29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

BIG BEN: Co zbylo z české pravice ke vzkříšení?

Tohle sice patří do rajonu nějakého pravicového think-tanku jako Institut Václava Klause, který ví nejlíp, kdo tu pravicovou politiku zbabral, a mohl by tudíž lépe odhadovat, jak ji zase odbabrat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 25.11.2016 12:44

Hmm, tak pro mne ani ODS, ani SPD, ani TOP.

Rád bych volil vpravo. Nakonec na mne zbyde asi ten Robejšek.

B. Rameš 25.11.2016 10:01

Okamura jako spasitel

pravice v Česku. No twl, čeho se ještě dočkám.

J. Kanioková 24.11.2016 23:04

1***

B. Rybák 24.11.2016 20:46

"... první, budou poslední a poslední první "

Dokonce i podle komise ES, která se právem obávala, že ostatní země bývalé RVHP svou ekonomiku liberalizovat nebudou, jsme byli dobách kuponové privatizace označováni jako příkladné (vzorové) řešení (jediní s konvertibilní měnou)!

J. Matuška 24.11.2016 19:40

Uvítal bych,

kdyby spisovatel Benjamin Kuras se stal podporovatelem strany Realistů. Jsem moc zvědavý na jeho brzký komentář...

M. Prokop 24.11.2016 21:30

Re: Uvítal bych,

Minimálně až do vzniku další nové strany. :-P

V. Mlich 24.11.2016 11:39

Svobodní vyšumují?

Pan Kuras asi nemá dostatek informací. Svobodní s tvrdohlavostí toho berana, co mají ve znaku, pokračují v budování solidní strany. Odpadli konjukturalisté, co se spočátku chtěli svézt na vlně "strany odsouzené k úspěchu", odpadli také nacisté, kteří si spletli stranu. Ideové základy se ustálily, vybudovali pevnou krajskou strukturu, v interních think-tancích připravují odborníky pro převzetí jednotlivých rezortů. Jejich doba přijde, dříve nebo později.

J. Heincl 24.11.2016 13:02

Re: Svobodní vyšumují?

Kolik procent dostanou Svobodní podle vašeho názoru v příštích parlamentních volbách? Můj tip jsou tradiční 2,5% nebo spíš méně.

R. Langer 24.11.2016 14:39

Re: Svobodní vyšumují?

No jo, když budete volit Babiše, tak to holt nevylepšíte... ;-)

J. Heincl 24.11.2016 20:26

Re: Svobodní vyšumují?

Pane, vy jste neuvěřitelný. Já než bych volil Babiše, tak bych si snad radši nechal zlomit ruku. Takové uvážlivé lidi jako vy mám opravdu rád.

M. Prokop 24.11.2016 21:30

Re: Svobodní vyšumují?

Pak se tedy snažte, aby Svobodní dostali více. S novou neokoukanou konkurencí to bude těžké.

J. Heincl 24.11.2016 21:40

Re: Svobodní vyšumují?

Já jsem se snažil velice silně a hodně dlouho. Stálo mě to spoustu času, úsilí i peněz. Pak jsem postupně začal zjišťovat, že se z mého hlediska jedná o mrtvý projekt. Zkrátka po nich není a nebude společenská poptávka. Podrobněji o tom píšu v odpovědi p. Mlichovi. Co se týče Realistů p. Robejška, tak jejich úspěch je samozřejmě krajně nejistý. Pokud na to ovšem půjdou stylem AfD, kde se členy a příznivci AfD staly známé, obecně respektované a seriózní osobnosti, tak by mohli mít určitou šanci.

A. Alda 24.11.2016 15:39

Mrzí mne,

že s Vámi musím souhlasit.

V. Mlich 24.11.2016 16:01

Re: Svobodní vyšumují?

A co by podle vás měli udělat, aby dostali víc? Mají dobrý pravicový program podepřený osobnostmi. Teď je jen na voličích, aby uvážili, jestli volit Babišovo hnutí, do něhož se hlásí lidé vyloženě kvůli funkcím bez jakéhokoliv ideového základu, nebo Okamurovce, které autor článku z nějakého důvodu považuje za pravici, nebo TOPku, kterou ani autor článku za pravici nepovažuje, ona se za ní vyhlašuje jen sama, nebo dokonce ODS, která sice má pravicový program, ale jakmile se dostane do vlády, jedná levicově. Jediná možnost je zkusit dát příležitost Svobodným a doufat, že se tak rychle nezpronevěří pravicovým myšlenkám a nezkmotrovatí - základ na to mají, úplně jiná vnitrostranická pravidla než bafuňářská ODS.

F. Eliáš 24.11.2016 18:16

Re: Svobodní vyšumují?

Jediné, co mi na nich vadí, že berou za své členy i bývalé komunisty. Může být komunista bývalý?. Přesto je neustále volím.

J. Pospíšil 24.11.2016 18:56

Re: Svobodní vyšumují?

No, hlavně by měli pracovat, dát o sobě vědět, psát stanoviska.

Zatím to vypadá, že pracují hlavně jen mezi sebou a voliči je moc nezajímají.

J. Heincl 24.11.2016 20:50

Re: Svobodní vyšumují?

Zásadní problém vidím v tom, že po politice Svobodných není a zřejmě nebude společenská poptávka. Jak píše pan Kuras, konzervatismus z jejich politiky zmizel a nahradil ho liberalismus (podle mého názoru bezbřehý). Řekl bych, že Svobodné poslední dobou vedou vedou většinou vysoce vzdělaní lidé jako např. ajťáci, kteří jsou vyhranění individualisté. Bohužel jsou však odtržení od reality a nechápou nebo nechtějí chápat, že většina českých voličů o politiku individuální odpovědnosti nestojí, ba se jí dokonce bojí. Říkám to nerad, ale vidím ve Svobodných téměř protipól komunistů. Jedni by nejraději vše zestátnili, druzí by v zájmu osobní svobody občaqnů téměř zrušili stát. Aby nedošlo k mýlce. Já nejsem žádný kolektivista, ale naopak individualista. Mám však celoživotní, hlavně pracovní zkušenosti s lidmi nepříliš vzdělanými a znám dobře jejich názory. Jestli jsem vás správně našel na FB, tak jste také ajťák a s manuálními nekvalifikovanými lidmi do styku asi příliš nepřijdete. Není to nic proti vám, ale z hlediska politiky se to dá považovat za profesionální deformaci.

P.S. Topku jsem za pravici nepovažoval nikdy a ODS se po odchodu V. Klause od pravicové politiky postupně odklání, až se z ní stala eurohujerská parta naprosto k ničemu.

J. Kanioková 24.11.2016 22:56

Souhlas..

J. Kanioková 24.11.2016 22:59

Nezlobte se,

doteď jsem SSO podporovala i volila. Už nebudu. Vůči prchlíkům jste se nijak moc neprojevili..

A to považuji za chybu..

M. Prokop 24.11.2016 21:29

Re: Svobodní vyšumují?

Doufejme.

J. Chaloupka 24.11.2016 11:06

V ČR nikdy žádná skutečná pravice nebyla a nevládla.

Klaus tak chvíli vypadal, ale jakmile chtěl požádat o obecní byt, bylo jasno. TOP09 také chvíli vypadala na pravicový projekt, to když Kalousek správně varoval před řeckou cestou. Ale ačkoliv byl dvakrát ministrem financí, tak s tím dluhem neudělal nic. Nezvládl ani to, co dokáže i mírně podprůměrná hospodyně (o těch průměrných a nadprůměrných nemluvě) tj. snížit státní rozpočet o méně než 10 procent. Doufám, že toho mluvku už v příštím parlamentu neuvidíme. Jediná strana, která v posledních letech má snad pravicovou ideologii, by byla Svobodní, ale od té doby, co se spojili se Soukromníky, stranou, kterou si koupil hazardní miliardář a senátor Valenta, tak je také nevolitelná. Jediná mírně pravicová strana je Babiš, bohužel musí vládnout se socialisty, kteří by nejraději rozdali všechno všem. Takže pokud tady nepřijde skutečně pravicový politik (myslím nejen pusou, ale i životem) tak Babiš bude příštím předsedou vlády.

Z. Lapil 24.11.2016 12:00

Re: V ČR nikdy žádná skutečná pravice nebyla a nevládla.

Informační centrum vlády (http://icv.vlada.cz/scripts/modules/advice/detail.php?id=647) praví, že mandatorní čili povinné výdaje*/ tvoří aktuálně asi 80% státního rozpočtu. Chcete-li státní rozpočet snížit o 10%, musíte snížit "volitelné" výdaje na polovinu. Nedivím se, že to Kalousek nedokázal.

Pamatuju si ale, jak byl znectíván, když se pokoušel snižovat ty mandatorní (potřebuje na to poslance, aby upravili zákony).

*/ Výdaje ze zákona: důchody a tak; dluhová služba; výplaty státním zaměstnancům - těm říkají pseudomandatorní a jsou v těch 80%.

P. Han 24.11.2016 14:40

Re: V ČR nikdy žádná skutečná pravice nebyla a nevládla.

Jo, pamatuju ten řev, když chtěl snížit plat soudcům.

J. Chaloupka 24.11.2016 15:38

Takže před tím křikem uhnul. Napadá mne

jiné slovo, ale to nemohu napsat.

J. Chaloupka 24.11.2016 15:40

Nesmíte věřit informacím z vládního webu,

musíte používat vlastní hlavu a rozpočty ministerstev.

Z. Lapil 24.11.2016 16:30

Re: Nesmíte věřit informacím z vládního webu,

Moje hlava mi říká, že když se posledních deset let opakovaně zvětšují jak platy úředníků všeho druhu, tak sociální dávky, že roste jejich relativní vliv.

Dále mi moje hlava říká, že jelikož jsou ministerstva součástí vlády, tak má vládní stejná čísla. Nebo máte nápad, kde by se zásadně změnila?

Nicméně dobrá. Nechť jsou mandatorní plus kvazimandatorní výdaje nikoliv 80%, ale 60%. Pro pokles rozpočtu o 10% by tedy bylo třeba snížit vládou ovládané výdaje nikoliv o polovinu, ale o čtvrtinu. No a? To ministr financí TAKY sám nedokáže, kdyby se na hlavu postavil a Rašín jmenoval. A vláda ani parlament mu moc nepomůžou.

M. Bílý 24.11.2016 10:26

Petr Robejšek zakládá novou stranu. Už to víte?

Bude středopravicová s názvem Realisté. Už ji pomlouvají, že je proruská.

A. Alda 24.11.2016 11:06

Re: Petr Robejšek zakládá novou stranu. Už to víte?

Zcela jistě bude proruská, xenofobní, neonacistická, kryptokomunistická, neofašistická, machistická, homofobní, nacionalistická, antiunijní a vůbec jinak velezrádná. O tom nemusíme pochybovat.

V. Mlich 24.11.2016 12:12

Re: Petr Robejšek zakládá novou stranu. Už to víte?

Jestli je to pravda, tak udělal životní chybu. Měl zůstat nestranný a kandidovat na prezidenta.

A. Alda 24.11.2016 15:41

Ne.

Presidentem se můžete stát jen tehdy, máte-li za sebou stranickou podporu nebo velké peníze. A nejlépe obojí. Nejen v Americe, ale i v našem malém státečku. Nezávislý kandidát NEMÁ šanci.