28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PLAVEBNÍ KANÁLY: Zeman je blázen!

To jsme slyšeli od tzv. různých odborníků na dopravu, na ekologii, na infrastrukturu a od milionu různých novinářů. Miloš Zeman měl být blázen a umanutý starý dědek, když propagoval o výstavbu vodního díla Dunaj – Odra – Labe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 8.10.2022 5:46

Šílený blábol. Kanál Labe-Odra-Dunaj je kravinium takového řádu, že ani nemá smysl s ním ztrácet čas. No a co s řekou a jejím ekosystémem udělá přehrazení a vytvoření "stojaté" hluboké vody, ať se pan Vlk zeptá zkušeného hydrobilologa. Viz letní vedra a úhyny ryb ve stojatých vodách, kde rozkladné procesy v bahně spotřebují veškerý kyslík z vody.

S. Ševeček 7.10.2022 23:24

vždyť Nám tady už nic nepatří !

K. Křivan 7.10.2022 16:40

Norové letos vydělají na vývozu plynu třikrát víc než loni. Evropané jim chtějí vysoké ceny plynu stropovat, zatím se to však nedaří. A jiné to není ani s plynem ze Spojených států.

P. Brecík 7.10.2022 23:23

Stropovat můžou ;-D EU plyn potřebuje, Norsko Eura / USD nepotřebuje. vydrží měsíc, kvartál ... Jo, sledujte svět. USD přes svůj dobrý kurz je trochu "toxický". Státní dluh 31.XXX. 000.000.000 USD je nesplatitelný. Možná po porážce Ruska a jeho rozparcelování. TO je důvod války !!

P. Urban 7.10.2022 16:11

Splavnění Labe by asi za to stálo. Splavnění Odry do Ostravy, nevím. Pokud jde o plyn, ten se ve velkém smysluplně dopravuje v plynovodech.

Kanál Odra-Dunaj(případně O-D-Labe) by měl nepochybně smysl v 18. století, pokud by ho někdo tenkrát dokázal zafinancovat. Dnes, pokud je mi známo, je evropská říční doprava zisková na velkých řekách (Rýn, Dunaj) a na krátkých kanálech tyto řeky spojující. Běžné kanály jsou ztrátové.

Je v pořádku o těchto věcech diskutovat. Ale pokud něco zelení fanatici odmítají, tak to ještě neznamená, že je to spávné.

R. Polášek 7.10.2022 18:40

Já myslím, že ono se to dopředu nedá spočítat, jestli to je výhodné nebo ne. Dá se pouze věřit nebo nevěřit nebo být ovlivněn jednou propagandou nebo druhou propagandou. Zelení mohou mít pravdu, ale nedá se přehlédnpout, že to jsou právě oni, co jsou masívně vyfutrováni zelenou propagandou, která jim velí upozaďovat lidi či rovnou lidskou společnost ve prospěch jakéhosi pofidérního přírodního řešení, ve kterém místo pro člověka není. Proto je spíš ravidlem, že zelení se mýlí, a velkou výjimkou, kdyby měli mít pravdu.

Ostatně u železnice lidem trvalo desítky let, než se naučili výhody železnice plně využívat. Spousty železničních společností kvůli tomu zkrachovaly a kdyby to nepřevzal stát, který se rozhodl, že železnici chce kvůli potřebám vojáků, 3/4 nebo 5/6 železničních tratí by se po dohotovení a případně krátkém provozu zase rozebraly a dneska bychom tady ty tratě neměli.

M. Kanda 7.10.2022 15:56

Autore, porovnejte si německé a polské roviny a nížiny s naší krajinou. Podíejte se, v jaké nadmořské výšce leží Berlín (34 mnm.) a v jaké koridor Zemanova průplavu.

Stavba kanálu v nížině je totiž něco úplně jiného, než stavba v pahorkatině nebo vysočině. A to i cenově. A platilo by to i pro samotný provoz. Jeho náklady a provozní rychlost. Ono nejde jen o to ta zdymadla postavit, ale i o to že při přepravě dost zdržují.

J. Majzlík 7.10.2022 17:00

A zvyšovat dopravní rychlost plavidel přes komory tím, že je budeme krmit prostřednictvím zpětného čerpání vody, to by k ekonomice celého již tak problematického díla nepřispělo.

P. Brich 7.10.2022 17:35

Co jinak dělat s OZE?;-€EU;-O

J. Plzák 7.10.2022 15:09

A Němcům bychom mohli ukázat prostřednícek.

P. Urban 7.10.2022 16:20

To jako proč?

J. Plzák 7.10.2022 15:06

Kdyby byla Odra splavná od Ostravy, mohli bychom dovážet zkapalněný plyn z Polska po vodě. To by jistě nebylo k zahození.

V. Mokrý 7.10.2022 15:42

A z Ostravy nejen hutní výrobky.

R. Polášek 7.10.2022 18:49

Dovážet zkapalnělý plyn malými říčními loděmi nebo dokonce železničními vagóny nebude moc výhodné. Zkapalnělý plyn má velmi nízkou teplotu a to aby bylo ekonomicky výhodné, musí být ty nádrže příslušně velké. Malé kryogenní nádrže znamenají malý objem zkapalnělého plynu a vysoký odpad toho plynu v podobně jeho odpařování během cesty. Po trase se nutně bude muset motat velké množství lodí nebo vagónů s LPG a to taky kromě drahého plynu znamená taky velké nebezpečí havárií. Například uniklý kapalný zemní plyn vše v okolí okamžitě zmrazí a tím zničí a zabije a navíc se sám prakticky okamžitě odpaří a tím vytvoří výbušný oblak , který bude putovat po směru větru a nahoru.

L. Novák 8.10.2022 5:51

No a hlavně k odpaření LNG se využívá množství mořské vody jako topné médium, v malé řece s nedostatečným průtokem to ani není fyzicky možné, získat takové množství tepla a neohrozit chladnou vodou život v řece. Tady o problematice plácají lidé, kteří o tom nemají šajnu.Rv

V. Heidlerová 7.10.2022 14:16

Starce ctí, vědí-li, kdy je čas odejít z veřejných služeb.. Starce ctí, když poskytnou radu či zkušenost ze svých duchovních zásob, jsou-li o to s náležitou vahou požádáni. Naopak je nešlechtí - spíš zesměšní - když neochvějně grafomansky zásobují veřejnost svými názory a vyjadřují se téměř ke všemu, tomu se říká stařecké prdolení.Rv

J. Plzák 7.10.2022 14:54

Na štěstí není podstatné, co říká Heidlerová.

P. Brich 7.10.2022 15:23

Stařena Heidlerová;-D

I. Lyčka 7.10.2022 15:41

Totéž platí i pro stařeny.

P. Khail 7.10.2022 13:48

Je půvabné jak autor rozumí všemu, od kapustových karbanátků po využití řek. Já okolo Vltavy i Labe jezdím hodně často od Prahy až po Děčín. Sdělím všem zastáncům tohoto nesmyslného kanálu, že četnost nákladní lodní přepravy v uvedeném a pro lodě splavném úseku je asi taková, jako výskyt komet na našem nebi. Kdo pochybuje ať si zajede třeba do Roudnice nebo Mělníka a spočítá si počet nákladních lodí, které pod ním proplují. A obhájci kanálu zcela pomíjejí otázku co by se tam vlastně přepravovalo a jaká by byla konečná cena za tunu po započetí všech nákladů. Za předchozího režimu se přepravovalo severočeské uhlí do Opatovic a nějaký čas nákladní auta po Labi do Německa. Obé "padlo". Pročpak asi? Jak vysoká je hladina Labe např. v létě, v období sucha, v Děčíně a Ústí pro ně asi též není relevantní. :-)

V. Mokrý 7.10.2022 14:37

Pročpak asi ?

Přece všechno dovezem - kamionama, i když stále nemáme hotové všechny dálnice !!

P. Brich 7.10.2022 15:26

Asi neznáte význam slova zesplavnění, Khaile.

P. Urban 7.10.2022 16:15

Tím máte na mysli, že v případě zesplavnění nemá cenu uvažovat o nákladech za přepravu?

P. Brich 7.10.2022 17:34

Už zas mimo mísu?!!;-D

P. Khail 7.10.2022 18:47

Tak zrovna úsek o kterém píšu, splavný je. A je mi jasné, že znalec, kterým nepochybně jste, jistě dokáže vyřešit nedostatek vody za jakýchkoliv podmínek. ;-D

E. Tkadlec 7.10.2022 13:17

Bohužel, počátku 20. století se svět a dopravní systémy posunuly natolik, že výstavba DOL by nejen poškodila přírodu, ale byla by i ekonomicky nezajímavá. Oproti ostatním jmenovaným státům má Česko jen horní toky řek s malým množstvím vody. Výstavba vodních kanálů by byla absolutně neekonomická. To je třeba si přiznat a přestat fantazírovat.

V. Mokrý 7.10.2022 14:39

Nejdříve musí být postaveny, aby se mohly využívat.

A to nejenom pro nákladní dopravu !

P. Urban 7.10.2022 17:19

To je jako se slunečními a větrnými elektrárnami. Nejdřív se musí postavit, aby se mohly využívat. A teprve potom budeme uvažovat o problémech, které s sebou takové využívání nese.

P. Molík 7.10.2022 12:48

Argumentace logická, ale až křiklavě překrývaná osobními zájmy pisatele. Autor si měl zachovat určitý nadhled, aby se neutápěl v přesvědčovacích snahách. Čtenář si raději udělá sám názor, na podsouvané názory mohou být někteří čtenáři až alergičtí.

J. Farda 7.10.2022 13:04

"... křiklavě překrývaná osobními zájmy pisatele. ... 8-o

Jakými?! ;-)