Sobota 15. listopadu 2025, svátek má Leopold
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

AUTOMOTIIVE: Kolaps se blíží

Premiéři se snaží zachránit auta se spalovacími motory.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PS

Zákaz zcela jistě nebude bránit výrobě historických modelů, co dělají brm, brm, brm a smrdí. To nebrání ani dnes. Jen je nelze vydávat za vozidla na úrovni doby. :-)

0 1
možnosti

Inu, čacká EU ve vleku zrůdné zelené ideologie automobilový průmysl byrokraticky těžce pokur√ila (a nejen ten, třeba energetiku taky) a teď těm blbečkům - arciť ne všem - v bruseli i u nás dochází, co vlastně spáchali. A diví se a snaží se zachránit si dobře polštářované sesle.

Pochopitelně, protože jsou to zelení blbečkové, snaží se ty peachoviny, co prosadili, nikoliv zásadně odmítnout a zrušit, nýbrž jen trochu kosmeticky upravit, aby ten hrozící průser nepatrně oddálili a aby je nasraný lid obrazně řečeno nerozvěsil po kandelábrech hned teď.

Typicky EUropské a tudíž kredenciózně blbé.

A naše eurohujerná vláda - protože již nastavší průser naší macechou EU způsobený se nás bolestně dotýká - samozřejmě nepraští pěstí do stolu, nepošle carevnu Uršulu i s celými grýndýlem do prdele, ale poslušně souhlasí s kosmetickými úpravami, jež ordinují dvojitý acylpyrin na zhoubný nádor tlačící na mozkový kmen.

Ceterum autem censeo unionem europaeam esse delendam!

4 0
možnosti
PD

Voliči se jako vždy probudí až bude pozdě. Ke své škodě.

5 0
možnosti
PS

Voličům se dělá špatně každé volby. Nevolnost trvalá, to je stav, který nevydrží nikdo. :-)

0 0
možnosti
MS

Ještě pod článkem chybí odkaz na můj článek z prosince 2022, jak se vláda Petra Fialy nejen podvolila zelené ideologii, ale ji aktivně za svého předsednictví podpořila. Nyní se snaží napravit, co sama způsobila. https://blog.idnes.cz/smutny/ceske-predsednictvi-e...

3 0
možnosti
MZ

Kľud. Všetko ide podľa plánu: Nebudete nič vlastniť a budete šťastní.

Myslím, že grantoví vedci zistia, že nešťastní, nespokojní ľudia, produkujú vyššiu CO2 stopu.

... Písal som to ako vtip, ale zrazu mi prebehol mráz po chrbte....

4 0
možnosti
MS

Ano, klid, loď se potápí normálně, pro všechny bude vody dost.

4 0
možnosti
JG

J59. 45G49a41n27a66u58r

9. 1. 2025 10:55

Dokud bude co žrát...

0 0
možnosti
IL

I15v53o 31L75y39č64k31a

9. 1. 2025 10:02

Myslím, že nastává čas vytáhnout vidle a narovnat kosy.

3 0
možnosti
JM

J91a76n 87M54a22t64ě68n80a

9. 1. 2025 10:05

To jakože budete sušit seno a jezdit na koni?

3 2
možnosti
JM

J15a73n 98M76a98t44ě69n44a

9. 1. 2025 9:45

Vzhledem k tomu, že CO2 mix naši elektřiny je kolem 70, tak splnění požadavku 30 pro spalovací motory by znamenalo, že nejšpinavějšími vozidly by byly elektromobily.

To jen tak na okraj, pro pochopení logiky zákonodárce.

6 0
možnosti

Vy hledáte u zákonodárců logiku?

1 0
možnosti
JK

Pořád ta sama písnička. Pořád stejné myšlení - jakoby nebyl rok 2025, ale 2015. Pořád to samé ignorování skutečnosti, že Evropská unie již hodně let není trendsetterom nových technologií, že jejími tahounema jsou USA a hlavně Čína. Zkrátka a dobře autor si odmítá přiznat plnou pravdu - Evropské unii nestíhá tempu těch nejlepších a její zaostávaní se stále zvětšuje. Ono se ale není čemu divit - život je otázkou priorit. Nejvyšší prioritou Bruselu je sociální inženýrství místo inženýrství technologického. Kvalita manažmentu velkých firem se posuzuje podle zastoupení žen a dalších menšin ve vedení v jejich vedení. Evropská unie nařizuje jeden nesmysl za druhým, a výsledek je pak taký, jaký je.

Green Deal je rovněž nesmysl, ale určitě to není ten největší hřebík do rakve evropské ekonomiky. Zejména ne v případě automobilek. Pokuty za CO2 se budou platit až od příštího roku za rok letošní, a do 2035 zbývá ještě 10 let. Problém evropských automobilek je zcela jinde.

Vidění světa jaké má pan Smutný je bohužel jednou z hlavních příčin: až panický odpor v novým technologiím. Vůbec nechápe, co bude hnací silou ekonomik ve zbytku tohto století. Téměř s jistotou lze ovšem říct, že výroba aut se spalovacím motorem to nebude.

Nutnou, i když ne postačující podmínkou (vy)řešení jakýchkoli problémů je přiznat si tvrdou a nepříjemnou pravdu. V případe evropských automobilek tou nepříjemnou pravdou je, že zdrojem jejich problémů není to, že vyrábějí elektrovozy, ale to, že je vyrábějí zoufale málo, neefektivně a draze. Zatímco posledních 10 let v USA a Číně firmy na vývoji elektrovozů makaly do roztrhání těla, evropské automobilky se akorát tak tvářily, že něco v tomhle směru dělají. Vývoj nebo spíš nevývoj elektrovozů byl dobrý akorát tak pro vytváření fiktivních nákladů do účetnictví. Např. takový koncern VW se hrdil tím, že vývoje jeho elektro-platformy MEB stál několik miliard eur, ovšem stejné platformy, často i lepší, jsou schopny vyvinout i začínající start-upy. To samé platilo o vývoji sof

2 9
možnosti
JK

... platilo o vývoji softvéru pro elektrovozy. A o vývoj baterií koncern VW ani nezavadil. Než VW začal na platformě MEB vyrábět své vozy, byla již zastaralá. VW pak musel potupně koupit podíl v čínské firmě Xpeng, aby se dostal k modernějším technologiím. I v tomhle případě ale dostal "výběhové" zboží, čínská firma bude vyrábět své vozy na novší a modernější platformě.

Obecně evropské automobilky mají jedno společné: řídí je lidé, pro které je auto především kupa železa, plastů doplněné jednoduchou elektronikou. Úspěšné firmy jako Tesla a čínské firmy jsou řízeny manažéry, kteří mají podstatně blíž k sektoru informačních technologií než k opracovávání železa. Jinak řečeno, jednou z podmínek úspěchu automobilek v měnící se době je chápat, že elektromobil NENÍ spalovák, který má místo spalovacího motoru a palivové nádrže elektromotor a baterie. Základem elektrovozů je jeho softvér, vše ostatní je mu pak podřízeno.

Bohužel mám dojem, že tohle stále mnohým lidem, zejména kapitánům evropského automobilového průmyslu, plně pořád nedochází.

3 6
možnosti
AS

Dokud mají občané EU co jíst, tak bude ticho po pěšině.

Již při přípravě gryndýlu v EK se počítalo s tím, že 1/3 občanů se dostane na pokraj bídy.

Ale vzhledem k poměru platů na západě a na východě EU, to bude v západních zemích 10% a ve východních zemích 50%.

Vzhledem k tom u, že demonstrace moc nefungují (viz žluté vesty ve Francii), jediná naděje jsou volby ve východních státech, tak aby se k moci dostaly pravicové strany (u nás ANO, SPD, Motoristé, Přísaha).

Ale velice rád se zúčastním každé demonstrace, pokud ji někdo zorganizuje a oznámí předem veřejnosti.

PS: Rozesílejte odkaz na stránku článků PhDr Milana Smutného svým známým. Je to nejlepší zdroj pravdivých informací o gryndýlu.

6 0
možnosti
IB

I76a61n 63B36i12k92k61h50u

9. 1. 2025 11:47

ANO jako pravicová strana! Vy máte tedy smysl pro humor.

ANO je v nejlepším případě středová strana, ani ryba ani rak a nějak to doklepat k dalším volbám, hlavně nic nezměnit.

-

Je pravda že proti levici ODS+Stan+Top09+KDU a hlavně krajně levicoví Piráti se i ANO může zdát pravicové. Ale není.

6 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz