28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
prirodovedec 6.2.2008 0:01

Gratuluji

Pane profesore, gratuluji. Prezil jste a daleko lepe, nez jsem cekal. Rekl bych, ze jste sveho dosahl. Ziskal jste take nadherny soubor dat, ktery muzete dale na svem rodnem "aktualne" glosovat: 1) Mate idealni prilezitost si srovnat argumentacni a myslenkovou uroven diskusi zde na mirne zestarlem psovi a na svezim Stejskalove aktualne :). 2) Stal jste svemu zdejsimu "obdivovateli, krtikovi a vernemu ctenari" za nekolik skvelych reakci, ktere jej nadherne ilustruji a vysvetluji. Asi mate vice citaci :). 3) A ukazal jste, ze jste schopen venovat cas napsani clanku pro vetsinove nevrazivou ctenarskou obec reagujici na to, kdyz si Vas nekdo bere do ust.

Za dalsi zdejsi klad vidim nekolik vyzev, abyste se venoval tematum "upadku" a "finacovani" nasich studii a vedy. Zni mi to velice racionalne a zvazte prosim, zda na ne nechcete slyset neco napsat na aktualne, kde je diky editorovi sance vest racionalni a zajimavou diskusi.

Pasáček koz ve Vermontu 4.2.2008 23:52

Pane profesore Hořejší

Pane profesore Hořejší, tato diskuze zde ukazuje, proč každý národ musí nést břímě svých blbců.

Zdravím Vás.  Pasáček koz

J.G. Pašek 4.2.2008 22:53

Telecí hlava Hořejší na Rychtenského nemá . . . .

!!

taky imunolog 4.2.2008 20:25

Pane profesore, teď jste mne ale nemile překvapil,

myslel jsem, že jste dost chytrý na to, abyste dokázal pochopit, co Havel myslel termínem "posttotalitní" - rozhodně to nemá znamenat, že se jedná o dobu po konci totality, tento termín má stejný obsah, jako například podobná slova postmoderní či postidustriální.

Pavel Rychetsky 4.2.2008 18:55

zhar hasicem

"Publikoval jsem už řadu blogových příspěvků, z nichž některé byly (docela záměrně) jaksi „kontroverzní“. Pane Horejsi, Vy nechcete objektivne hodnotit ale chcete byt kontroverzni. Ja tedy na to skocim. Werich zpival "provokujes, no tak tumas". Snaha o kontroverznost vsak Vase nazory prekryje s temi, jez maji dnesni, stale poctive uchylni cesti komuniste. Tak se pak nedivte, ze se stale musite otrepavat abyste to narcovani z komunistickych nazoru shodil ze sveho dobre skryteho mirne levicove stredoveho kabatu. Jestli chcete odstranit fanatismus z politiky a verejnych diskusi, tak prestante ucmrndavat benzin do ohynku, a nadavat hasicum, ze vyplacavaji na haseni moc vody.

"... jsem přesvědčeným zastáncem standardní „západní“ civilizace..."

Spis nez zastancem jste prizpusobitelem (ja si to prozil taky). A presvedceni jsou Masini, stavitele radaru, politicti vezni z komunismu a miliony ceskych emigrantu.

A k radaru:"..Horší možnost je, že se připravuje půda pro útok na Írán podle „osvědčeného“ iráckého scénáře... A ještě horší možnosti raději ani nechci vyslovit...co když ta radarová základna se někdy v budoucnu stane nějakým novým Guantánamem?..." Co je na tomto nazoru konvenciho, rozumneho, standardne zapadniho? Kde by asi bylo NATO a civilizace, kdyby vsichni spojenci po druhe svetove valce rikali "Vazeni americti vojaci, prestante nam tady konecne umirat, vzdyt my umime lisacky prokouknout, ze to delate jen proto, abyste na ziskanyho pozemcich pro hroby vasich vojaku mohli vybudovat nejake kulisacke vezeni."

Jinak pro fajnsmekry teto upocene hadky mezi mnou a p. Horejsim. Kdyz mi opadla husi kuze po precteni protiradaroveho clanku, tak jsem p. Horejsimu vytknul neobjektivnost a pridal komentar, coz pan Horejsi oznamkoval jako "hloupe".  A bylo po diskusi. Prispevek s nickem Pavel R. byl zde, z 26.11.2007 12:03:10. Pan vaclavhorejsi zareagoval 09.12.2007 20:30:12.

JaS 4.2.2008 14:45

Mnoho diskusních příspěvků

je jen hloupých, mnoho je v podstatě jen trumfováním, kdo má většího pinďoura, takže to vlastně vůbec není diskuse k věci - jen jde o to shodit ostatní diskutující. Tak to dnes předvádějí i naši milí politici.

F. Čech 4.2.2008 14:23

Hořejšímu

Pokud jde o váš pobyt v USA v 80tých ketech tak k tomu není třeba nic dodávat. Legálně se tam tefdy dostali jen agenti StB nebo superprověřené nomenklaturní komunistické kádry. Vyberte si kam jste patřil. Více variant tehdy neexistovalo! 

Radek P 5.2.2008 19:28

Re: Hořejšímu

Pane Cech, mate naprostou pravdu . Z komentaru p. Horejsiho o Americe je evidentni, ze naprosto nevi, ktera bije, i kdyz v US zil v tech 80. letech. Je to pochopitelne, stykal se jenom s temi, ktere mel povolene, a bavil se jenom o tom, co mel za ukol. Je to dokonale neprime potvrzeni jeho spoluprace, protoze kdyby tu zil svobodne, dokazal by Ameriku pochopit a neplodil by nesmysly, ktere rodi tuto diskuzi.

R

Pavel M., Maryland, US 7.2.2008 2:32

Re: Re: Hořejšímu

Ac s nazory V. Horejsiho zasadne nesouhlasim a velmi fandim svemu priteli Pavlovi R., musim se v tomto pripade pana Horejsiho zastat. Kolem poloviny 80. let zacalo byt mozne vyjet na rocni staz do USA, aniz by byl clovek v KSC, ci donasel na sve kolegy. Staze byly ze 100% hrazeny americkou laboratori a nestranici museli na povoleni cekat leta, nechat doma "rukojmi", t.j. cleny rodiny atd. Vetsinou na tyto staze jezdili stejne partajnici, ale vim o nekolika pripadech, kdy vyjeli i slusni lide, doufam, ze i pres sve nazory, V.Horejsi mezi ne patri.

Beldor 4.2.2008 14:19

:))

Nejzabavnejsi jsou ti autori kteri hned na zacatku oznaci sebe jako nestrane neb maji danou zemi/problematiku "radi" a jsou ji nakloneni,ale......

A pak do toho zacnou tepat.Clovek jen zasne ceho jsou urciti lide schopni;-D;-D;-DRvRv

F. Čech 4.2.2008 14:19

Hořejší kdysi býval šéfredaktorem Rudého práva - nebyl to váš otec nebo strýček?

Vy Hořejší máte nejspíš komunismus v krvi. Dnes využíváte demokratické diskuze k šíření svých bolševických nenávistných verbálních zvratků. Spoléháte na to, že dnešní mladá generace už vaši hrůzovládu nezažila a pokud byste v demokratické diskuzi své zvrhlé doktríny do hlav mladých lidí opravdu nacpali tak po prvních volbách, které byste vyhráli by bylo s diskuzemi konec a nastoupila by ta vaše jediná pravda a s ní bída, svrab a neštovice. Pevně doufám, že se vám ale nic takového nepodaří. Počet popravených a umučených lidí, kteří se stali obětmi vašich šílených marxleninských experimentů se blíží stovce miliónů a nacisté jsou proti vám v této věci břídilové!

jirka.s. 4.2.2008 17:36

Re: Hořejší kdysi býval šéfredaktorem Rudého práva - nebyl to váš otec nebo strýček?

No, nevím, nevím, Čechu, jestli jste tentokrát netrefil Maryšku! Svého času byl šéfredaktorem Rudého hnusu jakýsi Hoření Zdeněk, o Václavu Hořejším coby šéfredaktoru oné kupy exkrementů nemám povědomost! http://cs.wikipedia.org/wiki/Rud%C3%A9_pr%C3%A1vo

Arogant 4.2.2008 21:03

Re: Hořejší kdysi býval šéfredaktorem Rudého práva - nebyl to váš otec nebo strýček?

Tak to jste to Rudé právo četl v šeru zpovědnice dost blbě, pane faráři.

matej 4.2.2008 14:14

Napište článek o cestě na studijní pobyt do Ameriky v 80. letech

Vážený pane řediteli a profesore,

musím říci, že naprosto nechápu Vaše důvody k sepsání tohoto plačtivého článku o tom, jak Vás skoro nikdo nechápe a křivdí Vám za Vaše názory. Vaše levicové názory sice umím pochopit, protože celý Váš profesní život je evidentně přímo navázán na zdroje ze státního rozpočtu, ale je mi z nich poněkud smutno. Myslím si totiž, že manažeři státních firem, mezi které nepochybně patříte, by měli zastávat úplně jiný názor než příšerný Rathův státně korporativistický.

No a Váš antiamerikanismus lze vysvětlit jedině snad tím, že sloužíte nějaké mocnosti, případně fanatickému hnutí, jejichž názory poslušně hlásáte. Jinak si je prostě neumím vysvětlit a rád bych Vaše jiné vysvětlení slyšel. Já osobně skutečně nechci a odmítám mít pravdu s Usámou v tom, že euroatlantická civilizace musí být za každou cenu zničena. Nějaké pravdivé důvody, alespoň subjektivní, by se určitě našly! Tuto nehoráznost se Vám mimo jiné podařilo va Vašem článku prohlásit.

Zajímavým námětem z Vašeho posledního článku je dále to, že jste údajně kádrován za to, jak jste se dostal v 80. letech na studijní pobyt do USA. Byl bych Vám velmi vděčen, kdybyste byl ochoten napsat pravdivý článek o tom, jak tato akce probíhala. Myslím, že by to bylo výrazně zajímavější a poučnější počtení než Váš dnešní článek, především pro ty, co tehdejší dobu nezažili. Pokud k tomuto nemáte odvahu, tak je mi to velice líto. Přeji Vám odvahu, sílu a hlavně upřímnost (ne tu Grossovu) pro Vaši další publikační činnost

Ing. Vladimír Matějovský

tich@dohoda 4.2.2008 13:57

Němci a komunisté mají asi důvod na Ameriku dštít síru. Nakonec jim dvakrát nakopala do řiti a vyhnala jim z hlavy, že budou vládnout lidstvu. Nás Čechy opakovaně vytáhla z nejstrašnějších evropských vynálezů - nacismu a komunismu.

rekl bych soudruhu Pete, ze clanek je venovan modrym komunistum vaseho typu /viz titulek / neni nad jasne cerno-bile videni sveta soudruhu. Staci misto Ameriky dosadit SSSR a mame titulek z Rudeho prava, kdy SSSR vyhral nad Hitlerem a zachranil svet, kumunismus byl nejlepsi system a v socialistickych zemich zili stastni a spokojeni obcane. Jiste Regan ma velkou zasluhu na porazce komunismu ale bez dobre vule Gorbacova be se mohl jit klouzat, s WW II to stejne. Cest :-)

ojebavac Marxe 4.2.2008 16:12

Re: Němci a komunisté mají asi důvod na Ameriku dštít síru. Nakonec jim dvakrát nakopala do řiti a vyhnala jim z hlavy, že budou vládnout lidstvu. Nás Čechy opakovaně vytáhla z nejstrašnějších evropských vynálezů - nacismu a komunismu.

Jiste Regan ma velkou zasluhu na porazce komunismu ale bez dobre vule Gorbacova be se mohl jit klouzat

Ale prd. SSSR na konci osmdesatejch bylo uplne na hunte (ale je pravda, ze to rada lidi i ze zapadu nevidela a povazovalo SSSR za silnejsi nez bylo) a Reagan to jen urychlil. Rusove mohou pogratulovat Gorbimu jen za to, ze je nenechal padnout uplne na dno.

Šnek 4.2.2008 12:33

Těsně předválečné ročníky

jsou dnes sedmdesátníci a měli celý život, dík totalitě, v prd* li. Jestli si bývalý prezidentek myslí něco jiného a píše o posttotalitě, tak je mi ho líto. Posttotalita, to je jako být trochu v jiném stavu.

Možná ale, že to je něčí hobby, nechávat se zavírat od posttotalistů do kriminálu.

Arogant 4.2.2008 12:43

Re: Těsně předválečné ročníky

Ti sedmdesátníci byli před časem, kdy se lámaly chleby, cca padesátníci a svůj zkažený život si mohli nechat odškodnit, což se stalo, pláčete na špatném funuse.Jestli jste si nevšiml, žijeme v zářné a skvělé době, nikdy jste se neměl líp jako nyní.

arogant 4.2.2008 15:26

Re: Re: Těsně předválečné ročníky

S tím nelze než souhlasit Arogante.

Mistr Jan Hus 4.2.2008 12:27

Pořád je nějaká totalita! I dneska, totalita USA. Všechny programy televize dávají americké filmy!

V objektech armády jsou anglické nápisy (nikdy tam nebyly ruské). Kdo volal ať žije SSSR, dnes volá ať žije USA a kdo nevolá je extrémista. ;-D

jirka.s. 4.2.2008 17:22

Re: Pořád je nějaká totalita! I dneska, totalita USA. Všechny programy televize dávají americké filmy!

To jsem tedy, husáku, zvědavý, co pověsíš do uliční skříňky KSČM, když už ses vydal ze všech svých myšlének a hesel tady!  ;-D;-D;-D

Pavel Urban 4.2.2008 12:12

Totalita ?

Nevím, jak VH definuje totalitu. Pro mě je to politický režim, který si uzurpuje absolutní vládu nad veřejnou sférou. V tomhle směru československá normalizace totalitou byla. Že je v některých ohledech zatraceně velký rozdíl mezi Gottwaldem a Husákem (alespoň coby šéfů KSČ) je jiná věc.

Co se týče bratří Mašínů, jejich kauza je opravdu obtížná. Nicméně pokud je (skoro) bezvýhradně odsuzujeme, pak stejně dobře můžeme odsoudit parašutisty, kteří poslali na věčnost pana Heydricha. Odvolávat se na mravní velikost nenásilného odporu nemá v tomhle případě cenu, neboť takovýhle odpor nepřipadal v padesátých letech v úvahu. Tehdy se dalo odporovat jen násilně, vnitřní emigrací nebo vůbec.

To druhé či třetí pomohlo nám - Čechům - přežít, a nakonec vlastně vyhrát dvacáté století. Stejná strategie pomohl Židům v pokojné cestě do plynových komor.

čtenář 4.2.2008 11:34

To, že nedošlo k zákazu

komunistické strany, má nejméně dvojí aspekt. Rozhodně je pravda, že KSČM zůstala dobře definovaná a zatím se ji tudíž podařilo udržet mimo vládu (i když se soc.dem sebedestruktivně snaží o opak). To se v jiných postkomunistických zemích nepodařilo, tam přejmenovaní bolševici zaujmuli nejvyšší posty - volba Kwaszniewského prezidentem obnášela asi totéž, jako kdybychom my si zvolili Mohoritu. Stinnou stránkou ovšem je, že nám naši přední vědci vykládají, že komunizmus nebyl totalitou. Zákon o zločinnosti komunistického systému, jak je vidět, nestačil. Upozorňuji, že v SRN vyletěla redaktorka televize, která při moderování jen mimoděk vypustila z úst, že nacizmus "udělal i něco dobrého pro rodinu".  Nemyslím, že by si tyto nehoráznosti naši velikáni opravdu mysleli. Ale tak si přejí vítězství levice, bez spojenectví s komouši zatím nemožné, že se jim nehnusí se s komunisty prostituovat.

StandaT 4.2.2008 11:33

pane profesore

Pokud se kouknete do diskusí pod pravicově orientovanými články/blogy uvidíte, že sprostoty a netolerance přicházejí z obou táborů a to ve zhruba 50:50. Není slušná levice a sprostá pravice.

Zhrubnutí a vulgarizace není nějakým společenským procesem, ale důsledkem rozšíření Internetu. Vím, je to politicky nekorektní říkat, ale Internet zlůzizovatěl. Se vzrůstající dostupností PC a lácí internetového připojení se do veřejného prostoru dostává stále více a více lidí a původní, více méně akademická úroveň (nejen) diskusí se rozřeďuje. Nejen na web, ale do veřejného prostoru obecně dnes přichází mnohem a mnohem reprezentativnější vzorek české populace. Včetně puberťáků teprve hledající svou identitu, žlučovitých frustrátů, deprivantů i sem tam plnohodnotného sociopata, kteří jsou schopni rozbít každou diskusi. Určitě jste zaregistroval, že nejpopulárnějším televizním pořadem se stalo fekální TeleTele následované infantilními estrádami pod taktovkou "baviče" Novotného. Už od svého počátku televize Nova jasně dokázuje, že řeči o kulturnosti českého národa je jen národovecký žvást Bůh ví proč přežívající dodnes. Web dostupný každému (a navíc anonymní) nemůže zůstat s uměle vykonstruovanou/vyselektovanou morálkou a úrovní diskutérů, jak známe z počůtků webu, ale zákonitě musel klesnout na to, co ukázala Nova orientovaná na masu - na 4. cenovou.

JE 4.2.2008 11:07

Vážený pane profesore,

věnujte svou energii raději psaní článků o tom, proč je česká věda v takovém srabu a mladí čeští vědci utíkají a nevracejí se (až na výjimky - jsem zvědav, jak dlouho tu "strunový" fyziky Martin Schnabl vydrží). V politice jste vedle.

ojebavac Marxe 4.2.2008 9:47

A co takhle polemizovat pouze s Rychetskym?

Dobře si pamatuji, jak někdy v 80. letech psal jakýsi komunistický

ideolog o nebezpečí úchylky tz „objektivismu“ ... Myslím, že taková programová ztráta soudnosti je až hrozivá,

protože prozrazuje jakýsi latentní fanatismus srovnatelný snad až s

fanatismem gottwaldovských svazáků či čínských rudých gardistů...Takze: prijde mi nesolidni, pokud pisete polemiku s Rychetskym davat ho do jednoho pytle s jakymisi svazaky, nebo prispevateli do vaseho blogu. Take mi prijde podivna znalost a schopnost posuzovat kdejakou out-of-date uchylku ze sedesatych let, zminovat Cinany s Cechama a podobne. Zaverem: myho dedu malem nalozili do transportu smer Osvetim. Je mi az spatne z lidi, jako jste VY, kteri jaksi jsou schopni kastovat lidi co by ochotně a s potěšením likvidovali politické resp. názorové oponenty. Rv Toto tvrdili naciste o Zidech. Jakmile pripustim, ze jsem schopen urcit, kdo koho by nakladal do dobytcaku, stava se z likvidace oponentu pouhe preventivni opatreni (... a tak ho nalozim rychlejc). Pokud toto mela byt jakasi obrana, ci polemika, z uvedenych duvodu se vam IMHO hodne nepovedla.

D 4.2.2008 10:38

Re: A co takhle polemizovat pouze s Rychetskym?

Naprosto souhlasím s vaší výhradou. Dodám , že druhá část textu je (IMHO trochu nešťastným a účelovým) P&C textu z blogu VH na Aktuálně.cz, pokud jste to tedy nečetl. 

Co mě nejvíce zaráží, že člověk žívící se vědou, pro stěžejní obhajobu svého tvrzení, poukazuje dle mě na vágní citaci ... Doporučil bych, jako zdroj přístupný v materštině a formě pochopitelné nám všem, rozhovor prof. Ceppla z 12.ledna 2008 v pořadu člověk a demokracie 

http://media.rozhlas.cz/cro6/audio/_audio/00651533.mp3 

Velmi bych přívítal, kdyby se Václav Hořejší mohl začít věnovat ve svých příspěvcích ohledně politiky, otázce co se dá udělat s českou vědou. Co tím konkr. myslím: jak např.učinit způsob jejího financování naprosto průhledným. Aby se Česká rep. se stala místem atraktivním pro PhD studenty z celé Evropy, a ne naopak. Aby lidé pracující ve vědě nemuseli pracovat teoreticky na více než 100%. To jsou totiž témata, která pálí cz vědu a mají jednoznačný dopad na  budoucnost země.   

Mard 4.2.2008 11:47

Re: Re: A co takhle polemizovat pouze s Rychetskym?

Je to podobnej týpek, jako Paroubek. Oba sice nejsou komouši, ale chovaj se jako kdyby byli. ;-€

Pete 4.2.2008 9:00

Referování médií by mělo být vyrovnané, což u nás není.

Němci a komunisté mají asi důvod na Ameriku dštít síru. Nakonec jim dvakrát nakopala do řiti a vyhnala jim z hlavy, že budou vládnout lidstvu. Nás Čechy opakovaně vytáhla z nejstrašnějších evropských vynálezů - nacismu a komunismu. A pane Hořejší, naše noviny jsou německé a rozhlas s televizi z

důležitých postů řídí bývalí estébáci. Takže na jeden článek pana Rychetského (toho z Arizony!) připadá 50 článků, které do Ameriky mlátí hlava nehlava. Troufám si tvrdit, že naše média jsou zcela absurdně zaměřena proti základním zájmům tohoto národa. Takže o Vás nejde, pane Hořejší, na Vás mi houby záleží, ale o vyrovnanost českých německých polokomunistických médií jde v první řadě.

Šnek 4.2.2008 10:16

Re: Referování médií by mělo být vyrovnané, což u nás není.

Proč jen ten Hořejší nešel tenkrát vědecky pracovat do Sovětského svazu? Považte jen, jak by tam prospěl lidstvu.