28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Co vadí michprdům? Svobodné volby!

Podle michprdů má uvědomělý lid vyjít do ulic a manifestovat své odhodlání nejít cestou našich kolegů z V4 Maďarska a Polska. Skutečným „problémem“ svolavatelů však nejsou Maďaři či Poláci, ale jeden anachronický přežitek: svobodné volby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 20.2.2020 16:22

S lidmi Vašeho myšlenkového schématu (neberte to osobně) to tady může být zpátky dost rychle.

Ś. Svobodová 20.2.2020 16:55

Psáno pro p. Zeleného, který nebrání nikomu kandidovat, ale dohlédne na to aby byl dosazen ten správný kandidát.

R. Langer 20.2.2020 18:09

Tak tak.

K. Zelený 20.2.2020 21:27

Požadovat a dohlížet může každý, komu není lhostejné kdo kam kandiduje, diktování je něco jiného, na to je třeba moci, kterou mám stejnou jako vy.

P. Han 20.2.2020 21:34

Vy máte nějaké právo požadovat? Já mám právo si přát a pro to dělat, co můžu. Ale požadovat a dohlížet? Mne nikdo žádným děžurným nejmenoval.

K. Zelený 20.2.2020 22:22

Samozřejmě mám. Zkuste to taky, není to špatný.

P. Han 20.2.2020 22:31

Věřím, soudruhu děžurný. Ale nějak mě to nepřitahuje. Jsem individualista a nemám potřebu ovládat masy.

D. Müller 20.2.2020 14:39

Abych přilil trochu oleje do ohně, zejména těm, kteří tu skloňují demokracii, přidám malý příměr.

Jste na divokém západě, dozvíte se že mladý Harry ukradl koně. Horda deseti rozčílených honáků se vydá ve spravedlivém rozhořčení ho pronásledovat. Když ho dohoní, tak zazní: "Kdo je pro to, abychom toho lumpa pověsili na nejbližším stromě?" ... "Skvělé 7, pro 3 proti. Pověste ho výš ať se houpá!" ... ano i toto je demokracie - vláda lidu. Ale je tu ještě jedna varianta. To je vláda práva. "Nechte toho, odvedeme ho k soudci a ten ať nechá zjistit, jak to bylo a rozhodne podle práva." Tomu se říká "věc veřejná", vláda práva, latinsky "res publica". Dnes každý překrucuje demokracii horem dolem... ale vývoj společnosti nevychází ze souladu a všeobecného souhlasu, ale ze střetu a řešení rozporů. Proto je potřeba nejen dbát řád ale i dopřát sluchu nesouhlasícím s daným řádem. Demokracie je jen forma společenské dohody, není zárukou správných rozhodnutí nebo špatných. Tato společenská dohoda nám umožňuje řešit rozpory ve společnosti, ale aby to fungovali, tak musí být umožněno o těch rozporech hovořit, rozčilovat se kvůli nim a třeba i demonstrovat. Proto vážení, když se snažíte demonstrující dehonestovat, místo diskuze nad motivy demonstrantů, nikterak nepřispíváte k řešení rozporů, ale jejich ignoraci. Ono není důležité, kdo koho platí, kdo má jakou košili, kdo má kolik účtů, ale sledovat ty rozpory a jejich řešení. Ale dnešní doba není nakloněna přemýšlení a argumentům. Tak milí diskutující... Měli by demonstranty pověsit výš, ať se houpají? :-) Pak budeme mít všichni klid na práci... a z občanů se staneme jen daňovými poplatníky. A to se dostáváme k zajímavému postřehu, všimli jste si jak často tato vláda mluví o daňových plátcích a poplatnících a jak málo o občanech? :-)

P. Aron 20.2.2020 15:54

On je někdo chce věšet ? Já zatím vnímám jen, že demagogové jako vy nesnesou, když má někdo negativní názor na jeho miláčky. Pověsíte mě vejš ?

D. Müller 20.2.2020 20:02

Pane Arone, neberte to tak vážně, byl to určitý příměr s mírnou nadsázkou.... jen jsem chtěl upozornit na to, že bez "sváru není zdaru" Bez sváru by dodnes byla země placatá a pálili bychom čarodejnice...

P. Han 20.2.2020 20:47

To máte plnou pravdu. Akorát se mi zdá, že stojíte na té straně Bobliga z Edelstadtu. Víte-li to, nebo ne, opravdu nemám jak vyzkoumat.

D. Müller 20.2.2020 21:53

V tom je to kouzlo, já mám stejný pocit o vašem postoji :-) Trošku z jiného soudku, před časem mne překvapilo, že inkvizice vznikla za účelem potlačení živelného upalování osob podezřelých z čarodějnictví. Církev vytvořila tento institut, aby dala procesům řád a zajistila právo osob na obhajobu. A skutečně ve Španělsku (odkud inkvizice pochází) k poklesu upálených žen došlo. No, nejsou to ty nejveselejší evropské dějiny.

Dělal jsem si legraci, nemyslím si, že jsou vaše postoje na straně inkvizice... a vězte, že ani já bych pro sirky nešel :-)

P. Han 20.2.2020 22:28

Ano, historii inkvizice znám také. Ono je to všechno "o lidech". Uvozovky proto, aby mě staronový pan Prokop, s nímž sdílím lásku ke češtině, neproklel. Právě lidé se přičinili, že názor na (nejen) inkvizici je dnes takový, jaký je. (Totéž se týká třeba jezuitů, představitelů vzdělání, vědy a kultury v tehdejší církvi.) Boblig byl lump, který dobové názory využil pro své obohacení. O nic jiného mu nešlo a šel za tím doslova přes mrtvoly. Ale totéž vidíme dnes. Oprávněné obavy o stav životního prostředí byly transponovány do imperativů, neřešících nic - kromě osobního prospěchu protagonistů. A obavy o "osud demokracie" u nás přiměly některé lidi důvěřovat těm, kdo s demokracií nemají nic společného.

Budu pokračovat za chvilku...

P. Han 20.2.2020 22:49

No, kde jsem to skončil... Minář nepůjde do politiky, nedá svou kůži na trh. Stejně jako třeba Halík, o kterém se kdysi uvažovalo jako o prezidentském kandidátovi. Jsou si plně vědomi svých možností. Takže se snaží využít "ulici" a svézt se na něčích zádech. Kdyby chtěli založit standardní stranu a nechat se zvolit občany, byli by někde v rozmezí statistické chyby. Samozřejmě, že halasný pokřik, podporovaný jejich klakou v médiích, je vizuálně vyzdvihne výš. Takže se mohou tvářit jako ti "správní hoši" a zbytek obyvatel vydávat za lůzu.

V. Církva 20.2.2020 22:44

Pane Muller když jsme u vlády práva. Kdo to právo tvoří? Možná elita, ale ta je volená. Svým způsobem se pak dá rozdíl vláda práva a vláda lidu zjednodušit jako. 1)Potlačení zbrklosti a 2) Jeden metr pro všechny. Ale jinak je to vlastně to demokratické 4 ze 7 rozhodnou že oběsí. Jinými slovy zase lid rozhodne jestli toho za ten čin chlapa oběsit, jen se tak stane s rozmyslem a podobně chlapům ostatním žijícím ve stejné době.

Pokud se ale elita oddělí od lidu, třeba dlouho rozhoduje jinak než lid, vznikne tření, nespokojenost lidu a revoluce. Proto je rozumné se snažit udržovat demokracii a právo názorů a pluralitu. Proto historicky vzniklo i právo demonstrovat a nesouhlasit s politikou. V dnešní době všichni lidé nežijí tolik stávkami a demonstracemi. Proto malá elita třeba chvilprdů či modernistů, neomarxistů tlačí na vlády a vyhlašuje ultimáta. Přitom za sebou nemá demokratickou většinu ale tváří se tak. Většina snad ještě trochu zůstává u voleb. To co provádí chvilprdi není ta svobodná debata různých opozičních názorů. Je to nátlak minority.

D. Müller 21.2.2020 0:02

Je to tak, jak píšete, rozdíl je však ten, že když názor většiny tvoří zákony, tak každý z té většiny nějak vnímá, že by se to mohlo týkat i konkrétně jeho. Tak se pomalu suneme k nějakému zákonnému rámci, ke kterému jsme loajální. V těch zákonech bývá více rozumu než v emotivních rozhodnutích. A to jsme u té, u vás správně jmenované, zbrklosti. A pak jsme u toho jednoho metru pro všechny. A to už jsme v dnešní realitě. A to není realita, z které bych vyskakoval radostí. Ale řekněte mi, jak by ta debata nespokojených lidí měla vypadat, když si z nás všech elity tropí blázny? To je přímo hamletovská otázka. :-)

Ś. Svobodová 20.2.2020 16:12

Souhlas. Jenže je to úhel pohledu. Vy vidíte dav lynčující demonstranty a já demonstranty mediálně lynčující údajné zloděje koní jako je pan Křeček, Benešová, Babiš, zeman atd... Když si Milionáři myslí, že Harry asi ukradl koně, mají ho dát k soudu. Místo toho označují polovinu voličů za spoluviníky zlodějů. To je totalitní myšlení jak vyšité.

D. Müller 20.2.2020 20:07

Uznávám, že s p. Křečkem je to přešlap. Jednak má nějaké roky a za ty roky vykonal dobré věci i chybné. S tím nemám problém, když ty chybné sveřepě neobhajuje. Sice se podivuji, že v tom věku se na to už nevykašlal, ale je to jeho volba.

D. Müller 20.2.2020 20:32

Ještě k našemu virtuálními Harrymu, neměl ztělesňovat nikoho z našich politiků. Jen jsem chtěl nějak vysvětlit rozdíl mezi vládou lidu a vládou práva. Nemohu mluvit za demonstranty nebo spolek Milion chvilek, ale jen za sebe a řadu známých, kteří mají obavu, že se současné elity snaží upravit "právo" pro sebe své osobní zájmy a že se od vlády práva vzdalujeme.

Ś. Svobodová 20.2.2020 20:43

Souhlasím, že Babiš není šťastná volba. Nicméně které volby od r. 92 nevynesly k moci struktury napojené na nejrůznější kmotry? Je Babiš opravdu větší zlo než Kalousek o jehož propojeních se tvrdošíjně mlčí? Jak to, že nevadil knížete, byť je obrovským příjemcem dotací a svého času též vlastnil média a vliv v nich má dodnes? Abych řekla pravdu, nemám koho volit. Moje koně média ignorují a ke sněmovně se pravděpodobně nikdy nepřiblíží.

D. Müller 20.2.2020 21:40

Paní Svobodová, jsme na tom podobně. Dokonce jsem přesvědčen, že s většinou diskutujících nejsem v názorech až tak v rozporu. Jen asi v jednom. Někteří doufali a doufají, že s AB a jeho hnutím přijde náprava a političtí pesimisté jako já si myslí, že je jen další v řadě. Ale asi si tuto dobu musíme protrpět, abychom otupěli vůči politickému marketingu ze všech stran.

P. Aron 20.2.2020 20:44

A mimochodem písnička : Pověste ho vejš v podání Michala Tučného je o něčem jiném. Je to obhajoba svobodného života.

https://www.youtube.com/watch?v=8fQZsKOIPhA

K. Salajka 20.2.2020 16:17

Extremismus je výsada jednotlivců a dávat mu nálepku pravicový je poměrně absurdní.

Špalíry darebáků, které mají bránit v práci komukoli, kdo byl demokraticky zvolen nebo jmenován do funkce, to není demokracie.

Už víte, kdo zvolil Mikuláše M., kdo mu platí mzdu? Myslíte, že vznáší jiné než politické požadavky? Proč se tedy vstupu do politiky vyhýbá jako čert ve svěcené vodě? Je urážlivé napadat někoho pro věk, nebo proto, že si myslí, že by měly menšiny chovat slušně.

S. Donát 20.2.2020 16:21

A dnes ráno přišla ta banda s Patočkou v čele panu Křečkovi popřát hodně štěstí v novém úřadě, nebo ho věšet?

Ś. Svobodová 20.2.2020 17:09

Moc se mi líbil ten nápis, že Stát který nehájí práva menšin je na cestě k fašismu. Do teď jsem netušila, že Křeček je stát. Nebo že ombudsman je výkonná složka státní moci. Zřejmě ani netuší co je ombudsman a jaké má pravomoci.

J. Western 20.2.2020 17:24

A s kterou bandou jsi prisel ty DONATE? s Trikolorou tam se hodis uchyle:):)

P. Han 20.2.2020 17:29

Zkuste psychiatra, westernová Žofko. Možná vám předepíše pěknou polstrovanou celu.

R. Langer 20.2.2020 18:02

Á, máme tady další dobytek, jako z kovbojky. :-D

D. Imr 20.2.2020 18:01

Ja souhlasim. Proto vazeni, kdyz se snazite legalne zvolene zastupce dehonestovat, misto diskuze nad motivy zastancu zastupitelske demokracie, nikterak neprispivate k reseni rozporu.

Ale dnesni doba neni naklonena premysleni a argumentum.

Tak mili demonstrujici... Meli by politici, kteri maji jiny nazor nez vy odstoupit, at maji vasi milacci pristup k moci bez voleb? :-) Pak budeme mit vsichni klid na praci... a z obcanu se staneme jen danovymi poplatniky.

D. Müller 20.2.2020 20:15

Pane Imre, jednak děkuji, že jste si to přečetl. A pak bych to trošku doplnil. Myslím, že tady nejde o to, aby šel z kola ven někdo, kdo byl zvolen, ale ten kdo nedodržuje pravidla. A když má někdo moc ty pravidla měnit, začíná to být problém. Na tom se shodneme. Akorát se neshodneme na tom, jestli ta situace už nastala a nebo nikoliv. A jako technik předpokládám vždy tu tu horší variantu. :-)