16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLEMIKA: Chyba není ve škole

Říká se, že jsme národem J.A. Komenského, učitele národů. A mne tedy zaujal článek na téma (ne)fungování školství, který vyšel na NP dne 19.1. Chtěl bych v článku napsané obohatit o náš pohled rodičů, kteří svoje čtyři děti vzdělávali a ještě vzdělávají na prvním i druhém stupni doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 27.1.2015 0:39

K tomu, aby jeden rozpoznal, co je dobré

a co špatné, je jistě potřeba dobrá výchova v rodině. Nicméně rozhodně k tomu není nezbytný nějaký pánbíček, potažmo výchova náboženská.

Š. Hašek 26.1.2015 16:33

Holá pravda.

Děkuji.

Dokladem celospolečenského průšvihu budiž "jedna rozčilená osoba", která dostala "hlavní slovo" proti učiteli v naší TV. Ta dáma se rozčilovala, že je na to sama, děti, práci, domácnost nezvládá, a co jako s tím škola ráčí udělat? Vod čeho si ji jako platíme? Za pět vyučovacích hodin denně. Co tam děláte v té škole?

A ta "naše" televize se zmohla jen na skákání do řeči tomu učiteli a kafemlejnku otázky "co tedy s tím škola udělá"?   Docela hnusně trapné a zcela moderně "současné". Hlavně už ty tablety a čtyři jazyky "vod tří let". A učit zavazovat si tkaničky bude potom učit kdo? Zmocněnec pro práva dětí, že? Inu reformy se žádají!

Spíš bych navrhoval ten vzrůstající počet drzých "nerodičů" nakopat do ........ I s ministry.

O. Horák 26.1.2015 15:17

kdyby existoval Bůh/bůh

tak není možno, aby úředníci barnevernet nehořeli v pekle za to co dělají.

Ale také by neumírali tátové, mámy a děti za druhé světové ve vyhlazovacích táborech. Nemohly by na Ukrajině vzniknout einsatzguruppen, nebo jak by se narodily děti co by později navrhly "konečné řešení". Tolik k "vašemu bohu".

Mohu věřit a doufat jen v bezmocného a zoufalého boha, kterému nadřízení zakázali zasahovat do pokusu. Teorie buď hodný a bůh ti pomůže je qíčovina.

S. Lorenc 26.1.2015 18:39

Re: kdyby existoval Bůh/bůh

Článek neřeší otázku náboženskou (proč je na světě zlo, co je svobodná vůle člověka a proč lidé to zlé přičítají Bohu, v kterého nevěří, ale úspěchy a to dobré sobě...), ale vyjadřuje se k tomu, zda tradiční (křesťanská) výchova je/není počátkem řešení problému školství.

J. Jurax 27.1.2015 0:44

Re: kdyby existoval Bůh/bůh

Po mém soudu není. Tradiční křesťanské výchovy se dostalo i Hitlerovi a Stalin byl žákem semináře.

Koneckonců vzhledem k absolutní promořenosti těchto zemí křesťanstvím řekněme od roku 1200 až do roku 1800 se nezdá, že by křesťanská výchova měla nějaký extra dopad na výskyt všelikých lumpů - bylo jich vždy dostatek a ne vše je zapsáno v knihách smolných :-)

S. Lorenc 27.1.2015 9:40

Re: kdyby existoval Bůh/bůh

No já bych neřekl, že u zmíněných pánů bylo vidět ovoce dobré výchovy, tedy že by měli pod kůží a žili by podle "miluj bližního svého jako sám sebe" a "nečiň druhému to, co nechceš, aby činili tobě" :-)

J. Cervenka 26.1.2015 14:12

pravda

autor ma pravdu co pise. (Kai to poviodanim o bohu, a pod. detskych nesmyslech) V USA to vidime velmi dobre, na priklad v deti z zidovskych rodin maji skvele vysledlky (a zid geneticky neni chytrejsi) a deti z cernozskych rodin vysledky katasrofalni ( a cernoch geneticky neni hloupejsi).

D. Polanský 26.1.2015 11:37

To všichni víme,

jenomže co s grázlovskými nebo rozvrácenými rodinami, vystřelíte je na Mars? Ty do kostela nechodí, ani nečtou Vaše články.

J. Hejna 26.1.2015 11:29

Co je dobré a co je špatné?

Vynecháte-li "v jednoho boha věřiti budeš", pak s vámi téměř úplně souhlasím.

To vy ovšem nemůžete, že.

S. Lorenc 26.1.2015 12:37

Re: Co je dobré a co je špatné?

Myslím že bych i mohl s vámi souhlasit. "V jednoho Boha věřiti budeš" stejně nikomu nelze direktivně natlačit. Ovšem jako problém následně vidím motivaci, proč dodržovat něco, co často není "pro tělo" příjemné a zdánlivě člověka staví do nevýhody (např. dávat druhému přednost...).

P. Princ 26.1.2015 14:12

Re: Co je dobré a co je špatné?

Direktivně to "natlačit" nejde, metodou vymytí mozku ano.

S. Lorenc 26.1.2015 14:43

Re: Co je dobré a co je špatné?

Z vymytí mozku můžete osočit kdekoho z kdečeho. Ale z hlediska daného tématu i společnosti: je prospěšné mít "vymytý mozek" ideou "milovat bližního jako sebe sama"?

J. Schwarz 26.1.2015 15:23

Re: Co je dobré a co je špatné?

Jako sebe sama - ano, dávat mu před sebou přednost -ne. Proč a pro koho by mělo být  "dobré" dávat druhým přednost před sebou?Takto viděno bych musel dávat největší přednost tomu, co je mi nejvzdálenější - členům rodiny před sebou, spolužákům před rodinou, neznámým obyvatelům činžáku na Vinohradech před spolužáky, jakémukoli čechovi před brňákem, portugalci před čechem a černochovi z Angoly před portugalcem. A kdyby se ukázalo že existují marťani pak jim před pozemšťany - opravdu cáklý životní princip!

S. Lorenc 26.1.2015 18:52

Re: Co je dobré a co je špatné?

Možná si nerozumíme v tom, co to je dávat si přednost. Ale jistě to znáte z rodiny, když manžel dá přednost ženě, aby si vzala to lepší ze stolu, nebo bratr sestru nechá jít první na záchod. To stejné učíme děti - necpi se do autobusu za každou cenu jako první, nech sednout starší osobu, na dětském hřišti nepředbíhej ve frontě na klouzačku, na sjezdovce u vleku nestůj v cestě těm, co dojíždějí k vleku. A nedělej jiným to, co sám nemáš rád. To je křesťanská etika. A pokud jste byl někdy v "nekřesťanské" zemi, tak jste jistě zakusil, že to vůbec není samozřejmé.

K. Janyška 26.1.2015 10:39

Škola bez výuky Kompozitivní teorie je jen

ohlupováním lidí. Počty, psaní a čtení v pořádku, řemesla složitá i jednoduchá by také ještě šla, ale povědomost o tom, odkud se všechno bere je nulová. Tedy i vzdělávání ve společenských záležitostech je zcela mylné a zavádějící. Ze škol lezou zcela pomýlení jednotlivci. Bez povědomosti o teorii spontánních řádů a zejména spontánního řádu lidské interakce, prakticky všichni, samozřejmě i vysokoškoláci.... Dzp.

O. Horák 26.1.2015 9:22

Bez spolupráce to nejde, ale nesmíte šikanovat

rodinu a hájit práva dítěte ad absurdum.

Vždyť dnes dítěti nesmíte ani symbolicky dát na zadek, nemluvě o facce, ani zvýšit hlas, použít výhrůžku či dítě omezovat a zakazovat mu oblíbené činnosti (pardon, nemluvím o týrání dětí, ale kdo to nedokáže rozlišit by se k dětem neměl ani vyjadřovat, natož mít rozhodující právo kecat do toho druhým).

Extrém jak to může dopadnou předvedlo Norsko a naše mediální maminka není jediná: "Vzkaz z Norska: Barnevernet šikanuje, chybu při odebrání dětí nepřizná" (http://www.lidovky.cz/kdyz-se-barnevernet-rozhodne-sikanovat-nic-ho-nezastavi-popisuje-cech-zijici-v-norsku-glk-/zpravy-domov.aspx?c=A150124_171957_ln_domov_hm)

M. Polláková 26.1.2015 7:27

Děti ve škole

Ano, máte pravdu. Pracuji na střední odborné škole. U středoškoláků kde funguje "celá" rodina nejsou problémy.

J. Vavrochová 26.1.2015 6:52

Máte pravdu.