25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

DOBA: Co jsou lidská práva

Toto je původní (a také autorizovaná) verze rozhovoru, který měl vyjít v Lidových novinách. Nakonec však 12. 8. v Lidových novinách vyšel úplně jiný text.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Uhlár 16.8.2022 19:06

Zašel bych ještě dál, oprášil bych starou poučku, že neexistují práva bez povinností ( odpovědnosti )

M. Pivoda 16.8.2022 10:09

Cituji ombudsmana Křečka: "... Ale pozor: lidé jsou si rovni, ale nejsou stejní. Odlišné zacházení nemusí být vždy jen z diskriminačních důvodů. Při posuzování těchto otázek jsme vázáni antidiskriminačním zákonem. ... " 1. Komentář: Ano, dle formálního zákona jsou si občané rovni. Jenže výkon práva provádí konkrétní osoby.

2. Sice odbočení, ale stále k věci občanských práv:

V době přistěhování do USA fungoval mezi emigranty z různých zemí tzv. tavící kotel (melting pot). Jenže další generace přistěhovalců situaci vnímaly jinak. Tavící kotel se začal rozpadat. Další generace hledaly své kořeny - tzn. odkud přišli emigranti do USA. ... Mohl bych dlouze vyprávět.

Bohužel v další generaci nefungoval "tavící kotel" ani v Evropě, tj. ve Francii či Německu. A pak jsme viděli, jak další generace emigrantů (s ústavou garantovanými občanskými právy) se začala přidávat k teroristům a k Islámskému státu. Takže co?

V. Kučer 16.8.2022 13:35

Tavící kotel fungoval pokud emigranti přicházeli pouze z Evropy.

S. Stoklásek 16.8.2022 9:55

Je velice chvályhodné, že někdo v takové společenské pozici konzistentně připomíná propojení práv a povinností.

Jedna taková kulturní válka založená na odtržení povinnosti od práv je právě mohutně vedena v poslanecké sněmovně za dělostřelecké ofenzívy aktivistických skupin. Přitom si málokdo uvědomuje, že „výhody/práva“ manželství jsou spojeny s „povinností“ plodit a vychovat děti, aby byl naplněn prastarý instinkt zachování rodu. Boj o Institut manželství je ale takový spor o seržanta Gríšu, který nebude mít pro dobré řešení, protože se aktivisté nikdy nevzdají. Což při současném nastavení společnosti povede vždy k jejímu rozkolu.

J. Hrbek 16.8.2022 9:26

Kdybyste pane Křeček chtěl někdy kandidovat na prezidenta, tak máte můj hlas R^[>-]:-)

S. Ševeček 16.8.2022 9:42

má tuhý, kořínek !

T. Hraj 16.8.2022 9:21

Zvoleni byli "Jeden jako ochránce, kterému zákon svěřil veškeré kompetence. Druhý jako jeho zástupce ... O žádný skutečný „spor“ tedy mezi námi nešlo."

R^ naprosto přesné, Pane Křečku. Paní Šimůnková to ale pojala: když jsou fakta proti mně, je třeba zapojit emoce. V dnešní terapeutické kultuře západní společnosti (se zástupy "ublížených", kterým je třeba "pomoci") jí to u mnohých docela zabáralo.

J. Kulheim 16.8.2022 10:09

Ambiciózní žena je horší jak povodeň.

V. Mokrý 16.8.2022 13:18

:-):-)

!

T. Hraj 16.8.2022 15:32

;-D

V. Pavelka 16.8.2022 8:59

To je jako když, Západ udělal s celkem normálního Starořeckého termínu "Populismu"hanlivou nadávku ! Blbizmus Liberálů ,kteří jsou všechno možné jen ne Liberální , se svou zbabělou cenzůrou !!EU roste do nebe..!

P. Diviš 16.8.2022 9:01

Nejsou liberálové.

V. Kuhaj 16.8.2022 9:08

R^!

T. Hraj 16.8.2022 8:48

Že není člověk fanatik, ale je otevřen diskusi znamená, že je připraven na základě oponentových argumentů změnit svůj názor. Člověk si může udělat takový malý osobní test této připravenosti a zeptat se sám sebe: "Kdy jsem skutečně na něco/někoho změnil názor?". Zejména potom z negativního na pozitivní? (opačně to jde velmi snadno a rychle). Za sebe mohu říci, že takové příklady hledám velmi obtížně (jsem fanatik?!?8-o).

Nicméně jeden takový názorový obrat jsem udělal. Právě u pana Křečka. Trval mi skoro 10 let. Jsem velmi rád, že jeho hlas normálnosti a selského rozumu je dnes součástí veřejného prostoru.

V. Pavelka 16.8.2022 9:01

P. Křeček R^R^

P. Diviš 16.8.2022 9:03

Křeček je čím dál, tím stejný. Stačí, přijde-li řeč na bydlení a nájmy.

R. Langer 16.8.2022 9:06

Ano, tam dost ujíždí. Ale možná na stará kolena změnil názor...

T. Hraj 16.8.2022 9:09

Ano, byl tehdy (před cca 15 lety) vehementním zastáncem regulovaného nájemného. Sám byl kritizován za to, že měl k jednomu regulovanému bytu v Praze ještě vesele byt senátorský. Nevím, co na tom bylo pravdy, ale jeho články o tom se mi tehdy nelíbily (ideologicky).

V. Pavelka 16.8.2022 9:17

To bylo v Době kdy ODS vládla i s Byty ? Prodávala v Praze Brně Ostravě jak vzteklá ? Samozřejmě to nebylo zadarmo ? Zeptejte se kolik má v Brně nemovitostí, Ministr Blažek z té doby Klondajku ODS !

R. Langer 16.8.2022 9:58

To je jedno, kdo tehdy vládl. Jde o to, co veřejně prosazoval. ;-€

R. Meišner 16.8.2022 8:32

je to jasné--povinosti byly zrušeny, práva zůstávají. přesně tak to chápe dosazená aktivistka Šimůnková. 8-o

V. Pavelka 16.8.2022 9:09

Šimůnkovou vidím jako kopii Svazáckých aktivistů v 50 letech, takovou modrokošilatou fanatičku s křečovitým úsměvem ,pokud je ho vůbec schopna a vlajkou , Dnes pruhovanou ...

V. Kuhaj 16.8.2022 8:25

Držím palce, pane Křečku. A přeji hodně síly proti sluníčkářsko progresivistickým tlakům.

J. Nevrkla 16.8.2022 8:34

R^

D. Laurencikova 16.8.2022 9:28

R^R^

F. Navrátil 16.8.2022 8:13

Křeček a Šimůnková se nemohou nikdy shodnout. Zatímco Křeček se považuje za ochránce práv všech občanů, Šimůnková se považuje za ochránkyni nadpráv některých občanů proti těm ostatním.

V. Pavelka 16.8.2022 9:27

Ta ještě ze svou předchůdkyní udělali z Ombusmanství politickou organizaci ! protěžující menšiny ,ale jen papírově správnácky !?O důsledky dopady všech těch neudržitelností v praktickém životě se nezajímají Rv Krávy !

M. Suchý 16.8.2022 13:01

OT Nechci vypadat jako nějaký grammar nazi, ale tohle je tak rozšířená chyba, že bych na ni rád upozornil. Ne protĚžovaný (nijak nesouvisí s těžbou), ale protEžovaný - od slova projekce. :-)

M. Suchý 16.8.2022 13:03

Protekce - čert vem automatické doplňování :-/

S. Ševeček 16.8.2022 7:34

Pan Stanislav Křeček for President !

/nechť slouží Nám.