28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Něco málo o státních vyznamenáních

Přestože jsem se utvrzoval v tom, že nebudu komentovat články související s letošním udílením státních vyznamenání, nakonec jsem změnil názor. Dospěl jsem totiž k zjištění, že jistá část spoluobčanů potřebuje osvětu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 5.11.2019 18:27

Pan Smrčka zřejmě záměrně opomněl několik detailů. Paní Němcové z druhého inauguračního projevu neodcházela teatrálně sama od sebe, ale po pronesených vulgaritách (jejichž zveřejnění si provozovatel této diskuse nepřeje), které jí do důstojného prostředí neseděly. A taky by mě zajímalo, proč byl oceněn šéf NKÚ. Bylo to snad za "úspěšný" výlet do Peru?

F. Navrátil 5.11.2019 16:59

Zeman je na hradě právě proto, že loutkovodič Kolář vygeneroval Drahoše dle svých přání a představ, které se ne zcela shodovaly s představami voličů. Pokud budou k volbě podstrkovány a mediálně fabrikovány figuríny typu Schwarzenberga nebo Drahoše, budou vítězit politici typu Zemana. Pokud společenství pravdy a lásky postaví do příští prezidentské volby nagelovaného generála Pavla, pak ho převálcuje nějaký jadrný populista jako je Kubera nebo Čunek.

Z. Rychlý 5.11.2019 16:33

Tentokrát za 1!

B. Rameš 5.11.2019 14:43

Poněkud off topic, ostatně téma už se propralo dosti a oba tábory jsou zakopané jak u Verdunu, s tím nehneme. Tedy: mám poměrně silný pocit, že výkon funkce prezidenta (a některých dalších) by měl být věkově omezen. Ruku na srdce, chtěli byste, aby vaše letadlo pilotoval nebo vaše srdce operoval pětasedmdesátiletý pilot či kardiochirurg? Ano, existují výjimky, napadá mě třeba Ronald Reagan ve druhém volebním období, ale právě jen výjimky. To není gerontofobie, ostatně jako každý k tomuto věku směřuji i já, jen pokus o racionální pohled.

J. Chaloupka 5.11.2019 14:58

Nohy k vládnutí nepotřebujete. O tom by něco věděl jistý Roosevelt, který byl na vozíku. To mu nebránilo spoluvyhrát druhou světovou válku.

B. Rameš 6.11.2019 10:41

Jo, a bylo mu třiašedesát, když v dubnu 1945 zemřel. Nemluvím o tělesném defektu, ale o změnách v mozku.

J. Ježek 5.11.2019 11:06

Dle mého názoru se nedůstojně chovají obě strany - prezident by měl na STÁTNÍ svátek bez diskuze pozvat všechny ústavní činitele, hejtmany, primátory, rektory, generalitu a europoslance. A všichni pozvaní by měli na oslavu STÁTNÍHO svátku na hrad přijít a odpustit si demonstrativní odchody a hloupé řeči.

Jenomže my nežijeme v normálním světě slušně vychovaných lidí. A podle toho to vypadá :-(

J. Krynický 5.11.2019 12:08

... měl by pozvat všechny ...

A vešli by se tam vůbec?

D. Polanský 5.11.2019 10:40

Paní Němcová si vždy potrpěla především na moralizování. Horší je to s reálnými výsledky za tu dobu, co se v politice pohybuje.

J. Ježek 5.11.2019 11:01

Mirka odkráčela středem do klecového chovu...;-)

P. Lenc 5.11.2019 10:01

Já, který prezidenta Zemana opravdu nemusí, s článkem souhlasím.Různí Rejžkové a spol.jsou ubohé figurky, které svou infantilní nenávistí Zemanovi pouze přihrávají body.

P. Manda 5.11.2019 12:58

mám to stejné

R. Gramblička 5.11.2019 13:02

ano, pan Smrčka to napsal výstižně

J. Vavruška 5.11.2019 9:43

Jenom drobná poznámka: osobnosti se "negenerují" osobnosti je potřeba najít. Vygenerovat můžete třeba elektrický proud nebo bioplyn, leč nikoliv prezidenta. Jestli neměla tlupa politických amatérů nebo zahraničních vlivových agentů žádného schopného a důstojného kandidáta ve dvou volbách prezidenta, nebudou ho mít ani v těch příštích.

P. Han 5.11.2019 11:44

Tak dlouho generovali, až vygenerovali Drahouše. Těšil jsem se, že Zeman dostane protikandidáta, který ho roznese na kopytech. Teď Zeman kandidovat nebude, takže bude na výběr z několika tydýtů a několika marionet.

J. Vavruška 5.11.2019 9:28

Děkuji za citaci pana Špačka. On sám nám vysvětloval na jednom ze svých placených seminářů, že pokud vás pozvou na nějakou státní akci, a vy s díky odmítnete, už vás s největší pravděpodobností podruhé znát nebudou. Špaček sice tehdy nemluvil o tom, co by se stalo, pokud byste pozvání využili k vytvoření skandálu nebo jinak přivedli hostitele do rozpaků či do potíží, ale na to člověk nemusí být Špačkem, aby si i toto domyslel. Ukazuje se, že Špaček povídá, co se mu zrovna hodí do krámu. Jednou tak, jindy zase tak... Hlavně, že vycházejí knihy, a že to sype...

J. Nevrkla 5.11.2019 13:14

Přesně tak.

J. Nerský 5.11.2019 15:41

Zajímavé. Nám říkal něco maličko jiného - že velice záleží na tom, jak to pozvání odmítnete. Pokud to uděláte tak, že date najevo, jakou radost vám pozvání udělalo, ale že bohužel jste na opačném konci světa, negativní dopady to nemá. Pokud odpovíte něco jako "strčte si to kam světlo nesvítí", další pozvánka asi nepřijde.

Ovšem v případě oslavy státního svátku bych očekával poněkud jiný přístup: prezident pořádá oslavu, na kterou by z principu měli být pozváni všichni vysocí reprezentanti státu. Jsou-li zváni poslanci, tak všichni. Jsou-li zváni generálové, tak všichni. Atd. Proč? Právě proto, že to není oslava prezidenta, ale státu.

Navíc, na Zemanově místě bych si ty "protestanty" asi vychutnal. Pozval bych je, a až by se vyžvanili do médií na téma, proč nepřijdou, tak bych je veřejně poučil o tom, že slušnost velí pozvání přijmout nebo odmítnout způsobem uvedeným na pozvánce a ne přes média. To by asi i p. Špaček musel uznat, že mám pravdu.

M. Valenta 5.11.2019 8:37

Vedle jak ta jedle je autor. Nevidět, že si Zeman udělal z této akce soukromý podnik, je "obdivuhodné". Je to stejné, jako kdyby americký prezident nepozval na svoji inauguraci své politické rivaly. Jedním slovem ubohost.

J. Vlček 5.11.2019 9:31

Chcete říct, že by měl prezident zvát na slavnostní udělování cen takové exoty, jako například paní Němcovou, která nevychovaně odchází během ceremoniálu?

Pane Valento, nechte na prezidentovi vaše zbytečné starosti. Do toho, koho si pozve a koho vyznamená, vám není vůbec nic, vy zahraniční pozorovateli.

M. Valenta 5.11.2019 10:01

Na opětovném pozvání např. paní Němcové by se pane Vlčku poznala právě velikost státníka a ještě by tím učinil věrohodnější svá letošní slova o potřebě tolerance.

J. Vlček 5.11.2019 10:22

Nevychovanci se na slavnosti nezvou. Tečka.

J. Vavruška 5.11.2019 9:38

Zeptejte se Špačka: pokud odmítnete pozvání (jako to udělali svého času rektoři, a navíc přes média a konfrontačním stylem) nebo když hostiteli ztropíte skandál (jako Němcová a spol.), už vás nebudou znát. Špaček to učí na svých seminářích, bere za to velké peníze, tak to musí být pravda :-P

J. Vavruška 5.11.2019 9:39

... mělo tam být "zvát" místo "znát"... mobil se tváří, že ví lépe než já, co chci napsat. Omlouvám se za překlep.

J. Vavruška 5.11.2019 9:39

... mělo tam být "zvát" místo "znát"... mobil se tváří, že ví lépe než já, co chci napsat. Omlouvám se za překlep.

R. Gramblička 5.11.2019 13:05

Ale prdlajz Valento, vy v tom naopak vidíte, to co tam vidět chcete, bez ohledu na realitu

A. Hrbek 5.11.2019 7:19

Vážený pane,

patrně nevíte, neboť jste to neuvedl, že prezidentský návrh na vyznamenání musí kontrasignovat předseda vlády. Protože návrh prezidenta není veřejně přístupný, domnívám se, že jen málokterý premiér měl odvahu s nějakým návrhem nesouhlasit. Pokud mám nezaručenou informaci, tak to byl například pan Sobotka.

K. Salajka 5.11.2019 7:05

Ve skutečnosti je to zbabělost, když se prezident bojí lidí, kteří odejdou z ceremoniálu podobně jako se bojí veřejně vystoupit k 17. listopadu nebo k sovětské okupaci. Masaryk by to asi neudělal . Konkurenci, která by ho porazila Miloš nemá, protože se zbrojaři zatím nerozhodli kam napřou svoje Spojené síly. Přijetím funkce se zavázal vstupovat do konfliktů, ne se jim vyhýbat. Miloš Zeman razantní politiku nahrazuje uměle vyvolanými konflikty naplněnými nevraživostí Pokud zmiňujete staré zásluhy /ty nepopírám/ -ty je nutno osvěžit novými činy (Juvenalis). Na funkci viditelně nemá kondici, což není dané věkem ale životosprávou -

J. Vavruška 5.11.2019 9:35

Konflikty nikdy nevyvolává Zeman. Vždycky je vytvářejí jiní, přičemž u toho nahlas ječí, že to je kvůli Zemanovi. Ve druhé fázi nastupují prodejní pisálkové s notorickou frází "Zeman rozděluje společnost". Je to známá technika dehonestace, a jedna z mála metod v arzenálu Šorošovských poskoků. Tím, že se pořád opakuje, a to i v situacích, kdy je nápadně absurdní, už dávno ztratila účinnost. O tom svědčí mj. i výsledky voleb a další události.

J. Vavruška 5.11.2019 9:35

Konflikty nikdy nevyvolává Zeman. Vždycky je vytvářejí jiní, přičemž u toho nahlas ječí, že to je kvůli Zemanovi. Ve druhé fázi nastupují prodejní pisálkové s notorickou frází "Zeman rozděluje společnost". Je to známá technika dehonestace, a jedna z mála metod v arzenálu Šorošovských poskoků. Tím, že se pořád opakuje, a to i v situacích, kdy je nápadně absurdní, už dávno ztratila účinnost. O tom svědčí mj. i výsledky voleb a další události.