29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

OSOBNOST: První velitel slavné 310. čs. stíhací perutě

Dne 4.5.2018 uplynulo 120 let od narození významné osobnosti české a československé historie, od narození pana generála Alexandra Hesse. Jeho osobnost je obecněji známa především tím, že se stal prvním čs. velitelem slavné 310. čs. stíhací squadrony RAF v Bitvě o Británii, které se i sám aktivně zúčastnil. Ale jeho životní osudy vojáka-letce a na sklonku života i politika byly mnohem pestřejší a plné paradoxů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Flener 13.5.2018 9:16

Svědectví co te je komunismus

Hesse se všemi jeho zásluhami degradovali z plukovníka na vojína a zetě lidské zrůdy K. Gottwalda lidského šmejda A. Čepičku naopak povýšili z vojína na armádního generála. Už jen za tyto případy, kterých je známo dostatek nesmí dnešní KSČM vůbec existovat, natož být v parlamentu a tvořit "vládní koalici". Její členové si zaslouží jen odpovídající totální likvidaci.

J. Lepka 12.5.2018 16:59

Ano, soudruzi vymazali Alexandra Hesse z povědomí národa,

tak když tu po 90. vyšla jeho útlá knížečka (Byli jsme v bitvě o Anglii) bylo to pro mne zjevení. Jak se ta smečka samozvanců zachovala k hrdinům, bez kterých by mohli leda kartáčovat brabce ve Stromovce. Ale nejhorší je, že se najednou vydávají za kované demokraty a místo tichého vzdávání díků, že nedostali po zásluze po čumě, vystrkují růžky a chtěli by zase určovat co si máme myslet.

V. Kain 12.5.2018 20:06

Re: Ano, soudruzi vymazali Alexandra Hesse z povědomí národa,

Tak to se vám povedlo.Takový výraz jsem ještě neslyšel.

J. Jurax 12.5.2018 13:17

No jo, a ani dnes se o hrdinech typu generála Hesse ve škole neučí, ač by mělo ... komunistická deformace historie ještě zdaleka není překonána.

P. Portwyn 13.5.2018 14:59

Dík za článek,

zmíněnou Hessovu knížku mám doma.

Nepochybně osobnost.

P. Portwyn 13.5.2018 15:00

Re: Dík za článek,

Pardon, to patřilo nahoru.

P. Portwyn 13.5.2018 15:10

Re:

Okud máte informace? Bitva o Británii je probírána běžně, viz mj. https://www.odmaturuj.cz/dejepis/bitva-o-britanii/

https://dum.rvp.cz/materialy/bitva-o-britanii-ceskoslovensti-letci-u-raf.html

https://www.guh.cz/esfnew/esfp1/store/id2454/d_4_II_svetova_valka_1940_ml.pdf

Na obálce dějepisu pro 9. ročník ZŠ je znak 311. squadrony a rovněž jsou letci zmíněni v textu: https://neoluxor.cz/files/3/9788072355778.jpg

J. Jurax 13.5.2018 19:58

Re:

Informace mám od mladých z příbuzenstva - pravda, trpí to chybou malých čísel a taky mohli zapomenout, mají už pár roků po matuře. A něco tak deset let zpátky od mladinkých kolegů ve firmě - jako tapetu jsem měl na PC Hawker Hurricane Mk. I a oni se vyptávali, cože to je; a jak se točila řeč, ukázalo se, že věděli vcelku kulové ...

Podíval jsem se na ty Vaše odkazy - no, je to trochu letem světem a něco mi přišlo diskutabilní, ale dobré je i to málo ...

P. Portwyn 13.5.2018 20:55

Re:

Tak vzal jsem první, co mi google vyplivl...

Nemyslete si, že by o čemkoli jiném kolegové přiznali, že se to učili. Ve škole klidně děti zapřou, co měly před týdnem :o)

Horší je, že děti to nezajímá. Jsou k tomu vedeny - co je před 10 lety, je pravěk, a youtubeři o tom asi nemluví.

J. Jurax 13.5.2018 21:38

Re:

No, kolegové - šlo o programátory a ajťáky - o tom hlavně nic moc nevěděli, a nemyslím, že by měli důvod zapírat; učili-li se ve škole, v hlavě holt neutkvělo - akorát jeden co hrál Šturmovika - to je taková hra na PC :-) - o tom něco věděl ...

P. Portwyn 14.5.2018 10:54

Re:

Jo ajťáci... no tak ty asi dějepis moc nezajímá, ne? :-)

J. Jurax 14.5.2018 12:05

Re:

No jo, ale já byl ajťák od roku 1972, tehdy se tomu ještě ani tak neříkalo, a dějepis mne zajímá :-)

P. Kmoníček 12.5.2018 7:33

A komunisté

si opět připravují půdu pod nohama. Jsme nepoučitelní.

V. Molík 12.5.2018 9:10

Jsou jen dvě možnosti, jak posoudit Vaší reakci, pane Kmoníčku. Ta první je, že lidi z řad komunistů idealistů považujete chybně za asociální elementy, protože z prospěchářů se stali pravičáci a nenávistníci idealistů. Anebo Vy sám, pane Kmoníčku, jste vzor asociálně jednajícího totálního sobce a egoisty propagující tunelářskou zločinnost.

Docela by mě zajímalo jako nestraníka, jak to s Vámi je?

Ovšem předpokládám, že mě ve své obraně označíte za komoušského nohsleda a propagátora. Ale to se budete ve svých urážkách velmi mýlit, nebo to uděláte schválně, abyste mě zesměšnil. Nikdy jsem u nich nebyl právě kvůli převažujícímu prospěchářství, coz jsem považoval za pravičáctví, a to jsem nikdy nechtěl podporovat.

P. Lenc 12.5.2018 9:19

Re:

No pane Molíku, bude reagovat za pana Kmoníčka.Píšete že nejste komunista atd.Věřím tomu. Vy jste pouze nenapravitelný levičák, což bývá odrůda lidí, kteří jsou často nebezpečnější než komunisté.Nic víc, nic míň.

V. Molík 12.5.2018 9:49

V tom máte pravdu. Ale řekněte, co je na sklonu k levičáctví horší, než sklonu k pravičáctví? Kde, v kterém sklonu vládne více egoismu a sobectví? A ostatně, když už jsme u toho, tak příkladem pro nás by měly být vlastnosti Ježíše Krista. Byl to sobec A egoista? A byl Kristus levičák nebo pravičák??? Ostatně a všimněte si, proč byl Kristus ukřižován! A církev, která z něj dnes vychází, ho chce mít stále na kříži. Ne fyzicky. A ne reálně živého! A kdyby snad reálně z kříže sestoupil, okamžitě by ho dnešní kněží na kříž zase přitloukli. A víte proč? Protože KDU-ČSL jsou pravicově orientovaní. Za třicet stříbrných, za třicet stříbrných! - Píšu to tak proto, poněvadž jsme v Lidovkách! Tak jste mě vlastně kvůli tomuto mému názoru přibil na kříž, že jsem nebezpečnější, než komunisté!

J. Lepka 12.5.2018 10:19

Re:

Položím vám otázku zásadního významu, pane Molíku: Kolik toho dle vás rozkradli levičáci a kolik pravičáci? A vůbec nezáleží na historickém kontextu.

V. Molík 12.5.2018 12:16

To si jako myslíte, že Vám zde budu vyjmenovávat konkrétní případy? Nebuďte směšný pane Lepko. Stačí, když si sám uděláte bilanci po r. 1989. A jmenovat mohu jedno:

Za komoušů měl důchodový systém státu v rezervě za konkrétního stavu cen a příjmů obyvatel za životní výdaje bydlení na 25 let takovou rezervu, že kdyby příjmy do důchodového systému nebyly, stačil by nám na těch 25 let za tehdejších podmínek! Nedá se počítat postup inflace, pochopitelně... Kdo toto vše ze státních peněz po r. 1989 rozkradl z pravicových politiků pod velením tehdejšího pana prezidenta, to si všechno zjistěte sám a také si sám zjistěte, proč se za privatizace zhaslo a začalo se krást, aby se to nevidělo a státní finance mizely do ciziny. A komu! Myslíte, že nestraníci jsou blbí a nedokáží odpovědět na Vaši otázku?

Ale to by se sem ani nevešlo, co dokázali rozkrást za komoušů zmodralí prospěcháři a co následně tito stejní radikální pravičáci po r. 1989!

Ale to jste mi ještě neodpověděl na otázku o Ježíši Kristu, pane Lepko! A úmyslně mě zavádíte do jiné politické záležitosti, která s tím nesouvisí, abyste mě v ní nachytal v levičáctví. Odpovězte mi laskavě, jestli byl Ježíš Kristus pravičák nebo levičák. Jinak s Vámi nemá cenu hovořit o morálce těchto obou zaměření! ROZUMÍTE???

J. Kanioková 12.5.2018 18:25

A co dokázali rozkrást za komoušů komouši ?

Myslím, že o tom víte kulové !

"Za komoušů měl důchodový systém státu v rezervě za konkrétního stavu cen a příjmů obyvatel za životní výdaje bydlení na 25 let takovou rezervu, že kdyby příjmy do důchodového systému nebyly, stačil by nám na těch 25 let za tehdejších podmínek!"

A toto je už absolutní NESMYSL ! Myslím, že o ekonomice ani nic netušíte !

V. Molík 13.5.2018 2:26

Vaše lež o nesmyslu se stává pravdou, poněvadž je stále opakována. Všichni zmodralí komouši žijí bez budoucnosti a tak nedokáží ohodnotit důchodové fondy socialistické ekonomiky, která byla plánovaná, narozdíl ode dneška. Tak jim nezbývá než dnes lhát.

V. Molík 15.5.2018 2:38

Paní Kanioková, nehrajte si na demokratku, když jste dáma totalitní, poněvadž uznáváte jen osobní sobectví založené na konfliktu názorů, kterou právě prosazuje údajná ,,demokracie". To myslím i na Vaše další komentáře. Myslím, že jste také apoštol národní zrady, jako byl Emanuel Moravec. Co se týče jakéhokoli režimu (sobeckého - pravicového, nebo lidového levicového), tak každý režim CHRÁNÍ svůj systém! Když to nedělá, ,,demokrace" ho totálně rozloží. Chránit systém je vždy založen likvidovat vnitřní i vnější nepřátele, poněvadž bojem ve válce lze sice získat moc a vliv na lidi, ale udržet moc v zemi lze jedině LIKVIDACÍ radikálních nepřátel, kteří škodí v zemi ve svém vlastním egioismu, tunelařením a zločinností. JESTLI TO OVŠEM SCHVALUJETE, PAK JE CHYBA NĚKDE U VÁS A NIKOLI U LIDÍ NESOBECKÝCH A VLASTENECKÝCH. Ostatně otázka na Vás také: Byl Ježíš Kristus pravičák, u kterého byla hlavní ekonomika a zisk, nebo levičák, co chtěl pro všechny lidi dobro? A podle Něj bychom měli všichni žít!

P. Papež 12.5.2018 21:57

Soudruhu Moliku, vás zachrání jen léčba v Bohnicích.

V. Molík 13.5.2018 2:22

Pane Papeži, urážíte! Tak odpovím:

VY JSTE OSOBNĚ APOŠTOL NÁRODNÍ ZRADY A ZŘEJMĚ I VLASTNÍ BRATR EMANUELA MORAVCE. S SKONČÍTE S VLASTNÍ KULKOU V HLAVĚ!

J. Kanioková 13.5.2018 11:15

Ano, souhlas..

J. Jurax 12.5.2018 13:08

Ehm ... máte to jaksi levičácky pomatené ...

V. Molík 12.5.2018 19:34

Juraxi, s Vámi se o pomotanosti, či pomatenosti nedá vůbec hovořit, poněvadž se držíte tohoto pravidla, které jsem zde napsal už panu Lencovi:

,,Zapamatoval jsem si úsloví, které vycházelo ze zvukové podoby latinských sloves lhát a močit. Cum amicus fingit, fingas! Cum amicus pingit, pingas! (Když přítel lže, lži taky! Když přítel močí, moč taky!) To druhé evidentně vzniklo jako usnadnění odchodu od stolu. Až do letošního roku by mne nenapadlo, že by se toto dvojverší středověkých žáků – lumpů a darebáků mohlo stát stěžejním heslem solidarity v mezinárodních, zejména pak aliančních vztazích."

J. Jurax 13.5.2018 10:39

Ano, vskutku to máte pomotané či pomatené ... a to tak, že hodně. Ale vyvracet Vám nic nebudu, je to Váš problém a soudím, že by to bylo marné a bláznům se nemá odporovat ... :-)

J. Kanioková 12.5.2018 18:21

PROBOHA !

"pane Kmoníčku, že lidi z řad komunistů idealistů považujete chybně za asociální elementy, protože z prospěchářů se stali pravičáci a nenávistníci idealistů"

Jak může někdo po všem, co tady komunismus napáchal, kolik lidských životů zmařil, jak ještě dnes může vůči nim být někdo "idealista" ?

To nemůžete myslet vážně !

P. Lenc 12.5.2018 9:20

Re: A komunisté

Máte pravdu pane Kmoníčku, bohužel.

V. Molík 12.5.2018 9:52

Pane Lenci, ne Kmoníček, ale toto je pravdivé:

,,Zapamatoval jsem si úsloví, které vycházelo ze zvukové podoby latinských sloves lhát a močit. Cum amicus fingit, fingas! Cum amicus pingit, pingas! (Když přítel lže, lži taky! Když přítel močí, moč taky!) To druhé evidentně vzniklo jako usnadnění odchodu od stolu. Až do letošního roku by mne nenapadlo, že by se toto dvojverší středověkých žáků – lumpů a darebáků mohlo stát stěžejním heslem solidarity v mezinárodních, zejména pak aliančních vztazích."