaká státní ostuda, to se oklepou.

J. Jurax 17.8.2021 22:14

Může být. O peníze jde až v první řadě.

V. Loula 17.8.2021 22:09

Ano, tohle mě také vychází. Absolutní selhání amerických tajných služeb v odhadu nálady Afgánců, v hodnocení ochoty vládní armády bojovat za loutkovou vládu, v morálku vládních politiků a velení (vrchní velitel utekl jako první s helikoptérou napěchovanou penězi) je neskutečné, což mě vede k domněnce, že tajné služby toto všechno věděly, ale bylo třeba tuto válku neválku co nejvíce prodlužovat v zájmu amerických zbrojařů a na ně navázaných politiků.

J. Cedivoda 18.8.2021 11:46

Ano, bylo by velice dětinské předpokládat, že ve "službách" USA jsou všichni neschopní a nemohoucí. Podceňovat se nemá žádný nepřítel a "služby" USA jsou nepřátelé všech co neslouží "velikosti" jejich pánů, což ale není lid USA, ale vybrané elity zbohatlických rodin, které ovládají media a zkorumpované politiky, jsou majiteli akcií zbrojařských, energetických, farmaceutických a jiných nadnárodních koncernů, vlastní media a banky a ovládají Mezinárodní Měnový Fond a v posledních desetiletích i významné organizace jako je OSN. Totéž je možno vysledovat i ve Velké Británii už více než několik století. Žádná demokracie, ale diktatura o které víme již nejméně pětadvacet let, ale pokrytecky se tváříme, že je vše v pořádku a že vlastně toto je ten správný systém se kterým náš stát kolaboruje. Milovaný "západ" v podání anglosaských vládců Světa.

P. Kučera 17.8.2021 20:25

Obraz úpadku myšlenek V. Klause. O jednotlivostech by se dalo diskutovat, ale slovník a poloskryté záměry textu svědčí o destruktivním myšlení oponenta NATO. Na druhé straně ani slovo o agresivní šovinistické politice současného Ruska (potažmo Putina). Jak vidno, hnutí "Děkujeme, odejděte" mělo být naplněno: Klaus se Zemanem měli odejít z politiky nejpozději do konce století. Dodnes sklízkíme jejich trpké plody.

V. Vlach 17.8.2021 21:04

Právě vaše reakce mne utvrzuje v naprosté pravdě V. Klause. A to ho nemusím. Trpký plode vlhkých snů.

D. Novak 17.8.2021 21:53

Nenávist Vám zabránila použít mozek. Máte-li jaký.

J. Kašpárek 17.8.2021 23:23

naprostý souhlas! Dodal bych jen, že jim nemělo být umožněno do politiky vůbec lézt....

V. Bok 17.8.2021 19:31

No, Klaus vždy vynikal dosti realistickým pohledem na naši situaci, zájmy a jejich prosazování v zahraničí. Je vidět, že přehled pořád má.

Výborný článek, pane presidente!

J. Hovorka 19.8.2021 16:23

To psal prezident Zeman? nebo krik z IVK

K. Zelený 17.8.2021 19:25

Mimořádně odpudivý text! Poťouchlá, špatně skrývaná radost z neúspěchu spojenců a jejich politiky, naprostý nedostatek loajálnosti ke spojencům a nevábné shnilé třešinky na tomto plesnivém dortu - tradiční poručíkodubovské vytahování se jak o tom všem pampresor již dávno hovořil s okresním hejtmanem a hyenózní přihřívání si vlastní politické polívčičky na padlých vojácích. Šajse!

V. Bok 17.8.2021 19:33

Víte, po odchodu SSSR z Afganistánu vydržel režim ještě 2 roky. Při odchodu (útěku) USA asi 2 hodiny.

V. Loula 17.8.2021 22:15

A co je symtomatické, prezident dosazený Sověty padl se samopalem v ruce při obraně vládního paláce, kdežto prezident dosazený Američany utekl jako jeden z prvních s vrtulníkem napěchovaným penězi.

V. Vlach 17.8.2021 21:07

Jen přesný popis situace, nic víc.

Jako by jste byl advokátem naprostých drapalů.

J. Jurax 17.8.2021 22:13

Mýlíte se.

Opravte mne, jestli se mýlím, ale nemohu se ubránit dojmu, že Vy nějak Václava Klause staršího jaksi nemusíte. Asi proto, že mívá nepříjemně často recht. Jako třeba teď.

K. Zelený 17.8.2021 23:39

Klause samozřejmě nemusím, ne proto, že si neustále myslí, že má pravdu a nestydí se to pořád vytrubovat, takových panáků jsou mraky. Je to proto, že málokterý z nich je takový mravní invalida jako on, bohužel navíc vybavený jakýmsi zvráceným druhem charismatu umožňujícím mu obluzovat nečekaně mnoho lidí QED.

J. Ráž 17.8.2021 14:55

Perfektní článek!!

O. Seliger 17.8.2021 14:46

Díky p. Navrátile 13.27 za připomenutí příčin a následků. Jak psal cca Mika Waltari ...pravda je ...pro některé ...jako dýka vytažená z pochvy. Má pro některé velkou kapacitu strachu. Psalo se např., že rodiny Buschů a Ládinů spojoval výhodný byznis, Saudi přes různé fondy plnili demo kasu. A také pres. Obama musel omilostnit Busche jr., aby neskončil v báni. A poté odrazoval pozůstalé po 11. 9., aby soudně nic na Saudech nevymáháli. Saudi to holt s šéfiky amíků umí : ropy i army matroše jsou plné sklady.

P. Milan 17.8.2021 14:58

"cca Mika Waltari" ?????????

P. Brich 17.8.2021 14:39

Tak rychle to nezabalili ani Němci u Stalingradu. Trump sice začal s Talibánem vyjednávat převzetí moci, ale demokraté opojení mocí to vzali pevně do svých pazourů.;-D

Bojové zkušenosti v armádě nejsou k zahození, ale zkušenosti, které tam vojáci získali mohou uplatnit v boji proti partyzánům, nikoliv v obraně ČR. Ostatně naše řádově desetitisícová armáda by nedokázala ubránit ani naše okresní město. Zvlášť když není vůle mamánků bránit své blízké.

V Afganistánu bylo zřejmé a ukázalo se, že přes všelikou pomoc cizích armád, když není vůle domácích k boji, je porážka na spadnutí.

V. Heidlerová 17.8.2021 16:25

Občane Brichu, vy byste šel bojovat za vlast? Nebo je lepší dělat to přes internet a z gauče?;-D

P. Brich 17.8.2021 18:52

Samozřejmě s gauče. A na internetu se naučíte i střílet. Jen to nedává takové rány a zpětný ráz vám nevyrazí zuby. Ale jinak je to pohodička, jako ve válce - nepřátele kosíte jedna báseň!!:-P

P. Vychodil 17.8.2021 19:10

občan, uvědomělý, je si vědom faktu, že světová demokracie se dá uchránit jedině skrzevá bojem proti talibánu v afganistánu...