28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Je Metnar šílenec?

Tak u nás je to ministr obrany, kterého prý Babiš vůbec neovládá a omlouvá se za jeho činy, neb tento Metnar prý vyvolal explozivní událost na naší politické a společenské scéně. Podle onoho starého v tipu „Naozaj, odtial tak vyzerá“ se to při pohledu zvenku a pak zblízka jeví naprosto jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Severa 5.4.2020 14:03

Před obědem dala PRIMA možnost Fialovi a Bartošovi. No, oba svorně řekli to co jsem na N.P. několikrát uvedl. Vláda situaci nezvládla. Uvádím vládu, protože to zahrnuje i spoustu odborných poradců a velký aparát. Pokud ovšem Babiš vše neřídil jako firmu a na rady svých podřízených nedbal. Ono to zkraje také vypadalo, že to všechno on. Protože jsem z praxe kde je běžné, že když nastane problém, tak se vše rozebere a rozdají se úkoly. Takže bych čekal, že vláda měla okamžitě, po zhodnocení situace, rozdat požadavky, např. na ministra zdravotnictví - co máme, co chybí a kolik, komu napřed, kolik můžeme zajistit a pod., na ministra průmyslu - zjistit jaké ochranné pomůcky konkrétní podniky mohou zajistit a co potřebují aby to bylo možné a za jakých podmínek atd. Místo toho se Babiš předváděl když zařídil čínský most a nechalo se všechno na iniciativě občanů a podniků. Příjde mně úsměvná anketa kdo nejlíp obstál. Nedovedu posoudit zda to byl právě Prymula, ale vím, že za jeho rozhodnutími stojí velký kolektiv. Nebo aspoň by měl. Pan Vlk má K Babišovi tisíce výhrad, ale ani jednu k probíhající epidemii? No, a ten skeptický názor k Fialovi ? Možná, že by nasekal také spostu chyb, ale dnes mluvil dobře.

V. Vlk St 5.4.2020 16:51

Jistě jistě, mluvení Fialovi jde a pirátská idea udávání lidí jde nejlépe Bartošovi. Ale v praxi nepředvedli oba nic, než pokusy celkem slušný průběh obrany zastavit, zničit a vydělat politické body. Nevím, z jaké jste praxe, ale pindáte děsně. To si myslíte že vše dělal Babiš osobně? Článek nebyl o výhradách k Babišovi ale o tom že takzvěná demokratická opozice a další magoři se snaží uvrhnout stát do naprostého chaosu. Asi jste neporozuměl text.

D. Müller 5.4.2020 18:54

Pane Vlku nezlobte se, ale v chaosu jsme. Opozice nás už do většího uvrhnout nemůže.

Důchodci hrají hru: "Uhádni kdy smíš nakoupit a jak dostaneš důchod.". Podnikatelé týden poslouchají o pomoci 15 tisíc po dobu 3 měsíců a pak je to 25, ale podmínky se budou měnit. Takže asi příležitost pro Fortunu na vypsání tipovacího kurzu. Nájemci nemusí platit nájem, ale díky tomu budou pronajímatelé bez obživy, to má také k alespoň zdánlivé profesionalitě nebo moudrému rozhodnutí daleko. Supermarkety mohou mít otevřeno a všichni svorně se mohou nakazit, ale malé obchůdky kam chodí lidi po jednom či dvou musí mít zavřeno. Domovy důchodců dostaly metodiku, ale ochranné prostředky až bůh ví kdy... mohl bych psát celý den. Komunikace s veřejností je naprosto tristní. Místo jasných a přesných informací, jsme zaplaveni přísliby s jepičím životem. Přísliby, které neplatí ani celý jeden den natož týden. Strategii boje jsme se nedozvěděli a tak se my podnikatelé nemůžeme správně a efektivně rozhodovat. Už 3 týdny sedíme doma a co? Půjdeme cestou postupné získání imunity? Budeme čekat 1 či 2 měsíce ne lék? Budeme se bránit nakažení a čekat rok na vakcínu? Nebo budeme do nekonečna sedět doma? Nemáme strategii žádnou. Ale ať to alespoň vláda přizná. My se zařídíme po svém. Lidé se snaží pracovat a pomáhat navzdory této chaotické vládě. Vzpomněl jsem si na staré úsloví z dob socialismu: "Jeden by to nedovedl sabotovat, jako oni vést." Nenasazujte opozici psí hlavu, že kritizuje. Má právo na chytrou i hloupou kritiku. Je to její práce. A jestli vás to jako notorického Babišova omlouvače vytáčí, tak to nedělá zas tak blbě. Je mi líto, ale skutečně s vaším hodnocením situace nemohu souhlasit.

V. Vlk St 5.4.2020 19:16

Pane , vy zřejmě nemáte ani nejmenší tuchu co se děje ve světě. Státy jako Francie, Itálie, v USA New York a Florida, se doslova rozpadají. Kalifornie a Florida zavřely hranice, prvně od poloviny 20 století, Japonsko tajilo koronaviru kvůli olympiádě a teď zavírá celé oblasti, Španělsko je plné mrtvol a nikdo to nedokáže řešit, protože tamní idioti v Katalánsku blokovali armádu.. S vámi asi fakt nemá smysl vůbec diskutovat. Vy si nejste podnikatel, segment služeb částečně stojí , ale velká část firem má tolik práce, že nestíhá. Proto například v březnu neklesla nezaměstnanost. Ale jak říkal Werich: "Když diskutujete s hlupákem, za chvíli už diskutují dva hlupáci".

D. Müller 5.4.2020 20:43

Pane Vlku, nedovolil bych si tvrdit, že jste hlupák. Ale jak se zdá, tak si toto právo osobujete vy. Nechodíte v mých botách a přesto mne soudíte. Rozumím tomu, že jste z diskuze rozjitřený, ale přesto si myslím, že za toto mi dlužíte omluvu.

A nyní dále ... 1) netvrdil jsem, že epidemie koronaviru není nebezpečná. Ani jsem nezlehčoval situaci a ani nepadlo z mé strany tvrzení, že nikomu nic nehrozí. 2) Jsem podnikatelem 29 let a má firma přečkala tato léta doslova navzdory všem bláznivým nápadům a nařízením českých vlád. Z toho pramení můj velmi kritický postoj k vládě a státní správě. A také myslím, že mne to opravňuje ke kvalifikovanému názoru. 3) Asi jste chtěl říci "nestoupla nezaměstnanost". Jenže ukončení ke konci měsíce se projeví až ve statistice v dubnu. A vzhledem k výpovědním dobám dokonce až další měsíce. Nicméně, určitě stejně jako vy bych byl rád, aby lidí bez práce bylo co nejméně.

A nyní k argumentům... 1) Opozice nemá žádnou rozhodovací exekutivní pravomoc. Takže tuto zemi nemůže zavésti do ještě většího chaosu. Její možnosti jsou pouze rétorické. 2) Neznám žádný stát, kde by si lidé uchovali svobodu, když v něm není povolena kritika. Ve státě, kde byla povolena jen ta "konstruktivní" jsem prožil svých prvních skoro 30 let a děkuji, nechci. A vy jistě také ne.

Tvrdil jsem tudíž jen, že opozice má právo na kritiku. A to bez ohledu na to, jestli je chytrá nebo hloupá. Protože její chytrost nebo hloupost můžeme zhodnotit až v době, kdy budeme "každý po bitvě generálem".

A závěrem. jsem přesvědčen, že se v názoru na oprávněnost opozice kritizovat hluboce mýlíte a že jste dal přednost emocím před logickým úsudkem. Nicméně nikdy bych si nedovolil vás, stejně jako třeba autory teorie velkého třesku, teorie strun apod., nazvat hlupákem, když by se ukázalo, že se mýlili. A tak jsme znovu u mého prvního odstavce. :-)

V. Klepetko 5.4.2020 21:23

Chytrost nebo hloupost snad máme právo a dokonce i povinnost hodnotit hned, a ne až po bitvě - jinak ji prohrajeme:-)))

A ještě jedno moudro: teorie (strun, chaosu, pravděpodobnosti atd.) může být v zásadě "správná", ale i tak může být její autor hlupák! Dobrý večer, pevného zdraví a více asertivity při setkání s divokými Vlky! :-)

V. Vlk St 5.4.2020 21:42

Vážený pane, omlouvám se. Já to myslel spíš tak, že když každý vychází z jiných poznatků a pozic , prostě ta diskuze jde mimoběžně. Vaše teze, že stát je ve zmatku platí s tím, že každý stát v období pandemie je, pokud to posuzujeme podle ustálených norem, skutečně ve zmatku. Není mi znám žádný stát na světě , který by se tomu vyhnul. Opozice má právo kritizovat, ale kritika není prázdné pindání, jaké dnes slyšíme. Od Fialy ani Kalouska či Bartoše jsem neslyšel jediný skutečně rozumný návrh. To co předvádí, není kritika, to jsou žvásty ukazující duševní nedostatečnost dotyčných. Co se týče podnikání, poněkud mne váš názor překvapil. Já jsem vedl firmu od roku 1990 až donedávna, ale občas děsivé nápady našich vlád mne nepřinutily v doslova válečné době,abych si nezachoval odstup.Pokud čtete NP víte, že jsem bývalý disident,takže určitě ctím právo na opozici. Sorry, ale tohle nejsou opozičníci, to vypadá jako parta pomatenců. A v tom se asi neshodneme. Figury chovající se a mluvící "v modu" figury Pepek Vyskoč pro mne nejsou opozicí. Jinak ať mluví co chtějí, ale nikdo mne nemůže donutit, abych je bral minutu vážně. Což by je asi berete.

D. Müller 5.4.2020 22:14

Pane Vlku, omluva přijata. Jistěže vím, že jste kým jste. :-)

Já jsem smuten, že z opozice nepadá nic světoborného, oslnivého, za co bych se mohl brát. Ale na druhou stranu možná ani nemají správné nebo dostatek informací. Když svým způsobem opozice selhává, a dle mého i koalice má velké rezervy, je potřeba ji nahradit naší osobní aktivitou. Pomoci vylepšit svět, alespoň ve svém okolí. A když nemáme dostatek relevantních informací shůry, tak alespoň si tříbit názory v rozumné diskusi, za což děkuji. :-)

L. Severa 5.4.2020 19:08

Myslím, že Vy jste neporozumněl mému textu. Hned nazačátku jsem uvedl, že VLÁDA to nezvládla. Je mně jasné, stát nemohou(nemají) řídit jednotlivci. Napsal jsem snad, že Babiš řídí všechno osobně ? I když zkraje se snažil vzbudit dojem, že všechno řídí sám. No, možná pindám, protože jsem pracoval v podniku který měl jen přes 5 tisíc zaměstnanců, ovšem od těch co řídí stát čekám trochu víc, a mám dojem, že oni na počátku jen pindali. Jinak Vám, vážený pane Vlku, nevěřím, že vidíte u Babiše nedostatky, protože ho, nejen v tomto článku, vždy obhajujete.

L. Severa 5.4.2020 19:56

Malý dovětek. Vláda jistě udělala dobře, že na počátku utáhla otěže a postupně je může povolovat. Podle mého názoru však měla udělat víc.

L. Netolická 5.4.2020 19:12

Pane Vlku, vy jste opravdu nenapravitelný. Udávání? To se všichni máme nechávat okrádat premiérem? Nechat mu klid na práci, aby to tady všechno ovládl?! Oligarchizace politiky, to vám nic neříká?! Co říká opozice špatně, co by způsobilo chaos větší než způsobila vláda? Pan Muller to popisuje přesně. Opozice některé vládní návrhy schvalovala, ale nebude schvalovat nesmysly.

V. Klepetko 5.4.2020 13:46

Myslím, že celkově si naše vláda vede lépe, než většina ostatních.

I lidi se chovají v drtivé většině celkem bezva!

Řekl bych, že teď škodí hlavně ten virus, no a ještě možná pár placených za tlachání tlachalů, marginálů a kverulantských podivínů... To bohdá přežijeme, jako ten virus :-)

J. Kanioková 5.4.2020 16:00

1*****

P. Urban 5.4.2020 12:11

Andreji Babišovi je nutno přiznat, že v rozhodující chvíli dal volnou ruku doktoru Prymulovi. Jinak to jeho drakobijectví zatím působí poněkud hochštaplerským dojmem. A to nejen kvůli ochranným prostředkům, které nejdřív zaručeně byly a pak nebyly.

Ne že volná ruka pro Prmymulu byla věcí bezvýznamou. Ale že by to pání Fiala, Bělobrádek nebo Jurečka nedokázali?

V. Čermák 5.4.2020 12:16

No tak volnou ruku mu nedal. Zodpovědně mu naslouchá v otázkách imunologie, spolu s celou vládou. Ekonomiku pak řeší s Havlíčkem a Schillerovou a buďme rádi, že tomu všichni tři velmi dobře rozumějí...

J. Vlček 5.4.2020 13:09

Ano, přesně.

L. Netolická 5.4.2020 14:44

Až tak "dobře", že jeden den něco vyhlásí a druhý den to ruší a vyhlašují opak a zkouší, zda se konečně trochu trefí.

D. Müller 5.4.2020 19:13

Pane Čermáku, odkud čerpáte své přesvědčení?

Zrušit části obyvatel možnost obživy a 3 týdny se vymlouvat, že nemají nárok na náhradu a pak kličkovat mezi 15 tisíci na 3 měsíce a 25 na věčné časy a měnit podmínky každý den - toto je rozumět ekonomice? Uzákonit neplacení nájmů a tím pronajímatele zbavit obživy, ale povinnosti platit služby a odvádět DPH jim ponechat - toto je příznak porozumění ekonomice? Uzavřít malé obchůdky kam lidé chodí po jednom, po dvou a nechat supermarkety, kde se můžeme vzájemně nakazit dle libosti - toto je příznak porozumění ekonomice? Vytvořit program Covid-1 s rozpočtem 600 milionů - jako předpoklad škod - a za pár dní vytvářet další, protože byl ten první za pár minut vyčerpán. To je podle vás rozumět ekonomice?

Mohl bych psát o jejich diletantství celý den. Nesouhlasím s vámi a na rozdíl od vás jsem schopen přinést argumenty.

D. Stirsky 5.4.2020 8:56

S A. B. a s AGROFERTEM se to má tak. Budu učitel na gymnáziu. A bude tam studovat má dcera. Budu na ni daleko náročnější a přísnější než na kohokoli jiného. Přesto mně málokdo uvěří, že neměla protekci.

M. Matura 5.4.2020 10:32

Samozřejmě vám uvěří málokdo. Všichni ti kritici by ve vaší situaci protekci svému potomkovi dali. Stejně tak je to i s AB a AF.

M. Moravcová 5.4.2020 11:53

asi "podle sebe soudím tebe"

S. Ševeček 5.4.2020 12:59

celé toto vlákno sedí.

D. Müller 5.4.2020 19:27

Pane Stirský když by váš morální kredit byl nulový, když by vaše slovo mělo nulovou důvěryhodnost....? S A.B. se to má tak. Tolikrát lhal, že mu soudný člověk nemůže věřit. Je možná pracovitý, bohatý, dokonce velmi bohatý, ale není čestný. Nebudu vytahovat prastaré selhání. Ale v této době říci, že ochranných prostředků je dost a že osobně přiveze, když věděl, že jsme v této zemi měli veskrze prd. To není slovo čestného muže. Takže máte pravdu, když byste se dlouhodobě choval jako A. B., tak bych vám nevěřil.

L. Kvasnica 5.4.2020 7:15

Být váma moudrý Hane použijte Google a tam zjistíte co je slovo >>právo<< hlupče :):)

P. Han 5.4.2020 9:16

Chápu. Myslíte patrně to "právo", které vám duní v jícnu temně. Zatímco mně šlo o to, jaké "právo" paní Jourová prosazuje. Zda "právo" EU je nadřazeno našemu právu a proč tedy vlastně vysíláme do Bruselu úředníky, aby se podíleli na negaci našich právních aktů. Preferujete-li znalosti z Google před studiem, jste na tom podobně jako Jiří Krampol, kterému teprve Aha! pomohlo složit maturitu, ale vzal to čert, je to váš problém.

https://wiki.iurium.cz/w/Pr%C3%A1vo

L. Kvasnica 5.4.2020 10:23

No vidite pane Han že to jde když se chce... něco najít na googlu >>>Iurium Wiki :):)

P. Han 5.4.2020 10:51

To jsem tam dal pro vaše poučení. A stejně jste můj příspěvek nepochopil, že? Komu není shůry dáno...

L. Kvasnica 5.4.2020 11:08

Když si myslíte nechám vás u toho :)

P. Han 5.4.2020 14:57

Myslím a nechte. A pokud předstíráte, že myslíte také, tak zkuste odpovědět, dle kterého práva a na čem nezávisle tedy paní Jourová vystupuje. Na to jsem totiž svým dotazem reagoval.

M. Varadinková 4.4.2020 23:47

Přesné!!!!