29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

POLITIKA: Ano privatizaci veřejnoprávních médií...

Prezident Miloš Zeman je s velkou pravděpodobností člověkem závislým nejen na alkoholu, ale i na potřebě získávat si za každou cenu pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šimek 17.3.2015 20:32

Nejlíp to dělá Zeman.

Do ČT ho nikdo nedostane a protože, jako prezident republiky nedostává v ČT žádný čas na svá vystoupení, tak prohlašuje, že ČT neplní funkci média veřejné služby a je třeba ji zrušit.

Ještě trošičku a už si ho bude plést s Jakešem.

V. Čermák 17.3.2015 22:01

Pletete si pojmy s dojmy

Zeman přece neřekl, že chce ĆT zrušit. Mluvil pouze o poplatcích, které by nespokojení diváci ( a já mezi ně patřím), mohli směrovat jinam než do ČT.

J. Šimek 17.3.2015 22:04

Re: Pletete si pojmy s dojmy

Když ustřihnete televizi zdroj financování, tak jak se to liší od zrušení ?

B. Rybák 17.3.2015 23:04

Re: Pletete si pojmy s dojmy

Tím chcete říct, že by od ČT utekla drtivá většina diváků? Tím vlastně tvrdíte, že za ni platí a nedívají se na ni!

B. Rybák 17.3.2015 22:58

Re: Nejlíp to dělá Zeman.

To, že (přímo zvolený) prezident republiky nedostává v ČT žádný čas na svá vystoupení dokazuje, že tato TV své veřejnoprávní poslání neplní a že minimálně od jeho voličů vymáhá poplatek neprávem!

J. Kyselková 17.3.2015 19:43

Myslím,

že veřejnoprávní TV je nutnost. Lze si vybrat na ČT24, ČT2 a ARTu - dle svého naturelu a osobního přehledu je možné si udělat vlastní názor.

B. Rybák 17.3.2015 23:39

Re: Myslím,

Myslíte, že si tam lze najít politicky nekorektní, tedy objektivní obecný názor na politickou korektnost a konkrétně např. na muslimskou imigraci, cikánskou menšinu, Rusko,... skutečné důvody existence Eurozóny, byznys kolem boje s klimatickými změnami, lidská (zvířecí) práva jako náhražka občanských svobod, pozitivní diskriminaci kvóty současný západní neokolonialismus... ,.....

Já už ho tam ani nehledám!

K. Frejlach 17.3.2015 18:45

Autor doporučuje cosi šíleného

Stačí chvíli sledovat domácí a zahraniční zpravodajství soukromých televizních a rozhlasových stanic a člověk by nad nimi zaplakal. Ano, většina diváků a posluchačů kritizuje například zpravodajství z Ukrajiny, v němž veřejněprávní televize a rozhlas přejímají pouze lži a mystifikace Kyjeva. Podle posledních informací za touto cenzurou informací stojí jako nejvyšší orgán Evropská komise v Bruselu, která rozhoduje o financích pro veřejněprávní stanice. Ale to se přece dá napravit, od čeho tu máme naší vládu? A to, že naprostá většina redaktorů straní ve vnitropolitických otázkách "pražské kavárně" jde napravit také. Třeba nakonec i výměnou lidí, kteří nepochopili a nejsou schopni pochopit, co je to nestranné a nezávislé zpravodajství. Takoví lidé na postech redaktorů i vedoucích ve veřejněprávních médiích nemají co dělat. Takže ne likvidace, ale náprava uvnitř veřejněprávních médií. Vždyť se rozhlédněme po okolních státech, i tam státní stanice fungují a dokonce lépe než u nás. Viděl jsem třeba video západoněmecké televize, v němž bylo v hrané scéně zesměšněno zrovna ono překrucování informací z Ukrajiny. Tam to jde, u nás ne. Pokud by došlo k privatizaci veřejněprávních médií a je jasné, kdo asi tak na ní má zálusk, stali bychom se národem magorů. Zatím to totiž řeším například já tím, že se úplně vyhýbám sledování a poslechu zpravodajství soukromých stanic. Abych si ušetřil zdraví. Tyto stanice jsou už teď mnohem horší a primitivnější než veřejněprávní stanice, které právem většina z nás kritizuje, a to i prezident.

B. Rybák 18.3.2015 0:28

Re: Autor doporučuje cosi šíleného

Souhlasím s Vámi pane Frejlachu. Jenom nejsem tak optimistický ohledně našich současných možností (čelit "Bruselu" nedokázala ani "Železná lady", ani V. Klaus, ani V. Železný...všichni byli politicky zničeni). Budeme muset být připraveni, abychom nepropásli tu správnou slabou chvíli této EU-říše a bude to hodně těžké.

J. Milota 17.3.2015 16:51

Konečně už vím,

komu patří ČT. Citát:" Jedním z nejdůležitějších důvodů existence veřejnoprávních medií je, že nemají vlastníka-ani státního, ani soukromého.Patří všem, prostřednictvím přímých plateb, protože mají hájit veřejný zájem. Tím je i kontrola a kritika volených politiků" .Konec citátu autora Filipa Rožánka.

M. Urban 17.3.2015 16:08

Nejsem pro

Soukromý majitel a jeho zprávy, vražda, bouračka, zbytečné běhání kolem obžalovaných, vražda, loupež, loňská loupež a zvířátka. Děkuji nechci.

J. Milota 17.3.2015 14:16

Výlet do nedávnéhistorie.

Problémem je, že současný zákon o ČT a rádiu prosadil Zemanův přítel Pavel Dostál, ačkoliv už v době jeho vzniku bylo jasné, že je protiústavní a zjevně nespravedlivý. Dostál také v roce 2001 podporoval vzpouru (později eufemisticky přejmenovanou na stávku) některých TV pracovníků, spojených s tehdejší pravicovou opozicí , proti legitimně zvolenému řediteli ČT, který chtěl ČT reformovat. Ačkoliv vzpoura byla zjevně v rozporu s tehdy platnou ústavou a zákony, kvůli ustrašenosti politiků a vedení justice se vydařila. Od té doby narostla zvůle vedení ČT a rozhlasu. Myslí si, že jsou občany nekritizovatelní a mohou beztrestně porušovat ústavní práva občanů.

A zasloužilo by si posoudit, jaký je majetkoprávní status ČT. Svého času zaperlil Ivo Mathé výrokem, že Česká televize patří České televizi. Proto si asi dělá co chce. Ve skutečnost je to jakýsi hybrid státního podniku a vysoce ziskové neziskovky.

J. Milota 17.3.2015 14:01

V nouzi

se vedení ČT vymlouvá na praxi jiných zemí EU, kde prý má vládnout podobný pořádek (tzn.povinnost platit za nevyžádanou službu bez možnosti odhlášení a bez možnosti se ohradit proti prokazatelnému lhaní v těchto mediích, která jsou občané nuceni povinně ze zákona platit pod pohrůžkami vysokých peněžních pokut. Takže být solidární pod pohrůžkou pokuty.

J. Šimek 17.3.2015 14:04

Re: V nouzi

Prokazatelné lhaní nahlaste na RRTV, pouhé nadávání v diskuzi na psu fakt nestačí.

B. Rybák 17.3.2015 18:23

Re: V nouzi

S oběma Vašimi příspěvky zcela souhlasím!

J. Milota 17.3.2015 13:55

Na blogu Aktuálně

jistý Milan Šmíd zaperlil následovně. Cituji:

"Je třeba veřejnosti sdělit a vysvětlit, že rozhlasový a TV poplatek je solidární daní, kterou všichni občané přispívají na provoz a vysílání veřejné služby bez ohledu na to, zda někteří (sic) z nich deklarují, že výstupy veřejnoprávního vysílání nevyužívají (což bývá promilová (?)výjimka). "

PS. Citovaný autor v životopise uvádí, že pracoval (či ještě "pracuje" je zaměstnán v ČT a tedy je živ z koncesionářských poplatků.

Komentář ať si každý udělá sám.

J. Šimek 17.3.2015 14:06

Re: Na blogu Aktuálně

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ve%C5%99ejnopr%C3%A1vn%C3%AD_m%C3%A9dium

dozvíte se víc

J. Milota 17.3.2015 13:38

Koncesionářské poplatky

lze zrušit snadno. Stačilo by zakódovat veškeré programy ČT. Přístup k příjmu pak budou mít jen abonenti,kteří si jej dobrovolně předplatí. K tomu stačí jednoduchý legislativní proces k zákonu o ČT.

J. Šimek 17.3.2015 14:07

Re: Koncesionářské poplatky

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ve%C5%99ejnopr%C3%A1vn%C3%AD_m%C3%A9dium

Tady se dozvíte, jak to s médii veřejné služby je a přestanete psát blbosti.

M. Malovec 17.3.2015 11:27

K ČT

mám tři prokazatelné výhrady: neobjektivnost, nekompetentnost některých tzv. krajánků - až k uzoufání, špatné hospodaření - po nástupu nového ředitele vyhozeno již odsouhlasené a vítězné logo a zadání několikasettisícové zakázky - vytvoření loga nového.

Podívejte se, kdo jste to ještě neučinil - na dětské vysílání ČT/D, před kterým je třeba často děti chránit

Na to tedy nejsem ochoten platit.

J. Šimek 17.3.2015 14:08

Re: K ČT

Sepište to a dejte podnět RRTV, nic vám v tom nebrání.

B. Rybák 18.3.2015 0:09

Re: K ČT

V tom máte úplnou pravdu. Rychlejší a stejně účinné by bylo poslat to rovnou do kontejneru. Politickou korektní zaměření a dokonce i EU-poměry ve skladbě pořadů předepisuje EU, takže bohatého zastoupení např. německých komedií a německých romantických filmů a záplavy multikulturního EU-smetí se nezbavíme ani kdybychom se ustěžovali k smrti!

J. Růžička 17.3.2015 9:53

Samozřejmě.

Není na nich nic veřejnoprávního.

J. Šimek 17.3.2015 9:25

Financování z reklamy.

Při velikosti našeho trhu samotné financování z reklamy nutně povede k vysílání mainstreamu, aby TV stanice za reklamu dostala slušně zaplaceno. To je ale hodně za požadavky na TV veřejné služby.  To, že se soukromá televize nedokáže programovou pestrostí přiblížit televizi veřejné služby u nás dokazuje nejúspěšnější soukromá televize NOVA.

Ať si tedy autor založí vlastní TV a předvede všem, jak se to správně dělá. Jak sám píše, v tom nikdo nikomu nebrání.

Mám ovšem vážnou obavu, že místní SSO a ex-SSO borci jsou pouze hubou machři na blogu a tím celá jejich aktivita končí.

J. Šimek 17.3.2015 9:33

Re: Financování z reklamy.

Tak jsem kliknul na odkaz u autora a nejčtenější článek na tom webu je od slavného pána, co nepochází z opice.

Považujte moji reakci na článek za bezpředmětnou, s tímhle kalibrem autorů já nechci mít nic společného.

J. Růžička 17.3.2015 9:55

Re: Financování z reklamy.

Vaše reakce na článek byla bezpředmětná už předtím.

J. Šimek 17.3.2015 10:44

Re: Financování z reklamy.

Flusanec nebo nerozumíte psanému textu ?

P. Khail 17.3.2015 13:30

Re: Financování z reklamy.

Řekl bych, že obojí. Někteří jsou takto jednoduše nastaveni :-)

P. Švejnoch 17.3.2015 12:01

Re: Financování z reklamy.

to považuji za velmi případnou a trefnou poznámku... :-)

V. Pokorný 17.3.2015 9:01

Myslím, že

je nutné veřejnoprávní média zachovat. Velmi důsledně ale kontrolovat jejich práci a nekompromisně vyházet lidi, kteří je zneužívají a považují za svůj majetek a působí jako sluhové různým zájmovým skupinám nebo politikům a korporátním bandám. I když, kdo by toto vlastně kontroloval? Viz zprofanovanou Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta tlupa, která rozhoduje za občana? A ani si nepřipouští, že kritika za její práci je oprávněná a potřebná. Přesto je důležité veřejnoprávnímédia mít, jelikož ta se dají jakžtakž zlepšovat. Na rozdíl od většiny soukromých sdělovadel.