28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
chuchvalec 2.4.2007 2:30

Zatraceni Vikingove

Proc jen ti Vikingove pojmenovali Gronsko tak blbe, sakrble. A Rimani by taky byli udelali lepe, kdyby nepestovali vinnou revu v kdejake provincii.

i.h. 4.3.2007 20:37

Jeste me dodatecne neco napadlo:

Pan Metelka prece stale tvrdi, ze jedini, kdo maji moralni pravo se ke klimatologicke problematice vyjadrovat, jsou KLIMATOLOGOVE (tudiz treba "jenom fyzik Motl" toto pravo nema a ja jako "jenom chemicky inzenyr" taky ne). Pote neustale tvrdi, ze modelovani POCASI a KLIMATU jsou dve uplne ruzne veci. Jak jsem tak hledal publikace pana Metelky, mam ten pocit, ze se tam vsude jednalo o modelovani POCASI (tedy tam, kde se jednalo o modelovani a ne jenom o popis povodni a podobne, znamych to projevu POCASI). Logicky zaver z techto dvou premis tedy je, pan Metelka - podle sebe - nema do KLIMATU co kecat. Ne ?

e. 12.3.2007 11:18

Re: Jeste me dodatecne neco napadlo:

Nevim z ceho usuzujete ze Dr. Metelka neni fundovany klimatolog. neni to pravda. vystudoval meteorologii a klimatologii, ma v tomto oboru doktorat univerzity karlovy, a jiz dlouha leta pracuje jako klimatolog v CHMU. zabyva se mimo jine vyzkumem zmeny klimatu.

Aleš 2.3.2007 18:57

Nenalézám dnes v diskusi reakce pana Metelky

a přiznávám, že mě to mrzí - i když s řadou jeho názorů nesouhlasím. Panu Metelkovi nelze upřít snahu vyjasnit problém pomocí argumentů - a tím se liší od řady jiných, kteří replikují pouze stylem ...jen idiot...kdo nevidí jediného viníka - CO2, nepatří do lidské společnosti...apod.

V diskusi k předchozímu článku pana Metelky vzniklo vlákno, které konfrontovalo selský rozum a čistě vědecky názor na GW. Slovenský klimatolog Prof. RNDr. Milan Lapin CSc. politoval pana Metelku, že musí oponovat lidem, v jejichž příspěvcích se objevují směšné nepřesnosti. Já klimatolog nejsem, ale nemohu se ubránit pocitu, že bez selského rozumu se neobejdeme. Z GW se stalo politické téma a proto i ten nejobyčejnější volič si potřebuje vytvořit názor na věc.

Za model, který běžnému člověku umožní udělat si názor na odborný problém, bych považoval jednání před porotou, jak je známe z anglosaského soudnictví. Zde před skupinu občanů předstupuje řada odborníků dvou protistran a snaží se je přesvědčit, kdo má pravdu. I když porotci nejsou odborníky na daktyloskopii, genetiku a jiné, přesto jsou schopni vyslovit verdikt.

Velmi bych se přimlouval za to, aby "řadoví" občané mohli sledovat podobné zápolení argumentů, protože v konečném důsledku budou volit buď politickou stranu požadující přísné omezování CO2 nebo stranu, která dosud předložené důkazy nepovažuje za důvod vracet se k plánované ekonomice.

Luinar 2.3.2007 0:49

Zajima nas prumer nebo i jeho fluktuace ???

Porad se tu mluvi o tom jak jakasi prumerna globalni teplota roste. Ale ta prumerna globalni teplota je urcite vzata jako statisticky prumer z nekterych mist jestli to dobre chapu. Celkem by me zajimala tato statisticka odchylka a jeji relevantnost vuci samotnemu rustu globalni teploty. Ev. pokud se delaji jakesi casove rady tak fluktuace tech teplot vuci trendu. Preci jen je clovek nachylnejsi na ty enormni fluktuace nez na nejaky prumer ktery za rok povyroste o 0.000nic.

Dalsi vec ktera me zarazi je jestli je to vubec spatne ze teplota roste. Clovek castecne prezil diky sve prizpusobivosti tak ceho se vsichni tak boji ??? Chapu ze pro politiky je to zajimave tema k volbam ale pokud to pujde takto plizivim tempem tak mam pocit ze civilizace se stihne v poradku prizpusobovat klimatickym zmenam. Pokud se pletu tak jake jsou relevantni argumetny proti??? Ceho se tak vsichni boji ??? Zmeny ??? Ale svet se meni mnohem rapidneji kazdou minutou tak proc se bat zrovna pocasi ??? Kdyz nas muze zahubit par jadernych hlavic kvuli tomu ze se nekdo neopatrne oprel o cerveny cudlik ...

Kam ten svet speje ...

Ludva 2.3.2007 11:35

Re: Zajima nas prumer nebo i jeho fluktuace ???

Správně, ale ne všichni se bojí růstu teploty. Naopak právě pro naši zemi, Českou republiku není oteplení o několik stupňů vůbec nebezpečné. Prostě se jen naše podnebí začne podobat jižnějším zemím a na to se můžeme jen těšit. A že to postihne jiné země ? Mají smůlu, my jsme si taky museli protrpět kruté zimy. To nemluvím o kladném vlivu oxidu uhličitého na růst rostlin - je přirozeným hnojivem. Odhaduje se, že růst výnosů plodin by v našich podmínkách mohl být až o třetinu. Tak se nebojme a neblázněme. I prezident se nebojí.

Helax 2.3.2007 0:37

Katastrofa

Chraň Pámbu zeměkouli před národem, který dokáže zplodit takto dementní diskuzi!!!

xyz 2.3.2007 0:56

Re: Katastrofa

Jdete prosim delat ty svoje "helaxy" na WC a  nekazte zavery (v leccems poucne)

diskuse ;-)

Helax 2.3.2007 10:16

Re: Re: Katastrofa

No já Vás lituju, že v tom musíte bydlet ...

Sowfiw 1.3.2007 23:13

Z nameteneho slovnicku

"Půvabná argumentace... 2. Chcete LHÁT? Napište jasně, kdy a kde jsem uvedl, že "...počasí se předpovídá se 100% pravděpodobností...". Pokud neuvedete, mám Vás za lháře. To jste to nepochopil Vážený, tady šlo o srovnání trendu  Nemusíte se obávat, to vím  Mám pocit, že jste si něco přečetl a moc tomu nerozumíte.  Statistika nepatří do rukou polovzdělancům. Tak doufám, že už toho necháte... pak o tom můžeme dát řeč. Já jen abych to sem nedával zbytečně, ona stejně většina lidí o tom jen žvaní,  Bez obav, práci stihnu a je to na mě jak to udělám... Z Vaší strany je to buď deficit ve znalostech statistiky nebo v chápání psaného textu... Jedna zima, jedno léto - to není ani potvrzení ani vyvrácení něčeho. Pletete dohromady změny produkce a změny koncentrace Jinak s tou 50% pravděpodobností nemáte pravdu. Až to budete mít prostudované, můžeme pokračovat... o tom moc nevíte  Seznam mám, ale nikoli na webu.  Jste můj šéf nebo co?  Fajn. Uveďte přesně kde... o tom moc nevíte.  Doporučil bych nějaké studium klimatologie.  Vy ani pořádně nevíte čím, jak to funguje  Komu se, prosím Vás, klimatologové pletou do života? A jak?  Zkuste alespoň odpovědět... Právě naopak. On ty karty ani nezná... V čem je problém?  Je dobré, že nad sebou slzíte. Berte to jako první krok. Následovat by mělo studium základů statistiky. Tedy pokud jste schopen ten rozdíl vnímat a pochopit.... ale jak to tady tak sleduju, spousta lidí by měla těžký problém pochopit, Až spolu budeme řešit nějaký grant, dostanete ten seznam. Jinak opravdu nevidím důvod. Čímpak se vytahuju? To jsem pochopil, ale je s nima legrace, ne?"

Arogantnejsi a jesistnejsi mamlas se tezko najde. Jaky komplex si sem chodi Nametelka asi lecit. Ukazte mi nekoho dalsiho ucence co ma potrebu se predvadet v diskuzi na psu?;-D

Jana Kloušková 1.3.2007 23:18

Vy jste asi

moc rozumu nepobralo. Ale naučili Vás aspon používat kombinaci copy a paste.

Na NIck už bohužel nemáte. Jen shluk pismen. Nebo jste to přeperníkovalo?

clay 1.3.2007 23:53

Re: Vy jste asi

vám snad ty citace nakonec vadí8-o;-D;-D;-D;-D.....no tak ro abyste vědečkovi Metelkovi důrazně domluvila

balthasar 1.3.2007 23:24

Motla?

Teda ten vlastně nediskutuje, to jen na lihovkách -- tady deklaruje :o)

clay 1.3.2007 23:32

Re: Z nameteneho slovnicku

ano, přesně tento pocit mám, jen jste to tu pěkně všechno dal na jednu hromadu hnoje, co tu Metelka trousíR^

LM 1.3.2007 23:01

Takže pro dnešek

dobrou noc...

Milan Lapin 1.3.2007 22:40

Je to podobne vo vsetkych krajinach!

U nas na Slovensku sa hovori (mozno aj inde), ze do futbalu a do pocasia sa rozumie takmer kazdy. Je to tak trochu vidiet aj z tejto diskusie. Po ukonceni studia fyziky a meteorologie na UK som bol presvedceny o tom, ze meteorologii a klimatologii rozumiem takmer dokonale. Po 36 rokoch praxe a po precitani stoviek vedeckych prac si to uz davno nemyslim. Preto, pani, kym nieco napisete do tejto diskusie, dobre si to v odporucanej literature prestudujte. Inak sa vase uvahy hemzia smiesnymi nepresnostiami, nad ktorymi by sa pousmial nejeden nas student . Nebudem sa venovat jednotlivym konkretnym prispevkom, pretoze by to zabralo prilis vela miesta. Zda sa mi tiez, ze pan Metelka nebude celkom uspeny v argumentacii, lebo tu obcas diskutuje s ludmi, s ktorymi si nemoze rozumiet. Nieco z mojich skusenosti som uviedol aj na web www.dmc.fmph.uniba.sk, nikdy by som ale netvrdil, ze mam nespochybnitelnu pravdu, ako to dost casto pise Lubos Motl, ale aj viaceri ini. V klimatologii si musime zvyknut na to, ze mame do cinenia s prirodnymi systemami a iba viac-menej budeme uspesni s interpretaciou skutkoveho stavu. Ten, kto to dokaze o 10% lepsie ako ostatni si ale zasluzi vseobecnu uctu. Poznam cely rad klimatologov, ktori medzi takych odbornikov patria. Nech patram vo svojej pamati akokolvek, nemozem medzi nich zaradit ani jedneho z agresivnejsich skeptikov podielu cloveka na globalnom oteplovani.

LM 1.3.2007 22:52

Re: Je to podobne vo vsetkych krajinach!

Hezky napsané... R^

clay 1.3.2007 23:35

Re: Re: Je to podobne vo vsetkych krajinach!

akorát jste nepochopil, že se to týká i vás;-D

Jana Kloušková 1.3.2007 22:39

Milý pane Metelko,

stojí Vám to za to?

To jste ještě pořád nepřišel na to, že Vás zde ti polovzdělanci jen provokují. nechte je být, třeba je to s pubertou přejde.

doktor 1.3.2007 22:49

Re: Milý pane Metelko,

Thanks for good opinion, Jana. Who are you?

Jana Kloušková 1.3.2007 22:52

Jana

what else?

LM 1.3.2007 22:51

Re: Milý pane Metelko,

To jsem pochopil, ale je s nima legrace, ne?

I.L. 1.3.2007 22:51

Re: Milý pane Metelko,

Tak hadam, jste Vy nebo i ten pan nad Vami  Zdenka Jelenova? :-)

i.h. 1.3.2007 22:03

To je vono,

kdyz prohlasim, ze zitra bude teplota nekde mezi nulou a dvaceti stupni, je to predpoved deterministicka. Jde jen o to, jestli sledovaná veličina bude uvnitř daného intervalu. Ano/ne. Takovy determinismus si dam libit. Tenhle nazor predhodim pri pristim seminari nasim fyzikum/matematikum/chemikum. Jenom aby mi nechcipli smichy. Reknu k tomu, ze tento nazor zastava slavny klimatolog z me stare vlasti, abych je potesil.

gringo 1.3.2007 22:08

Re: To je vono,

Podle teto definice determinismu pana Metelky, je plne deterministicka nejen meteorologie ale i klimatologie a kvantova mechanika. Staci jen nalezite zvetsit intervaly.

jasan 1.3.2007 22:14

Re: Re: To je vono,

a definovat (odhlasovat?) s jakou pravdepodobnosti se do nich vejdete....

LM 1.3.2007 22:15

Re: Re: To je vono,

Nepsal jsem o deterministické meteorologii, ale o deterministické formulaci meteorologických předpvědí. Tedy pokud jste schopen ten rozdíl vnímat a pochopit....

gringo 1.3.2007 22:27

Re: Re: Re: To je vono,

No ona by meteorologie bez predpovedi jaksi ani nebyla vedou, ze ano. To se rozumi samo sebou, ze kdyz se mluvi o determinismu, jsou mineny predpovedi. Staci kdyz odpovite na otazku, kdo rohoduje o tom, jak velke budou ty vase "deterministicke" intervaly, jen doufam, ze to nebude selsky rozum... Tedy v pripade, ze se neodhodlate pripustit, ze nemate pravdu.

LM 1.3.2007 22:11

Re: To je vono,

Máte úplně pravdu, jen jste si asi nestačil povšimnout, že maximlní šířka toho intervalu u teplot je 4 st.C.

gringo 1.3.2007 22:17

Re: Re: To je vono,

Kde mohu pozadat, aby maximalni sirka intervalu byla snizena na 1.249 stupne?

Porad vam to nedochazi?