28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Kam až je ČSSD ochotna zajít?

Představitelé našich křesťanských církví i náboženské komunity židovské energicky protestovali proti billboardu, jímž naši sociální demokraté připravují veřejnost na volby do krajských zastupitelstev.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Linhart 16.8.2012 0:14

Ano.

Co bylo nakradeno,ať se vrátí. Pusťte je do svých domovů, otevřete svá srdce a peněženky. Nechte si vypláchnout mozek pokryteckým žvaněním o duchovních hodnotách a případně páterům nezapomeňte nastavit zadek. Takové je završení dvou desetiletí duchovní obrody české římskokatolické církve. Minule to taky vzali do rukou a trvalo to tři sta let. Teď, za pomocí Kalousků a jiných programových kolaborantů s kýmkoliv, od kterého kouká nějaký ten stříbrný, vypadá na věčné časy. Měli by ještě uzákonit pravidelné zpovědi a účast na nedělních mších.

J. Václavíková 16.8.2012 0:37

Re: Ano.

Vám už  z toho trochu hrabe. Dejte si pohov!

J. Stejskal 15.8.2012 21:38

Ještě chybí

Zachvátí-li tě, zahyneš! Lotři to jsou stejní. Co bylo ukradeno, ať se vrátí. Nicméně ty noty musí být jasné a v mnoha bodech tomu tak není. Občané jsou již politiky tolik vyučení, že za vším, (a většinou správně, bohužel), vidí lumpárnu. Takže koalice, která tlačí na pilu by měla hodně vysvětlovat proč takhle a ne jinak. A socani by měli přibrzdit. Přes všechnu stranickou rivalitu jsme přeci jenom občané jednoho státu. Na druhou stranu mají pravdu v tom, že pokud se bude něco platit třicet let, měl by na to být, když už ne občanský, tak aspoň politický konsensus. Kde budou za třicet let pánové Kalousek s Nečasem? Každý je bude znát jen z toho důvodu, že musí stále něco platit. Jsem pro restituce, ale nedivím se, že lidé těm nejhorlivějším nevěří, že z toho nemají prospěch.

J. Peřina 15.8.2012 19:33

Nejen ČSSD,

ale také ostatní strany,včetně ODS,používají nefér předvolební billboardy.Ten letošní,který se týká restitucí církve však překonává vše,co se doposud u dálnic,na sídlištích a kdoví kde ještě objevily.V jednoduchém člověku to probudí jen to,co socialisti potřebují.Tedy závist a zlobu.Následné prohlášení církevních představitelů byla jen obrana.To,co ale předvedl soudruh demagog Zaorálek je důsledek populistických kampaní,které tady zaseli právě socani a komunisti po roce 1998.Ještě štestí,že se veřejně,nebo na parlamentní půdě v současnosti nemůže nějak moc vyjadřovat další jejich demagog,udavač a čudla v jedné osobě,soudruh Rath.To by snad bylo moc i pro inkvizici.

J. Blažek 15.8.2012 22:19

Re: Nejen ČSSD,

Je až příliš mnoho řečí kolem nějakého plakátu. Odpůrci církevních restitucí však oponují věcně: průlom restituční hranice 25.února 1948 a vracení tohop, co nesebrali žádní komunisté, vyšší ocenění polí a lesů pro církve než pro jiné restituenty, dosud řádné neprovedení restitucí rolníkům a s tím spojená ústavní nespravedlnost, pochybné určení hodnoty neexistujícího majetku a výše jeho valorizace, neexistence seznamu hmotného majetku atd. Na tyto věcné námitky nedokáží přívrženci restitucí uvést relevantní argumenty a uchylují se k ideologickým klišé, osočování a nadávkám.

J. Václavíková 16.8.2012 0:22

Re: Nejen ČSSD,

Tyto námitky byly už zodpovězeny tisíckrát, ovšem natvrdlíci Vašeho ražení to stále neslyší, neb slyšet nechtějí. Projděte si minulé diskuze a odpovědi najdete.

P. Urban 15.8.2012 16:10

O co jde ?

Politik dává a církve berou. Tak tomu má podle chystaného zákona opravdu být. Pokud s tím někdo souhlasí, tak proč mu zobrazení této skutečnosti najednou vadí ?

M. Těhanová 15.8.2012 20:36

Re: O co jde ?

Vy jste průhledný, jste natolik inteligentní, že moc dobře víte o co jde. Socani jsou sice tupí- viz Zaorálek, ale na křívárny jsou chytří dost. A kdo má mozek a používá ho, ten to ví.

F. Svoboda 15.8.2012 14:05

Křiví funkcuionáři SS. Sobotka a Hašek.

Předseda soc.dem. Sobotka a místopředseda Hašek jako členové mimořádné parlamentní komise již v roce 2009 vyjádřili svým hlasováním souhlas s formou náhrady, výpočtem a výší sumy odškodnění církvi. Teď najednou otočili a nehlásí se k tomu. PROČ ? Protože jsou to křiváci s levicovým myšlením.

Zápis z výsledků jednání této komise lze nalézt na webových stránkách Poslanecké sněmovny.

http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=5§CT=858§CT1=0

Místo znaku paragraf § tam patří znak pra a, nemohu jej do textu dostat.

J. Kuka 15.8.2012 16:31

Re: Křiví funkcuionáři SS. Sobotka a Hašek.

"" Místo znaku paragraf § tam patří znak pra a, nemohu jej do textu dostat. "" Rad bych se na ten zapis podival ,ale nerozumim slovum "pra a" ... Prosil bych o doplneni..

F. Svoboda 15.8.2012 19:43

Re: Křiví funkcuionáři SS. Sobotka a Hašek.

Chtěl jsem napsat pro "a spol." Je to znak na klávesnici u sedmičky. Omlouvám se za nepřesnost.

F. Pavlis 15.8.2012 12:51

Bude toho hodně,

co CSSD křísí. Málokterá levicová strana za KSČM je tak bolševická jako socdem. Kombinace senátorského ROH a  pokrytectví typu Rath a Zaorálek dělá z této strany skutečný hrob demokracie.  pouhopouhý POPULISMUS  pro 60% páně Tvrdíkových lehce omezených voličů. Dlužno ale povědět, že jim to ostatní partaje neskutečně usnadňují....

O. Malstoka 15.8.2012 11:54

souhlas

Mohu jenom podepsat text autora. K p. Zaorálkovi jen to, že se jedná o ukázkového aparátčíka a demagoga jako vystřiženého z 50 let. Vím co píši, zažil jsem to.

J. Virtuál 15.8.2012 11:44

Odškodné

Po přečtení několika příspěvků, kde pisatelé popisují, kterak nás církev okradla a okrádala již od nepaměti, navrhuji toto: nechť se každý občan, který se cítí být církví okraden o svůj majetek o tento přihlásí.Pokud mu bude přiznán soudní cestou, nechť jsou o tuto (tyto) částku snížerny restituční církevní nároky.Lidi, hlaste se ! Socdemáků a komunistů bude asi nejvíc, když tolik křičí.

J. Slanina 15.8.2012 12:44

Re: Odškodné

Správně, ať se každý občan přihlásí. Ale podmínkou je, aby předložil "nabývací listinu" k ukradenému.

R. Langer 15.8.2012 15:36

Re: Odškodné

S tím souhlasím s doufám, že církev také předloží všechny nabývací listiny k požadovanému majetku...

P. Rajman 15.8.2012 10:58

Česko nástupce národních socialistů

Lidé, kteří konfiskací majetku Němců a Maďarů a následnou konfiskací majetků církví se sami nějakého majetku domohli ( a mnohdy i jediného, kterým disponují ) nikdy nebudou mít zájem na tom rozlišovat mezi žádným z těchto okradených ( což ví velmi dobře česká levice ). Když se k tomu přidá pravicové štvaní proti nenasytnosti státu, kterému tito lidé také rádi dopřávají sluchu, pak zbývá pouze otázka, jak si touto nenávistí prošpikovaný volič může u voleb vybrat vůbec něco, co bymělo hlavu a patu a nemělo nacionálně socialistickou příchuť tak jak mu ji naservílovala opoziční smlouva, potažmo pohrobci poválečné národně socialistické čtyřky ( KSČM, ČSSD, ODS a jakési torzo " lidovců" ať už si řikají jak chtějí ). 

V. Petrová 15.8.2012 9:41

Výborně,

Problém je  asi v tom, že má pan Zaorálek ( a většina dnešních politiků ) absolutorium lidovědemokratických a později socialistických škol a ty post 89 v těhle ohledech také za moc nestojí. Učí v nich kantoři, vystudovaní za sociálismu a tahne se to jako žvýkací guma. Kdyby pan Zaorálek zažil léta 50. a nacismus, tak by mu na první pohled bylo jasné, co je tohle za hrůzu. Anebo kdyby jej to ve škole učili. Jenže - tohle se neučilo. A neučí. Ona je totiž nacistická a komunistická ideologie včetně karikatur je vyjadřujících tak podobná, že je téměř k nerozeznání... Nebylo by na čase poučit se a podívat se na zoubek výučbě historie na našich školách, od základní do univerzit  ?

M. Kosejk 15.8.2012 9:48

Re: Výborně,

Ještě dneska učí na školách krávy, jejichž představa o dějinách vychází z Jiráska a komunistické interpretece jeho díla. Z určitých myšlenkových sterotypů je těžké vystoupit, pokud člověk nemyslí. A naše školství není moc přivětivé k samostatně myslícím lidem (a týká se to žáků i učitelů).

J. Slanina 15.8.2012 10:44

Re: Výborně,

Taktak. Ještě v roce 2004 vyfasoval můj vnuk ve škole zpěvník, ve kterém byla na poměrně exponovaném místě Internacionála v notách i ve slovech. Myslel jsem tehdy, že mne trefí šlak.

V. Venc 15.8.2012 11:21

Re: Výborně, ad Slanina

Přece se není třeba divit, vždyť celá činnost EU se opírá o Internacionálu!

R. Langer 15.8.2012 15:37

Re: Výborně, ad Slanina

Tak tak, půlka Evropy by si ji klidně radostně zanotovala...

V. Petrová 15.8.2012 9:32

Výboně.

H. Grúbr 15.8.2012 9:25

Když se tady tak hezky dohadujete

Proč se nikdo neptá, kde ty církve ten majetek vzaly. A já říkám, ukradly ho lidem této země. Navrhuji zrušit církve a postavit je mimo zákon.

O. Zuckerová 15.8.2012 9:36

Re: Když se tady tak hezky dohadujete

Bum... Teď to mazlavě plesklo hned vedle mne... Sotva jsem stačila uskočit!!!

J. Slanina 15.8.2012 10:42

Re: Když se tady tak hezky dohadujete

Vsadím se, pí Zuckerová, že tenhle bolševický zmetek to bude ještě dál rozmazávat.

M. Kosejk 15.8.2012 9:41

Re: Když se tady tak hezky dohadujete

V tom případě můžete rovnou navrhnout zrušit legitimitu České republiky, která je nástupcem zemí Koruny české. Po celý středověk tady totiž neexistovala odluka světské moci od duchovní moci. A světská moc nepřišla k majetku způsobem, který by byl nějak fakticky odlišný od způsobu katolické církve.

B. Brousková 15.8.2012 15:37

Re: Když se tady tak hezky dohadujete

 I majetek obci a měst , je téhož původu.  A kupodivu, není ve většině případů zase tak těžké dokázat pomocí zápisů v zemských deskách  a pozemkových knihách  jak vznikal.  Ovšem vysvětlovat to někomu, kdo věří Haló novinám tak jako věřil před lety  Rudému právu, je neřešitelný problém. Lidové přísloví to vyjadřuje rčením o " rozmluvě  s  volem bez klacku".

M. Kosejk 15.8.2012 9:03

ČSSD v zajetí průzkumů

Ono ČSSD ani tam moc nejde o samotnou problematiku majetku církví. Prostě se jenom opakuje situace, kdy si ČSSD před volbami najde téma, o kterém ví, že většina lidí bude spolehlivě proti. V minulosti to byla třeba kampaň proti americkému radaru nebo kampaň proti poplatkům ve zdravotnictví. Teď jsou to církevní restituce, protože ČSSD ví, že většina lidí nesouhlasí už se samotným faktem, že by se církvím mělo něco vracet. Je to opakovaný důsledek toho, že ČSSD nemá vlastní pozitivní kampaň - a proto se před volbami pouze vyhraňuje proti něčemu.  

p.s. pokud někdo tvrdí, že jsou církve v tomto nějak privilegované, tak ať mi vysvětlí, proč téměř 1/4 století od revoluce nedostali z vlastního majetku ani metr pozemku nazpět.

J. Slanina 15.8.2012 10:45

Re: ČSSD v zajetí průzkumů

BINGO!!!!!