28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Opoziční smlouva jako úhelný okamžik

Je skutečně s podivem, jak se některé lži neúspěšných politiků a různých tzv. politologů a demagogů drží v hlavách lidí jak ono pověstné „enóno“ košile.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vlk St 15.11.2019 19:28

Díky za diskuzi. Ale kdyby si mnozí diskutující našli na netu podklady, tak by mnozí z nich tak neblábolili. Ale lepší je nadávat a nemyslet, než si něco sám najít a posoudit. Ale jinak díky, někteří diskutující mne přesvědčili , že si mnozí z nás ( včetně mne) nepamatují a nebo nechápou. Jako třeba já podstatu diferenciálních rovnic. Přestože jsem z matiky maturoval. ;-)

P. Boleloucký 15.11.2019 19:44

Pane Vlku, díky!:-) Jen houšť, ať se některým tupanům rozsvítí!

Š. Hašek 15.11.2019 21:15

Příjemný večer, pane Vlku.

D. Mach 15.11.2019 18:54

Koukám, že starší Vlk se zase rozjel. Bohužel si své dojmy nedokáže podložit pojmy. Když vykládá, že po válce vznikly velké koalizace v Německu a Rakousku, tak prostě kecá. V Německu vznikla první velká koalice CDU-CSU a SPD v roce 1966 a pak až v letech 2005 a 2013. 1966 mi ovšem nepřijde jako termín po válce. Stejně tak v Rakousku vstup FPÖ do vlády neznamená vznik velké koalice a také FPÖ nevstoupila do koalizace hned po válce (kdy neexistovala), ale až v roce 1983, a to ještě paradoxně do koalice se sociálními demokraty. Vstup do pravicové vlády s lidovci se odehrál až v roce 1999.

A že by se na vzniku opoziční smlouvy jako třetí strana trojúhelníku podílel Václav Havel, to by taky chtělo nějak doložit. Václav Havel dal naopak podnět ústavnímu soudu, aby prověřil návrh změny volebního systému, kterým si Klaus se Zemanem snažili rozdělit český volební rybníček. Naštěstí jim v tom zabránil. V době fungování velkých koalic v Německu nebo Rakousku se neměnil volební systém právě proto, že by to vzbudilo velké vášně. U nás si to Klaus se Zemanem upekli a už se těšili, jak dovládnou až "Pelhřimova".

D. Stirsky 15.11.2019 16:29

Mnozí nad nekonečným elaborátem škytají, krkají a bzdí blahem, leč Vlk nikdy nezklame: dlouhé, urážky, semtam nějaká ta vulgarita... Je ale pravda, že ona smlouva ve své době nebyla nic úděsného a že sarajevská akce byla křivácká. Pprotože oponenti se Klause báli a čekali, až bude mimo ČR. Leč Vlk cudně zapomíná na tehdejší finanční a jiné skandály ODS. To vše lze ale napsat na půl stránky a slušně. Což Vlk neumí. Takže opět stařecká sprostota a tlachavost.

I. Schlägel 15.11.2019 16:22

Krátce, pan Vlk nepochopil rozdíl mezi opoziční smlouvou a koaliční vládou. Nebo ty rozdíly ignoruje. Lepší už to nebude.

Š. Hašek 15.11.2019 21:14

Krátce, Vy jste vyškolen politologem Jelínkem.

L. Zach 16.11.2019 1:39

Podepisuji.

Citace: "Na Letnou je svolávána super manifestace (za čí peníze a kdo to vše řídí?)"

To je přece jasné: Soros, Kalousek a ilumináti.

https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=20201117

J. Kanioková 15.11.2019 15:22

Ano, pane autore, byl to PAT.. Lux a Unie svobody se snažili až až..

Rozbouřená politická scéna a neschopnosti a vzájemné nenávisti jednotlivých politiků, zvláště z tzv. progresivních stran, že nebylo možno sestavit klasickou vládu. Nešlo odsouhlasit státní rozpočet, animozity mezi Havlem a jeho pravdoláskovníky a Zemanem z ČSSD a Klausem s ODS dosáhly takového stavu, že byl chod státu zablokován.

D. Müller 15.11.2019 16:05

Nepamatuji se, že by tenkrát učitelé nedostávali vůbec zaplaceno, že by měl fin. úřad zavřeno, policisté jezdili míso auty na kole.... atd. Myslím, že chod státu nebyl zablokován. Když se neschválí rozpočet, tak se nic strašného neděje. Jen se jede podle rozpočtového provizoria v mantinelech minulého roku. Ono je někdy lepší, když politici po nějakou dobu nedělají nic a jsme asi ušetřeni jejich kreativity. Jako příklad bych uvedl fakt, že za posledních 50 let americká burza roste mnohem rychleji ve dnech, když jejich kongres nezasedá... je to jen náhoda? :-)

J. Kanioková 15.11.2019 14:53

Před 20 lety podepsali Klaus a Zeman opoziční smlouvu. Přinesla politickou stabilitu, tvrdí její signatáři -

https://www.reflex.cz/clanek/zpravy/88448/pred-20-lety-podepsali-klaus-a-zeman-opozicni-smlouvu-prinesla-politickou-stabilitu-tvrdi-jeji-signatari.html?fb_comment_id=2165121953502189_2165380690142982

Signatáři opoziční smlouvy oslovení ČTK i po 20 letech od jejího vzniku hodnotí kladně její přínos. Označují ji za démonizované řešení situace, která hrozila politickým patem.

J. Kanioková 15.11.2019 14:57

Opoziční smlouva: vznik, trvání a její vliv na politický systém a občanskou společnost v České republice -http://www.e-polis.cz/clanek/opozicni-smlouva-vznik-trvani-a-jeji-vliv-na-politicky-system-a-obcanskou-spolecnost-v-ceske-republice.html

Opoziční smlouva umožnila existenci menšinové vlády ČSSD Miloše Zemana

V. Braun 15.11.2019 13:53

Tak začíná to hned na začátku článku, kde pan Vlk vydává Rakouskou velkou koalici na roveň opoziční smlouvě, a pak jde článek jen a jen dolů. Za všechno mohou ti zlí Rakušáci a Němci, podporovaní domácí pátou kolonou. K tomu jen dodávám, že kdo všechny své neúspěchy hází na druhé nikdy úspěšný nebude.

J. Ganaur 15.11.2019 10:51

Vzteklina je častá nemoc psovitých šelem, tedy i vlků.Zatemňuje mozek.

P. Dvořák 15.11.2019 13:32

Jenže jejími nosič mohou být býložravci, tedy i vůl. Tak se nechte očkovat.

J. Ganaur 15.11.2019 15:25

Žvástama o Německu a Rakousku obhajovat křivárnu opoziční smlouvy?Vy se očkovat nemusíte nechat, bylo by to zbytečné.Proti blbosti to nejde.A na Vás je vidět (jako na pisatelích níže), že už touto nevyléčitelnou "nemocí"dlouho trpíte a snažíte se jí vědomě rozšiřovat.

P. Jirkovský 15.11.2019 15:55

Nosiči nosej různý věci, ale že by byli nosiči vztekliny? Tak možná u Dvořáků.

J. Kanioková 15.11.2019 14:54

Vám ?

J. Vlček 15.11.2019 15:12

Ano, jemu každopádně.

J. Svoboda 15.11.2019 10:31

Článek je jen upocená blbost, že OPO-smlouva má něco společného s Havlem.

Pěkný den.

J. Schwarz 15.11.2019 13:25

Běžte už do (_!_) s pěkným dnes! Je zataženo, mrholí a fučí. Když jste takový sluníčkář, proč pro vás není Pepa z Hongkongu milý a štědrý strýc? Myslete pozitivně!

J. Svoboda 15.11.2019 13:52

Je zataženo, mrholí a fučí - to vy myslůete pozitivně, vy hlavo.

Pěkný den.

J. Kanioková 15.11.2019 15:14

Nemáte pravdu

P. Kubáč 15.11.2019 10:17

I lidé, kteří stále bolestně vnímají "Sarajevský atentát" by se měli vyrovnat s Lajoszem Bacsem, Rajivem Sinhou a 174 milióny na tajném švýcarském kontě ODS. Tyto věci srazily Klausovi vaz a srazily by vaz kterémukoliv premiérovi mimo banánové republiky. Nebo to vůbec neexistovalo a je to propaganda médií plných normalizačních novinářů ?

J. Schwarz 15.11.2019 10:24

Jo. 174 miliony na švýcarském kontě strašně vadí, ale to že partička samozvanců co se prohlásila za "pokračovatele předválečné sociální demokracie" za pomoci divných čachrů získala několikamiliardový majetek v podobě "Lidového domu" nevadí. největší zloději a podrazáci se prohlašovali za morální giganty a každého okolo obviňovali. A co sám Havel - morální gigant, který prodal polovinu zrestituované Lucerny za silně přemrštěnou sumu Junkovu / agent STB / Chemapolu, který vzápětí zkrachoval a jehož mnohamiliardové dluhy sanoval erár...

J. Svoboda 15.11.2019 10:44

Já teda vidím rozdíl v nezákonném financování politické strany a soukromým prodejem vlastního majetku.

Pěkný den.

J. Schwarz 15.11.2019 13:21

Co myslíte tím "soukromým prodejem vlastního majetku"? Té partičce kolem socanů přece Lidový Dům nepatřil. Oni si jej přivlastnili pomocí známostí, právnických triků a zákulisních dohod! Čím se to až tak liší od "Singha a Bácse"?

J. Svoboda 15.11.2019 13:53

Myslím Lucernu. Bóže, vy ani nevíte, co jste sám napsal ;-D

Pěkný den.

J. Vlček 15.11.2019 15:04

Pane Schwarzi, že vůbec zavádíte řeč s takovým trdlem, jakým je hnusný den, alias Svoboda, kdysi Šimek.

P. Jaroš 15.11.2019 10:45

To, že kradl i druhý a třetí, nijak neviviňuje prvního...