29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

AUTOPRŮMYSL: Havana náš vzor a cíl

Jenom 15 měsíců to trvalo a automobilový průmysl Evropské unie, dosavadní pýcha inovačního a technického umu, byl fakticky pohřben. Po roce 2035 nebudou smět být prodávána a tudíž ani vyráběna konvenční osobní auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 1.11.2022 23:49

Tak proč to sem pořád dokola ;-O pereš, blbe dementní!!!

J. Vintr 2.11.2022 1:00

Kdyby Fiala nebyl úplný debil, tak okamžitě odejde z politiky a zmizí lidem z očí. A bude doufat, že se na nej za těch pár měsíců, než na lidi naplno spadne to, co napáchal, zapomene.

V. Kuhaj 1.11.2022 15:10

No jo, umějí to, klucí zelený! To se vymyslí neprůstřelná pravda, třeba že dýchat zplodiny z aut není rozumné, a na to se pak nabalí všechny ty ekonomicky sebevražedné kraviny. A nikdo se kloudně neozve, protože by musel vysvětlovat proč si myslí, že naše děti mají dýchat rakovinotvorný čmoud. Ať by říkal co chtěl, vždycky by zelenáči v něm vyvolali pocit viny a studu, že si přeje něco tak hrozného, jako pomalé zabíjení našich dětí. Jsou to svině. Prostě svině. Manipulativní, zkur*ené svině!

P. Sura 1.11.2022 16:47

Ve mně zelenej bolševik budí jen lítost, vztek a opovržení. Stejně jako před tím rudej. Protože to životní prostředí, jaké jsme MY přežili za rudýho bolševika, o něm nemají dnešní smradi zelený ani ponětí. a jestli i tak vymřou, žádná škoda, měli se zocelit sportem a ne u tabletů.

M. Pivoda 1.11.2022 17:28

V přírodě existuje přirozený koloběh vody. Nikdo to nezpochybňuje. Analogicky, v tržní ekonomice existuje přirozená obměna podniků i výrobních oborů. Proč vás to tak tedy rozčiluje?

V roce 1997 (!!!) profesor z Harvardské školy byznysu, C. M. Christensen, správně předpověděl, že elektromobily postupně začnou pronikat do hlavního proudu zákazníků někdy kolem roku 2017. A také, že v budoucnosti (oproti roku 1997) se zvýší ekologické uvažování platících zákazníků, což zavádění elektromobilů jen urychlí.

Obě Christensenovy předpovědi se skutečně naplnily. Já jsem toto své studenty učil, věděli to tedy včas! Otázka ke zkoušce byla: Ano, elektromobily ve výkonu nikdy nepředstihnou spalovací motory. Ale uspokojí zákazníky v tržní ekonomice. A to je podstatné!

O tom je totiž tržní ekonomika, kde platící zákazník má vždycky pravdu. Bez ohledu na tlachy tzv. expertů. Možná i akademických docentíků.

P. Sura 1.11.2022 17:37

Jasně, profesor školy byznysu správně předpověděl akorát na čem pár nejšikovnějších šíleně vydělá. Ne, že to bude správný směr. Na ty vaše bláznivé teorie hledejte "platící zákazníky", ale jen ty platící ZE SVÉHO !!!

M. Pivoda 1.11.2022 17:46

Ze svého ti zákazníci platí i daně pro politology, kteří chtějí oddálit český ekonomický propad.

L. Novák 1.11.2022 23:50

Dementní bláboly!!! Rv

J. Jurax 1.11.2022 14:42

Souhlas.

Vládnou nám zelení magoři z EU i tuzemska. A Fiala jim poklonkuje, čímž aktivně spolupracuje na zničení tuzemského nejen automobilového průmyslu. Planeta bude spasena.

P. Sura 1.11.2022 16:49

Fiala jim nepoklonkuje. On jim jen neklade odpor. Ale to je hned vedle.

M. Drobil 1.11.2022 14:18

no tak budeme dovážet levné lidové vozitka na benzin z Indie

J. Jurax 1.11.2022 15:20

Nebudeme.

Takový dovoz nám macecha naše EU zlovolná - pro naše dobro samozřejmě a kvůlivá spáse planety - samozřejmě zakáže.

P. Hák 1.11.2022 15:44

Myslím, že ani teď ta auta nemají homologaci na EU trh.

P. Sura 1.11.2022 16:51

EU na tohle chcípne dřív než automobilismus.

J. Bricklayer 1.11.2022 14:13

Na jednom autowebu jsem četl, že se povinnost vyránět el auta se nebude týkat všech firem. Ty co vyrábí do 10 tis. kusů musí splnit určité procento a výrobci do 1000 ks ročně nemusí vyrábět elektomobily vůbec. V tom případě, až začne platit nařízení, půjde benzín hodně dolů s cenou a pracháči budou jezdit ve sporťácích a zbytek ve sdílených el. autech, protože na nové nebudou mít.

L. Novák 1.11.2022 14:16

Benzín s cenou dolů určitě nepůjde, polovinu ceny u pumpy tvoří daně odváděné do státní pokladny a ty zcela určitě jen porostou. :-P

J. Bricklayer 1.11.2022 14:48

Jasně, ale kdo ho bude kupovat? Zelení určitě nenechají jezdit staré šunky na benzín, :-)

J. Jurax 1.11.2022 14:48

Ano.

Ovšem pokud budou povoleny jen vnucené elektromobily, bude klesat spotřeba benzínu a tudíž i státní vejvar z něho vybíraný.

Takže se bude muset hodit spotřební daň na elektřinu, aby nám stát ekonomicky nestrádal. Nebo extra zdanit i přes dotace neúnosně drahá elektroauta, ale to by bylo proti zelenému náboženství, takže tudy asi ne.

Žijeme v zajímavých časech.

L. Novák 1.11.2022 15:32

Samozřejmě, že celkový výnos daní nabalených na ropná paliva bude klesat s (možným) poklesem jejich spotřeby. Proto taky, pokud se opravdu podaří uskutečnit zelené elektromobilní fantasmagorie, bude muset stát stamiliardový výpadek nahradit zdaněním provozu elektromobilů. Ale napřed vláda počká, až je bude mít dostatečný počet uživatelů, kteří už se ke spalovacím motorům nebudou moci vrátit. :-P

Když ptáčka lapají, nákup mu dotují. :-P

J. Jurax 1.11.2022 16:33

Ano, když ptáčka lapají, nákup mu dotují.

Výstižné ...😉

V. Kuhaj 1.11.2022 15:14

No všech firem se to týkat nebude, jen těch, které vyrábějí auta:-/

Jinak tahle zpráva mi až moc připomíná někdejší sliby komunistů, že živnosti se znárodňovat nebudou.

I. Lyčka 1.11.2022 14:10

No, aspon snad do roku 2035 dostavíme u nás dálnice a uděláme z nich cyklostezky. Ale budeme po nich chodit pěšky, protože jízdou na kole zvyšujete množství vydýchaného CO2.

P. Vychodil 1.11.2022 13:48

Havanizace automobiloveho parku ovšem je jen nepatrnou části havanizace naši celého infrastrukturního fondu ...

V. Kuhaj 1.11.2022 15:17

No tak havanizace energetického průmyslu už probíhá. S plnou vervou a svazáckým nadšením těch blbů.

V. Soudek 1.11.2022 13:27

Díky pane Smutný, vidím tu budoucnost aut v Evropě podobně. Největší radost z EU zeleného šílenství musí mít komunisti v Pekingu. Zdroje vzácných kovů pro elektroauta mají obšancované po celém světě. Byli by hloupí, kdyby kobalt a lithium prodávali - radši nám dnes dodají celé akumulátory. A v dalších letech, až budou evropské automobilky na lopatkách, tak nám dodají levné čínské elektromobily a tím bude grýndýl završen.

L. Novák 1.11.2022 13:51

Na "levné čínské elektromobily" zapomeňte, kdyby byly opravdu levné, určitě už by se do EU dovážely. Levné nemohou být nikdy, vždyť už dnes prudce rostou ceny surovin pro výrobu (nejenom) elektromobilů i ceny elektřiny pro nabíjení způsobené ideologickým tlakem vyvolané NEJHLOUPĚJŠÍ ENERGETICKÉ POLITIKY NA SVĚTĚ zaváděné státem zelených šílenců v Německu a EU/EK. A to je plánovaný boom vynuceného rozvoje elektromobility na samém začátku vývoje, jejich podíl na trhu je zanedbatelný. Když si uvědomíte, že zelení magoři chtějí budovat GIGATOVÁRNY na lithiové akumulátory a používat je i jako zálohy Občasných Zdrojů Energie ve velké elektroenergetice, při nutném objemu výroby vyplývajícím z potřebného množství energie, NUTNĚ vede ke kritickému nedostatku surovin, výrobních kapacit i výrobních kapacit, nehledě na astronomické výdaje s takovým rozsahem výroby spojené, které žádnou ekonomickou návratnost neemají, naopak jsou závislé na masívních dotacích státu.

Krach této fantasmagorické energetické politiky nutně přijde z několika zásadních důvodů, otázkou je jenom kdy. 8-o Hospodaření států vede k jejich bankrotu nebo přinejmenším vysoké inflaci. :-/

J. Ganaur 1.11.2022 14:29

R^

J. Jurax 1.11.2022 14:50

Ano.

Energetická zelená blbost má hnízdo v bruseli.

L. Novák 1.11.2022 15:40

Primárně v Německu, EU/EK je pod jeho vlivem.

V. Kuhaj 1.11.2022 15:31

Ono to tak hned nebude, protože majetek, nashromážděný za desítky let ještě rozumného hospodaření nějakou dobu vydrží, ale dříve či později už opravdu nezbyde nic. Nakonec přestanou být dotovány dokonce i "protidrogové", bezdomovecké , menšinové atd. organizace. Už ani tyhle své vlajkové lodě, které si leští jako posvátnou krávu, nebudou mít z čeho ufinancovat. Pak přijde totální chaos a rozvrat. Co přijde po něm, to už se hádat neodvažuji. Dávám eurobolševikovi deset, patnáct let, víc ne.