28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Spojování pravice

Ihned po volbách na mě začaly na facebooku, ale i v mnohých komentářích vykukovat výzvy ke spojování pravicových stran od Pirátů až k ODS. Vynikající filosof a ex-politik Daniel Kroupa argumentuje ve svém textu nutností čelit nástupu stran s jedním tématem nebo s jedním vůdcem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 28.10.2017 15:36

Nespolupráce

Nespolupráce je typickým jevem politiků: každý se cítí být elitou, lepší než druzí, a nechce se špinit nějakou pochybnou historií ani svou, natož nějakého politického partnera. I politické strany s programem totožným jako přes kopírák si věří tak, že jdou do voleb samotné. Další potíž je v tom, že kdekdo chce být předseda. Podívejte se, jak těžko se těm současným odchází.

J. Pospíšil 28.10.2017 2:14

Autore,

s takhle arogantním přístupem žádné spojování nebude.

J. Schwarz 27.10.2017 20:30

Nevím o jakém

spojování "pravice" je tu řeč. Všichni jsou v opozici vůči Babišovi, ale to je tak všechno co je spojuje. TOPka už vůbec není žádnou pravicí, KDU jsou zase jen socani s křesťanským nátěrem. A všichno dohromady jsou to eurohujeři, až na ODS, která kličkuje po lidiveckém vzoru mezi možná, někdy, nikdy nebo "uvidíme"...

J. Kohoutek 27.10.2017 18:03

Mno.

Druhý nejhorší výsledek v historii ODS zase takový třeskutý úspěch není.

M. Prokop 27.10.2017 15:14

Jo, to celkem sedí.

.

J. Lepka 27.10.2017 13:38

Milý autore,

stále z vás mluví uražená ješitnost, že ODS prokaučovala svou pověst a umožnila tak vznik konkurenčních stran, ať už to byla ODA nebo TOP 09. Ostatně vaše předposlední věta bude mít možná větší vážnost, až vyzvete V.K. jun, ať přestane okopávat kotníky zatím nejschopnějšímu předsedovi vaší party poslední dobou. To by bylo státnické počínání.

M. Prokop 27.10.2017 15:16

Re: Milý autore,

ODA vznikla dříve než ODS, takže to asi nebude prokaučováním pověst - a taky dříve zanikla. Což čeká i TOP.

Konkurenční boj mezi stranickými čuniteli je ku prospěchu věci.

J. Lepka 27.10.2017 20:52

Re: Milý autore,

Pravda. V tom kvapíku se mi už vzpomínky míchají, samo měla to být US. Omlouvám se tehdejší ODA.

J. Jurax 27.10.2017 20:43

Re: Milý autore,

Opomněl jste US, později US-DEU; taky je už v propadlišti dějin.

J. Kanioková 27.10.2017 11:50

TOPka niení pravicová !

H. Gene 27.10.2017 11:54

Re: TOPka niení pravicová !

Určitě pravicovější než ANO.

J. Ráž 27.10.2017 12:15

Re: TOPka niení pravicová !

I jako KSČM!!

L. Bystrý 27.10.2017 13:13

Přesně: Nejpravicovější je soudruh V. V. Putin!

Ano, soudružka a soukmenovkyně Kanioková má prostě PŘEHLED, díky své zběhlosti ve Vědě Věd, v marxismu-leninismu-stalinismu-putinismu.

Díky tomu ví, stejně přesně jako národní Vůdce Václav Klaus starší i Jeho syn (a možný nástupce) Václav Klaus mladší, že pravicovost = pravé ořechové, v dnešní době. A že míru pravicovosti (strany i jednotlivce) určuje především hloubka + autentičnost nenávisti vůči jinakosti, cizákům, menšinám a tzv. evropským hodnotám.

Ano, největšími českými pravičáky jsou naši Vůdcové Miloš, Babiš a V. Klaus st., těsně následovaní Okamurou a A. B. Bartošem.

A vůbec nejpravicovějším čelověkom vo vsjom mire je samozřejmě s. Vladimír Vladimirovič Putin, nikoli náhodou věrný člen Strany, i rukovoditěl KGB.

Čest a Nazdar!

B. Hančl 27.10.2017 17:17

Re: Přesně: Nejpravicovější je soudruh V. V. Putin!

Bystrozraký komouš, to je protimluv.

L. Novák 28.10.2017 22:38

Re: Přesně: Nejpravicovější je soudruh V. V. Putin!

No a je snad TOP09 pravicová strana? Na předvolebním billboardu bojovala s "eurobubáky"... Co to mělo znamenat? To jsou jenom překabátění lidovci, levice.

J. Ráž 27.10.2017 11:12

Výsledky těchto voleb vyslaly signál

Tím signálem je, že pravicová politika není mrtvá, že občanů, kterým vadí zasahování státu do soukromí i do interních rozhodovacích procesů podnikatelských subjektů a omezování individuální svobody, vadí. Ovšem typ pravicové politiky, nazývám ji jako lokajskou vůči EU ukázalo, že mimo Prahy neoslovuje dostatečné množství voličů tak, aby měla budoucnost. Můj typ: TOP09 dopadne stejně jako kdysi Unie Svobody. Myslet si, že je reálné formální spojenectví pravicových TOP09 a ODS a dejme tomu i se Svobodnými a Realisty do jednoho subjektu, je utopie. To spíš členové a příznivci Realistů, TOP09 a Svobodných se musí zamyslet, zda samostatná činnost těchto stran má v čase velkých výzev, které nás čekají (dopady krize EU, eroze finančních trhů, průmysl 4,0 a pod) perspektivu a rozhodnout se , zda nebude lepší podpořit ODS , než chtít nějaké kostrbaté spojování, či jinou koordinaci na pravici. Já si myslím, že ODS je svým programem na tyto výzvy lépe připravena, než zmíněné strany a mnozí členové těchto stran by mohli být pro ODS, tedy i pro pravici velkým přínosem.

L. Novák 28.10.2017 22:44

Re: Výsledky těchto voleb vyslaly signál

Patřím mezi ty, co v dřevních dobách "budování tržního hospodářství" podporovali ve volbách ODS. Jenomže pak se Klaus dal cestou posilování vlastní kariéry politika deroucího se po státních židlích a na voliče se vykašlal i s celou ODS. Takže ODS už pro mě neexistuje jako volitelná strana. Plácání o nějakém sjednocování voličů k podpoře ODS je k smíchu (v souvislostech vývoje uplynulých desetiletí).

P. Rudolf 27.10.2017 10:07

Modré bludy

Jelikož tři středo-pravicové strany (skutečná pravice byla u nás na desetiletí zlikvidována především zlodějskou a neschopnou ODS) skončily na hraně Sněmovny, každý příští parlament už může být bez nich. Proto by měly pro nějakou formu spolupráce udělat vše. Ale bez ODS, ta slušnější pravičáky odpuzuje. Tý by to slušelo spíš s Machem a Robejškem. Hlavním předpokladem k tomu je ale změna volebního zákona, aby taková koalice musela dosáhnout pěti, či maximálně sedmi procent. Pak nebudou mít strach do ní jednotliví trpaslíci jít. Spolčení v jednu stranu je nereálné.

Daniel Kroupa má naprostou pravdu.

R. Tesařík 27.10.2017 10:15

Re: Modré bludy

Vy v tom lítáte jako vítr v bedně.

P. Lenc 27.10.2017 11:21

Re: Modré bludy

Nojo, "okradený" Timur Rudolfovič, má to chlapec těžké.Rodná strana na 7%, soudružka Semelová se nedostala do parlamentu a ke všemu "modré bludy" posílily.To je přece nespravelivé, že Timure?

M. Prokop 27.10.2017 15:17

Re: Modré bludy

Spíš jak prd v kalhotech, se stejným odérem.

P. Švejnoch 27.10.2017 7:39

Srandovní

ODS získala 11,5% hlasů. To, řekněme si upřímně, není Bůh ví co. A dodal bych, že ještě k tomu těch 11,5% získala zejména díky příznivé konstelaci hvězd, směru větru a dalších proměnných, které sama nemohla nijak ovlivnit - a hlavně nijak neovlivňovala a neovlivnila.

Ovšem pan Perlín se cítí jakýmsi "pravicovým vítězem voleb" či snad dokonce "hegemonem na pravici", a už má obavu z toho, že "by se musel podvolit lídrovi strany B".

To je k uzoufání.

V. Klepetko 27.10.2017 7:47

Re: Srandovní

Takto se pravice spojovala i na Slovensku :-((

M. Prokop 27.10.2017 15:19

Re: Srandovní

Nezoufejte, leda nad tím, že kromě Svobodných zde žádná liberální pravice není.

J. Jurax 27.10.2017 20:45

Re: Srandovní

Uvítal bych spíš pravici konzervativní ...

L. Bystrý 27.10.2017 5:40

Souhlas s autorem: ZNIČIT proevropskou pravici!

Radim Perlín je sice pouze komunální činovník ODS, ale má před sebou HVĚZDNOU kariéru – má totiž SPRÁVNÉ názory. Ano, s takovými názory, převzatými snad přímo z úst Otce zakladatele ODS, jednoho z našich národních Vůdců Václava Klause staršího, může R. Perlín udělat kariéru jak v ANO, tak v SPD.

Ano, TOP 09 je nutno zničit, jako všechny ostatní proevropské pravicové partaje. Ano, liberální demokracie je přežilá, už celá desetiletí. Ano, kapitalismus a demokracie kolem sebe kope jako chcípající kobyla, v marné snaze o oddálení nevyhnutelného konce.

A v takové situaci chtějí „topáci“ hájit ODPORNÉ dílo Havla a Schwarzenberga: Chtějí udržet naši vlast v Evropě, pod okupací EU a NATO!!! Není divu, že náš vzdělaný a svobodomyslný západoasijský národ takovou šílenou politiku BYTOSTNĚ odmítá.

Proto by měli šéfové ODS poradit svým voličům, VELICE DŮRAZNĚ, aby příště volili rovnou ANO. Až náš Vůdce Babiš dostane 99,9% procent hlasů, tak naše cesta zpět bude rychlejší, lepší a radostnější.

Na shledanou v lepších časech, po osvobození naší vlasti od okupace EU a NATO!

P. Švejnoch 27.10.2017 7:40

Re: Souhlas s autorem: ZNIČIT proevropskou pravici!

Vás už dlouho nezabanovali, že, bratře Žižko XXX...?

V. Klepetko 27.10.2017 7:44

Re: Souhlas s autorem: ZNIČIT proevropskou pravici!

Místopředsedkyně TOP09 Jitka Chalánková, 26/10/2017:

"Konzervativec musí mít jasno. Ano, mohou v rámci jedné strany existovat i liberální proudy, ale nesmějí podporovat kroky poškozující svobodu a práva jednotlivců a většiny; pak nejde o liberalismus, ale o agresivní levici."

Takže - je TOP09 stranou městských liberálů, pro které ne tváří strny Dominik Feri, nebo je to strana se silným konzervativním proudem? To nikdo neví. Nemá ani věrohodné vůdce, ani jasno v základních věcech svého směřování. Myslím, že by bylo rozumné a dobré, kdyby se tento podivný kočkopes zrušil - liberálové se najdou u Pirátů a konzervativci v ODS.

Když chce někdo integrovat pravici mohl by začít tím, že se nějak zaintegruje sám, aby bylo jasné kam patří...

J. Ráž 27.10.2017 11:31

Re: Souhlas s autorem: ZNIČIT proevropskou pravici!

Právě tak zvaně "proevropská" politika dostala TOP09 tam, kde je a z lídra pravice, kterým byla před pár lety, se jen tak tak dostala do Sněmovny. Typ lokajské politiky vůči EU, kterou TOP09 jako jediná strna u nás provozuje, byl zcela jasně občany většinově odmítnut a je to realita, kterou můžete ironizovat jak chcete, ale nezměníte ji.

PS. Co pořád blbnete s tezí, že mimo KSČM a bláznivého Okamury chce nějaká parlamentní strana iniciovat vystoupení z NATO?

Mimochodem i to strašení Putinem je pasé, které TOP09 mělo v předvolením programu. Jestli jste zaznamenal, tak německý prezident měl tento týden dlouhý a relativně přátelský rozhovor s ruským prezidentem, při kterém jasně řekl, že je v zájmu celé Evropy ukončit napětí s Ruskem a vyzval ke zlepšení vzájemné důvěry i zlepšení vzájemných vztahů mezi oběma zeměmi. Jestli si někdo myslí, že to nebyl vzkaz od nejmocnějšího evropského politika Merkelové, je naivka. Prostě Německo chce ten nesmyslný ekonomický i politický konflikt s Ruskem, do kterého byla EU jestřáby z USA dotlačena, ukončit.

P. Švejnoch 27.10.2017 12:27

Re: Souhlas s autorem: ZNIČIT proevropskou pravici!

ad poslední odstavec: Ano, taky mě hned napadlo, že prezident Steinmeier je vlastně takový lepší poslíček - aby Andělína netratila tvář... :-)