28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLEMIKA: Zelení, ekoaktivisté, krokodýli

Už dlouho jsem nečetl větší snůšku nesmyslů, než byl článek Jaroslava Jiráta s názvem Krokodýlí slzy zelených, před jehož vyzněním bych měl bránit snad i samotné ekoaktivisty, ačkoli jsem sám konzervativně smýšlející, pravicově orientovaný občan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 16.4.2012 23:31

Stalo se pravidlem, že pod každým článkem na téma ekologie se vyrojí nenávistné příspěvky českých ekofobů

O co víc v nich chybí racionální argumenty, tím více přetékají úderností. Přímo učebnicové příklady demagogie a populismu. S autorem naprosto souhlasím.

M. Nawrath 16.4.2012 13:26

Z mnoha "protizelených" diskuzních příspěvků

nade vší pochybnost vyplývá, že jsme svědky obrovského celosvětového zeleného spiknutí, které si nijak nezadá se spiknutím zednářskožidobolševickým. Oproti Židům jsou ovšem zelení spiklenci mnohem rafinovanější. Svoji neustále rostoucí moc a nepředstavitelné bohatství zákeřně dovedně maskují. Viděli jste snad někdy ekoteroristu, kterak dává na odiv svůj palác vybudovaný ze zeleného výpalného, třese měšcem plným mincí získaných za pár hodin objímání kůrovcem prožraného smrku, projíždí se Audi koupeným za tučný bakšiš z úspěšného řepkového lobbingu..? Kdepak, zelení tohle vše skrývají za masku odpad třídícího cyklisty, který místo na Kanáry vyráží pod stan do Karpat. Kde jsou tedy všechny ty peníze? K jakému šílenému plánu se shromažďují? Co se to na modrou nikoli zelenou planetu chystá?

Nezelení bděte, svět obchází strašidlo zeleného ekoterorismu!

B. Uhlich 16.4.2012 23:02

Re: Z mnoha "protizelených" diskuzních příspěvků

Já si dovoluji..se domnívat, že směšujete víc nesourodých věcí.... odpad třídící cyklista ze "zelené demagogie" zpravidla nic nemá..tedy kromě dobrého pocitu....  problémem ekologismu nejsou ekologové , ale ti kteří by se dali označit za "dojiče ekologismu".. to jsou Ti, co nabízí rychlá a jednoduchá řešení, ohání se několika zaklínadly a úspěch je zaručen. V podstatě se jedná o podobný scénář jaký známe z politiky obecně... v pozadí stojí Ti, kteří tak jako "náhodou" na různých enevironmentálních opatření vydělávají a ti podporují aktivistické a politické ekology....  navíc bych si zas až tak s jejich asketizmem jistý nebyl...Vy ho sice můžete, někde v novinách nebo v tv.spatřit na kole jak někde třídí odpad, ...ale, když se kamery vypnou dotyčný flákne kolo do kufru u svého "3litrového medvěda" a odjíždí s milostivou na dovolenou na " kanáry"...

Jinak pokud se ptáte po penězích... tak třeba takovým pěkným příkladem je fotovoltaické běsnění do kterého zde investovaly třeba Německé důchodové fondy.... to je pěkné, ne?..jak takový český důchodce s průměrným důchodem  okolo 300euro přispívá nemalou částkou na důchod chudému německému důchodci s důchodem cca 10x vyšším....  :-))))

A. Podšer 15.4.2012 18:46

držet hubu a krok

ochránci přírody dávno nemusí (p. rada), a nutno zdůraznit, že si tuto svobodu navykli okázale, zpupně, velkopansky užívat - právě vystupování pana patrika to ilustruje více než výmluvně; poukazovat na neschopnost soudů či úřadů je zbytečné alibi; zde jako jinde platí, že zlou vůlí motivovaná snaha hledat a zneužívat díry v systému za účelem prosadit svůj sobecký zájem bude vždy obratnější a úspěšnější, než snaha na takové jednání pružně reagovat a takovému jednání čelit a zabraňovat mu; to, že máme pomalé soudy či nešikovné úředníky z pana patrika nálepku zlovolného sobeckého ksindla sejmout nemůže; a to platí pro všechny jemu podobné záškodníky

J. Jurax 15.4.2012 14:48

Vpravdě zvrhlost

Autor praví, že - cituji - každopádně chtít po státu, aby dodržoval své vlastní zákony, je skutečně zvrhlost nejtěžšího kalibru - konec citátu.

Já dodávám - chitít po všelikých ekologických aktivistech s mozky prožranými zelenou plísní, aby obstrukčně nezneužívali možná nedokonalých zákonů našeho státu je zvrhlost kalibru ještě mnohem těžšího.

P. Rada 15.4.2012 16:17

Re: Vpravdě zvrhlost ?

Svého času všichni museli držet hubu a krok. Uschlé lesy Krušných hor, Krkonoš, Beskyd .... po šokových imisích kyselým deštěm byly toho stavu koloritem. Dodnes jsme se s ekologickými problémy té doby nevyrovnali - třeba po těžbě uranové rudy ve Stráži pod Ralskem. Kdo se v té době ozval či dokonce postavil na aktivní odpor, šel za to třeba na uran takže aktivistů tehdy bylo velice poskrovnu a povědomí o nich ještě méně. Pro pana Juraxe asi ideální stav.

Docela se ale zapomíná na to,  že třeba ty imise síry s elektrátenských komínů sice poklesly ale depozice na půdu se snížily jen cca 4x!  Je to tím, že zdrojů je více a také, že elektrárenské popílky byly zásadotvorné.

Cítím se podobnou informací v roli aktivisty, který nenechává veřejnost usnout na vavřínech vítězství nad imisemi po odsíření největších znečištovatelů. Depozice dusíku naopak od 80tých let ale rostou, obsahy dusíkatých látek a dalšího pod označením Exx ve stravě rovněž, hluk s dospravy sílí... Tak bych mohl pokračovat a aktivizovat povědomí u lákadly ukolébaného okolí v čem že to vlastně dodne žijeme a jak. J.Jurax takovéto prosazování zákonosti v dodržování imisních limitů...  ale zřejmě nazve obstrukcí, které brání výstavbě dálnic.... a už jen to, že nedržím hubu jak za socialismu ani krok s developery jako dnes patrně ocejchuje jako zvrhlost nejtěžšího kalibru.

Není ale tou zvrhlostí spíše všeobecně chtivé a konzumní chování celé naší společnosti po požití neobyčejných dávek fosilního energetického drinku? Nemáme snad zvrhle nadpolovinu populace otylích? Neumíráme snad zvrhle na civilizační choroby jejihž léčení nás stojí nemalé prostředky bez valného efektu? Nemáme snad značnou část potomstva změkčilou a alergickou? Nemáme snad státní úředníky zkorumpované jak málo kde v Evropě?

Není "vpravdě zvrhlost" spíš v tom, že se proti takovémuto aktivisty pravdivě popisovanému scénáři vývoje hromadně nevzpíráme?!!!

J. Schwarz 15.4.2012 21:04

Re: Vpravdě zvrhlost ?

Jistě, že umíráme na civilizační choroby - na choroby, které by se za vašich čistých ekologických časů nikdy nerozvinuly, protože by lidi umřeli už v padesáti - na nějakou infekci nebo hlady. Ale zato  léčení by nejspíš nestálo nic - účinná léčba by neexistovala a mohl byste zdravě umřít třeba na mor. Hlavně, že by se ve vás neakumulovaly PCB. I když "dusitanů" byste mohl z koňským hnojem hnojené zeleniny zkonzumovat celkem dost.  A v neposlední řadě - brání snad někdo někomu tužit tělo v Sokole? Jak jste na tom s fyzičkou vy osobně? Dobře? Tak buďte rád  a nekibicujte do životního stylu druhým. Můžete se ale pokusit prosadit, abyste těm tlustým lenochům nemusel léčení jejich civilizačních chorob platit. Pak by se možná začali pohybovat sami a "nás" by léčení chorob tolik nestálo.

P. Rada 15.4.2012 22:47

Re: Vpravdě zvrhlost ?

Jsem rád, že alespon v něčem se shodnem. Ta osobní odpovědnost za své zdraví je tím typem pravicové politiky který rád podporuji.

J. Jurax 15.4.2012 22:34

Re: Vpravdě zvrhlost ?

Ach, jak ušlechtilé ... zpátky na stromy, to se žilo zdravě! Někteří se dožili i padesátky, zkroucení reumatismem a bez chrupu ...

A k těm imisím - jaderné elektrárny je nemají :-)

A aktivista není ekolog, aktivista je poblouzněný zemský škůdce, nemající nic než svou Víru ...

A "obsahy dusíkatých látek a dalšího pod označením Exx ve stravě rovněž (rostou), hluk s dospravy sílí." ... hluk z dopravy sílí mj. i proto, že není dálnic ekocvoky zatracovaných (totéž emise ze spalovacích motorů), a potravu je třeba si kupovat kvalitní a nehledět na cenu ....

P. Rada 15.4.2012 22:42

Re: Vpravdě zvrhlost ?

"Zpátky na stromy" to je ale Vaše "ušlechtilá" myšlenka pane Jurax. Já dával jiný odkaz:

http://www.smithsonianmag.com/science-nature/Looking-Back-on-the-Limits-of-Growth.html#

M. Stuchlik 15.4.2012 12:31

Pokud chcou ekologičtí aktivisté být důvěryhodní

musí se nahlas distancovat od všech ekošíleností, které pod zástěrkou ekologické prospěšnosti rozvíjejí různé bezohledné podnikatelské subjekty a jimi placení političtí prostituti, a musí se distancovat od všech pavědeckých sekt počínaje klimatoalarmisty.

P. Rada 15.4.2012 13:40

Re: Pokud chcou ekologičtí aktivisté být důvěryhodní

Pne Stuchlík aby bylo těm skeptickým klimaalarmistům (ke kterým se řadím) například jasno co je pavědecká vize a co naopak už považujete za důvěryhodnou vědu, okomentujte prosím následující zprávu ČHMU ohledně trendu klimatu na našem území do konce století:

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/ok/klimazmena/files/vav_TECHNICKE_SHRNUTI_2011.pdf

Bylo by také dobré specifikovat případy "ekošíleností" nebot za celoplanetární "ekošílenost" osobně považuji rozvíjet populaci a zároven spotřebu, když už je dnes několikrát překročena ekostopa a přitom je velmi pravděpodobné, že v dohlednu nenajdem žádnou převratnou technologii, která by kompenzovala celkovou nestabilitu v metabolismu systému. Tuto "ekošílenost" ale rozvíjí lidstvo už od doby Římského klubu jen s mírným přibržděním apetitu a pro jedince je dost těžké - neli nemožné - se od této dosud velmi dravé společnosti nahlas i v realitě zcela distancovat - i když vyhlídky jsou velmi varovné:

http://www.novinky.cz/zahranicni/264101-lidstvo-miri-ke-kolapsu-v-roce-2030-potvrzuje-se-davna-studie.html

.

J. Jurax 15.4.2012 14:50

Re: Pokud chcou ekologičtí aktivisté být důvěryhodní

Důvěryhodný ekologický aktivista je v naší realitě protimluv, ne-li nesmysl.

B. Rybák 15.4.2012 12:24

Ekologové a ekologisté

Problémy, kterým dnes říkáme ekologické lidstvo řešilo dlouho před tím, než vznikla ekologie jako samostatná věda a tedy i dávno před tím, než vznikla její na kombinaci korupčního parazitického eko-byznysu a nenávistného "zeleného" "náboženství" založená ekologistická deviace.

Zásady oboustranně prospěšné "symbiózy" člověka a přírody vznikly už před staletími (u nás už přinejmenším od Karla IV) včetně nejdůležitějších chráněných přírodních rezervací.

Ekologismus je očividně veden snahou zmonopolizovat si ve svůj prospěch tuto problematiku a získat tak snadno bohatství a moc s ní (s jejím zveličením) spojené (mnozí věří i na "zelenou", tedy nedemokratickou světovládu). Zneužívání nedokonalosti nám pomocí EU-hujerů "Bruselem" vnucených "zelených" zákonů je nebezpečím pro demokracii i naši suverenitu. Podporovat ekologisty proto, že třeba mají v něčem pravdu je stejné, jako podporovat neonacisty (vždyť i oni mají v něčem pravdu).

P.S. Ekolog na rozdíl od ekologistů nikde nedemonstruje. Nemá na to čas. Při současné úrovni této mladé vědy má plno starostí s tím, jak chránit přírodu tak, aby jí ta ochrana ještě více nepoškodila (jak např. napravovat zločiny, které ekologisté páchají proti přírodě i člověku).

J. Jurax 15.4.2012 14:52

Re: Ekologové a ekologisté

Souhlas.

J. Zbořil 15.4.2012 11:48

Opravdu?

Polemika je bezvadná, když je vedena tak trochu v obdobném tónu. Zde tomu tak úplně není, navíc, docela se v polemické reakci zaměňují příčiny a následky. V mnoha ohledech proto souhlasím s reakcemi pana Brunnera, až na jednu malou drobnost. Ta malá drobnost je, že nejen zákon o obnovitelných zdrojích, ale i mnohé další se staly příčinou neskutečné administrativní zvůle, ergo, semeništěm korupce a podkladem pro legální vyděračské praktiky některých specializovaných zelených expertů. A toho bychom si měli všimnout. Zkuste si dnes postavit psí boudu! Absolutně tristní záležitost. Účast "veřejnosti" v procesu přípravy do vydání stavebního povolení čtyřikrát se stejnými námitkami, i když byly vyvráceny třeba již v provním kole. To se jinde příliš nekoná, Jednou a dost - je heslo, které i nejbližší sousedé docela racionálně uplatňují. A v případě liniových staveb vůbec nejde o vliv na životní prostředí, ani o nekompetentnost zdeúřední při posuzování vlivů na životní prostředí. Jde tady a to si troufám tvrdit naprosto kategoricky, právě o ten prostor pro vydírání.

Byl jsem u několika investic, které na těchto neúnosných průtazích a na neochotě nechat se vydírat, odešly právě do těch sousedních zemí a původní investoři o Česko již v životě ani nezakopnou. Jsem také hluboce přesvědčen, že ekonomická sféra udělala pro zlepšení životního prostředí ohromný kus práce. Z hlediska emisních stropů a jejich dodržování je ČR dosti lepší, než průměr EU (i mnohých zemí, považovaných za gardové v ochraně životního prostředí) a tudíž by bylo dobré soustředit se na opravdové problémy, které není až tak obtížné identifikovat - ale to by tolik patrně neneslo.

J. Kadeřábek 14.4.2012 13:55

Dívám se dost často na německé televize

a propagandu tamních zelených ve věci obnovitelných zdrojů. Vaše tvrzení autore, že zelení jsou jaksi mimo je naprosto lživé. M.j. znáte někdo nějakého "zeleného" který by se živil mimo státní sektor, mimo dotace tzv. neziskovým organizacím nebo mimo výpalné, které si od firem (např. Hiundai) vynutí?

P. Kiebel 14.4.2012 12:37

Díky...

Díky za pěkný článek, hezky jste to shrnul...:)

M. Kosejk 14.4.2012 11:13

popírání

Tenhle článek krásně ukazuje způsob uvažování ekoaktivistů. Vždy tlačí politiky do nějaké hovadiny. A když se ta hovadskost projeví, tak si umyjou ruce - a hodí to na politiky. Fotovoltaika je typickým příkladem. Zelení ječeli, že nás zachrání jen obnovitelné zdroje - a proto že prý je třeba konat ihned, i když obnovitelné zdoroje nejsou ještě efektivní. A v roce 2005 jimi byla silně kritizována ODS, která se jako jedná postavila proti tomu zákonu (prý byla antiekologická). A roce 2010 už byla zase ODS kritizována, že to včas nezměnila. Ale zelení ekobolševici jsou prý z obliga - a dál mohou vymýšlet další hovadiny, které nás poškodí. Podpora ekopaliv je ze stejného soudku - "zelení" vzkazují: "my to nechtěli" - i když to byli oni, kdo propagoval výrobu tzv. ekopaliv, kdy jeden "ekolitr" paliva sežere při výrobě 1,5l nafty. Blokace staveb infrastruktury - zas ta samé písnička: zdržují prý soudy -  a ne ekoaktivisté, kteří soudy využívají ke zdržování...

J. Jirát 14.4.2012 10:31

Do jednoho pytle

jsem skutečně všechny zelené ve svém článku strčil. Také jsem opomenul viny úředníků a politiků. Nelze na jedné stránce A4 potřít všechno a je mi jedno jestli zrovna tenhle zelenej horuje pro fotovoltaiku a jinej ne.

K jednotlivostem Boudova článku: To že ČEZ koupil už hotové (!) fotovoltaické elektrárny byla jeho chytrost, nikomu tím neublížil. Mimochodem, ten , kdo v poslední fázi schvalování zvýšil v poslanecké sněmovně výkupní cenu FV elektřiny do absurdní výše, byla poslankyně za ČSSD...To, že chybí vodní doprava, dovoluje drahám zvyšovat ceny. A to zase tlačí dopravu na silnice. Tedy blokováním vodní dopravy podporují zelení dopravu kamionovou.

Nevím, kde Bouda vzal, že " každém konfliktu státu a ekologických aktivistů stojí Jirát jednoznačně na straně státu ".

Neříkal jsem, že ekologisti podporují zelenou naftu. Navrhl jsem naopak, aby proti ní začali bojovat.

A vůbec, pane Boudo, zřejmě máte k zeleným blízko, co ostatní mé náměty, boj proti krematoriím, opalovacím krémům, neoslovilo to Vás? Taky mi napadá - co takhle potírat houbaření? Houbaření pošlapou bylinné patro, vynesou spoustu biomasy z lesa - námět jak hrom!

P. Rada 14.4.2012 13:20

Re: Do jednoho pytle

Pane Jirát pokud by jste nehodnotil kdo má ke komu blízko, ale probíral věcně konkrétní kauzy mohl s toho vyjít docela jiný článek. Takto např bez dokladu tvrdíte: ......"Jaké náměty přinášeli? Že by snad prosazovali důslednou elektrifikaci městské dopravy?"...

A tak mi to nedalo a prošel jsem si stránky SZ - a hle:

http://www.zeleni.cz/media/temata/cista-energie/kocourkov-v-obnovitelnych-zdrojich/

http://www.zeleni.cz/media/temata/cista-energie/emisni-povolenky-zdarma-aneb-vladni-loupez-za-bileho-dne/.........

Kdo chce najde si takto lecos ale panu Jirátovi takovéto konkrétnosti vadí při přetřásání "zelené scény" do které zahrnuje i zvrhlíky ekoteroristy.... atd. V celé takové "scéně" se pak dozajista najde dost vejlupků na kterých se dá snadno ukázat kýžené. A právě to a nikoli věcnou kritiku pan Jirát dělá.

J. Kadeřábek 14.4.2012 13:58

Doplním

byla to Iva Šedivá z ČSSD ale také Ladislav Urban z KSČM, kteří jsou původci pozměňovacího návrhu k zákonu 180/2005 Sb. a tedy dnešního fotovoltaického velkotunelu za jeden bilion kč.

J. Jurax 15.4.2012 15:01

Re: Doplním

No jo, doufám, že se na té pyramidální kravině aspoň napakovali. Že by něco takového jako tihle dva učinil jedinec s funkčním mozkem zadarmo se mi nechce věřit, tak alternativně inteligentní tvor by snad ani nedostal občanku..

 I když - s blbostí našich zákonodárců je nutno počítat jako s faktem - stejně ovšem jako s jejich zkorumpovaností.

J. Hejna 14.4.2012 9:35

Pane boudo,

nejdříve byste měl požádat o vrácení školného a potom byste se měl začít léčit.

P. Rada 14.4.2012 13:37

Re: Pane boudo,

A nebylo by na čase nějakou formu školného zavést? - Tedy alespon aby vůbec bylo co vracet.

Mě osobně někdy dost vadí, že např Vš vzdělání se někdy bere jako vizitka společenské prestiže či "dostatečnosti", namísto toho, aby zájemci o vzdělání předně o rozšíření svého faktického obzoru poznání usilovali. Např. kausy Plzenských páv pěkně ukazují právě na takovéto velice formální ale paradoxně zároven "zbožně tržní" aspekty postoje ke vzdělanosti, umu, dovednostem....

I na téma udělení profesorského titulu našemu nynějšímu presidentovi bylo lecos napsáno - jde sice o inteligentního člověka, který by při dostatku času třeba profesorsý titul získal jak ti ostatní... - a né a né se s tohoto do očí bijícího adekvátně poučit. Proto kdo ví, kdo všechno by měl "vracet  školné"?

F. Pavlis 14.4.2012 9:32

Zůstal

bych jen u té Šumavy. Jezdím tam řadu let a vnímám ji i očima místních obyvatel. Mají názor zcela opačný a zkušenosti s "protestujícími" za jistou odměnu, kterou by si jako studenti jinak v tak krátkém čase nevydělali, jsou autentické.  Ty ostatní vaše výtky jistě mají i závažnou oponenturu.  Souhlasil bych s kritikou  výkonu státní správy. Bývá to s ní na hraně normálnosti. Velmi často i za ní...

P. Rada 14.4.2012 13:48

Re: Zůstal

To tvrzení o "slušné odměně" pro studenty by bylo dobré umět doložit - v opačném případě se může jednat o POMLUVU!  Jedním s těch studentů protestujících na Šumavě proti kácení v lokalitě U Ptačího potoka byl totiž i ten "student" co poukázal na praktiky Plzenských práv - tak aby se panu Pavlisovi náhodou neozval.

To, že ale státní správa vyloženě pochybila lze pak doložit na soudním rozhodnutí - jedno za všechny:

http://dl.dropbox.com/u/1136334/rozsudek.pdf

P. Rada 14.4.2012 1:03

Na doplnění

Dávám peru Boudovi za pravdu. Vzláště ta fotovoltaika je ukázkový příklad toho, jak si někteří mocní dokáží přivlastnit a pokroutit myšlenky jiných a navíc se nestydí zkorumpovat kde co jen aby se např. změna zákiona oddálila. Na takto připraveném tunelu státních peněz pak vydělávají velké firmy a banky, které investorům na rychle návratné akce pochopitelně velmi rády půjčují. Zaplatí to občané na daních a ve vyšší ceně el.. Viz článek k  fotovoltaice níže, který je sice už rok a půl starý ale příznačně si za tu dobu těchto faktů zřejmě pan Jirát nevšimnul. Typuji, že nejspíše proto, že fakta ho zjevně nezajímají. Naopak vytváření falešného image u té malé skupinky co ještě není zkonzumě zkorumpovaná,  je zřejmě pro J.J. nosným ideálem.

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-45908160-vas-ucet-za-cistou-elektrinu-6300-kc-kvuli-chybe-politiku

J. Brunner 14.4.2012 1:49

Re: Na doplnění

Zelení a podobné spolky vznikly jako protest proti hlavně průmyslovým koncernům, které si mnohdy s životním prostředím nelámaly hlavu.Vcelku úspěšně svou roli splnily, donutili, spolu s veřejným míněním, průmysl chovat se jinak.

Bohužel, stalo se jim to, co se stává úspěšným.Chtějí žít dál, růst, rozšiřovat se.Dnes je z nich moloch, protestující proti téměř všemu.I dotované fotoelektrárny vznikaly z jejich politického nátlaku, že se na nich obohatili i jiní, je věc následná.

Zelení se z přínosů ke kvalitě civilizace, stali její brzdou.

Nejsem ani mocný, ani zainteresovaný, jsem obyčejný člověk, pro kterého to prý všichni, včetně zelených, děláte.Pro mne nemusíte, budu jen rád a v klidu vydechovat kysličník uhličitý.

B. Uhlich 14.4.2012 9:18

Re: Na doplnění

To je právě ten problém,většina environmentálních hnutí nabyla dojmu,že Váš CO2 není jen váš....proto se tady rozvíjí demagogie,že byste...třeba už žádný CO2 neemitoval....chapejte to tak,že jedině environmentalisté jsou vyvoleni,aby ten CO2 emitovali za nás.V praxi to znamená,že tzv.ekologičtí,klimatičtí a jiní aktivisté budou organizovat mamutí podniky s desítkami tisíc delegátů a Vám zakažou topit......