18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

POLITIKA: Konec srandy. Ministerstvo pravdy přichází

České Ministerstvo pravdy zatím nemá 3 000 místností nad zemí, nýbrž „jen“ kolem 20 zaměstnanců. Ovšem zbytek zase tak daleko od předlohy není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 16.1.2017 22:43

Pfilozófické mlžení

"Jenomže Pravda není černobílá a nemusí být jedna. Nemusí to být nula, nebo jednička. A často není snadné říct, kdo ji má."

Nesouhlas. Pravda JE jenom jedna. Nula nebo jednička, true nebo false. Tak jednoduché to je.

Obtížné je tu pravdu zjistit, to ano; někdy i nemožné.

J. Václavíková 16.1.2017 23:37

Re: Pfilozófické mlžení

Neustále podsouváte (a zdaleka v tom nejste sám), že tu bude někdo určovat, kde je pravda. A zatím jde jen o demaskování lží. Což tak složité není.

K. Němec 16.1.2017 23:48

Re: Pfilozófické mlžení

"Zatím" ano. A demaskovat se budou všechny lži nebo jen ty nevhodné?

J. Jurax 17.1.2017 3:17

Re: Pfilozófické mlžení

Aha.

A prosímpěkně, jaký je rozdíl mezi demaskováním lži a určením pravdy ... nebo to myslíte tak, že postačí toliko demaskovat lež, aniž bychom věděli, co je pravda ... mně to přijde na snad složité, ale pitomé ...

J. Šejnoha 17.1.2017 10:17

Re: Pfilozófické mlžení

I kdyby jste měl pravdu s jedinou ravdou, tak s jejím výběrem určitě nelze spoléhat na skupinu úředníků mninisterstva vnitra. Budou vybráni jako skupina lidí s podobným světonázorem.

Pravda se musí vytříbit ve zcela neomezené diskusi.

Razítkování názorů je špatná cesta.

J. Václavíková 16.1.2017 21:50

Takže vyvracení lží jsou vlny zla?!

Pro vás je taky pravda lež a lež je pravdou, jak vidět.

Lžete i v otázce FB, tam se také nic cenzurovat nebude, ale mají se označovat jako nedůvěryhodné šířené lživé zprávy.

To, že je trestné štvaní a výzvy k násilí, také není totalita, vy jurodivci.

Je symptomatické, komu tak vadí, že by se lež označila za lež! To je naráz kvílení! Ale vždyť vám nikdo bránit nebude, klidně lžete dál!

J. Jurax 16.1.2017 22:59

Re: Takže vyvracení lží jsou vlny zla?!

Jo, nic proti tomu, aby se lež označila za lež.

Problém je, kdo bude označovat. A jestli bude ochoten podat důkaz, že lež jím označená je opravdu lží. Bez důkazu je označení za lež jen proklamace. A ouřad placený státem a ovládaný tím, kdo je momentálně u kormidla, v mezních případech moc objektivity nezaručí.

A že je trestné štvaní a výzvy k násilí je taky dobře. Horší je, kdo posoudí, že výrok už je trestné štvaní či výzva k násilí. Intuice ani dobré vychování k tomu nemusí stačit; institucionalizované posuzování se dá velice dobře zneužít. A soudy jsou jistě nezávislé - je jen otázka na čem. V některých případech skeptikové celkem právem praví, že na spravedlnosti.

Co myslíte, není výrok "ne každý muslim je terorista, ale každý terorista je muslim" pravdivý (po mém soudu není, chtělo by to dodat něco jako v poslední době a prakticky každý nebo tak - prostě obor platnosti). Ale není-li tedy pravdivý, není pak štvaním, jež už je trestné?

A na FB - ksichtokniha je mi putna - ale označovat jako nedůvěryhodné šířené lživé zprávy ssebou nese zase to, že někdo je uzná za nedůvěryhodné. Nevím, zda vysvětlí a dokáže proč, ale nejspíš ne. Což je krásně a nepostižitelně zneužitelné.

J. Václavíková 16.1.2017 23:36

Re: Takže vyvracení lží jsou vlny zla?!

Až nás někdo napadne nikoliv propagandou, ale zbraněmi, budete zřejmě také pochybovat o tom, kdo bude velet vojákům, jimž dá stát do rukou zbraně!

Jestliže soudy nejsou dokonalé, zkuste nezávislost justice třeba v Rusku.

Co se teroristů týká, každá doba má ty své. A není to zdaleka nóvum. Ostatně právě naše civilizace má těch mrtvých na svědomí hekatomby. A pletete si termíny. Štvaní je výzva k násilí, ne házení do jednoho pytle. To je pouze hloupost.

Prokázání lživosti hoaxu zase tak těžké není, počkejte si.

J. Jurax 17.1.2017 3:13

Re: Takže vyvracení lží jsou vlny zla?!

Aha - no taky argumenty ... takové zajímavé ... zvlášť druhý odstavec je perla; první odstavec je trochu jurodivý, ale třeba nedohlédám hloubky ... a dál radši nekomentuju ...

A o hoaxech zjevně víte kulové ...

J. Kanioková 16.1.2017 21:18

1***

"My osobně proto považujeme vznik úřadu za největší hrozbu pro svobodu a demokracii od roku 1989, a to bez nadsázky. Vlastně nechápeme, jak politici mohli vznik něčeho tak nebezpečného dovolit"

Stopro souhlas..

M. Borak 16.1.2017 20:31

Pravda nebo nazor?

Zrovinka tihle dva se casto dopousteji omylu a hlasaji svou pravdu.

L. Severa 16.1.2017 15:25

Vzpomínka..

V poválečné vládě bylo vytvořeno ministerstvo informací v čele s komunistickým ministrem. Nekomunisté v tom viděli obměnu Goebbelsova ministerstva propagandy. Před volbami v roce 46 jsme my mladí Národní socialisté pochodovali v mohutném průvodu Brnem a provolávali různá předvolební hesla. Mezi nimi bylo :"Pomozte nám hledat práci pro ministra informací". Bohužel marně. Nemyslím, že by se historie mohla opakovat, ale nemohu nevzpomenout.

J. Kanioková 16.1.2017 21:19

:)))))

A. Alda 16.1.2017 14:13

V roce 1968 na podzim se říkal takový vtip:

Jak dlouho trvá cesta kolem světa?

23 let.

V 45 jsme je vyhnali na západ a v 68 přišli z východu.

No a dnes to můžeme snadno obrátit, jen ta cesta proti rotaci Země trvá holt nepatrně déle.

K. Vyšata 16.1.2017 13:07

Paní Šichtářová apeluje na strany a hnutí

hodlající se vedrat do sněmovny aby slíbily voličům, že ten prapodivný úřad zruší. Měla by ten apel doplnit výzvou nevolit konkrétně ČSSD, protože ta strana plodí takové blbinky podobné začínajícímu nádoru cenzury.

V. Kain 16.1.2017 17:17

Re: Paní Šichtářová apeluje na strany a hnutí

Ne jenom ČSSD,ale i ANO je velmi nebezpečné se svým Pelikánem.

I. Novák 16.1.2017 12:59

Správné informace

z úřadu se nedostanou ke každému. Možná se tedy dočkáme, že úřad bude jako svůj orgán vydávat deník Pravda a každá domácnost bude mít ze zákona povinnost si ho předplatit. Dodržování budou provádět nově zřízené neziskovky. Pokuta za ignorování bude již od padesáti tisíc. Vše už tu bylo a v jiných povinnostech se zdárně rozšiřuje. Proč tedy nevyužít osvědčené?

J. Malá 16.1.2017 20:32

Re: Správné informace

Probůh, nedávejte jim takové tipy. Prostitut se zelinářem mají i tak bujnou fantazii.

I. Schlägel 16.1.2017 12:34

V mém okolí je řada lidí,

kteří, většinou z nedostatku času neinformovaní, naletí na takové cipoviny, že bych je hnal bejkovcem. Po krátkém rozhovoru založeném na znalosti některých faktů a na logice většinou uznají svůj omyl. Nejsou to žádní ideologové, věřící ani jiní fantasmagorové. Prostě pouze nejsou v obraze. To je cílová skupina pro "ministerstvo pravdy". Jsme cílem informační války. Ve válce se buď bojuje nebo se boj vzdává. Odkaz na zdravý rozum nestačí. Většina šiřitelů hoaxu jsou praktičtí lidé se solidním vzděláním. Těmto lidem by solidní informační zdroj mohl pomoci. Na druhou stranu, téměř vše, co organizuje stát, nakonec dopadne poněkud jinak, než bylo zamýšleno nebo stejně, jak bylo skrytě zamýšleno ale lživě veřejně propagováno.

M. Prokop 16.1.2017 13:51

Re: V mém okolí je řada lidí,

Problém je, že kombinace ministerstva vnitra a "Evropských hodnot" vyvolává vše možné, jen ne důvěru.

I. Schlägel 16.1.2017 14:19

Re: V mém okolí je řada lidí,

Nechal bych tomu trochu času a uvidíme, co z toho vzejde.

J. Nový 16.1.2017 14:39

Re: V mém okolí je řada lidí,

To samé, co třeba z poplatků OSE za každé médium, kopírku HDD a já nevím co ještě. Prostě si chvilku zanadáváme a pak si zvykneme. Bohužel

R. Čermák 16.1.2017 15:21

Re: V mém okolí je řada lidí,

Jen aby nebylo pozdě!

Ś. Svobodová 16.1.2017 16:20

Re: V mém okolí je řada lidí,

Tato vaše věta vyjadřuje, proč je tzv. salámová metoda politicky tak úspěšná.

I. Schlägel 17.1.2017 8:03

Re: V mém okolí je řada lidí,

Existuje něco jako 100 dní hájení. Salámová metoda je možná v některých případech lepší než metoda přímá.

J. Jurax 16.1.2017 23:04

Re: V mém okolí je řada lidí,

No, termín "evropské hodnoty" dnes spíš děsí. Zvlášť line-li se z ústních otvorů některých europerzón.

M. Pivoda 16.1.2017 11:48

Vznikl zbytečný článkek Šichtářové. O Úřadu se teprve uvidí.

Tato dáma ze sebe pohotově články na jakékoliv téma. Nezdá se mi, že by měla geniální schopnosti, které by ji k tomu opravňovaly. Podívejte se například, co psala Šichtářová 2.11. 2015 k problematice Dieselgate:

Závět článku: Kdyby zelených šílenců nebylo, zcela dominující většina spotřebitelů by s prominutím kašlala na to, jestli jsou emise jejich auta takové či makové; mnohem víc by je zajímala spotřeba a výše jejich pojistky. Kdyby zelených trotlů nebylo, nedostal by Mezinárodní panel pro čistou dopravu (ICCT) do ruky hůl, kterou mohl Volkswagen bíti. Ne, já se Volkswagenu nezastávám, podvádět se nemá a už naši předkové moudře říkávali, že „kdo lže, ten krade, do pekla se hrabe“. Tvrdím ale, že bez umanutých zelených naivků, kteří jezdí do práce na kole, ale osmkrát za měsíc létají na kongresy o globálním oteplování a emitují při tom víc emisí, než majitel dvoulitrového Volkswagen-Transportera za rok, by se svět celkem jistě oteploval taky, ale s našimi auty bychom si užili víc srandy. Bez zelených hlavinek bychom se v létě nedusili alergií na řepku olejnou, Volkswagen by neměl motiv a nepodváděl by s měřením emisí a nemuseli bychom se teď bát, co když hysterické prognózy o zpomalení německého i našeho hospodářského růstu nejsou hysterické, ale realistické.

ředitelka společnosti Next Finance, s.r.o.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekologie-dieselgate-1-0rb-/p_ekonomika.aspx?c=A151101_161248_p_ekonomika_wag

R. Brzák 16.1.2017 12:26

Re: Vznikl zbytečný článkek Šichtářové. O Úřadu se teprve uvidí.

Pane Pivodo, hádejte, kdo je největším (neřkuli rovnou geniálním) odborníkem na svobodu jedince? Ne, bohužel to nebude Vámi zajisté adorovaný vrcholný politik libovolné vládní strany (který už tím, že v rukou "třímá otěže moci", je jednak sám nesvobodný, jednak se podílí na generování nesvobody). Proč Vám to píšu? Protože paní Šichtařová, protože žije a vychovává své děti, aniž by brala peníze státu (z daní), aniž by jejím zaměstnáním bylo budovat a udržovat moc nad druhými, je jistě v oboru "svoboda" valentnějším diskutérem či přispěvatelem, než všichni politici a také než většina těch voličů, kteří ve strachu, že se o sebe v životě bez pomoci státu nebudou mít dobře, odevzdávají svou moc (a tedy peníze) a svobodu právě politikům úředníkům, policistům a jiným. Tedy i než VY.

M. Pivoda 16.1.2017 12:42

hádejte, kdo je největším odborníkem na svobodu jedince?

Na položenou otázku odpovědět neumím.

Zaujal mne ale článek francouzského antropologa Philipe Descola nazvaný: "Lidská přirozenost není jen jedna". Viz Lidové Noviny, Česká pozice, 10. prosince 2016, s. 13-14.

Vznik nového úřadu? To je standardní postup úředníků, říká se tomu institucionalizace problému.

Paní Šichtářová, ekonomka-finančnice progfesí, hroutí jeden článek za druhým s kategorickými soudy na jakékoliv události. Žeby znak geniality? Podívejte se do historie jejich článku zveřejněných zde na Neviditelném psovi. Na svém blogu si samozřejmě může Šichtářová psát cokoliv.

Takže vlastně je zde zodpovědný redaktor Wagner, který vybírá vhodné články ke zveřejnění - a nějak se asi tematicky dobře shoduje s autorkou Šichtářovou.

R. Brzák 16.1.2017 12:58

Re: hádejte, kdo je největším odborníkem na svobodu jedince?

Zdá se mi, že Vás tedy irituje schopnost paní Šichtařové se vyjadřovat k širokému okruhu témat. Je tato její schopnost na úkor srozumitelnosti, nebo argumentačního? Máte nějaké protiargumenty například zde, k tomuto jejímu poslednímu? A máte zato, že svobodnému člověku musí souvislosti jeho svobody a odpovědnosti "vysvětlovat" nějaký specialista, že to tedy nemůže být ekonom, nebo třeba "jen" prostá matka několika dětí?

Paní Šichtařovou čtu zde na psu již několik let (ostatně, čtu i její knihy). Jsem natolik skromný, že budete-li schopen mi popsat souvislosti svobody a odpovědnosti popsat ze svého úhlu pohledu zajímavě a srozumitelně, nebudu pátrat, čím se živíte...