28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Cena silnic

Jsem Středočech. Předesílám, že tohle není výrok podobný tomu proslulému prezidenta Kennedyho „Jsem Berlíňan“, ani nedávnému našeho senátora Vystrčila „Jsem Tchajwanec“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Rádl 6.9.2020 11:07

Jsem také cca 15 let středočechem a musím konstatovat, že se během posledních 5 let u nás situace podstatně zlepšila. Místo každoročního látání byla provedena rekonstrukce všech 3 směrů, které používám (Sibřina -Říčany, Sibřina-Královice, částečně Újezd-Koloděje-Dubeč). Před tím se konec Prahy a začátek SČ kraje poznal snadno dle vozovky, cedule nebylo třaba...

Nemyslím si, že by za to mohla Jermanová, ale situace se zlepšila. Spíš mám problém s tím, že opravy nebyly moc koordinované, z jedné objí6ďky se řidič dostal do druhé.

V. Kain 5.9.2020 18:03

V roce 2016 1.8 mil.To se teprve Jermanová Pokorná rozjížděla.Potom začala bý při chuti a rok 2020 6 melounků.Ještě jedno volební období a možná by ten kilák oprav stál 12 melounů.

J. Stehlik 5.9.2020 16:27

Když se podívám na rozpočet naší obce, tak tato daň je cca 1.5% příjmu obce. Navíc její výpočet není odvisly od vynosu(hodnoty investice). Proto mám naproti 4 prázdné domy a kamarád v vchode výrobky 3 prázdné byty. Nikdo je nechce prodat- uložení peněz. Proto ani na louce nedělají seno. Jen nějakým drticem rozsmelcuji trávu a stačí jim jako výdělek dotace.

Peníze obec dostává od státu, který razí teorii že spotřeba je špatná. A tak se soustředí na spotřební daně ;-). Není se co divit, že pak evropa je závislá na exportu.

J. Kadeřábek 5.9.2020 13:36

Nejčastěji se odfrézuje obrusná vrstva a položí se 5 cm asfaltobetonu. Ovšem podloží vybudované za Marie Terezie pro kočáry zůstane původní. Pak se to nemá pod kamiony propadat.:-/

J. Kadeřábek 5.9.2020 13:32

Bohužel mají. Je to daň z nemovitostí.

J. Stehlik 5.9.2020 11:23

U kamaráda se stavělo parkoviště před bytovkou. Různé výkusy, chodnicky , prostě architekt se vyřadil. Cena neuveritelna. Když nikoho nebolí kolik to stojí peněz, tak se rozhazuje.

To co je zásadní je, že obce a kraje, chtějí jen více peněz, ale nemají svou daň jež by ovládaly. Pak už by byla i zodpovědnost. Ne jen výkřiky politiků - státe chceme více peněz z daní ;-D

V. Pavelka 5.9.2020 10:44

Blbče !

V. Pavelka 5.9.2020 10:40

U nás se zase prezentuje KDU v "Severniku", ono je těžké když politické uskupení ČT striktně zadržuje informace o Stavební smršti kterou prochází Čechy a Morava, a když už někde něco pustí tak na kratíčko a vesměs statický záběr s krajánkem a mikrofonem , kamera švenkuje minimálně aby toho náhodou nezabrala příliš moc [>-]..

V. Mokrý 5.9.2020 9:55

Jenom jestli ty kruháky zvládáš ty.

Při 35letech za volantem, je pro mě to jejich zvládání povinností.

J. Kocián 5.9.2020 9:28

Jestli řidiči zvládli jezdit na kruhových objezdech stejně, jako vy jste zvládl gramatiku, pak se už ničemu nedivím.

I. Schlägel 5.9.2020 8:49

V organizacích provozovaných či vlastněných státem, které hospodaří téměř bez dozoru s mnoha desítkami miliard, je efektivita provozu nepovinným předmětem. Tak to bylo, je a bude.

V. Mokrý 5.9.2020 7:46

Ale při cestě na Budějice, Šumavu, nejvíc nadávají na ty současné silnice.

T. Zlesa 5.9.2020 7:34

V našem obecním dvouměsíčníku měl naposledy starosta asi 10 článků. Píše o všem možném, o investicích, o včelách, o politice státu, o zdraví. Vyhrává. Ale utratit peníze nestíhá, což není dobře, protože když se odbočí z centra někam mezi domky, tak máte pocit, že jste v Bělorusku. Silnice katastrofa, chodníky nejsou...

J. Krásenský 5.9.2020 6:48

Ano, kdyby byla D3... jenže není a za to dík chatařům Sázavským, vesměs pražákům, díky nimž se Sázava stala předměstím Prahy, takovým satelitem. Jestli někdy bude D3 není jisté, vždy se najdou nějací akční záškodníci, kteří zachraňují svět a přilehlé galaxie.

V. Mokrý 5.9.2020 6:38

No ty " kruháky " byli potřeba, jen by měli řidiči na nich umět jezdit. Hlavně že zmizelo to napojení směrem od pekárny. A na zbylých výjezdech z Benešova, by mělo být povoleno jen odbočení doprava.

Být hotová D3, tak je na stávající trojce třetinový provoz, takže k parku by stačil přechod se semaforem, zřejmě u hotelu.

V. Mokrý 5.9.2020 6:28

Ano, o tom to je - co a jak se opravuje. Zda se jenom záplatuje, či se dělá celá rekonstrukce = odbroušení povrchu, případné zesílení podloží v místech propadlin a současně i úprava škarp.

J. Krásenský 5.9.2020 5:42

Jakožto místem pobytu středočech jižní, můžu přispět svými zkušenostmi. Silnice třetí třídy - okresky se neopravovaly minimálně od doby pazdráta dRátha, který peníze na opravy přesunul na úhradu zdravotnických poplatků. Posledních pár let se některé opravují, ale z havarijního stavu, neboť jimi vedly objížďky z trojky. Jsou to tři roky, co kolem Benešova položili nový povrch a pak znovu - byl hrbatý. Nic mu to nebylo platné (novému asfaltu) před rokem začali stavět kruhové objezdy - U topolu je hotový, na Červených vršcích už postavili půlku (východní). A plánují zanořit trojku pod úroveň terénu, aby byl Konopišťský park přístupnější veřejnosti. Tyto úpravy jsou potřebné, ale zdá se mi, že opravit povrch trojky a za rok za dva jej z větší části odstranit je nehospodárné. Ps. No a ty nové protihlukové stěny se zanořením trojky stanou zhola zbytečné.

M. Šejna 5.9.2020 0:42

Možná byste měl ještě zjistit, jaké opravy se na těch silnicích dělaly.

On totiž ne každý kilometr silnice stoji stejně. Navíc každá silnice je jinak široká. Okreska může mít šířku třeba jen 6 metrů, zatímco silnice 1.třídy klidně i přes 11 metrů plus protihlukové stěny.