28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Kdo nemá 2000 korun ročně...

Jestli se něco temné síle státu skutečně dlouhodobě daří, pak je to štvaní skupin lidí proti sobě; skupin, které by spolu jinak ochotně spolupracovaly a obchodovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petrová 21.4.2015 17:44

Kdo vyrábí elektronické pokladny

a takové ty hračičky, které tak perfektně ovládá Babiš. Není to právě Babiš ? Víte, co tobude za džop, jestli parlament ty připitomělé pokladny prosadí ?

L. Novák 21.4.2015 17:35

Registrační pokladny a EET žádný černý trh neomezí

Důvod je jednoduchý - černý trh si žádné registrační pokladny ani EET pořizovat nemusí a nebude. Kdo tvrdí opak, vůbec netuší, jak černý trh služeb a zboží funguje v praxi.

Odstraňte BILIONOVÝ TUNEL OZE spáchaný prosazením zákona 180/2005 Sb. sjednocenou levicí v Poslanecké sněmovně Parlamentu české republiky proti odporu ODS, a stát získá řádově vyšší částky, než stejní pachatelé slibují zavedením nesmyslných buzeračních a drahých systémů do praxe.

J. Chaloupka 19.4.2015 22:14

registrační pokladny silně omezí černý trh zboží i služeb

jsem volič svobodných ale s názorem autora nesouhlasím. Jistě daně nikdo neplatí rád a dobrovolně už vůbec ne. Ponechme stranou, že je tristní co za ně člověk od státu dostává. Registrační pokladny budou mít přes všechno strašení jednu velkou přednost , srovnají šance poctivých a nepoctivých podnikatelů. Příklad : není žádným tajemstvím, že většina podnikatelů v pohostinství prostě v daních podvádí a přiznává ze skutečných zisků minimum . Většinu z nich to věčné podvádění už ani nebaví ale co mají dělat když chtějí obstát v konkurenci. Jinak by byli prostě drazí a zkrachovali by. Registrační pokladny určitě většinu služeb tak o 20% zdraží, pro lidi to bude nepříjemné ale podnikatelé si ve své podstatě oddychnou. Zároveň se prudce asi tak o 100 % zvýší vykazované příjmy zaměstnanců v pohostinství prostě proto , že již na černé mzdy nebudou fondy.

M. Prokop 19.4.2015 22:36

Re: registrační pokladny silně omezí černý trh zboží i služeb

Věříte na pohádky, zdá se.

R. Langer 20.4.2015 13:59

Re: registrační pokladny silně omezí černý trh zboží i služeb

Jo, o 20 % se zdraží a 50 % živnostníků skončí... :-P

A. Hrbek 18.4.2015 17:15

Pan místopředseda

jaksi pozapomenul, že ke vstupu do určitého společenství musí být být splněny určité podmínky, ať již stanovené zákonem, tak i zvykové nebo věcně nezbytné.

Proč se nepozastavuje nad tím, že pro podnikání typu sro musí být určitý minimální základní jmění? Že pro to aby syn mohl hrát hockey musí mít určitou základní výstroj? Že kdo i chce založit jako předmět podnikání církev musí sehnat určitý počet podpisů? Že pro podnikání typu bank musí být určité minimální jmění? Že pro zvolení senátorem musí být určitý věk? I pro podnikání jako OSVČ musí být splněny určité podmínky.

EET sice považuji za nehoráznou blbost, ale v určitých omezených mezích za proveditelnou. Daleko lepší systém je v Německu, kde je perfektní kontrola finančním úřadem. Takže když si koupíte něco nového, může se vás finanční úřad zeptat, kde jste na to vzal, když trvale vykazujete malý zisk nebo ztrátu. O tom, že výplata sociálních dávek je vázána na majetkové přiznání ani nemluvě.

Hledal jsem autora na seznamu podnikatelů, ale nenašel. A nenašel jsem kromě plné klece keců návod, jak efektivně zlepšit daňovou morálku, kromě receptu zrušit veškeré daně.

R. Brzák 18.4.2015 18:25

Re: Pan místopředseda

Daňová morálka je nesmysl - existuje pouze daňové donucení. Daňová morálka souvisí s možností svobodně se rozhodnout, jaké služby po svém státu chci a proto mu je zaplatím. Samozřejmě, toto je hypotéza - neb reálně žádný stát s mocí nad svými občany nechce takovou morálku - chce jen své občany strašit ať přímo, nebo oklikou, aby v úlitbě svému strachu odevzdávali více své svobody a moci do rukou státu. On je totiž stát na strachu založen a strachem žije...

V. Vaclavik 19.4.2015 9:59

Re: Pan místopředseda

Ano, kde konci svoboda, tam konci i moralka. Moraka bez svobodneho rozhodovani je nesmysl.

B. Hamáček 18.4.2015 18:31

Re: Pan místopředseda

To musí být opravdu silný žaludek nebo být nějak zainteresován na výsledku obhajovat tak nemorální věc , jako jsou registrační pokladny. Váš parazit.

A. Hrbek 18.4.2015 19:14

Re: Pan místopředseda

Kdo obhajuje registrační pokladny?

M. Prokop 18.4.2015 21:46

Re: Pan místopředseda

Problém je v tom, že jsou-li nějaké podmínky třeba, nejsou to zdaleka všechny, které stát vyžaduje. Mnohé jsou čistá buzerace, jinak zcela zbytečná.

Stát i jeho úřednictvo a požadavky jsou přebujelé, ekonomiku brzdící.

F. Lesniak 19.4.2015 9:52

Re: Pan místopředseda

Pletete hrušky s jablky. S.r.o a OSVČ je něco zcela jiného. Je vidět, že o tom nemáte ani páru a vaříte z toho, co si někde přečtete.

K. Krejčů 19.4.2015 13:24

Re: Pan místopředseda

Navíc - s.r.o. lze dnes založit ze základním kapitálem 1,- Kč - ale třeba zaplatit notáři + soudní poplatky, takže s.r.o. přijde minimálně na 7000 + 1 Kč.

K. Krejčů 19.4.2015 13:32

Re: Pan místopředseda

Zkuste si zjistit, jak se povinný základní kapitál u s.r.o. v minulosti obcházel - řada firem na tom měla založenou svoji živnost. Proto byl povinný ZK snížen na 1 Kč.

S. Donát 18.4.2015 16:41

Placení daní v této zemi pvažuji za nemravné,

když vidím, jak s těmi prostředky stát pak hospodaří.

V. Čermák 18.4.2015 17:52

Re: Placení daní v této zemi pvažuji za nemravné,

No ono je zde těch nemravností víc a zrovna ty daně nejsou nejhorší, zvláště, pokud se v nich udělá více pořádku, než je v nich dosud..

Z. Frys 18.4.2015 18:05

Re: Placení daní v této zemi pvažuji za nemravné,

100% souhlas

R. Brzák 18.4.2015 18:18

Re: Placení daní v této zemi pvažuji za nemravné,

Otázka je, za jakých okolností stát bude schopen zacházet s daněmi hospodárně. A já si odpovím - tehdy, když státní úředník zacházející s nějakou sumou bude k ní mít vztah hospodáře. To je ale možné v jediném případě - když to budou peníze jeho...

KAŽDÝ stát z principu je špatný hospodář. Čím silnější (ve vztahu k moci nad svými občany) stát je, tím horším hospodářem je, neboť s mocí jemu odevzdanou odevzdám i část své svobody - a čím méně svobodný jsem, tím hůře mohu a také tím méně jsem schopen odpovědně práci svého státu kontrolovat a tím tlačit na jeho efektivitu...

S. Donát 18.4.2015 21:48

Re: Placení daní v této zemi pvažuji za nemravné,

Ano, souhlas. Takže nejméně peněz stát zbytečně rozfofruje tehdy, když jich co nejméně vybere. A když se bude starat jen o nezbytné minimum věcí. Vnitřní a vnější bezpečnost, základní zdravotnictví, základní školství, velmi ořezané sociální služby, částečně infrastruktura. Samozřejmě diplomacie, zahraniční vztahy obecně. A to by tak asi skoro stačilo.

R. Brzák 19.4.2015 0:52

Re: Placení daní v této zemi pvažuji za nemravné,

Pohrávám si s myšlenkou, na co stát potřebuji. Vždy se tak dostanu k jedinému důvodu, proč stát potřebuji - a tím je nějaký můj strach... Jestliže je lidský život cestou od závislosti k nezávislosti, od dětské neschopnosti k dospělé kompetentnosti, od instinktivního a ustrašeného k rozumovému a vše s klidným náhledem pojímanému, pak je stát, o nějž se opírám, jednou další překážkou na této cestě. Ideální případ je takový rozvoj člověka, že nebude potřebovat sobě nad sebou zřizovat stát - a jednou takovou (byť zatím utopickou) možností je anarchokapitalismus www.mises.cz, ankap.urza.cz

S. Donát 19.4.2015 9:42

Re: Placení daní v této zemi pvažuji za nemravné,

No, s myšlenkou ancapu pana Urzy jsem celkem dobře obeznámen, jeho články vychází mimojiné na http://www.dfens-cz.com/ kde jsem častým návštěvníkem. Diskuze pod články (nejen pana Urzy) bívají velmi výživné :). Nicméně ancap je pro mě už daleko, minarchismus se mi jeví přeci jen použitelnější.

Z. Frys 19.4.2015 10:39

Re: Placení daní v této zemi pvažuji za nemravné,

k myšlenkám anarchokapitalismu (ultraliberalismu) jako limitní formy liberalismu se hlásím. Po důkladném zvážení všech kladů a záporů, co nám přináší existence státu, můžu konstatovat, že stát k ničemu nepotřebuji. Nicméně je to dlouhý evoluční proces, na staletí. Minarchismus je zcela logická přechodná forma. V současné době by mi ke štěstí stačilo, kdyby mě stát propustil alespoň z nevolnictví sociálního (nepovinný důchodový systém) a z nevolnictví zdravotního (nepovinný státní zdravotní komunismus).

K. Krejčů 19.4.2015 13:29

Re: Placení daní v této zemi pvažuji za nemravné,

A hlavně si nechci platit policajta, který s heslem "pomáhat a chránit" na rtech zpacifikuje občana, který vkročí do vozovky na červenou. Takového mameluka bych hned vyhodil - já ho platit nechci - ať jde kopat kanály - síly má dost a rozum tam nepotřebuje.

J. Hejna 18.4.2015 13:41

Autore,

vypadá to, že chcete okrádat stát neplacením daní.

J. Schwarz 18.4.2015 16:44

Re: Autore,

Stát sám okrádá jednoho každého svými zbytečnými buzeracemi a všechno je to umožněno kolosální škodolibostí "prostého občana". Kdepak jen prosté přání, aby sousedovi jeho koza chcípla! Našinec by "hlasoval"  i pro koncentrák kdyby měl dojem že tam bude heftlinkem zatímco soused skončí v plynu. To je vždycky radosti když policajti nakoupí nové vozy, radary, stavěcí pásy aby chytali "piráty" a to se to hlasuje pro zvýšení daní, když mi "známý z berňáku"  dá před kontrolou avízo a poradí, jak se daním vyhnout... Ti druzí ale ať platí, neb stát peníze potřebuje, naše Mařka dělá na magistrátě úřednici...

V. Čermák 18.4.2015 17:50

Pane Schwarzi, to se Vám moc nepovedlo.

Sice se to snažíte navléci na závist a i kozu jste do toho zamontoval a také "ty druhé", ale snad uznáte, že daně jsou potřebné, zejména kvůli narůstajícím mandatorním výdajům. No a kdyby to tak dělali všichni, jako ti neplatiči, žádné daně by stát nevybral. Nejde tedy o chcíplou kozu, že? Ale aby v tom byl pořádek.

B. Uhlich 18.4.2015 20:34

Re: Pane Schwarzi, to se Vám moc nepovedlo.

Ale ono to je o "té chcíplé koze"...Váš problém, že to tak nevidíte. Pochopitelně, že s mandatorními výdaji bude vždy problém, problém je ovšem v tom, že ony mandatorní výdaje musí stát umět ukočírovat. A tenhle stát pro omezování, ..či spíše zefektivnění výdajů neudělal vůbec nic..proto se nelze divit, že se lidé do placení daní nijak nehrnou. Navíc..bych být Vámi, tak bych se v první řadě vůbec zamyslel nad tím, čím se tady stále do naprostého zblbnutí mává...ona daňová ukázněnost není tak hrozná jak se tady neustále tvrdí. Že se tady cíleně opět buduje společenská nenávist , která dále vyvolává společenskou objednávku na postihování toho či onoho...je spíše smutnou realitou. A vy..soudě podle vašich příspěvků jste taky buď velmi hloupý nebo najatý či podjatý...  Když jste tak překyselen tou nenávistí vůči údajným neplatičům..dívím, že jste si to třeba taky nezkusil jak je "nekonečně lehké" mít třeba nějakou večerku, nebo poskytovat nějaké služby... Ale to Vy asi ne, co?

K. Krejčů 19.4.2015 13:34

Re: Pane Schwarzi, to se Vám moc nepovedlo.

Uznávám. Ale u "kohoutků" nesmí sedět duo Drábek - Šiška.

Z. Frys 18.4.2015 18:07

Re: Autore,

je to přesně obráceně. Stát okrádá občany prostřednictvím daní.

R. Brzák 18.4.2015 18:29

Re: Autore,

A já se zase přiznám, že chci platiti státu všechno, co potřebuji - a na tom, co to bude, se chci se státem dohodnout, neboť mám opodstatněný dojem, že stát se o tom se mnou ale vůbec nebaví, zato mé spoluobčany straší, aby na základě svého strachu oni jemu odevzdávali svou svobodu a tak jeho moc zvětšovali...

To je základ svobody a odpovědnosti - donucení je jen důvod k útěku (daňovému či jinému, například sociálnímu, úniku) nebo útoku - revoluci...