28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Referendum podruhé

Před několika dny jsem zde o referendu napsal, že budeme zahrnuti články, esejemi, brožurami, knihami o tom, jak je referendum špatná věc. Přesně to se začíná naplňovat. Momentálně je zdůrazňováno, že běžní občané nejsou odborníci, aby mohli o tak složité otázce rozhodovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 8.3.2018 0:43

Dobře napsáno.

Koneckonců do EU jsme vlezli na základě referenda. Že by tehdy nadšeně referendící davy věděly, do čeho lezou a co to bude obnášet? Ani omylem - byly akorát zpracovány jednostrannou propagandou a vlastně nevěděly co číní. Ale činily to ty davy s nadšením ...

Ergo na základě referenda můžeme i z EU vypadnout.

J. Kanioková 7.3.2018 23:32

Souhlas s autorem.. 1*

J. Schwarz 7.3.2018 15:29

Konečně ani sněmovna

nerozhoduje odborné otázky. Rozhodne se politicky a rozhodnutí se předá k realizaci odborníkům. Churchill taky nevelel armádě a neplánoval operace. Rozhodl, že se bude Británie bránit. Realizaci ponechal na armádním velení.

M. Valenta 7.3.2018 14:51

Převážně ze slámy

jsou ty britské pelety.

J. Jurax 8.3.2018 0:45

Re: Převážně ze slámy

A z britské slámy?

P. Juránek 7.3.2018 14:13

Ktera varianta je lepsi?

V podstate jsou 2 varianty

a) budto rozhoduje kvalifikovana mensina

b) nebo rozhoduje nekvalifikovana vetsina.

Ktera z nich je lepsi?

Doufam, ze si na to mensina lidi (tj ti alespon trochu uvazujici) dovede odpovedet sama.

J. Schwarz 7.3.2018 15:34

Re: Ktera varianta je lepsi?

Když si chcete nechat ušít oblek, rozhodnete vy - "nekvalifikovaný", pokud nejste krejčí, realizaci necháte na odborníkovi. Přitom ten oblek třeba ani "rozumně" nevyužijete, podle jiných byste udělal líp, kdybyste si nechal opravit plot / třeba podle odborníků z magistrátu /, ale vy chcete oblek. Co s tím?

J. Kanioková 7.3.2018 23:27

:))))))))))

A. Alda 7.3.2018 14:05

Referendum může být i škodlivé.

Nás například jedno takové zatáhlo i do EU.

Přesto jsem zastáncem referenda protože vím mnohem lépe, než nějaký feťákův odborník, čím živit děti - už jsem jich pár uživil, a docela dobře.

M. Valenta 7.3.2018 14:53

Re: Referendum může být i škodlivé.

Snad v tom živení děcek nehrály roli nějaké skryté dotace, třeba formou příspěvků na děti, generále.

Š. Hašek 7.3.2018 17:45

Re: Referendum může být i škodlivé.

Není Vám to trapné??

J. Ticháček 8.3.2018 6:37

Re: Referendum může být i škodlivé.

Řeč byla o dietologovi

B. Hamal 7.3.2018 13:59

Referendum ano, ale

ne o podstatných věcech, jako je třeba vystoupení z EU?

To je demokracie jako kdyby majitel farmy zahnal zvířátka do ohrady a řekl jim: Tady si samy hezky, třeba v referendu, rozhodujte jak zde chcete žít. Kromě několika podstatných věcí: že smíte opustit ohradu, že vás nesmím zabít, že vás nesmím sníst či za tím účelem prodat

P. Rudolf 7.3.2018 13:24

Úplně pitomé

Naprostou pravdu má J.X.Doležal:

"Ještě před třiceti lety pitomci věděli o tom, že jsou pitomí, a své pitomé myšlenky ventilovali jen při pitomých hospodských rozhovorech s jinými pitomci. Nyní je situace diametrálně odlišná. I úplný blb si snadno založí účet na Facebooku. A od toho momentu jsou jeho blbé myšlenky pravidelně materializovány, zapsány na sociální síť. Tím jednak ty pitomosti dostávají v očích svého pitomého autora větší váhu (je to přece napsaný), za druhé pitomosti inspitují jiné pitomce k tomu, aby svoje pitomosti napsali do reakcí. Takže míra koncentrace debility raketově stoupá. Vedle Facebooku je navíc internet plný invalidních zdrojů - od známých serverů jako Parlisty nebo Aeronet přes různé ezoterické servery až po internetová media vytvářející parodie, u kterých ovšem pitomec nepozná, že jde o parodie. Takže ty pitomosti, co píše na Facebook, dokáže pitomec snadno podložit podobně pitomými internetovými zdroji - a rázem má jím tvrzená pitomost punc vědeckosti. A máme tady hned celou armádu vědců se základním vzděláním či výučními listy."

Evidentně čte Doležal i diskuze na Psu.

A. Alda 7.3.2018 14:12

Nietzsche i Rosenberg by z Vás měli radost.

Je to stále ta stejná písnička o nadčlověcích a podčlověcích.

P. Khail 7.3.2018 15:36

Re: Nietzsche i Rosenberg by z Vás měli radost.

Máte problém v pojmech, podčlověk je něco jiného než pitomec.

J. Kombercová 7.3.2018 16:22

Re: Nietzsche i Rosenberg by z Vás měli radost.

A jak tedy definujete nadčlověka versus podčlověka?

Tady na Psu to tak funguje, nadlidi a podlidi, nadlidi ti chytří, vzdělaní a zcestovalí, podliti ti ostatní blbci.

J. Kanioková 7.3.2018 23:28

Přesně..!

J. Schwarz 7.3.2018 15:36

Re: Úplně pitomé

Před třiceti lety by se takoví "Rudolfové" nevykecávali ani v hospodě. Možná snad na ÚV KSČ.

P. Khail 7.3.2018 15:38

Re: Úplně pitomé

Buď jste nikdy v hospodě nebyl nebo máte krátkou paměť. Jak to bylo na ÚV nevím, tam jsem zase nebyl já.

J. Schwarz 7.3.2018 15:49

Re: Úplně pitomé

Takové dřisty jako od Rudolfa neslyšíte ani od hospodských ožralců, nejspíš by tam Rudolf dostal na budku. A kecy na ÚV se asi podobaly projevům na sjezdech jak je dávala televize...nejspíš byly ještě pitomnější.

J. Kanioková 7.3.2018 23:31

Souhlas..

on a ta jejich sekta JFPN si tu akorát chodí honit své ego..

J. Jurax 8.3.2018 0:47

Re: Úplně pitomé

Ano.

Nejspíš čte Vaše příspěvky.

P. Selinger 7.3.2018 13:17

Předepisuje-li lékař homeopatika,

nesvědčí to o jeho odborných, ale o ekonomických schopnostech.

P. Kubáč 7.3.2018 12:36

Vztah každé osoby k rozhodování je trojí

1. Ten kdo řešení vymyslí

2. Ten kdo za výsledek odpovídá

3. Ten kdo jeho následky nese na svém hřbetě

Principiálně by 1+2+3 měly být tytéž osoby a rozhodně nelze tolerovat dnes běžnou roztržku těchto bodů od sebe ve stylu : "privatizace zisku a socializace následků". Referendum je zoufalý pokus vrátit se k rozhodování těch, kteří nesou následky - proto má moji podporu.

A. Alda 7.3.2018 14:06

Ano.

Stručné a přesné.

J. Dobrý 7.3.2018 17:17

Re: Vztah každé osoby k rozhodování je trojí

No netvrdil bych s jistotou ze 1+2+3 museji byti stejne osoby. Bod 1 - staci, kdyz na "nejlepsi" reseni prijde jeden clovek. Pokud je napad alespon dobry, nebude mit problem najit dalsi podporovatele.

Ale hlavni myslenka je bod 3. Neni mozne, aby nasledky rozhodnuti nesl nekdo, kdo je z rozhodovani vyloucen. A obracene, neni mozne, aby rozhodoval nekdo, koho se nasledky rozhodnuti netykaji.

Dokonaly priklad je zakaz koureni v hospodach. V principu jediny, kdo z pohledu tohoto principu muze urcovat pravidla koureni ve vlastni hospode je hospodsky. On nese dusledky rozhodnuti, zda zakaze a tim nekteri kuraci pujdou jinam. On nese dusledky, kdyz nezakaze a tim prijde o zakazniky jako ja, kteri do zakourene hospody nestrci ani nos.

Jediny obor, kde ma odbornik pokud neporusi vlastni pravidla vzdy s jistotou pravdu je matematika. Az daleko za ni nasleduji "tvrde" obory jako je fyzika, chemie a konci to spolecenskymi vedami, kde je rozhodovani nad (ne)spravnosti tvrzeni nejtezsi. Politika je neco mezi spolecenskou vedou, psychologii a ekonomii. Krome zjevnych pripadu je (ne)spravnost tvrzeni vzdy obtizne dokazatelna.

Š. Hašek 7.3.2018 11:30

Kdo se z politiků bojí

definovaného referenda, bude asi: komunista (mlado i staro), brusele, nepolitický svazák, mládežník bezpohlavní, právař lidský, lidovec česko-moravsko-slezský, ........, láskapravda, zelený komsomolec, ......... nebo směska toho všeho.

Je hezké pozorovat, jak referendum je pro "nekomunistické, eurodemograty" strašák číslo jedna". No, teď ne, teď nějaký Ondráček - a přitom mají ve vedení Ferjenčíka, jinde Šabatovou a na soudě Rychetského (politického agitátora, komunistu). No, dějou se věci.

J. Kratochvíl 7.3.2018 11:13

Poděkoval bych autorovi a dalším jemu podobným

abychom místo o referendu o výstupu z EU diskutovali jak zabránit tomu, že na naše země po téměř 30 letech svobodného vývoje neustále zaostává za tou zlou EU, t.j. jak jsme tuto svobodu dokázali využít. To by mně opravdu zajímalo. Jinak článek je nebezpečný paskvil.

Š. Hašek 7.3.2018 11:23

Re: Poděkoval bych autorovi a dalším jemu podobným

Nevím, jak Vy, pane Kratochvíle. Ale já nemám vůbec pocit, že bych za štrasbrusele nějak zaostával. Jsem Evropan.

Myslíte, že počtem rádobyvysokoškoláků, dluhy, rozvojem mnohoženství, platem bruseláků, dalším rozdáváním, ........... dohoníme štrasbrusel. Nebo máte na mysli nějaké statistiky ohledně "spotřebního koše"? Jednotnost/dorovnání od Portugalska přes Bulharsko až po Švédsko??

Potom raději budu "zaostávat". Zkráceno, možná jste to myslel malinko jinak.