28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Ještě větší omyl, než jsme mysleli

Prezident Miloš Zeman má za sebou sto a pár dní v úřadě a jakoby "zázrakem" mu do prezidentského klína spadla demise Petra Nečase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Sohorova 29.6.2013 9:48

I lide co byli pro Zemana

 Budou tlouci hlavou do zdi jako zide pri modlidbach   Jeste se dockame mnoho zmatku a skod od toho zakerneho opilce.

P. Zelenka 26.6.2013 21:16

To není možné

neboť tuto volbu posvětil sám posvěcený a ujišťoval o jistotě?  A rozhodně to nebylo za slovenskou trafiku. :-)

N. Hájková 26.6.2013 17:51

Od začátku...

Od začátku jsem věděla, že Zeman je průšvih, proto jsem jej nevolila. Doufám, že se tím pocitem mocizalne a bude klid...

P. Schuh 26.6.2013 12:10

Názor občana

Zatím se mi kroky prezidenta libí (kromě virózi - pokud nebyla virózou).

J. Klepal 26.6.2013 9:25

monarchova ochrana

Poslední rakousko-uherský císař by přesvědčen, že koná proto, aby chránil své národy před jejich politiky. Vypadá to, že i český prezident má stejný záměr. Avšak jmenování nového premiéra neodporující Ústavě, nepochybně namířené proti již bývalé Nečasově vládě, která dávno ztratila legitimitu (neplést si s nelegálností) a podporu voličů, je logickým krokem, který podle mého názoru bude pro ekonomickou situaci ve státě přínosnější než pokračování v orgiích politické korupce a nenažranosti současné kleptokracie. Je ovšem pravda, že takový krok proti vůli parlamentu, kdy se navíc dá očekávat opakování Klausova precedentu o natahování vládnutí (tehdy Topolánkovou) vládou bez požadované formální parlamentní důvěry, lze snadno připodobnit krokům monarchů či čínských císařů vnášejících další prvek do jinak zcela chaotických společenských procesů a nasměrovat jejich vývoj po jiných, předtím netušených cestách.

M. Šejna 26.6.2013 9:20

pane Bartoni

V už nějak zapomínáte, nebo podle Vás existují kromě standardní historie ještě jakési "dějiny ODS". Jinak byste věděl, že například Váš milovaný V.Klaus jmenoval v roce 2006 M.Topolánka dvakrát za sebou a ani jednou něměl Topolánek zajištěnou většinu. Tehdy dokonce ODS ani nevyhrála volby. Nevyhrála je ani v roce 2010 a přesto byl sestavením vlády pověřen P.Nečas. Tak o jakých zvyklostech nám tady dnes vykládáte?

M. Kosejk 26.6.2013 9:38

Re: pane Bartoni

Za Topolánka byla patová situace. A Topolánek měl největší šanci většinu získat. Jiná možnost vlastně nebyla -  vzhledem k tomu, že se KDU-ČSL nechtělo do vlády, která by visela na KSČM).

A v roce 2010 prezident pověřil premiérem toho, kdo měl většinu - tj. Nečas.

Prosím, neargumentujte hloupě. Protože co vás čtu, tak myslím, že hlupákem jistě nejste (i když evidentně máte opačné politické preference než já)

M. Šejna 26.6.2013 9:49

pane Kosejku

jistě Vám neuniklo, že jsem nezpochybnil ústavní postup prezidenta Klause v případě Topolánka a Nečase. Píšu jen o tom, že Klaus postupoval nezvykle, protože do té doby prezident vždy pověřoval sestavením vlády vítěze voleb.

Nyní Zeman postupuje také nezvykle, nikoli protiústavně. A je pravdou, že současná koalice sestáva kromě jiných i ze strany LIDEM, kterou voliči v roce 2010 vůbec nevolili. I to je nezvyklé, nikoli protiústavní.

M. Kosejk 26.6.2013 10:05

Re: pane Kosejku

Nikdy nevstoupíš do stejné řeky - to je jasné. Ale opravdu podstatné věci vycházejí z Ústavy ČR - a to je: Moc vlády vychází z PS - a té je vláda odpovědná. A vládu definuje většina v PS. A doposud žádný prezident nejmenoval předsedu vlády bez předjednání s PS. Zeman toto porušil. Problém je to však systémový - a způsobil ho zákon o přímé volbě prezidenta.

M. Šejna 26.6.2013 11:22

ale no tak, pane Kosejku

premiéer Topolánek neměl ve sněmovně také nic projednáno a byl jmenován. Díky tomu také jeho první vláda nedostala ve sněmovně důvěru. Tu dostala až druhá vláda Topolanka poté, co si zajistil přeběhlíky.

M. Kosejk 26.6.2013 11:34

Re: ale no tak, pane Kosejku

Jak říkám: Tenkrát jiná možnost nebyla. A Klaus s PS jednal -a na základě jednání s šéfy parlametních stran v PS došel k názoru, že jiná možnost není. A skutečně jiná možnost nebyla. A někoho jmenovat musel - tak vybral toho, kdo měl největší šance.

Teď  Zeman sice dělal, že jedná s šéfy parlamentních stran z PS, ale svévolně vybral svého premiéra, pro kterého se ani nesnažil předjednat podporu v PS. I když jiná možnost byla (je). PS má mandát na 4 roky - pokud existuje deklarovaná většina pro nějakou vládu, měl by mít prezident povinnost té většině dát šanci - a ne se snažit vyvolat předčasné volby. Je to přece odpovědnost jen PS, jak se zachová před svými voliči.   

M. Šejna 26.6.2013 11:45

pane Kosejku

Zeman sdělil už minulý týden, že premiéra bude jmenovat v ÚTERÝ na základě předchozích konzultací s politickými stranami. Na těch konzultacích žádnou stojedničku neviděl. Sto jedna podpisů získali sběrači podpisů z ODS až v úterý po poledni, tedy ve chvíli, kdy už Zeman byl rozhodnutý jinak, protože sněmovní většina ještě v úterý DOPOLEDNE neexistovala.

J. Kuka 26.6.2013 12:34

Re: pane Kosejku

To jsou proste jen zvasty , vsem bylo jasne ze pripadna nemcova tech 101 mit bude . Podle meho to mel zeman naplanovano uz dopredu . Kecy o konzultacich byly jen pro lidi jako jste vy....

M. Šejna 26.6.2013 13:20

pane Kuko

Vás doma také nenaučili slušnému chování, že?

J. Kuka 26.6.2013 22:40

Re: pane Kuko

Omlouvam se , ale kdyz ctu vase komentare tak je me na zvraceni . Hajite to tak vehementne , ze jste bud "uzitecny idiot" , nebo jste v tom take financne zainteresovan . Takze je diskuze zbytecna .

J. Kuka 26.6.2013 12:36

Re: pane Kosejku

To jsou proste jen zvasty , vsem bylo jasne ze pripadna nemcova tech 101 mit bude . Podle meho to mel zeman naplanovano uz dopredu . Kecy o konzultacich byly jen pro lidi jako jste vy....

T. Hamet 26.6.2013 14:21

Re: pane Kosejku

Ale ona je neměla. Peake jí slíbila hlasy LIDEM až pro případné druhé kolo. A to ještě za určitých podmínek.

M. Kosejk 26.6.2013 15:24

Re: pane Kosejku

Je to jinak. Peake slíbila hlasy, pokud bude Němcová jmenována premiérem. O ostatních variantách mlčí. Předpokládám, že se snaží vyhnout se předčasným volbám (což by byl její definitivní konec) - a chce přeskočit na stranu Zemanovy vlády.

A to by bylo obzvláště pikantní, kdyby vznik nikým nevolené vlády Zemana umožnila strana, která "neprošla peklem voleb" - jak se vyjádřil Zeman, když kritizoval Nečasovu vládu (prý kvůli LIDEM nelegitimní).

T. Hamet 26.6.2013 19:22

Re: pane Kosejku

To já předpokládám taky. Ale to, co píšu výše, bylo včera běžně k přečtení v internetových médiích. Myslím ta podpora až pro případné druhé kolo.

M. Kosejk 26.6.2013 15:16

Re: pane Kosejku

Při dosažení určité úrovně demagogie diskutujícího končím komunikaci. A to je tenhle moment. Že Zeman svévolně vybral Rusnoka - a bez konzultací ho předložil sněmovně, je fakt. Že ještě před tím, než ho jmenoval, dostal od PS info o 101 hlasech pro Němcovou, je také fakt.  Faktem také je, že ještě o víkendu byl Němcovou upozorněn, že má předslíbenu většinu hlasů v PS pro její vládu.

Já rozhodně nepatřím k těm, co by Zemanovi za každou cenu nasazovali psí hlavu, ale tohle přepískl - a je to krok o demokracie někam k latinskoamerickým pokusům o puč.

J. Kanioková 26.6.2013 16:24

Přesně !

M. Kosejk 26.6.2013 8:58

---

Co se týká toho posledního odstavce, tak tím se pan Bartoň dostal na úroveň těch magorů, co chtěli žalovat Klause za amnestii.

Ústava totiž toto konání prezidentovi umožňuje - a to přímo doslovně. Že s Zemanovým postupem krutě nesouhlasím, je jedna věc. Druhá věc je, že nic neústavního nedělá. A nepsané zvykové právo? To je v prdeli už od okamžiku, kdy byl Zeman zvolen v přímé volbě - těžko tedy argumentovat zvykovým právem, když jsme porušili zvyk, jak se prezident volí - protože to sílu prezidentského mandátu mění, ať se nám to líbí nebo nelíbí (plním přání svých voličů proti přání PS - to by určitě parlamentem zvolený prezident nemohl říkat). 

J. Boleslav 26.6.2013 8:18

Ovar je prostě zlý,

sebestředný narcis, hulvát a ožrala, který si myslí, že mu republika patří a může si s ní hrát, jak se mu zlíbí. Ještě větší hov.ado, než jsme čekali. :-(

M. Šejna 26.6.2013 9:36

hm, to je tedy slovník

a já myslel, že pravičák se projevuje intelektem, noblesou a slušností.

P. Vaněk 26.6.2013 11:11

Re: hm, to je tedy slovník

V převážné většině případů ano.

M. Šejna 26.6.2013 11:48

pane Vaňku

když vidím, jak používáte slova "lůza a chátra" vůči lidem s jiným názorem, tak jste mi potvrdil, že ve většině případů ne.

J. Boleslav 26.6.2013 13:27

Re: hm, to je tedy slovník

V konfrontaci s hulváty Ovarova typu to bohužel není vždy možné.

K. Frauknecht 26.6.2013 8:07

Neřízená střela

Budoucnost ukáže, zda vysněná přímá volba nebude přinášet více negativ než dřívější systém.

Mě osobně "výkon" páně prezidenta připomíná pochod sloního samce (opojen svou velikostí, mocí a někdy alkoholem) v pověstném porcelánu.

P. Vaněk 26.6.2013 11:13

Re: Neřízená střela

Zapoměl jste uvést, že vysněná lůzou nebo také chátrou. 

P. Pruner 26.6.2013 7:52

nesouhlasím

Pane autore, postup pana Zemana ústavu neporušuje. Těch 101 je s ohledem na postoje LIDEM s velkým otazníkem. Vláda pana Nečase měla důvěru tak 15%občanů, takže většina i pravicových voličů jí byla zklamána. Politické strany jsou nyní proti panu Rusnokovi, ale je otázkou co když nebudou předčasné volby, které by ostatně byly pro strany ODS, TOP09, LIDEM a VV sebevražedné - není přeci pro ně Rusnok přijatelnější než Sobotka? A naopak pro ČSSD a KSČM v případě nekonání předčasných voleb bude Rusnok přijatelnější než Němcová.