29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vasek 8.5.2008 23:14

Me vadi ze az ODS prohraje pristi volby...

Ze nebude vedet proc. Tunel cirkvim? Radar? Anti EU politika?

Skepti cus Maxim us 8.5.2008 20:25

...Nemůžete sloužit Bohu i majetku. (Lukáš 16,13)

ŘKC nakradla majetky zvlášť zavrženíhodným způsobem a nic víc jí neprospěje než když dostane kopanec do holého zadku a půjde s prosíkem zpátky k těm pár věřícím, kterým daňový poplatníci platí celé to divadlo.

P 8.5.2008 21:50

Re: ...Nemůžete sloužit Bohu i majetku. (Lukáš 16,13)

Každý má nějaké to náboženství. Katolickou církev pokládám za menší zlo. Existují ještě jiná křesťanská nábožentví, nekřesťaňská náboženství a ideologie (která jsou také druhem náboženství). Jednou z nich uctíváte zřejměi i vy. Já patřím mezi konzervativce, kteří uznávají svobodu názorů i u jiných, říkají "žít a necht žít" (i jiné) a respektují vlastnictví majetku. V tom se lišíme.

Lidé potřebují náboženství. Když se podíváte do bible, tu část, kdy Mojžíš šel na horu rozmlouvat s bohem. Lidé které vedl si za jeho nepřítomnosti vytvořili jiného boha.

Jura Jurax 8.5.2008 22:42

Re: Re: ...Nemůžete sloužit Bohu i majetku. (Lukáš 16,13)

Lidé možná nepotřebují náboženství - aspoň ti moudřejší. Ale rozhodně nepotřebují církev - najmě bohatou, diktátorskou, usurpující si střežit čistotu víry a plétoucí se do věcí světských. A bible není argument pro potřebu bohů :-D

ft+ 8.5.2008 19:57

trošku se tady míchají jablka s hruškami

a bohužel nevím, co vlastně chtěl autor říci. Jestli to vyhnání kupců z chrámu bylo dobře nebo špatně, například. K tomu jen taková perlička na okraj: Honzík Husů vyhnal německy mluvící učitele z pražské university, čímž její úroveň prokazatelně klesla. Poté se - skromný asketa - stal rektorem.

Skepti cus Maxim us 8.5.2008 20:11

Jak jste ten pokles úrovně změřil? :-)

Dekret kutnohorský mluví jasně. Germáni se roztahovali tak dlouho až už to bylo neúnosné.

JakubS 8.5.2008 19:28

Zasadni omyl odpurcu vyrovnani

Zasadni omyl odpurcu vyrovnani tkvi v tom, ze zde se jedna o vraceni ukradeneho, nikoliv o nejakou dobrocinnou podporu cirkvi. Pan Olcer si plete pojmy, kdyz pise, ze restituenti take nemaji narok na urok. Zde se jedna o to, ze stat si defacto kupuje nemovitosti, ktere patri cirkvi a kupuje si je na splatky. jedna se tedy o zcela jinou situaci. To, jakym zpusobem se stanovuje cena, splatky a uroky je jina vec, tam se muzem bavit o vhodnosti pouzite metody. Pokud ma stat pocit, ze na tomto zpusobu vyrovnani trati, pak bude nejjednodussi, kdyz vrati vse, co nakradl. Tady nejde o to, jestli cirkev ma neco vlastnit nebo ne. I v dobach ranne cirkve, ktera byla velmi chuda, prece jen neco vlastnila. Z daru krestanu provozovala vlastni cinnost. Zjednodusene receno pak pricel komunista a tyto veci ukradl. Nyni je nechce vratit a mimo jine argumentuje tim, ze cirkev ma byt chuda. Dalsi ve, kterou je potreba zminit je, ze dusledkem vyrovni by melo take byt to, ze stat uz nebude platit cirkevni pracovniky. Jinymi slovy rikaji cirkve: prestante nas platit z penez danovych poplatniku, ale vratte nam veci, ktere jste nam ukradli. nekterym politikum se nelibi ani jedno. Nechteji vracet kradene veci a nechteji prijit o kontolu nad cirkvemi.

ferdinandeste 8.5.2008 20:22

Re: Zasadni omyl odpurcu vyrovnani

Když nedojde k finančnímu vyrovnání, nic strašného se nestane. Církve budou mít jen trochu větší problémy a překvapuje, že i autor je oslněn především tou sumou 270 miliard. Bude-li stát i nadále muset platit kněžím, přijde to za 60 let na víc než 500 miliard.

Jura Jurax 8.5.2008 22:44

Re: Re: Zasadni omyl odpurcu vyrovnani

Servis pro duši poskytovaný kněžími věřícím nechť si věřící platí sami - stejně jako si platí servis pro tělo u lékaře či ve fitku. Sociálně slabí mohou mít slevy.

KUK 9.5.2008 21:13

Re: Re: Re: Zasadni omyl odpurcu vyrovnani

a proc by se pri navsteve kostela nemelo platit 30Kč a tak regulovat potrebu zvysovat pocet knezi a vydaje na ně....????

VLK 8.5.2008 19:06

Stoun,Mejla

Pánové vaše agresivní výlevy proti všemu co se ukřivděným ubožákům nelíbí.Nadáváte všem komunistům ,ale Vy jste v minulé době leželi za bukem a ted děláte hrdiny.Když jste tak uvědomělí tak majetek církvím dejte ze svého majetku,nezadlužujte budoucí generace.Vzpomente jak církev získala majetek například po Bílé hoře.

josef krouman 8.5.2008 18:47

je správné vrátit ukradené

další logický krok je odluka církví od státu. Tady máte co vám patří a hospodařte si na svém jak chcete ...

ferdinandeste 8.5.2008 20:24

Re: je správné vrátit ukradené

No vždyť toto je meritum věci, vy tomu také nerozumíte?

Karel S 8.5.2008 17:16

Je to trochu jinak...

Toto je další, silně zamindrákovaný názor na tuto problematiku pane Olšer. Takový ten český, zapšklý a silně ahistorický názor na Církev.

Stát vzal, stát by měl vrátit. Tomu se říká spravedlnost pane Olšer, tedy pokud jste pro právní stát.

stoun 8.5.2008 17:26

Re: Je to trochu jinak...

Nechci se vměšovat, ale pátým pádem voláme:" pane Olšere! A nyní pod čarou. Kdyby mě někdo chtrěl zadlužit kvůli 270 miliardám církvi sumou přesahující třicet tisíc, asi bych z toho měl také mindrák...

Karel S 8.5.2008 17:44

Re: Re: Je to trochu jinak...

(-:

Když řadu let náš stát nebyl schopen / ochoten s tímto něco udělat a fakticky užíval tento majetek, tak jednoho dne přišlo zůčtování a řada lidí se diví. Tolik ?

Spíš by měla být kritika obráceně. To Vám to tak dlouho trvalo? Proč tak dlouho stát nenaplnil spravedlnost?

stoun 8.5.2008 17:46

Re: Re: Re: Je to trochu jinak...

Neužíval, udržoval, viz. chrám Sv. Víta....

Nemo 8.5.2008 18:07

Re: Re: Re: Je to trochu jinak...

V našem městě se provedla generální oprava kostela, opravdu velkého, veškerá fasáda, měděný plech na věži.

A víte v kterém roce?

1987.

Ccecil 8.5.2008 20:19

Re: Re: Re: Re: Je to trochu jinak...

Jo, u nás také. 95% prostředků bylo ze sbírek a z fondu UNESCO. Stát pouze diktoval, co se opravit musí přes památkáře. Finančně se toho účastnil opravdu jen symbolicky.

jiri 8.5.2008 21:39

Re: Re: Je to trochu jinak...

Pouceni: zlodejny maji nekdy nepredvidane nasledky...

Jura Jurax 8.5.2008 22:48

Re: Je to trochu jinak...

Stát vzal, stát by měl vrátit. Církev vzala, ale už dávno, takže vracet nemusí. Kde vlastně vzala majetek - ten prvotní kapitál - když kněží nepracují? Nechala si platit za servis pro duši - a ten servis vnutila přes víru, z níž vznikla. Dobrý kšeft - vyvolat poptávku a pak ji uspokojit. Dnes to dělají třeba drogoví dealeři.

IH 8.5.2008 16:45

Je třeba zjistit kolik je skutečně věřicích

a podle toho zvážit restituce. Podle obsahu příspěvků do této diskuze a když se podívám někdy do kostela , tak se domnívám, že katolická církev i další církve už žijí jen ze setrvačnosti a vlastně ani neexistují. Takže ty peníze vlastně dostane parta kardinála Vlka pro své potěšení. Osobně mám křestní list a nevím, jak se ho zbavit a přitom je možné, že jsem veden jako věřicí.

ferdinandeste 8.5.2008 20:31

Re: Je třeba zjistit kolik je skutečně věřicích

Velice rozšířená je domněnka, že církve (na restitucích se jich dohodlo 17!) chtějí peníze jen na to, aby si kněží mohli nacpávat břicha. To je názor upečený komunisty, podlévaný Aloisem Jiráskem a jinými kritiky "chamtivých papeženců".

Jura Jurax 8.5.2008 22:50

Re: Re: Je třeba zjistit kolik je skutečně věřicích

Četl jste toho Jiráska vůbec? Celého? Nenapsal jen Proti všem! Koukám, že vyznáváte názor pečený na kazatelně :-D

Standa 8.5.2008 13:54

Svatá

pravda. "Že by bylo zapotřebí uplést nové důtky na kupčíky...? " Ano, ale rychle a hlavně použít!

Mejla 8.5.2008 13:44

Komunista Tlustý pochopitelně ví, že "doložení" je v praxi nereálné, protože by trvalo roky.

Od něj je to jen cesta, jak se opět dostat na výsluní.

snílek 8.5.2008 12:23

jak to bylo?

o tom jak církev nabyla své majetky lze jen neúspěšně spekulovat.možná je nejpravdivější výrok kázat vodu-popíjet víno!tisíce zemědělských restituentů a nejen jich bylo státem okradeno.a ejhle stal se zázrak-v zemi kde je cca 10 procent skutečně,aktivně věřících se vláda upíše dáblu na desítky let.myslím že se tím potvrdily všechny nepěkné spekulace o presidentské volbě.věřím že parlament neschválí tak nevýhodný kšeft a církve odškodní jednorázově sumou,která bude stanovena racionálně.

Aaron 8.5.2008 12:07

Můj dům bude zván domem modlitby...

...jenomže i dům motlitby je třeba udržovat a to stojí peníze. Bolševik majetek zabavil, nechal zchátrat a dnes se mají církve starat... a za jaké peníze? Za ty srandovní příspěvky od státu?

čtenář zdrojů 8.5.2008 12:18

Re: Můj dům bude zván domem modlitby...

chátrat církevní stavby nechávaly všechny režimy. Od roku 1918 se o církevní stavby finančně stará stát. Chrám sv.Víta nechal vystavět Karel IV. a nikoli církev. Tento chrám byl dostavěn až za 1.republiky v roce 1930 dvěma novogotickými vstupními věžemi. A i tuto dostavbu financoval stát a nikoli církev.

Jerry 8.5.2008 11:57

Sněm v Kostnici

Sněm v Kostnici se nesešel kůli Husovi, ale kuli papežskému schizmatu (tenkrát existovali současně dokonve tři papežové).Nevím odkud autor článku čerpá, ale pochybuji, že by kuli Husovi, který byl jen jedním z mnoha bodů jednání, chtěli sněm rozpustit.

A ještě něco, ač je mu to připisováno, z historického hlediska Ježíš z chrámu rozhodně kupčíky nevyhnal.