28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Hřib by měl rezignovat

Banda divokých socialistů zabrala majiteli jeho byt. Což o to - socialisté takové věci rádi dělávají. Pozoruhodnější jsou však reakce médií a politiků. Ukazuje se tím hrozivý posun pryč od principů právního státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 19.2.2020 21:37

To celé je v principu o tom, že zelení a piráti zabrzdili z ideologockých důvodů bytovů výstavbu a teď se jali přemýšlet o tom, komu by chybějící byty ukradli! To ostatní je propaganda!

J. Svoboda 19.2.2020 21:49

Piráti zabrzdili výstavbu bytů, tak to si rád poslechnu.

Pěkný den.

A. Šír 20.2.2020 11:12

Panu Petrovi se ovšem nejedná o výstavbu bytů, ale o bytovů výstavbu, a hlavně o ty ideologocké důvody.

V. Braun 19.2.2020 19:55

Tak autor tady trochu ujel. Je rozdíl, když blokuji restauraci, odháním hosty a tím majitele restaurace poškozuji. Tady si byt pronajali a pokud jej předali v rozumném stavu tak možná porušili nějaké podmínky pronájmu, ale to je tak všechno. Majitel může požadovat, a na jeho místě bych požadoval, doplatek za vyšší počet osob než dle smlouvy, a tím to asi tak končí.

P. Novák 19.2.2020 19:16

Nelze si něco pronajmout, autore.Jste nájemce, ne pronajímatel.

J. Skála 19.2.2020 20:54

Děkuji, mám stejný názor. Bojuji proti tomuto nešvaru již nběkoliák let, ale zdá se, že bezúspěšně. Na vině jsou nevzdělaní "novináři" a lid obecný to opakuje.

A. Šír 19.2.2020 17:53

„Cizinci, kteří přijedou jen na jednu nebo na pár nocí, dělají hluk, ničí majetek, ruší noční klid a člověk se stále bojí, že na chodbě uklouzne po zvratcích či střepech.“ Na problémy s neukázněnými turisty v centru Prahy si Petr Městecký, stavební inženýr a předseda sdružení vlastníků jednotek (SVJ) ve dvou domech na Starém Městě, stěžuje dlouhodobě. Před rokem založil iniciativu Snesitelné bydlení v centru Prahy, nedávno ji přetvořil na stejnojmenný spolek, který má nespokojené obyvatele sdružovat. „Zatím mám pocit, že nás tu většina politiků přehlíží,“ stěžuje si ale v rozhovoru pro Deník N. O tom, že AirBnB porušuje stavební a živnostenský zákon, zde:https://denikn.cz/293504/politici-nevedi-co-s-airbnb-uplne-tapou-a-prehlizeji-nas-rika-muz-ktery-zastupuje-starousedliky-z-prahy/?ref=tit Stavební zákon rozlišuje stavby určené k bydlení a stavby určené k ubytování - ubytovny a hotely. Pokud zde někdo toto odmítá pochopit, tak je prostě vedle.

A. Šír 19.2.2020 16:20

"Neměli bychom k těmto darebákům chovat žádné sympatie." Souhlasím - žádné sympatie s darebáky, jako jsou AirBnB, Uber, Lime apod. - kupodivu samé agresivní americké firmy (v USA, i jinde, většinou tvrdě regulované či zakazované).

V. Církva 19.2.2020 17:04

Tak problém bych viděl spíš v tom, že státy nedovedou dostatečně reagovat na tyto firmy. Hlídat si aby danili a splňovali třeba hygienická podmínky (jako hluk nájemníků) je možné, musí se to řešit hned a rovněž s pomocí sofistikovaných metod. Prostě berňák má mít možnost přístupu do systému.

Jinak je to obcházení daní a zákonů. A co se třeba týká Uberi. V Praze jim fandím. Taxikářská svoloč si to zaslouží. A zároveň se omlouvám taxikářům mimo Prahu kde jsou normální službou.

A. Šír 19.2.2020 18:02

Úplně nejpodstatnější je to, že musíte jít na stavební úřad a požádat o rekolaudaci - byt máte kolaudovaný jako byt a vy ho chcete rekolaudovat na NEBYTOVÝ prostor, tj. na ubytovnu. A k tomu potřebujete souhlas ostatních vlastníků. A dále musíte mít živnostenské oprávnění a tuto provozovnu, jako každou jinou, zvenčí označit. K tomu je rovněž potřeba souhlas. Pokud by úřady vymáhaly plnění těchto zákonů, tak by problém by byl do nějaké míry řešen.

V. Petr 19.2.2020 20:25

Hlavně aby do toho mohl kecat nějaký ouřad, kterému by do toho mělo být ho...

Mimochodem, co aby si nespokojení nájemníci sehnali jiný pronájem???

Patrně tam ale mají regulované nájemné a jinde by to tak lacino nesehnali...

A. Šír 19.2.2020 20:36

Jste nějak úplně mimo. Regulovaný nájem dávno neexistuje (tedy u nás v Německu a jinde ano). A podle vás pokaždé když budou sousedi dělat nepříjemnosti, tak byt prodám a odstěhuju se? třeba každých 14 dnů? Myslíte tyhle blbosti vážně, nebo jen tak z nudy provokujete?

V. Petr 19.2.2020 20:52

Pokud budou sousedi OBČAS dělat nepříjemnosti, tak se nikdo stěhovat nebude. Ale co když ná někdo děti v příslušném věku, ty také nadělají sakra hluk.

Tady si ale mnozí stěžují na to, že původně klidné bydlení začalo být méně klidné, ale ne tak, aby to porušovalo zákon. A o tom to je.

V. Petr 19.2.2020 20:58

Mimochodem, odmítnout rodinu s dětmi s tím, že dělají hluk můžete těžko. A někomu ten hluk třeba také vadí, třeba víc, než turisté. Dokonce si na to lidé různě stěžují, když děti nechcete pustit třeba do své hospody.

Ale různým sdružení nájemníků vadí turisté VŮBEC, i ti na ulici, a přáli by si, aby úřady turisty z centra vyhnaly! Tím by finančně utrpěli lidé i město.

A. Šír 19.2.2020 18:09

No... to, že část taxikářů jsou darebáci, nic nemění na tom, že UBER je darebácká firma, přesně stejně jako AirBnB. (Např. - prý daně odvádějí... v Nizozemsku... absurdní - daně se odvádějí v místě činnosti.) A je prokázáno, že ta taxikářská svoloč, to je známá skupina darebáků v centru Prahy. Taxikem nejezdím, ale vím, že např. AAA jsou naprosto spolehliví, 1 100 taxiků...

V. Petr 19.2.2020 21:04

Odvádění daní "v Nizozemsku" je obecký problém, který se týká především velkých firem, včetně těch s českými majiteli!

V. Petr 19.2.2020 21:06

Mimochodem, chápu, že AirBnB vadí stálým nájemníkům, které turisté třeba obtěžují. Naprosto ale nechápu, jak může normálním lidem vadit UBER (pokud nejde o členy taxikářských gangů). Víte co to byl Torges?

A. Šír 20.2.2020 11:09

Nejsem členem taxikářského gangu, a jsem přesvědčen, jak jsem se již zmínil, že většina z nich členy žádného "gangu" není (viz AAA a další), a počíná si v zásadě poctivě (pro ilustraci - za 7 let bylo uloženo v Praze 1 468 pokut, týkalo se to 100 řidičů z celkových 5 500. Takže s velkým odhadem - nepoctivost jako v jiných profesích, např. u řemeslníků, lékařů či policajtů. A do toho prostředí vpadne agresivní firma z USA, která obchází všechna pravidla a neplatí daně, s podvodným tvrzením o "sdílených jízdách". Problémy s ní řeší po celém světě. Osobně se mě to netýká, taxi nepoužívám, jako se mě osobně (zatím...) netýká AirBnB. I když - zvyšování nájmů, jež zčásti z toho vyplývá, se mě samozřejmě týká. Ale hlavně se jedná o princip a prostředí ve společnosti - není dobré, pokud jakékoliv podvody budou ve společnosti beztrestně procházet, ať je to premiér či taxikář.

A. Šír 19.2.2020 16:01

Okupace bytu?? Někdo si ten byt pronajal, přesně tak, jak si ho pronajímají ožralé skupiny turistů, a dělal tam rozruch, přesně tak, jak to ti turisté dělají. A podle vás je to "normálně se rozvíjející trh, jenom bez zbytečných regulací". Velmi vám přeji, aby v bytě vedle vás probíhal také takový "normální trh, bez regulací".

J. Svoboda 19.2.2020 16:20

Provozovat hotelový pokoj na černo a bez daní - "normálně se rozvíjející trh, jenom bez zbytečných regulací" podle Záloma.

Pěkný den.

V. Církva 19.2.2020 17:09

Tak máte pravdu. Lidé co nebydlí v bytech si budou psát o svobodě podnikání. Ale svoboda končí tam, kde omezuje svobodu jiného. A stát úplně bez regulací je pravěk, nebo divoký Západ. Jenže tam se pak lidi "domlouvali" zbraněmi.

J. Jurax 19.2.2020 15:41

No jo ... Češi se za knížete Václava zbavovali volů odesláním do Němec, Moravani se dnes zbavují hřibů odesláním do Prahy.

Jako Moravan to vítám ... :-)

R. Brzák 19.2.2020 15:32

myslím, že nejlépe popsal v současných reáliích nejvhodnější řešení pan E.Pawlica v 11.46...

P. Boublíková 19.2.2020 13:53

Zajímavá diskuse.

Nabízí se tento postup: nejprve byt pronajmout dlouhodobě nějakým od pohledu nekonfliktním lidem, nejlépe příbuzným či známým. Po jeho částečném opotřebení buďto studentům nebo přes ubytovací platformu - sousedé si budou v obou případech stěžovat asi tak stejně. Po dalším opotřebení byt pronajmout nepřizpůsobivým - sousedi ani neceknou, byli by za rasisty. Dodrbaný byt pak zrekonstruovat a může se jet nanovo :-)

I. Polák 19.2.2020 13:41

Nevím, esli by vám takovouto pirátskou párty tolerovali v hotelu. Nu a když

vlastník bytu osobně bude pořádat megapárty, tak jaký je v tom rozdíl

vzhledem k sousedům. Ten hluk bude sousedský?

Ale hlavně: Airbnb není anonymní. Zákazníci jsou vyzýváni k hodnocení bytů a pronajímatelů a jistě i pronajímatelé mohou dát uživateli "flastr". Když jsme byli s Airbnb v Benátkách a naše vnoučata se při ubytovávání trochu zvukově projevavala, následovalo okamžitě upozornění, že nesmíme obtěžovat sousedy. Nu a neobtěžoavali jsme :-)

M. Valenta 19.2.2020 14:22

sousedský hluk nebývá zpravidla ob den

J. Skála 19.2.2020 13:23

Autore, také patříte k těm, co pokládají slova NAJMOUT a PRONAJMOUT za synonyma?

"Pronajmout si" je nesmysl!

P. Zinga 19.2.2020 13:13

Ano, původně dobré myšlenky se chopoli Amíci. Profit ze všeho!

Ne, byt je od slova bydlení! Ale v Praze je tomu asi jinak.

A jestli má pravdu pan Loucký pode mnbo, tak je autor mimoň.

V USA to takto, jako v Praze, nefunguje, tam mají spolumajitelé větší práva.

A. Šír 19.2.2020 16:16

Přesně tak, tady někteří dělají, že nejsou schopni rozlišit mezi nájemní smlouvou za účelem dlouhodobého bydlení (obvykle nejméně na 1 rok) a ubytováním hotelového typu na 1 - 2 dny. To první je bydlení, to druhé je podnikání. Potvrzují to samozřejmě i diametrálně odlišné ceny. A chování takových hotelových hostů může pochopitelně být výrazně odlišné od těch dlouhodobých nájemníků. Že AirBnB zakazuje dělat bordel? aby si někdo nestěžoval? No to bych se posmál. A když si někdo stěžuje, tak co? Vždyť o tom celý ten problém je - že jsou vlastníci sousedních bytů bezmocní.

K. Loucký 19.2.2020 12:45

Článek stojí na tom, že "aktivisté" byt protiprávně obsadili. Podle dostupných zpráv si jej ale řádně pronajali přes AirBnB. (Proč by to také měli dělat jinak, svoji věc by tím jen poškodili a s legálním postupem nejsou spojeny žádné významné náklady.)

Pak jsou ale všechny další vývody chybné.