23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dag Badman 26.9.2006 16:35

Re: Re: Obávám se, že zpětnou kontrolou

sama jste psala o tom, že je možné zpětné ověření. Nic mi tedy nebrání si tu volbu ověřit za přítomnosti další osoby.

A kdo mluvil o straně? Co když jsem mluvil o zaměstnání? ;-P

Jarmila 26.9.2006 16:43

Re: Re: Re: Obávám se, že zpětnou kontrolou

Ano, samozřejmě je možné zpětné ověření. Dokonce Vám skutečně nic nebude bránit tomu ověřit si svou volbu za přítomnosti další osoby, pokud jí důvěřujete. Tak jako Vám nebrání vybírat si peníze z bankomatů před osobou, které důvěřujete.

Jinak vyzvídat po někom nezákonně PIN kód by bylo trestné- tak jako je to trestné u současných PIN kódů.Takže Vašeho zaměstnavatele by mohli zabásnout, pokud byste mu dokázal, že Vás nutil nahlédnout na Váš PIN kód. Nehledě na to, že byste taky mohl říct, že jste nikoho nevolil a poukázku zahodil.(vyplazený jazyk)

Dag Badman 26.9.2006 16:49

Re: Re: Re: Re: Obávám se, že zpětnou kontrolou

prostě je ten váš návrh nedokonalý - vyplazený jazyk ;-P dosáhnete toho, že dáte hranatou závorku, pak ;-P a druhou hranatou závorku.

Tajné volby jsou tajné od toho, aby nebylo možné zjistit, koho jste volila. Pokud tuto možnost chcete porušit, nevidím důvod, proč se tedy zbytečně zatěžovat dalšími ochrannými prvky. Za plentu při volbě s vámi taky nikdo nesmí.

Jarmila 26.9.2006 18:02

Re: Re: Re: Re: Re: Obávám se, že zpětnou kontrolou

heleďte se zlý muži, buďto budete bazírovat ne nepodstatných přirozeninách a pokrok se nehne kupředu, anebo uznáte, že nastíněný volební systém nemá chybu, neboť bude moci národ si konečně došlápnout na mafiánské neřády, co se tváří jako politici. Tak si vyberte.

Tajná volba v tomto případě není porušena- co to melete za nesmysly? Jste dospělý člověk? Jste! Tak vo co go? Můžete mi říct, kdo by Vás asi tak mohl k něčemu násilím přinutit? Pokud ano, tak vás fakt lituji bábovko. Asi na Vás manželka páchá domácí násilí, co?

Mi to nepříjmulo předešlý příspěvek, tak musím velmi slušně a opatrně. Snad to teď bude v pořádku.

Dag Badman 26.9.2006 18:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obávám se, že zpětnou kontrolou

No jak myslíte. Podle mne je tajná volba základem a tedy bazírování na tomto je stejně důležité jako bazírovat na tom, že základy domu se mají stavět na skále, nikoliv na písku ;-P

Nicméně klidně mohu připustit, že se tajné volby vzdáme. Pak mi ovšem není jasné, proč vynakládáte takové úsilí na utajení.

Osobně mi nepříjde přímá demokracie jako všelék, který se tady snažíte prezentovat. Nedovedu si představit, že bych se probíral horou zákonů, kterým vůbec nerozumím. Na druhou stranu by mi přišlo jako přijatelné řešení řekněme dynamický zastupitelský systém, kdy bych mohl delegovat svůj hlas někomu jinému, který by rozhodnul (třeba odborníkovi, kterému věřím).

Mimochodem, násilí nemusí být pouze fyzického charakteru, takové vydírání vyhazovem z práce je dostatečně nebezpečné.

Jarmila 26.9.2006 18:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obávám se, že zpětnou kontrolou

Ano, tajná volba je základ, a proto je v té reformě dodržena. Vaše námitky tedy nechápu. Vzdáte se snad platební karty a jiných bankovních vymožeností jenom proto, že by se mohlo někdy stát, že by Vám někdo mohl odhalit ten PIN kód? Takže základy jsou výborné, to jen Vy bezdůvodně kritizujete.

Nikdo by Vás nikdy nenutil, abyste se probíral horou zákonů. Pokud jste tohle z té Reformy nepochopil, tak se s Vámi nemám co bavit. Chcete prostě jenom rýt, ale nic neřešit. Dynamické zastupitelské systémy již máme několik století- a stojí to čím dál víc za starou belu.

Dag Badman 26.9.2006 18:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obávám se, že zpětnou kontrolou

opravdu si myslíte, že dynamické zastupitelské systémy máme několik století? Tak to asi žijete v jiné době než já ;-D

Velmi rychle vám docházejí rozumné argumenty, to většinou svědčí o nekvalitě samotného základu ;-P

Jarmila 26.9.2006 18:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obávám se, že zpětnou kontrolou

Tak se sám naučte dějepis- odkdy Anglie, kolébka to parlamentní demokracie má parlament.

Dag Badman 26.9.2006 19:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obávám se, že zpětnou kontrolou

a oni v parlamentu sedí odborníci? ;-D

Saša 26.9.2006 15:04

To by ani Hašek nevymyslel.

Kam se na to hrabe Švejk.;-D

Jarmila 26.9.2006 16:27

Re: To by ani Hašek nevymyslel.

No Sašo, jak jsem si tak všimla, Vy jste misogyn jak vyšitý. přečetla jsem si Vaše komentáře, jak jste radil tomu pánovi na webu Svazu mužů, že má vždycky svou hysterickou manželku profackovat- a pak prý bude klid. Sám jste tam taky vykládal, jak ženské nikdy nic nevymyslely. Přitom jako právník byste už dávno mohl vědět, že patriarchát u nás byl oficiálně zrušen až r.1949. Do té doby ženy nemohly ani pořádně studovat, takže těžko asi mohly něco vymýšlet, natož za něco obdržet Nobelovu cenu.:o( díky za radu ptakopysku.:o)

Dag Badman 26.9.2006 16:50

Re: Re: To by ani Hašek nevymyslel.

a od roku 1949 to s námi jde z kopce ;-P

Šerlok Humylsa. 26.9.2006 16:55

Re: Re: To by ani Hašek nevymyslel.

a taky byly zrušeny předožky.

Šerlok Humylsa. 26.9.2006 16:55

Re: Re: Re: To by ani Hašek nevymyslel.

pardon , předkožky.:-D

Tomas 26.9.2006 12:38

Problém neodstraní změna volebního systému, ale odstranění vládního monopolu

Tragedie demokracie je v tom, že máme jen jednu vládu, jen jeden parlament... Není tedy možné objektivně posoudit, která strana si s problémy v daném čase poradí lépe. Naproti tomu konkurence dvou a více vlád by zajistila celkem objektivní srovnání a přenesla by politiku do podstatně věcnější roviny. Jak to ale zařídit? Snadno.

Stejně jako např. u pojistného by se občan prostě zaregistroval u své preferované strany (byla by nutná nějaká spodní hranice pro existenci strany - řekněme min. 1MIL registrovaných), pak by platil daně a povinné platby na účet vlády generované stranou (případně by mohlo jiít i o koalici) u které by byl registrován. Ve většině oblastí by vlády prováděly autonomní politiku, existovaly by ovšem i oblasti sdílené odpovědnosti (obrana, bezpečnost, zahraniční vztahy) kde by byla nutná shoda všech vlád, jejichž mandát by se odvíjel od počtu jejich registrovaných voličů (jeden registrovaný = jeden hlas).

Tak bychom si tu v pohodě žili s několika (pravděpodobně nakonec pouze dvěma) malými a velice efektivními vládami, které by měly velmi obdobný program (mebylo by možno jinak) a o voliče by se přetahovaly prostřednictvím různých bonusů stejně jako třeba výrobci pracích prášků... Konflikty a vzájemné osočování by byly ty tam. Pouze samí korektní a čestní politici. Správa státu by nejvíce připomínala řízení akciovky a obdobně by i fungovala....

Jarmila 26.9.2006 13:01

Re: Problém neodstraní změna volebního systému, ale odstranění vládního monopolu

Třeba je Váš nápad rozumný, ale nerozumím tomu, jak by se vše realizovalo v reálu. Jak by členové těch milionových stran volili, nebo jinak projevovali svou vůli.

Tomas 26.9.2006 16:03

Re: Re: Problém neodstraní změna volebního systému, ale odstranění vládního monopolu

Volby by nebyly potřeba. Stačilo by zaregistrovat se, případně přeregistrovat ke konkurenci (to pokud by občan nebyl spokojen). Každá strana (koalice) by samozřejmě uvnitř musela mít volené orgány, předsednictvo atd. Pochopitelně by vznikaly i frakce, různá účelová sdružení, která by měla své představitele ať formální či neformální. Fungoval by ovšem částečně i princip teritoriální. V komunální politice by si registrovaní občané volili zástupce ze strany u které jsou registrováni. Radnice a místní samosprávy by pak byly opět obsazovány podle poměru zaregistrovaných voličů té které strany v určitém obvodě (městě, kraji...). Zas by platil princip - jeden registrovaný = jeden hlas. Tudíž by nemohlo nikdy dojít k žádným patovým situacím, neboť by nebylo třeba hlasy přepočítávat na poslance. Jako u akciovky by obec či město spravovalo volené představenstvo (samozřejmě také dozorčí rada) které by volilo starostu a náměstky a provádělo správu obce. O nejpodstatnějších věcech v rámci obce (územní plán, stavba fabriky a pod.) by rozhodovala valná hromada...

Tedy takto by to mohlo fungovat raz dva... Jen si dovolím poznamenat, že celá tato debata je pochopitelně navýsost akademická a nic z toho nikdy nebude realizováno. Nicméně "konkurenční demokracie" mi připadá lepší než přímá demokracie (čistě teoreticky samozřejmě :-)

Jarmila 26.9.2006 16:37

Re: Re: Re: Problém neodstraní změna volebního systému, ale odstranění vládního monopolu

Píšete, že v komunální politice by si registrovaní občané VOLILI zástupce- no vidíte, a už jsme zase u těch voleb. Takže stejně by občané u toho Vašeho systému museli tak jako tak chodit volit.

To by mě tedy zajímalo, proč jste všichni zde do jednoho tak strašlivě pesimističtí a domníváte se, že internet se do volebního systému nikdy neprodere? Teď jsem četla, jak ten sviňák Tlustý způsobil, že díky internetovému propojení hracích automatů a těžkého hazardu patrně ještě víc přibude gamblerů. Takže u sazky a hazardu internet jde, ale u voleb nejde?

Odepisujte mi prosím když tak rovnou nahoru.

marek 26.9.2006 11:51

hezké-ale asi neprůchodné

Možná by to prošlo jedině pomocí bankovní loby ,protože poslat 100Kč za poplatek 50% by snad bylo mnoho!!To by pak například pošta už ani oznémení o zásilce nedoručovala a zřejmě vymyslela obdobu úřední desky!

liška 26.9.2006 12:55

Re: hezké-ale asi neprůchodné

hezké a dokonale průchodné.Můžete si tu hru na volby doma zahrát sám. Zde Vám posílám

POKYNY K VOLBÁM:

1. Volby se konají ve dnech od 10.do 15. února na kterékoliv poště či ve vybraných bankách

2. U volební přepážky je nutné předložit PLATNÝ občanský průkaz a volební poukázku

3. Po zapsání vašeho OP do volební listiny a Vašem podpisu na téže listině a orazítkování volební poukázky smíte jít za plentu a odvolit.

4. Za plentou vyplňte do kolonky POLITIK číslo Vašeho nejoblíbenějšího politika na obou dílech poukázky- to číslo musí být totožné 5. Pak setřete na obou dílech poukázky oba PIN kódy a přesvědčte se, že jsou obě čísla totožná 6. Oddělte od sebe oba stejné díly poukázky přes perforovanou čáru. 8. Kterýkoliv díl poukázky vhoďte do urny a druhý si uschovejte pro sebe jako svůj doklad. 9. Pokud vhodíte do urny oba díly poukázky, Váš hlas bude neplatný Udělejte si 10 lístků s přikrytým číslem a volební listinu. Vaše manželka si může zahrát na pokladní a ostatní příbuzní na voliče. A uvidíte, že jde vše jak po másle.

liška 26.9.2006 12:57

Re: Re: hezké-ale asi neprůchodné

pardon, to udělejte si 10 lístků...atd., to už nepatří do těch pokynů, ale to Vám radím, jak si udělat ty lístky a vyzkoušet si ty volby doma.

Šerlok Humylsa. 26.9.2006 15:22

Re: Re: hezké-ale asi neprůchodné

to snad ale není zaltej slavík? nebo jo?

Šerlok Humylsa. 26.9.2006 15:26

Re: Re: Re: hezké-ale asi neprůchodné

pardon, zlatej...

Xaver X.X. 26.9.2006 15:54

Ha Šerloku, neměl to být Zlitej slavík?????

Marně se vymlouváš....Já to Kájovi prásknu....;-D

Šerlok Humylsa. 26.9.2006 16:06

Re: Ha Šerloku, neměl to být Zlitej slavík?????

Xaveriči, klidně. Jenom se obávám, že on už to nepochopí..;-D

Patron Divný 26.9.2006 16:01

Re: Re: Re: Re: hezké-ale asi neprůchodné

Ano, už vidím parlament plný "osobností": herců, zpěváků, sportovců...

Xaver X.X. 26.9.2006 16:05

... a jiných VyVolených...

Šerlok Humylsa. 26.9.2006 16:07

Re: ... a jiných VyVolených...

hele ten zlitej, to není špatnej nápad;-D

Šerlok Humylsa. 26.9.2006 16:14

Re: ... a jiných VyVolených...

zlitej slavík, to je dobrý;-D

Jarmila 26.9.2006 16:47

Re: Re: Re: hezké-ale asi neprůchodné

ne nikoliv, božský Kája to není, ale jinak je taky božský. Je to mladý manažér, musí celý den makat jak vzteklý- takže nemá čas plkat na Psu. Musím to tu holt zastat za oba.