16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: V roli kata České dráhy

Když podniká stát, zaplatíme za jeho služby víc, než kdyby mezi sebou soutěžili podnikatelé. Pokud má stát navíc monopol, odpovídá cena a kvalita služeb kvalitě a ceně politiků. Kvalita děsná a cena vysoká. Za nejhorší však považuji, když stát s použitím daní občanů ničí skrze dotované státní podniky soukromé podnikatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skřivan 1.10.2011 23:59

Jenže ono to není jenom tak,

že ČD dusí soukromníka.

Hlavně je netřeba zapomínat na holý fakt, že vedoucí místa ve státních organizacích jsou obsazována zejména dle politického klíče a jsou stranami zneužívána jako zdroj peněz ze zakázek, kromě odkládání svých lidí na teplá a hlavně bezpracná místa.

Pak je logické, že to soukromník, který "s nimi" nejede, má opravdu těžké ... .

F. Pavlis 1.10.2011 21:44

Pane Matějko,

nelze být odborníkem ve všem. Jste toho důkazem. České dráhy stejně jako české dálnice jsou jistě propadlištěm financí. Těží na tom soukromí přepravci tu i tam. Chcete snad povědět, že by pan Jančura zavedl pravidelnou dopravu i na neziskových tratích ? A kdo se má o ně starat  a za kolik ? Víte jak jezdí soukromí přepravci s autobusy do odlehlých osad a vsí ? Víte proč nejsou plně soukromé dráhy ani v Německu, Rakousku  e.t.c. ?  Tentokrát jste střelil na komoru asi sebe....

M. Prokop 1.10.2011 21:49

Re: Pane Matějko,

Kdo a za kolik má tedy jezdit na "neziskových" tratích? Trať, kde jízné neuhradí náklady, je zbytečná až škodlivá.

Víte proč nejsou plně soukromé dráhy ani v Německu, Rakousku  e.t.c. ?

No protože to jsou státy s tradičně vysokou úrovní státního řízení, k jejich škodě.

Zřejmě máte dost peněz na házení do černé díry polostátních a státních firem.

E. Heusinger 1.10.2011 22:02

Prokope,

docvaklo Vám, že téměř všechny vlakové spoje a autobusové spoje by byly zrušeny?

V Německu, Rakousku a jinde nepodléhají ideologii a řídí se rozumem.

M. Prokop 1.10.2011 23:29

Re: Prokope,

Nedocvaklo. Takový pitomec nejsem.

A pokud by byly, bylo by to proto, že si je jejich uživatelé neuní nebo nechtějí zaplatit. Proč to potom má (navíc z jejich peněz) dělat málo průhledně někdo jiný.

E. Heusinger 1.10.2011 23:33

Re: Prokope,

Víte o tom prdlajs. A úhrada prokazatelné ztráty se dělá průhledně. Ale to byste o tom musel něco vědět.

M. Prokop 2.10.2011 0:32

Re: Prokope,

Proč uhrazovat prokazatelné ztráty? Je-li něco ztrátové, asi by to chtělo nahradit něčím neztrátovým.

Tu "průhlednost" nekomentuji, o zástěrce  pro pitomce se nemá cenu hádat.

J. Kadeřábek 2.10.2011 14:13

Re: To jste mně rozesmál pane Heusingere

V Německu a Rakousku nepodléhají ideologiím a proto se novodobé odpustky a uhlíková demagogie těchto států vůbec netýká. Stejné je to se socialistickým řízením všeho od žárovek po kábovary i vlaky. Oni jen mají na rozhazování (Němci ne Rakušáci) a mohou si dovolit luxus nakupovat energii z atomek umístěných v jiných zemích a dotovat neekonomické činnosti.

J. Urban 1.10.2011 20:55

Tentokrát

lze p. Matějkovi podepsat každé slovo. Český stát je zločinec. Resp. zločinci jsou ti, kteří ho vedou.

M. Prokop 1.10.2011 21:49

Re: Tentokrát

A sakra.

Tak co, zavedeme anarchii?

J. Rey 2.10.2011 0:55

Re: Tentokrát

Pro Boha,a co má co dělat nekoncepčnost,z anarchií?

J. Novak 1.10.2011 17:37

Názorný příklad Velká Británie

Ano, názorný příklad je Velká Británie, tam došlo k privatizaci železnic a dnes se odnikud nikam pořádně nedostanete, spoje nenavazují, jsou problémy s jízdenkami, jsou problémy i s bezpečností v přepravě. Ostatně, jak to s těmi cenami pan Jančura myslí je také známé, vytlačit konkurenci a potom jízdné zvednout třeba i trojnásobně, jako na trati třeba do Liberce, že. A o tom, že by někdy jezdil třeba z "Horní Dolní" do "Dolní Horní" a bez dotací, jak se prsí, ve skutečnosti vůbec neuvažuje. Hromada tratí se ruší, provozují je nadšenci, ale ani na jedné se pan Jančura jako zájemce o její provoz neobjevil.

M. Prokop 1.10.2011 21:45

Re: Názorný příklad Velká Británie

To ale není úloha pana Jančury, aby si dělal konkurenci. Jakmile by zvýšil ceny 3x, už tam má nějaká konkurence naklusat sama.

O. Malstoka 2.10.2011 6:55

Re: Názorný příklad Velká Británie

Vážený, asi máte krátkou paměť. Víte kdo zablokoval převzetí malých tratí soukromým dopravcům? Soudruzi hejtmani z ČSSD, kteří podepsali z ČD smlouvy až do r. 2020. Byla to blokáda snahy soukromým dopravcům, včetně p. Jančury, aby někdo nedokázal, že se dá jezdit za méně peněz, a z menšími dotacemi. Nevím o tom, že p. Jančura by po zavedení autobusové dopravy a obsazení trhu zvýšil ceny a omezil své služby, já již několik let jezdím "žlutými autobusy" a komfort je stále stejně dobrý.

E. Heusinger 2.10.2011 16:17

Re: Názorný příklad Velká Británie

Hejtmani neskočili Jančurovi na špek. Pochopili, že na hranicích nečekají desítky vagonů a lokomotiv, které okamžitě by mohl Jančura koupit.

Pokud by tak udělali, Jančura okamžitě krachnul, ale doprava by byla rozvrácena. Komu byste za to nadával?

J. Tínek 2.10.2011 15:08

Re: Názorný příklad Velká Británie

Kraje s ním(Jančurou) odmítly podepsat smlouvu. Dali přednost ČD.Veškerá doprava z "Horní " do "Dolní" je dotována krajem,dálkové spoje státem,ať tam jezdí ČD, nebo soukromník. A vyhraje ten, kdo bude chtít ty dotace co nejmenší....

J. Tínek 2.10.2011 15:09

Re: Názorný příklad Velká Británie

oprava : Hejtmani dali přednost ČD.

I. Kudrnová 1.10.2011 12:26

V roli kata České dráhy

Prosím Vás, z čeho pramení to, že stát  má peníze? Stát nemá nic, jenom když my je tam všichni naskládáme, někdo víc, někdo méně. Státní zaměstnanci tam neskládájí   nic  .Nic totiž nevydělají, nic nevytvoří. A tito státní zaměstnanci, kteří nic nevyvoří, nám říkají a nařizují co máme my s našimi vydělanými penězi dělat. Co jetě budeme jim platit. Např. pan Kalousek na živnostníky a jejich paušály je naštvaný. Já si myslím že si už z nás dělá  pan Kalousek a kníže legraci. Zkoušejí pořád co vydržíme. Oni vědí, že češi se ohnou, ale pořád to také  tak asi  nebude. Jak se chová pan ministr  k těm co si d o v o l í   vůbec něco říci, ale lidi to v té  televizi vidí. Co ty  polostátní podniky. Co v televizi slyšíte, ty  peníze jak si vydělvájí, ale nedivte se, oni jsou ředitelé polostátních  podniků a ty chtějí prosperovat, ale je to na úkor nás,  od soukromých firem, mají nás po palcem, Nezaplatíš elektriku dvakrát, ne elektriku, ale zálohu, kteří si oni vycucali z prstu a platíš sankce. Nezaplstíš soicální dvakrát a zase sankce atd.. Všichni  si nechali udělat od těch chytrých chlapců nové programy, kde  je vše  na jedno  kliknutí anebo i bez něho a už se posílají upomínky, pokuty. My si tyto chlapce, co ty programy dělají, ty chlapce a děvčata, co sedí v úřadech, platíme a pěkně draze. Platíme, platíme. A pak po autobusech Student agency vyjede soukromý vlak Student agency a my posloucháme nějaké páprdy ze státní železnice, jak teď budou umývat záchody pod. Je to trapné. a teď ty peníze ještě. Já mám pocit, že chlapci zkoušejí, jak to ještě dlouho vydržíme.

R. Kulík 1.10.2011 17:36

Re: V roli kata České dráhy

  Proč Vám tak vadí snižování paušálů.Pokud by Vám nevyhovovalo,povedete účetnictví.Ale s tím by mohl být problém,že.

J. Urban 1.10.2011 20:57

Re: V roli kata České dráhy

Problém to ani není, jen je to nákladné a pracné. Ale jen ať si to živnostník po nocích udělá, že, gauner jeden samostatnej, daně platící a nic od státu nechtící....

B. Hudzieczek 1.10.2011 23:28

Re: V roli kata České dráhy

ještě perlička - SmVaK (Severomoravské vodovody a kanalizace) svým dodavatelům platí faktury s 90 denní splatností bez ohledu na lhůtu splatnosti, uvedenou na faktuře, jsem zvědav, jak by se tvářili, kdybych jim vodné zaplatil ve stejné lhůtě.

Jak je možné, že stát připustí takovou praxi?

M. Prokop 1.10.2011 23:30

Re: V roli kata České dráhy

Proč stát? Dejte je k soudu.

J. Kanioková 1.10.2011 10:17

Matějka má pravdu !

ČD jsou ve ztrátě a snížení cen v kombinaci se ztrátou zákazníků znamená prohloubení ztráty (pokud teda dráhy nebudou hospodařit efektivněji - a budou ?).

A tu ztrátu sanuje stát.... čili MY všichni, i když vlakem nejezdíme...

A Jančura už dříve "bojoval" o nelukrativní tratě..

E. Heusinger 1.10.2011 13:27

Re: Matějka má pravdu !

"Nebojoval" o tratě, ale o dotace na jejich provoz!

M. Prokop 1.10.2011 21:55

Re: Matějka má pravdu !

Dotace zrušit a bude jasno, kdo o co bojuje.

J. Dlouhy 2.10.2011 0:03

Re: Matějka má pravdu !

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-53056890-jancura-dal-utoci-na-cd-nabizi-statu-ze-bude-jezdit-bez-dotaci-i-na-dalsich-tratich

E. Heusinger 1.10.2011 13:39

Kanioková,

ČD nejsou ve ztrátě. Ostatně o tom se včera diskutovalo. Nerozumíte psanému textu?

J. Urban 1.10.2011 20:59

Re: Kanioková,

Jistě, s ročními dotaceni od státu a krajů ve výši 12 mlrd. Kč nejsou ve ztrátě ....:-/

E. Heusinger 1.10.2011 21:47

Re: Kanioková,

Kraj si objednává. Kraj hradí ztrátu spojů, které si objednal. Stejné platí i pro MD. Stejné platí i pro jiné dopravce na železnici (soukromé). Stejné platí i pro autobusové dopravce.

Je těžké to pochopit?

M. Prokop 1.10.2011 21:54

Re: Kanioková,

Asi ano, jak tak na vás koukám.

Pokud někdo něco doplácí k výdělku z jízdného, doplácí ztráty. Doplácí to z peněz lidí, kteří by to mohli zaplatit přímo (kdyby jim peníze zůstaly) nebo kteří takovouhle formu služby nechtějí.

Ztráty dílem z mizerného hospodaření a kradení, dílem z udržování něčeho, co si na sebe vydělat nedokáže. Oboje je špatně.