28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Senátorský puč

Nikdo soudný dozajista nepochybuje o tom, že je-li prezident republiky dlouhodobě v takovém stavu, že mu jeho onemocnění brání ve výkonu pravomocí hlavy státu, je potřeba udělat jeden z těchto možných kroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 22.10.2021 22:12

Je hradnimi zlocinci zprivatizovany prezident jeste prezident? Nebo se jedna jen o nemocnou a nemohouci loutku pod naprostym vlivem bezskrupukloznich kreatur?

M. Šurgot 22.10.2021 19:55

Klasicky komentar, v nemz autor pro svoji vysnenou pointu zamlcuje fakta, ktera zpusobila autorem kritizovanou situaci.

Pan Stepanek uplne vynechal neskutecnou roli hradniho tymu pod vedenim Mynare v pripade prezidentova zdravi. Byla to prave tato fraska, jak vystrizena z jihoamericke telenovely, ktera stala za rozhodnutim vedeni Senatu. Tedy prestat se spolehat na nespolehlive informace z prazskeho Hradu a zjistit si info o zdravi prezidenta primo v nemocnici, kde je prezident hospitalizovan.

A najednou jen diky Senatu spadly masky hradnim hercum a zjistilo se, jak sproste divadlo s nami obycejnymi volici, kteri volili, nebo nevolili prezidentem Zemana, ale ve vysledku je ceskym prezidentem, tito spatni herci hrali.

Mohl bych zde v dalsich nekolika odstavcich popsat vsechny veci, kterymi hradni tym, prezentovany Mynarem a Ovcackem, mystifikoval verejnost a taky ceske politiky.

Ale vzhledem k tomu, ze to vsichni zname, a zna to i mnou kritizovany autor komentare, bylo by to mlaceni prazdne slamy.

Pan Stepanek neni ani prvni a ani posledni komentator, ktery si pro svuj komentar upravi skutecnosti tak, aby jim to pasovalo do kramu.

Je zbytecne snaset obecne zname argumenty. Staci jen vyjadrit nesouhlas a dat najevo, ze zkratka autor zamlcuje pravdu.

A. Renjascu 22.10.2021 21:15

Pokud si prezident nepřál, aby se zveřejňovaly informace o jeho zdravotním stavu, tak s tím Ovčáček či Mynář těžko mohli něco dělat. Náhlý zájem byl naprosto zbytečný, protože, jak bylo zmíněno, tak zatím žádné ústavní kroky prezidenta nejsou potřeba a než potřebné budou, tak se může mnohé změnit. Vše došlo tak daleko, že ani osobní svědectví třetího nejvyššího ústavního představitele nestačilo k tomu, aby mu zmíněné hyeny uvěřily a tak muselo být zveřejněno video prezidenta v pyžamu. Největší hyeny pak byly Vystrčil a Gazdík...

V. Církva 22.10.2021 22:02

R^ Přesně tak Minář je bazilišek. Ale Zeman se teď léčí a pak se uvidí. Te+d vl8du nejmenuje, Babiš se taky na rozdíl od Pirátů jasně vyjádřil. K čemu by potřeboval Vystrčil nebo Gazdík vědět víc. Chtějí ohlásit svou kandidaturu?

M. Šurgot 22.10.2021 23:19

Pokud jste poslouchal vyjadreni z UVN, nebyly tam informace o diagnoze ani o nemoci, se kterou je prezident Zeman hospitalizovany.

Bylo tam strucne vyjadreni, ze je prezident Zeman nemocen a neni schopen plnit sve pracovni povinnosti a ze je prognoza zlepseni v teto chvili nejista .

Nicmene, kdyz si to srovnate s vyjadrenimi hradniho mluvciho Ovcacka, ktery tvrdil ceske verejnosti, ze v zari slo o “pouhy rekondicni pobyt” a podobna vyjadreni Mynare, tak je jasne, ze oba lhali, protoze uz v zari o zadnou rekondici neslo. Navic se vyjadreni o rekondici vydalo az po dvou dnech pobytu prezidenta v nemocnici, pricemz v tech dvou dnech umistil hradni mluvci na svuj Twitter pouze citaty z zalmu...

Mynar pak mystifikoval ceskou verejnost, ze uvidi prezidenta u voleb a v povolebnim studiu na Prime. Pricemz bylo videt na fotkach z prezidentovy volby v Lanech, ze je opravdu dost nemocen.... Tak zdravy clovek, ktery potrebuje jen rekondici, urcite nevypada.

Nahly zajem nebyl ani nahodou nahly. Politici i verejnost diskutovali o zdravotnim stavu prezidenta uz od prvniho pobytu v nemocnici v zari.

Je naprosto logicke, ze v tak citlive dobe, jakou predstavuji volby a nasledne povolebni vyjednavani, je velmi dulezita ucast prezidenta. Navic potreba ucasti prezidenta az po ustavujici schuzi parlamentu, ne brzy po volbach, je vysledkem voleb. Stacilo, aby volby dopadly o trochu jinak, kdy by sily byly vyrovnanejsi a hned by bylo potrebne, aby prezident poveril nektereho predsedu, pravdepodobne Babise, vyjednavanim. A kdyby se v teto situaci Babis sprajcnul, ze on je vitez na pocty hlasu jednotlivych stran, jak avizoval prezident, komu da povereni, byla by role prezidenta potrebna okamzite.

V. Církva 22.10.2021 17:55

Tak hlavně, jeden rozumný člověk sdělil, že Zeman i 5 minut před smrtí bude schopnější než senátor Vystrčil :-):-):-).

J. Svoboda 22.10.2021 17:43

A jéje. Ještě větší blábol, než obvykle.

Senátoři se už sešli s šéfy parlamentních stran a řešili další postup s tím, že si u ošetřujícího lékaře opakovaně ověří Zemanův zdravotní stav a teprve po 8.listopadu začnou činit kroky a on to je senátorský puč.

Že se chstá jeen dočasný přechod funkcí hlavy státu na další ústavní činitele a ne odstranění prezidenta už jen potvrzuje, že je Štěpánek jen obyčejný žvanil.

Pěkný den.

P. Čech 22.10.2021 15:01

T.zv. aktivace článku 66 ústavy vlastně není žádnou aktivací. Prostě se stane to, co ten článek říká. Ani senátoři a poslanci však nemají konečné slovo. Prohlásí-li svým usnesením, že prezident nemůže ze závažných důvodů (zdravotních) vykonávat svůj úřad, konečné slovo to být nemusí. Prezident je totiž může napadnout u Ústavního soudu, čímž ovšem prokáže, že svůj úřad vykonávat m ů ž e . Tak jsem zvědavý, jak to nakonec dopadne. Pokud někteří senátoři a někteří poslanci nedají pokoj a budou neustále volně soutěžit v barvách svých zejména politických stran a zároveň tím paralyzovat normální a ústavní chod státu, bylo by namístě od prezidenta aby dokázal, že pracovat schopen je. Celou tuto nenormální situaci vidím jako nutnost uspořádat nové volby, kde budou jednotlivé politické strany a hnutí vystupovat jako kandidáti samostatně a nebo jako předvolební koalice, přičemž jednou z nich bude ANO 2011, SPD, Přísaha a TSS. Potom se jednoznačně uvidí, kdo má být v poslanecké sněmovně a kdo by měl u nás vládnout.

J. Svoboda 22.10.2021 17:45

Jako ironie perfektní, jste fakt dorej ;-D;-D;-D

Pěkný den.

F. Kusák 22.10.2021 14:48

Hradní chásku nijak nemiluji, ale svádět na úředníky něco, co ani udělat nemohli, totiž posoudit zdravotní stav prezidenta a informovat veřejnost, je nesmysl. Oni to prostě ani ze zákona udělat nesmí. O schopnostech prezidenta vykonávat funkci, se může vyjadřovat buď on sám nebo jen lékařské koncilium, které mělo být ředitelem ÚVN jmenováno okamžitě po převzetí M. Zemana do léčení. Míru předávaných informací pak může posoudit pouze erudovaný právní tým, nikdo jiný nebo následně soud. Všechno ostatní je účelový politický balast vytvářený mediálním a jiným šumem.

P. Čech 22.10.2021 15:13

Máte dozajista pravdu, pane Kusáku. Nicméně je nutno si uvědomit, že politici, zejména politických stran a hnutí STAN si ze zákonů obecně dělají neustále legraci tím, že je porušují. Konkrétně mám na mysli zejména čl. 26 ústavy. Pokud totiž politické strany a hnutí STAN handlují počet místopředsednických funkcí a funkci předsedy PS, tedy funkcí, které mají být jednotlivými poslanci voleny přísně podle jejich poslaneckého slibu (čl.23, odst.3) konkrétně v zájmu všeho lidu a podle jejich nejlepšího vědomí a svědomí, nesmí o tom být jakkoliv jednáno mezi politickými stranami a hnutím, což může být následně považováno za nátlak na poslance v rozporu s čl. 26. To je totiž to zásadní co se u nás děje neustále. Politickými stranami je porušována ústava.

F. Kusák 22.10.2021 15:50

Ano, souhlas pane Čechu, bez komentáře.

J. Procházka 22.10.2021 14:17

Mám pocit, že všichni hanitelé senátorů berou v potaz Zemanův zdravotní stav teprve od konce letošního září. Přitom jak vypadal už před poslední prezidentskou volbou bylo tristní. Vesměs celý jeho druhý mandát lze zaměnit za lázeňský pobyt.

V. Církva 22.10.2021 17:54

Tak jako u Masaryka Roosevelta a možná i Havla.

Ale k věci. Jeden rozumný člověk napsal že Zeman i 5 minut před smrtí je schopnější než Vystrčil.

J. Urban 22.10.2021 22:13

Houby rozumny. To si jen jeden krivak potreboval flusnout. Protoze se na nic vic nezmuze.

R. Tichý 22.10.2021 12:45

Ne. Kdyby senatori nevystrcili ruzky, kreatury z prezidentova okoli by nadale mlzily a delaly z nas, jejich zamestnavatelu, hlupaky!

P. Čech 22.10.2021 15:17

Mýlíte se, pane Tichý. Zaměstavatelem těch lidí, které jste označil nejsme my, občané, ale prezident republiky, kterého si občané demokraticky, přímo a většinově zvolili. Nelíbit se Vám to může, nicméně je Vám to houby platné. Ve věci totiž platí především ústava a ne Váš názor.

R. Tichý 22.10.2021 15:26

Dobre vite, jak to bylo mysleno. Vsichni ve statni sprave, vsichni, kteri jsou placeni z rozpoctu, jsou nasimi zaměstnanci, protoze my v soukrime sfere je platime z nami vyprodukovane hodnoty. Od posledni uklizecky az po Zemana, vsichni jsou mymi zamestnanci!

P. Čech 22.10.2021 16:18

Tak tady musím s Vámi polemizovat. Prezident Zeman mým zaměstnancem není. Za prvé jsem jej nevolil. Za druhé je placen podle zákona, který jsem neschválil ani já, ani mnou zvolení poslanci.Já totiž u nás nesmím své zástupce v moci zákonodárné volit, protože musím podle volebního zákona volit politické strany a hnutí. Máte sice pravdu v tom, že se jedná o peníze pocházející ze státního rozpočtu, tedy peníze nás všech, ale ! Ale ze stejných peněz jsou placeny všelijaké politické neziskové organizace, lidé štítící se práce, nepracující vězni, neskutečná armáda zbytečných úředníků atd atd. Prezident je zde jehlou nikoliv v kupce sena, ale v seníku.

V. Pokorný 22.10.2021 12:10

Uvedl jsem to už při úvodníku. A podporuju názor,mkterý uvedl na Parlamentních listech pan Kotrba. Řekl, že prezident by byl kompetentnější k řízení státu, než pan Vystrčil alias Tchajwanec.I kdyby byl pan Zeman na smrtelné posteli.

P. Čech 22.10.2021 15:21

Máte pravdu, pane Pokorný. Je totiž v normálním státě nepochopitelné, jak může občan cizího státu vykonávat úřad předsedy senátu státu jiného. Tchajwanec se za Tchajwance sám před médii označil a měl by tedy na úřad senátora ČR rezignovat a nejlépe odstěhovat se na Tchajwan.

J. Novák 22.10.2021 12:02

Takže se zjistilo, že podle dnešního Astonova úvodníku ho prezident intelektuálně převyšuje minimálně o řád, nastražil důmyslnou past a senát do ní vlezl. Takže Vystrčil je nyní pučista,spáchal něco horšího než zločin,udělal chybu. Jestli skutečně na Tchajwanu mluvil o Formose, tak je navíc puncovaný hlupák ...

Ta dnešní squadra politiků se mi začíná hnusit víc než bolševici v posledním tažení ...

Šedovous

P. Čech 22.10.2021 16:24

Zdá se, že asi máte pravdu. Dnešní Česká republika, pomineme-li jistou vyšší míru svobody se zdá býti v ostatních věcech horší než byla zavrženíhodná KSČ. My, lidé, jsme prostě zase vlezli z bláta do louže a to díky komunistům, "bývalým" komunistům, rozlezlým po všech politických stranách a hnutích (snad s jedinou výjimkou KAN) a vlastizrádci Václavu Klausovi sn.

M. Juraška 22.10.2021 10:52

R^

V. Povolný 22.10.2021 10:41

Pane Štěpánku, nemůžu si pomoct, ale mě z toho všeho vychází, že hlavní odpovědnost za vzniklou situaci nese prezident a jeho kancelář. Za normální situace by přece měly být k dispozici potřebné informace a nemuselo být nutno se jich domáhat v kanceláři prezidenta a v nemocnici. Absence informací způsobuje spekulace a rojení divných týpků. Tohle všechno vůbec nemuselo být. Chápu sice, že předseda senátu působí na některé lidi jako rudý hadr na býka, ale i senát a sněmovna má přece mít informace, zejména když mohou být důležitými aktéry následujících událostí. Celé mi to připadá jako nedůstojná tahanice a to včetně záběrů špatně artikulujícího prezidenta v nemocniční posteli. Fakt tohle muselo být?

J. Pospíšil 22.10.2021 11:10

Přesné-p.Štěpánek si příchozí informace dělí na jemu vyhovující a opačné.Podle toho skládá své příspěvky.Je to na psychiatrickou léčbu.

L. Severa 22.10.2021 10:22

Senátoři ovšem žádný paragraf 66 zatím neuplatnili a uvažují o něm až to bude nutné a prezidentův zdravotní stav se nezlepší. Autor má divné představy o puči.

V. Kučer 22.10.2021 10:16

Nejlépe by asi bylo senát zrušit a vytvořit poloprezidentský systém, potom by mělo smysl aktivovat článek 66 Ústavy ČR. Současný prezident moc pravomocí nemá a tak není kam pospíchat. Ekonomika se nezhroutí a metály na 28. říjen mohou být uděleny později.

V. Chrastina 22.10.2021 11:06

Ano, pane Kučero, senát je k ničemu, zrušit ho a vrátit se k poloprezidentskému systému by bylo pro republiku přínosné a státní kasa by na tom velice vydělala.:-P[>-]

L. Metelka 22.10.2021 10:11

Fakt by bylo dobré začít přemýšlet o článku 66 až v okamžiku, kdy bude nutně potřeba nějaké Zemanovo rozhodnutí a nikdo se na něj pár dní nedozvoní?