23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kantar 18.9.2007 11:09

Běžný pravicový volič ...

... je de*il, protože volil ODS. Tady u nás totiž žádná skutečná pravice není. Všichni jsme volili komunisty a je úplně jedno, ve které straně. Celá EU je ekosocialistická, takže jsme v <|> tak jako tak.

glos 18.9.2007 15:31

Re: Běžný pravicový volič ...

A proč tu jeětě jste?

vládík 18.9.2007 10:55

A co tedy sledujete

Co by se vám více líbilo (kromě jiného vývoje některých srdečních záležitostí - do těch je jen trochu solidnímu člověku kulované)?   Líbila by se vám velká kolalice? Proč - protože by z reforem zbylo  ještě méně?   Nebo by se vám líbila koalice KDU - ČSSD (samozřejmě + KSČ/M/)?  Aby se dále reformovalo do ruda?   Či přímo menšinová vláda Paroubkova (samozřejmě s "Marťany")?

Takže vážení (?), co vlastně kritizujete?????

fool 17.9.2007 23:38

PaS

desifruji si PaS spravne jako Pravo a Spravedlnost?

Petr Bahník 19.9.2007 11:22

Re: PaS

 Ano, dešifruje to správně. Je škoda, že to u jmen autorů nebylo uvedeno. Patří to ke kontextu článku.

Joska 17.9.2007 23:10

Tak jsem si to přečetl ještě jednou

a je to ještě horší..... Bahníku, Bahníku, co že to máte za vzdělání??? Nojo no vzdělání není všechno, když chybí rozum... Vždyť Vy svými názory ohrožujete demokracii samu! Vždyť Vy jste její nepřítel! Stýská se Vám snad po zlatých bolševických časech???

Petr Bahník 19.9.2007 19:16

Re: Tak jsem si to přečetl ještě jednou

 Josko, Josko, můžeme spolu nesouhlasit v názoru na současnou koalici či na přednosti M. Topolánka v čele ODS, ale nevím co Vás opravňuje obvinit mě, že jsem "NEPŘÍTEL DEMOKRACIE SAMÉ"? Z takovéhoto lehkomyslného obviňování a nálepkování myšlenkových odpůrců běhá mráz po zádech. Ostatně, je vlastně tím hlavním, co mi vadí na pravolevých intelektuálech, mj. i kolem strany zelených. ODS si v minulosti od takto ideologizovaného pojetí politiky dokázala udržet racionální odstup a tvořit vůči němu pravicovou opozici, vzdor všem Impulsům, Uniím svobody, čtyřkoalicím a exprezidentovi.  Tím spíš mě mrzelo, když po volebním patu nebyla ochotna jít do předčasných voleb a radši vzala do vlády zelené.  Po bolševických časech se mi vskutku nestýská a důvodem mého veřejného psaní je právě obava z toho, aby se oklikou nevrátily, ať už v rudé, oranžové či zelené barvě. Proto bych taky rád viděl pravicově konzervativní obrat v ODS, který by radikálněji bránil občanské svobody, národní zájmy ČR a přirozená lidská práva. To je smyslem článku, který jsme s kolegou Červenkou spáchali.

Joska 20.9.2007 0:32

Re: Re: Tak jsem si to přečetl ještě jednou

Když to je právě problém Vás zanícených ODsáckých fundamentalistů z dob Klausových. Klaus byl (a je) bohužel špatným věrozvěstem demokracie, protože on ji vlastně tak zase moc rád nemá. Neregistrujete to tak? Radši žádná občanská společnost, žádné mimoparlamentní iniciativy.... vše musí řešit jen VOLENÍ politici. Volení politici by možná měli řídit i můj osobní život ( a to bez odmlouvání!) Citujete tady Impuls, Unii svobody, čtyřkoalici a exprezidenta a já bych dodal ještě iniciativu " Děkujeme odejděte a také televizní stávku. Ano, všechny tyto projekty, či akce považuji  za výrazy chápání a potvrzení svobodné společnosti, kterou Vy jistě kritizujete. Podle mého má ODS velice špatnou minulost ( a to zásadním přičiněním Klause). Jako pravičák velmi oceňuju ( přes drobné výhrady) počínání M. Topolánka a přeju mu, aby se mu podařilo tzv. "Klausismus" z ODS zcela vymýtit.

 Mimochodem Zeman jako premiér byl mnohem pravicovější než Klaus, když už jsem u toho. A navíc, zdá se mi, že privatizace by podle jeho představ proběhla daleko efektivněji a bez takových (i národních) ztrát....

Joska 17.9.2007 23:04

Autoři plácají naprosté kraviny

Tak předně by mne zajímalo, kam sami sebe pánové autoři řadí, k levici, či pravici? Má další otázka pro ně zní: Je Klaus pravičák, nebo levičák? Další otázka : Praktikoval Klaus pravicovější politiku, než Zeman, nebo Špidla? Je Klaus konzervativec, nebo populista? Je demokrat, nebo technokrat?... Necháme soudruhy chvíli přemýšlet a pak se zeptáme znovu? Je Topolánek skutečný a konstruktivní demokrat? A já odpovím ano, protože neznásilňuje menší partnery a jedná s nimi jako s partnery. Jedná s bolševiky? Ne! Jedná se socdemáky o velké koalici? Ne! Je to přes všechny možné výhrady konečně slušný ODsák, který MÁ konzervativní názory, je zodpovědným politikem a je dobrým pravičákem. Doufejme, že se ODS znovu nezku..í Klausovými nohsledy....

Petr Bahník 19.9.2007 20:04

Re: Autoři plácají naprosté kraviny

Jelikož jste mě Josko v minulém příspěvku oslovil, odpovídám za oba autory i teď. Tedy, oba autoři se řadí k pravici. Dále: V. Klaus je pravičák a praktikoval tudíž pravicovější politiku než Vámi zmínění socialisté. A dále: Bohužel, V. Klaus není úplný konzervativec, ale, naštěstí také není postmoderním intelektuálem snícím o "Slunečním státě". Je to pragmatik, s plusy i minusy, které toto označení s sebou nese. V roli prezidenta však ČR reprezentuje dobře. Pokud jde o pana Topolánka, je to nepochybně přesvědčený demokrat a zodpovědný politik, který s ruďásky nejedná, což je nám sympatické. Nevím ovšem, zda má konzervativní názory, jak píšete. Určitě bychom to jen uvítali a byli bychom rádi, kdyby se největší česká pravicová strana profilovala konzervativněji a, abych parafrázoval Vaši poslední větu, : "Nezkazila se Havlovými nohsledy."

Joska 20.9.2007 0:11

Re: Re: Autoři plácají naprosté kraviny

No to je právě problém.... Topolánek s "ruďásky" nejedná, Klaus ano. KLaus má jistě zásluhy na ustavení parlamentní demokracie a tradičním systému parlamentních stran. Klaus má i zásluhu na rychlém zavedení trhu v naší republice. Klausovi však chybí smysl pro morálku, ač si myslím, že v osobním životě "hříšným" tak moc není. Upřednostnil trh, před právem, ignoroval tunely a nepravosti, když měl jako vůdce zasáhnout. Stačilo by jen slovně, aby alespoň upozornil, že takhle se to nesmí! A Nestalo se tak a u mne zcela ztratil kredit. Stačí si dále vzpomenout na pokusy znásilňovat ústavu ( volební systém), nejmenování vzpurných mladých soudců, nejnověji zpochybňování rozhodnutí ÚS ve věci Brožové. Prostě není to dobrý vůdce. Klaus navíc velmi, velmi a nezdravě touží po moci a ve svém pragmatismu je schopen se ponížit až pod neúnosnou laťku.

Výše uvedené vlastnosti rozhodně nesouzní s konzervatismem, ale spíše s " vyčůraností ambiciozních lidí bez přívlastků" za éry bolševika. A pak ta jeho neštastná narcistní povaha! Vždyť takovými problémy trpí lidé nevyrovnaní, handicapovaní, či jinak mentálně oslabení!

qwert 17.9.2007 17:10

Nesmysl! Nebude-li mít Václav Klaus protikadidáta

Nebude-li mít Václav Klaus protikadidáta jemu rovného, jak velkou váhu bude mít jeho další vítězství v prezidentské volbě? Nebo chcete, aby  se všude psalo, že Václav Klaus byl zvolen z nouze na další funkční období, protože nikdo nenašel srovnatelného protikandidáta.

sociolog 17.9.2007 18:42

Re: Nesmysl! Nebude-li mít Václav Klaus protikadidáta

Co se tyce Klause samotneho, tak mu pri jeho pocitu vlastni vylucnosti jiste volba bez kandidata vyhovuje lip nez nejaky protikandidat. Jak trapny je jeho posto, to by mu meli spis vysvetlit poradci. Ovsem ma jake jeho naturelu vyhovuji. Takove sektarske obdivovatele, jakych i nas chat pritahuje hromadu... A querta si mei poradce jiste nevezme.

občánek 17.9.2007 14:22

Tuhle agitku vážně psali dva lidé?

Je usměvné jak překvapení jsou autoři z neochoty zelených volit Klause a ještě legračnější je obrat za Topolánkovými zády vzlášt když zelení svůj úmysl nevolit Klause ani nemusí nijak obhajovat protože pan profesor novopečený klimatolog pouští do světa jednu perlu za druhou a to takového druhu, že volit Klause by snad bylo v přímém rozporu s volebním programem

nepolitik 17.9.2007 14:55

Občánku, občánku

četl jste vůbec něco o Klasově názoru na Globální oteplování a změnu klimatu přímo od Klause, nebo to máte vyčtené z blábolů novinářských šmoků? ???(Y)(Y)(Y)

občánek 17.9.2007 15:15

Re: Občánku, občánku

právě že četl třeba to jak lidé ze zatopených oblastí můžou klidně žít na čerstvě rozmrzlé půdě jinak samé úvahyničím nepodložené prognozy atp. tedy něco co bych klidně mohl napsat já nebo vy od stolu za kterým ted sedíme s tím rozdílem že naše statě by zrejmě nedošli věhlasu neb nejsme ničeho prezidenti. ..

Karim 18.9.2007 18:59

Tuto otazku jsem neslysel. Zadne niceni zeme nevidim a nkdy jsme nevidel.... atd atd

Klausovy nazory v knizkach jsou celkem racionelne a opatrne formulovany (opsal je totiz od Lumborga).

Na rozdil od Lumborga ovsem VK  pousti do obehu "pro jednodussi spoluobcany" kteri vidi svet pres veprovy bucek a 5-6 piv ruzna jednopducha hesla.  Napriklad "zadne niceni zeme nevidim a nikdy jsme nevidel".  U zelenych spoluobcanu vznika pak mylny dojem ze VK temto blbostem sam veri a ze je totalni blb.

Ve skutecnosti - jak dokazuji jeho knihy - VK tak nejak vi, ze vsechno je slozitejsi, nez jsou hesla v titulcich HN a MFD.  Ze existuje jakesi vysychani mrtveho more ci aralskeho jezera, ci kaceni destnych pralesu, a ze tam jsou antropogenni vlivy. 

Prosty lid chce slyset, ze vsechni je v poradku, ze ekologicka opatreni jsou nesmysly, ze benzin bude stale lacinejsi (bude li vse ridit pan profesor) atd.  A  VK  toto lidem rika a ti jej za to miluji. 

VK je zcela racionelni clovek, a vi, ze 75% popularitu je nutno budovat jednoduchymi a chytlavymi hesly u lidu relaxujiciho po hospudkach, kde tece pivo proudem, a ne v nejakych cajovnach kde hrstecka zelenych  intosu srka koflik caje cely vecer.      

libero 17.9.2007 12:36

PaS?

Co to je?

Ale Topolánek měl pravdu v tom, že volí-li dost lidí různé obskurity kolem 1%, je pak nutno koalici opravdu poslepovat se všemi důsledky.

neználek 17.9.2007 12:51

Re: PaS?

Pytlík a Schnitlík, Paroubek a Sobotka, Právo a Spravedlnost, Pád a Sarajevo, Prostě a Stručně, Ptáci  a Straky ...... já fakt nevím .....

sociolog 17.9.2007 12:03

Jsou ti autori ale hovada

vyprodukovane ceskou kotlinou! Coz nam chteji tvrdit, ze Klausuv bankovni socialismus, ktery byl primou cestou k tunelovani ("spinave penize neznam", Stiky v rybnice vsak si to dobre pamatujeme) a dodnes trvajici s ustavou nekongruentni dvoji najemne, ktere Klaus totleroval sveho casu svym z liberalniho hlediska jiste pozoruhodnym agumentem, ze by se pri rovnem najmu sve mamince nemohl podivat do oci, ma byt programem nejakkeho liberala?

Nikoliv. Klaus kaze vodu (svobodneho trhu), lec pije vino podpory ruznych Kozenych az dodnes, netransparentnich statnich zakazek atd. atd. Pri oslavach Masaryka snad nekomu uvizlo v pameti, ze nas taticek nam kdysi chtel vstipit kalvinistickou moralku, kterou mu cely zivot ztelesnoval puvod jeho manzelky, totiz eticke prikazani USA: "mluv pravdu a jednej dle toho". A bez teto etiky nelze kapitalismus bez fatalnich socialnich dopadu uskutecnit, jak vime od Masarykova kolegy sociologa Maxe Webera.

Jestli autori vidi v postkomunistovi Tlustem s jeho bolsevickyma intikantskyma manyrama zachranu kapitalismu v nasi zemi, tak potez panbu. Pro mne liberala zosobnuje Bursik, uspesny odnikatel, majici tez politickou vizi. Zelene cile lze uskutecnit leve i prave. Bursik zvolil cestu druhou. A to si urcita ideologicky zamlzena hovada jaksi dodnes nechteji uvedomit. Nicit zemi ci na ni laskyplne hospodarit, to neni o levici ci pravici, to je otazka metody, ktera se prizpusobuje stavu spolecnosti. Rozhodne jsem privrzenec cesty svobodneho trhu, tak jako drtiva vetsina civilizovanych zemi, nyni se hlasicich k redukci sklenikoveho efektu.

Klaus se svym primo freudovsky pusobicim potlacenim probemu se nyni i ve vlasti liberalismu chce uplatnit se svou vizi modre planety. Jeho poselstvi je stejne jako v 90. letech (Jen nehledat pinave penize, neexistuji a hlavne: skodilo by to ekonomice: nechte stiky kapry zrat. Nyni: lidsky vliv na podnebi je zanedbatelny.

Nejpozdeji az se golfsky proud zvrati, tak mu jeho jizlivy usmev na tvari namrzne...

F. Čech 17.9.2007 12:20

Pro sociologa

Včera jsem si při polední debatě Bursíka s Filipem znovu uvědomil, že pouze Bursík (a určitě také Katel Schwarzenberg) se mezi politiky odlišují svou kultivovaností a také tím, že si na nic nehrají a mluví jednoznačně, zřetelně, stručně a jasně. Také jsem si  s hrůzou všimnul Filipovy neskrývané náklonnosti k soudruhu Klausovi a to ve všem o čem byla řeč a uvědomil jsem si jak jsou si tito dva mlžiči a demagogové navzájem podobní. Komunisté svého Klause rozhodně nedají - tím jsem si zcela jist. a nad tím by se měli zamyslet skalní klausofilové, kteří se zaklínají svou liberálností a konservatismem tzn. vlastnostmi s komunismem naprosto neslučitelnými!

František I. 17.9.2007 12:33

Re: Pro sociologa

Sice z vás jde, drazí sockomouští blogaři, hrůza, ale alespoň je vidět, jak se oba páni autoři strefili. Především soudruštík sociolog opět nezklamal. Až jsem při jeho argumentech vyprskl smíchy. Zvláště při Klausových špinavých penězích. Ňáko jsem si nevšiml, že by Sobotka nějaké objevil. Spíše je přepíral, že? Například ty z Orlanda... Ono také od narudlých soczlodějíčků a zlodějů už z jejich podstaty čekat něco jiného. Ale alespoň se zasměji. Zatím mohu....

libero 17.9.2007 12:37

Re: Re: Pro sociologa

Jo, to se našli dva ........

Penize nenasly ... 17.9.2007 12:46

Re: Re: Pro sociologa

Spinave penize nebyly? Aaale ale ... no tak si to opakujte pred spanim dal jako mantru, kdyz vas to bavi. Mozna tomu i verite. Uprimne: kdyby se MUSELY tehdy pri privatizci i jinych nakupech dokazovat prislusne prijmy, ktere na transakce cloveku vydelaly ... kolik myslite ze bylo tehdy cechu, kteri by to mohli koupit? Gott? Janecek? Ano, jiste ;-D

pozorovatel 17.9.2007 12:49

Re: Re: Pro sociologa

Tesi mne reakce Cecha ovsem nechapu reakci Vasi. To ze Sobotka zadne spinave penize nenasel, prece patri k veci strany, ktera ma systemicke prerozdelovani prostredku, ktere nevlasti, odjakziva v programu. Prece nepopiram, ze socani by byli mnohem horsi alternativou k soucasne vlade.

Naopak. Nechapu fundammetalisticke tzc. liberale ci konzervativce (coz v ceske kotline ma ponekud zvlastni pach), kteri maji jako hlavni cil uspesneho podnikatele a presvedciveho liberala Bursika a neuvedouji si, kolik se ODS od neho muze naucit. Vcetne prozreni v otazkach ekologickych nez bude pozde.

Vy se obraceni Golfoveho Proudu nebojite? Nezaregistroval jste, ze dokonce hlavni sef Bushoveho stabu predvcirem unzna, ze probihajici klimaticke zmeny jsou zpusobeny z 90 % clovekem? A neni snad zakladem liberalniho pristupu ke svety prevzit maximalni zodpovednost tam, kde se to tyka meho pusobeni na svet?

Presne tohle Klaus neztelesnuje. Kdyz jde o vinko, rad si lokne., I kdyz ze sebe dela nejvetsiho abstinenta sveta, od ktereho se vyspelejsi zeme moou ledacs naucit.

Jeho vystoupeni jsou pro image nasi zeme cistou katastrofou! I Paroubek ma nekdy pravdu. A presne v tom prestavuji socialisti vsech zemi nesmirne nebezpeci, nebot chteji resit socialni otazky ... z penez tridnich nepratel. Umi svou strategii ale zastrit obcas velmi sedici kritikou asocialnosti tzv. pravicaku, kterym jsou po krku...

miki 17.9.2007 13:02

Re: Re: Re: Pro sociologa

to jako Bursík a spol. zabrání otočení Golfového Proudu? Jinak doufám, že do práce jezdíš na kole, čteš při svíčkách a píšeš husím brkem ty troubo-zachránče světa!

sociolog 17.9.2007 18:38

Re: Re: Re: Re: Pro sociologa: Kotlina mluvi

kolem nic nezachranis. Lec podporou obnovitelnych zdroju ano.

Pripominas mi jakehosi prapradeda, kteremu bezin smrdel a tvrdil, ze bez konky coby nejrychlejsiho zpusobu dopravy se nikdy neobejdeme. Ve Svycarech je kanton, kde nutili automobilisty zaprahnout svou karu za konsky povoz nez mohli po prejezdu hranic zase jet dal po svych.

Tak nejak mi pripada Vase argumentace. Pravdepodobne ve mne vidis stejneho tmare. Coz je OK. Otazka je jen, zda vezt takhle fundamentalni diskuse na pude OSN je ulohou pana prezidenta, ktery ma reprezentovat celou zemi. Myslite, ze jsou vsichni takovi krupani jako Vy?

Xaver 82.117 17.9.2007 12:01

Málo platné, i spojenci dělají obraz

a jaké si kdo spojence vybere, tak i vypadá...;-)

libero 17.9.2007 12:37

Re: Málo platné, i spojenci dělají obraz

Co takhle Paroubek-Filip? Nebo dokonce Vondruška?

cersson 17718105 17.9.2007 11:25

cenzura horsi nez v cine !!