16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Standa 11.10.2007 21:50

Manipulace

lidmi po novinářsku se tomu říká, že pane Astone a ostatní co skočili na lep.Co můžete chtít po novinářích, snad ne pravdu.

milda 11.10.2007 20:17

Kdo že to je ten Aston?

Alex 11.10.2007 18:06

Potvrzuji,

jednou jsem mu to konkrétně vytkl, a odpověděl mi velmi arogantně - vyplývalo z toho, že on ví zkrátka všechno nejlíp, a ostatní nevědí vůbec nic.

J.G Pašek 11.10.2007 19:25

Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozyvá . . . .

Příště si zuj boty a sundej čepici . . .

gerontusinza 11.10.2007 17:09

Ano pane, Aston skutečně tak píše zcela normálně.

On totiž skutečně neví a píše tedy jenom o tom co se domnívá. A to se dříve za našich dědů vysvětlovalo celkem lapidárně dvěma slovy: VYMÝŠLÍ SI  (prostě lže jako cikán, co naděláte, ale má názor....;-D) Hezký den a trpělivost, jsou ještě horší.....

skorodůchodce z Prahy 11.10.2007 15:43

nesouhlasím

i když do Hk jezdím desetiletí a rád, přesto se musím Astona zastat. Toto gigantické naměstí na jehož jedné straně je budova ČD s věží a hodinami, které jsou tak hlasité, že zapříčinily nejednu bezesnou noc v hotelu Černigov, který byl více než dobrými službami pro hotelové hosty znám spíše jako centrum žen povětrných. Nádraží a jeho přilehlé prostory jsou skanzenem socilistického prostředí železniční dopravy, kterému dnes dominují bezdomovci a notoričtí opilci. Jedna příhoda docela čerstvá. Dal jsem si schůzku se svým obchodním partnerem, cizincem, v HK. Já jel z Prahy on z Vrchlabí. Dohodli jsme s, že se sejdem v HK u nádraží. To bylo jediné místo které on jako cizinec byl schopen najít. Byl jsem tam o něco dříve tak jsem si našel místo nalevo od nádraží a zaparkoval jsem. V okamžiku vyletěl z budovy tuším VČE kolohnát a pakoval mě tak rychle a razantně, že jsem nabyl dojmu, že jsem zabral místo přinejmenším starostovi. Před nádražím je zákaz zastavení s vyjímkou MHD a naproti vyhrazené a uzavřené parkoviště hotelu. Inu kroužil jsem kolem náměstí tak dlouho dokud můj partner nedojel. Ano je to saloní město, bohužel nevím jakého salonu, pane Krejčí,  Vlastně nevím proč do tohoto města jezdím tak rád.

vládík 11.10.2007 18:37

Re: nesouhlasím

A jak váš (myslím že zcela normální) problém se zaparkováním pár kroků od místa jednání souvisí s podstatou. Ono to náměstí není průchozí? Oni bezdomovci nejsoi i jinde (např. na Hlaváči)? Ona je přesunuta hromadná doprava?

pozorovatel 11.10.2007 19:07

Re: nesouhlasím

Autor si zřejmě myslí, že se nejdřv udělá pořádek a pak se bude rekonstruovat. S popsaným problémem je možno se setkat kdekoliv v tomto státě. Uvedu příklad - Václavské náměstí uprostřed - po ránu na lavičkách horda silně odérních bezdomovců a na jedné vykulení zahraniční návštěvníci, netušící, kde se tam vzala zanedbaná maštal. To byl léto. Nyní (a už delší čas) jsou sedáky odmontované a ejhle - problém zmizel. Zmizel skutečně? Tak co nejdřív dát náměstí do pucu a pak na kždém vyžadovat aby v něm i zůstalo? Totéž platí o nádraží - co to řešit jako pražský "Wilsoňák" když to nebude dosažitelné jinak. Na to se ovšem nikdo neptá - prostě plivne a čeká jak to mlaskne. Ono je to tak jednodušší.

nepolitik 12.10.2007 15:39

Včera jsem byl na hradeckém nádraží

a ve vestibulu jsem žádného typického bezdomovce bezdomovce. Pokud tam nějaký byl, což nemohu vyloučit, tak byl řádně oblečen, střízliví a choval se jako ostatní cestující.

krkavec 11.10.2007 14:59

Super clanek, gratuluji!

Kez bych Neviditelny pes publikoval vice takovych :-);-D;-D;-D

Robert 11.10.2007 14:29

Opět Hradec Králové

Mám to potěšení žít v tomto městě a tak klidně přidám další ukázku "benevolence" radnice vůči "spřáteleným" stavebním firmám. Na silnici u jediné použitelné plovárny tohoto města, "Stříbrný rybník" je můstek přes potok, který je široký maximálně dva metry. Vede tudy nejkratší cesta i do dalších částí města. Rekonstrukce tohoto obřího díla o velikosti oblouku dva metry byla naplánovaná na půl roku. Tomu se musela přizpůsobit hromadná doprava i všichni obyvatelé bydlící za touto stavbou socialismu a objíždět jí daleko delší trasou. Na stavbě se občas vyskytli jeden až dva muži, opírající se o lopatu a stavba není dohotovena dodnes. Myslím že cena zbytečně spotřebovavého benzínu mnohonásobně přesahuje náklady na tuto stavbu století. Úsudek si udělejte sami.

Tak že Aston se strefil správně.

honza 11.10.2007 20:31

Re: Opět Hradec Králové

Ano, to mate pravdu. Co tam s tim mostkem takovou dobu delaji je mi take zahadou. Jenze o tom clanek bohuzel nebyl.

Ale zase nevime co je pricinou. Treba to ma objektivni duvody, treba ne. Nelze o tom automaticky napsat hanlivy clanek.

Jen jeste podotykam, ze za mostkem uz zadne domky nejsou, jen chaty kolem Orlice. Ze Svinar uz neni moc velky rozdil mezi touto trasou do Hradce a cestou pres most u Karla.

Drakobijce 11.10.2007 12:26

Bravo, velmi dobre napsany feedback.

Astone, co ty na to?

Beldor 11.10.2007 12:06

Vsechno v te namitce je pravda az na jednu vec.

Vsechno v te namitce je pravda az na jednu vec.A tou je neumerna doba prestavby namesti.Po skusenostech z mnichova kde jes 3roky zil ,musim rict ze v Cr obecne podobne stavby probihajii neuveritelne dlouhou dobu.Stavba kterou by v nemecku zvladli za 2-3mesice se u nas tahne 1-2 roky.A vysledna cena je mnohdy mnohem vetsi nez v tom nemecku.Riegrovo namesti je presne tento pripad.Rv:-P

Cricket 11.10.2007 12:08

Re: Vsechno v te namitce je pravda az na jednu vec.

S tím bych souhlasil. Mnohdy mi příjde, že firmy natahují práci, aby jim vydržela a zaměstnali lidi. nejvíc mne to sejří při opravách silnic, mostů a podobně.

PP 11.10.2007 12:12

Re: Vsechno v te namitce je pravda az na jednu vec.

No, Riegrovo náměstí není tak úplně ten případ... Ona ta rekonstrukce "není sama" a závisela na zahájení přesunu autobusového nádraží - a TO se vleče ZATRACENĚ dlouho. Teprvě když se začalo budovat nové busové nádraží, mohlo být staré částečně dočasně použito pro městskou hromadnou dopravu (je zde dočasná konečná trolejbusů) a tím se uvolnilo to náměstí pro rekonstrukci. Ta mohla možná odsejpat rychleji, ale nakonec to nebylo tak strašné. (A pokračování bude...)

Ale že to trvalo, než na to vůbec došlo!

Beldor 11.10.2007 12:19

Re: Re: Vsechno v te namitce je pravda az na jednu vec.

Coz jen dokazuje neuveritelnou aroganci lidi kteri to vsechno naplanovali.Misto aby vsechny casti operace casove sladili tak prekopaj cast namesti a cekaj na nadrazi.To jako nevedeli jak dlouho to bude trvat?Kdo za todle nese zodpovednost?My kdyz sme si v panelaku nechavali opravovat okna a predelavat vchod tak jsem je proste den co den dokopaval k rychlejsi praci(asi 20telefonatu mistrovy za ty dva tydny) a nakonec to bylo hotove jeste 2dny pred terminem.Ale s ciziho(mestckeho)bohuzel asi krev neteceRv:-P

nepolitik 11.10.2007 13:50

Beldore, pokud jsem z článku a fotografií pochopil, tak

největším problémem přestavby Riegrova náměstí je hlavní nádraží ČD, na kterém denně vystupují a nastupují tisícovky lidí. Proto nelze dělat přestavbu najednou, ale po částech. Také jsem se podíval na citované stránky, kde je budoucí vzhled tohoto náměstí a ona to opravdu nebude jednoduché vybudovat a zachovat plný provoz hlavního nádraží. Rozhodně to nelze srovnávat s výměnou oken v paneláku. ;-D;-D;-D;-D;-D

Rampouch 11.10.2007 17:36

Re: Vsechno v te namitce je pravda az na jednu vec.

Myslite tim Petuelring?

FFM 11.10.2007 11:15

Jde o to, . . .

že stavby z veřejných peněz se táhnou skandálně dlouho . . Čím déle stavba trvá, tím se vydává více peněz.                                                                                                                                     Bez ohledu, zda se jedná o Hradec Králové, nebo někde jinde.  V Německu je "Bund der Steuerzahler" přeloženo "Svaz plátců daní". Tento svaz "kouká na prsty" těm, kdo hospodaří s veřejnými prostředky, jinými slovy řečeno s penězi, které občané na daních zaplatili. Vydává měsíční časopis pro členy, kde je o daních informuje. Vydává ročenku se seznamem, kritiku, kde stát utratil peníze nesmyslně a zbytečně. Je to jistá kontrola výdajů. 

Nebyl by to příklad pro Českou republiku podobný svaz občanů založit???? Propaguji to již delší dobu.

Jsem stavební inženýr, komunikace. Když přijedu do Prahy jen žasnu, jak mohlo město kvalitu některé stavby od stavební firmy převzít? Peníze, které utekly do vzduchu. 

 

I-Worm 11.10.2007 13:00

Re: Jde o to, . . .

to nemůže projít, není to pravicové! Vždyť to je namířeno proti podnikatelům!

FFM 11.10.2007 13:49

Re: Re: Jde o to, . . .

To je omyl - není namířeno proti podnikatelům, nýbrž proti těm, kdo mrhá s majetkem státu, kdo to platí, tedy vydává peníze plátců daní. A to jsou ti, kdo stavby plánují a objednávají, po dokončení schvalují a přebírají.

nepolitik 11.10.2007 13:56

Vážený stavební inženýre, není ta špatná kvalita

také v tom, že se někdy až příliš spěchá s jejich dokončením a proto se to odflákne. Ono stále platí staré české pořekadlo: Práce kvapná, houby platná! znám to i ve vulgárnější verzi. Nebo se také říká: Spěchej pomalu! Obě pořekadla mají něco do sebe. Z vlastní zkušenosti vždy dávám přednost kvalitně odevzdané práci před jejím rychlým vykonáním.VVVVV

FFM 11.10.2007 14:55

Re: Vážený stavební inženýre, není ta špatná kvalita

O tom, o čem jsem se zmiňoval trvalo dlouho a kvalita byla mizerná. To není to co chcete Vy a ani já to nechci. Znovu opakuji, je na stavebním dozoru, zda práci od stavební firmy přejme, nebo nechá předělat.

V Německu na některé stavební práce komunikací je předepsaná záruční doba firmy 5 let, na některé 2 roky. To stanoví norma DIN, nebo nyní evropská norma.  Z konečné faktury zůstává 10 až 20 procent od veřeiných stavebníků - města, státu. ..  nezaplacena do té doby než vyprší záruka. 

Jeden z příkladů: město převzalo nově vybudovaný chodník. Za nějaký čas tam babička zakopla o okraj hydrantu, který přečníval přes úroveň chodníku a zlomila si ruku. Bylo to 6 mm. Norma praví že smí jen 4 mm přečnívat. Město platilo celou léčbu babičce a bolestné.

Rampouch 11.10.2007 10:32

Ale notak,

Neff preci neni sam, kterej se musi vyjadrovat ke vsemu, cemu nerozumi.

oakman 11.10.2007 10:29

Hm, oceňuju, že to sem Neff dal.

Jiří 11.10.2007 10:24

Jen potvrzeno

Tento článek jen a jen potvrzuje můj téměř tragický názor, že pokud čtu zprávu či informaci o něčem co znám a čemu rozumím jsem zdrcen neodborností a odfláknutostí dílka. Snad aby člověk četl jen to o čem nemá "ani páru"  tak se ubrání rozčarování z úrovně našich žurnalistů, novinářů, zpravodajů, komentátorů.

nepolitik 11.10.2007 13:58

Mám přesně tutéž zkušenost.

Už jsem si zvykl a jenom se v skrytu duše divím jak je možné, že na to v té redakci nikdo nepřijde. ;-);-);-);-);-)

Pozorovatel 11.10.2007 10:23

Základní potíž

větší části prací na veřejném majetku je:

a) netrpělivě vyžadována a patřičné vřejné istituce kritizovány, že se to vleče;

b) v okamžiku začátku realizace se mění rub na líc a kritika se soustředí na to, čemu všemu to bude vadit a kdo všechno na to doplatí a vůbec, že je to všechno špatné, že by stačilo jen něco natřít a bylo by.

Nikdo si neuvědomí, že, v tomto případě upravené náměstí může, za podmínky dobré spolupráce všech zúčastněných, zvýšit např. tržby v obchodech. Prostě koukáme jen na špičku svého vlastního nosu a co bude dál, to nevidíme. Vždyť nadávat se dá vždycky a krásně! Za sucha voláme po dešti a když zaprší, tak je ho buď málo, nebo moc, anebo jsem zmokl. Také je třeba vědět, že i ta státní dojnice má omezenou výtěžnost a tudíž delší dojení je méně vydatnější. O množství razítek, potvrzení a dalších dokumentů, jichž je třeba k zahájení jakékoliv práce - zejména tam kde je doprava - a které si jednotlivé články státní a veřejné správy vyměňují mezi sebou ani nemluvím. A protože trochu Hradec znám, jsem za jedno s přispěvatelem v názoru. Hlavně si však myslím, že by novináři měli být mnohem serióznější - mají k tomu mnohem výkonnější nástroje k získávání informací než kdysi Karel Havlíček Borovský. Ve skrytu duše si myslím, že být výše jmenovaný jednoduchý, spíše by psal ze Shonbrunu než Brixenu.

Chris Kelvin 11.10.2007 10:21

Tohle je obecně problém ideologie

Fakta totiž nepotřebuje. A tak se i původně dobře myšlená ideologie obrací postupně proti těm, v jejichž zájmu měla původně sloužit. A je úplně jedno, na které straně politického spektra se ona ideologie nachází.... ;-(