16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Jak chutná moc. Sobotka by mohl vyprávět

Odchodem Bohuslava Sobotky vzniká nová politická realita. Změna poměrů nastala jako vždycky. V průběhu let docházelo k řadě dílčích posunů, které se najednou představily jako změna kvality.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Szirotný 20.6.2017 21:06

Svobodné volby !

Nechci tu hodnotit Sobotku, Babiše ani kohokoliv jiného. Ani jednotlivé partaje. Jen mi z toho příspěvku čouhá jako sláma z bot snaha přesvědčit nás, voliče, abychom nezvolili "špatně". A už mi to leze krkem. Ta mediální masáž je všude v Evropě. Můžeme si "svobodně" zvolit z několika stran, ale některé další jsou "out". Svobodné volby jsou svobodné volby. Hoďme to té straně, která nás zrovna zaujala. O tom to přece je. A když se spleteme, za 4 roky je repete. Nenechme se manipulovat podobnými články novinářů, co si myslí že jsou chytřejší než my.

P. Urban 20.6.2017 17:00

Babiš zavedl povinnou EET

O kladech a záporech se dá diskutovat, nicméně změna to je. Pokud Babiš opravdu nic nedokázal, pak by měl p. Holub napsat, kdo tu EET v České republice zavedl. Jinak se obávám, že komentátora, který si nevšimne takovéto věci, nelze brát moc vážně.

K. Vyšata 20.6.2017 12:24

Tak zmastěný článek o ničem

byste si mohl pane Holube nechat pro vaše Echo, tam se ujme i větší hloupost než jste napsal tady. Víte vůbec něco o politice z posledních alespoň deseti let?

V. Kain 20.6.2017 15:54

Re: Tak zmastěný článek o ničem

Sice to trvalo déle než by se slušelo,ale nakonec to prasklo.Sobotka se ukázal jako naprosto neschopný pitomec samostatného života.

P. Götze 20.6.2017 12:03

RE

Autor si z mne neznameho duvodu nastolil nejake teze, ktere pak postupne sam sobe vyvratil. Pane autore, zkuste nekdy vyjit z tezi, ktere se aspon castecne opiraji o realitu, ne o vase zbozna prani. takhle je to clanek opravdu o nicem.

P. Lenc 20.6.2017 10:25

Takže za to, že Sobotka utvořil vládu s Babišem

může vlastně Zeman? Tak to je opravdu prvotřídní blábol.Socialisté byli upozorňovaní co je Babiš zač nejen ODS.Ovšem politický idiot Sobotka vidině jak bude ovládat spolu s Babišem parlament prostě neodolal.O úloze lidovců je zbytečné něco napsat, ti jsou schopni se objímat i s ďáblem, pokud jim to zajistí účast na moci. Socialisti si začali s fízlem a podle toho také dopadli.A Zeman i kdyby se přetrhl neměl žádnou páku na Sobotkovo rozhodnutí.

F. Navrátil 20.6.2017 10:20

Mohl jednat jinak?

Tak to mne dostalo! Podle autora byl Sobotku nucen pod Zemanovým tlakem uzavřít koaliční dohodu s Babišem! Zeman nezeman, pokud chtěl Sobotka vládnout, pak nebylo jiné řešení. Kdyby se tehdy dal dohromady s Kalouskem, nevydržel by ve funkci ani týden. Podívejte se, kam se dostal o tři roky později, když se spojil s Kalouskem při útoku na Babiše a Zemana!

A. Alda 20.6.2017 10:02

To je tak hloupé

a tak vzdálené pravdě, že to vůbec nelze komentovat.

To se můžeme bavit, jestli ta želva, co nese na zádech čtyři slony, kteří drží placatý svět, jí radši salát nebo pampelišky.

F. Kusák 20.6.2017 9:45

Mě udivuje,

jakou pozornost média věnují vnitrostranickým hrátkám v ČSSD. Mě nezajímá, kdo za tuto partaj bude kandidovat a jestli se Paroubek vrátí. Mě nezajímá volební program ČSSD, plný nesmyslů a slibů. Je paradoxní, že mainstreamová média už začala s předvolební kampaní, ale jen s neobjektivní propagací ČSSD. Jen se divím, proč si to ostatní partaje nechají líbit. Jako kdyby se jednalo o jakousi Národní frontu proti ANO. Takže každý hlas dobrý, který uloupneme Babišovi, lhostejno, komu připadne. A drzé konstatování Petra Holuba, že konečně potřebujeme nějakého schopného ministra financí (asi myslel B. Sobotku) nebo, že Zeman nic nedokázal. Ať je to jak je to, ale Zeman vytáhl ČSSD na výslunní, Zeman řídil jako premiér tuto zemi a řešil zpackanou privatizaci bank a nyní je prezidentem, který supluje práci premiéra a objíždí půlku světa s podnikateli. To, jestli jsou Babiš a Zeman dobrými politiky zhodnotí až budoucnost a ne nějaký pisálek, který opravdu nic nedokázal.

J. Novotny 20.6.2017 9:58

Re: Mě udivuje,

IPB řešil tak, že záchrana stála více, než kolik bych objem vkladů střadatelů. U KB a ČS potom banky čistil stát způsobem, že daroval miliardy minoritním akcionářům.

Tím bych se moc nechlubil.

F. Kusák 20.6.2017 10:13

Re: Mě udivuje,

IPB měla v té době tolik toxických úvěrů, že byla prakticky neprodejná. Bohužel, to se týkalo většiny tehdejších bank. Že to stálo astronomické peníze, které nám pak jinde scházely, v tom s Vámi souhlasím, jen se trochu rozcházíme v kauzalitě. Tak trochu si pokládám otázku, zda existovalo pro Zemana lepší řešení, tj. v dané situaci efektivnější a dostatečně rychlé. Přiznám se, že na to nemám odpověď. Věřte mně, nejsem zemanovec, ale také se snažím věci vidět objektivně (ne jako cinknutý P. Holub). Zeman byl např. vždy proti kupónové privatizaci, a jak se ukázalo, měl pravdu. Kapitalizmus se opravdu nedá dělat bez kapitálu.

J. Novotny 20.6.2017 10:23

Re: Mě udivuje,

O kauzalitě jsem nemluvil, takže tam se nerozcházíme. Pokud to ovšem stálo více, než objem vkladů, které chtěl zachránit, tak je to tristní. A to ještě o pár let později Tlustý zabránil Sobotkovi, aby v tomto kontextu přihrál ČSOB 10 miliard.

Zeman byl proti kupónovce, ale taky celkem hlasitě řvali proti prodeji rodinného stříbra ven.

J. Kulheim 20.6.2017 11:45

Re: Mě udivuje,

"Největší zásek v bankovním sektoru vyvolala právě Zemanova vláda v IPB. Mimochodem obecně lze říci, že Grégrův způsob řešení bankovních pohledávek byl patrně nejdražší variantou".

Kuponová privatizace byla jediná forma privatizace ve které nebyla korupce a přinesla nějaké peníze majitelům kuponových knížek.

J. Novotny 20.6.2017 12:54

Re: Mě udivuje,

V principu souhlas až na jednu faktickou. Grégr, coby ministr průmyslu, dostavěl Temelín. Finance měl Mertlík.

J. Novotny 20.6.2017 9:40

Prázdné tlachání

Babiš objektivně zavedl EET, jeden z nejsložitějších IT projektů na ministerstvech z poslední doby, ne-li v historii. V termínu a funguje to. Ukažte mi, kdo to před ním dal.

Babiš také přinutil své ministerstvo neutrácet za zbytečnosti, jednoduše protože to nesnáší. To také není úplně obvyklé.

Babiš udržel sosany na uzdě a dokonce ustál nedorozdělování 60 mld medvěda.

Sobotka za tu dobu stihl tak akorát prodat ČR partnerům ze socdemokratické internacionály.

Š. Hašek 20.6.2017 9:25

???

Vy si snad děláte srandu, pane Holube? Chudáček, náš milý studentík, von to myslel tak dobře, pro ty občany.

Jsem nevolič firmy ANO. Ale v makovici nemám jenom řezanku. Snad.

J. Malá 20.6.2017 8:31

:-D

Rádoby fakta spíš vyjádřují přání autora...

L. Písařík 20.6.2017 8:10

Koho chleba jíš.........

toho píseň zpívej. Sobotkovi moc skutečně chutná, jen se při tom stále více potí.

J. Schwarz 20.6.2017 7:38

A co dokázal

Emanuel Macron?

Š. Hašek 20.6.2017 9:28

Re: A co dokázal

Ale uznejte - slibotechna, žijící s cizí babičkou se hned tak nevidí. Frantíci dokážou věci! U nás zatím nuda.

A. Novák 20.6.2017 7:06

teoreticky má autor pravdu

prakticky ovšem Babiš Sobotku nekompromisně válcuje. O tom, jaký by to byl premiér, se přesvědčíme po volbách.

M. Těhanová 20.6.2017 9:07

Re: teoreticky má autor pravdu

Snad to Pán Bůh nedopustí, socialismus jako trest stačil.

Š. Hašek 20.6.2017 9:31

Re: teoreticky má autor pravdu

Jen tak otázka: Kdo jest větší socan, Sobotka nebo Babiš??

Dodávám, že jsem nevolič těchto dvou pánů.

Ale, že to trvalo, vypakovat to nemehlo (studentské) z vlády! Teď ještě do tepláků za OKD. Například.

F. Kusák 20.6.2017 9:58

Re: teoreticky má autor pravdu

Moje babička říkala:"neber Boží slovo nadarmo", a Vám bych to také doporučoval, zejména, když vidím v jakém stavu se nachází stát po "intenzivním" budování kapitalizmu. A to věci nevidím zas až tak černě, ale zcela jistě to mohlo být lepší. Je to asi tím, že jedni byli za osmnáct a ti dnes jsou bez dvou za dvacet. A dobří se do politiky nehrnou. No, není divu.

R. Langer 20.6.2017 10:23

Re: teoreticky má autor pravdu

To "... po "intenzivním" budování kapitalizmu." máte v uvozovkách jistě z toho důvodu, že se o žádný kapitalismus nejedná a nikdy ani nejednalo, předpokládám? Což pochopitelně vysvětluje stav, v jakém se stát v současné době nachází. Takže si odpovídáte sám sobě, a správně. ;-)

F. Kusák 20.6.2017 11:37

Re: teoreticky má autor pravdu

Ano, pochopil jste to správně.