20.9.2019 | Svátek má Oleg


Ivan Pilný

Ivan Pilný

FEJETON: Věk vyrušování?

2.3.2011
James Boswell: Člověk, který má být zítra pověšen, se koncentruje skvěle. Lidstvo prošlo mnoha „dobami“: dobou Kamennou, dobou Železnou, mnozí si... více

Současnou dobu bychom mohli charakterizovat jako dobu stálého vyrušování.

GLOSA: Čas je dobrý sluha, ale špatný pán

25.2.2011
Nemáte sice finanční problémy, ale přesto je vaše schránka zaplavena urgencemi nesplacených složenek, nevyzvednutých doporučených dopisů? V... více

Také nestíháte? Hromadí se vám nepřečtené emaily, nevyřízená korespondence?

FEJETON: Optimismus je nedostatek informací

22.2.2011
Neumím hrát na housle. Chtěl bych dát za to někomu přes hubu. Bohužel, stále nemohu najít toho, kdo za to může Bouřlivý ohlas na můj článek o... více

Pokud platí výrok z titulku, nenastupujme raději cestu k informační společnosti.

FEJETON: Ptáka poznáš po peří

18.2.2011
Nejsem si jist, jestli tohle lidové rčení zrovna mně pomáhá rozeznávat jednotlivé druhy ptactva kolem našeho domu. Přivedlo mne spíše k úvahám, jak... více

Zemanovská definice podnikatele ve fialovém saku a bílých ponožkách už asi neplatí.

FEJETON: Srdce, nebo prachy

8.2.2011
Hodně se mluví o „společenské odpovědnosti firem“. V rámci této společenské odpovědnosti dává řada firem peníze na charitativní účely a podporuje... více

Kdosi řekl, že velikost daru se neměří tím kolik dáte, ale tím kolik vám zbude.

GLOSA: Osud do vlastních rukou

4.2.2011
Seznam zdaleka není úplný. Patří k němu ještě ukazování prstem na toho, kdo to zavinil. Posledním doplňkem je závist, když se někomu daří a dívání se... více

Českou kotlinou se často ozývá nářek.

GLOSA: Nákup, nebo zážitek?

30.4.2010
Nejpoužívanějším nástrojem je cenová válka. Ta může být ve prospěch zákazníků, ovšem pokud nekoupí to, co je zadarmo drahé, nebo co vůbec... více

Nedávná či současná krize a složitá situace na trhu vyvolává u řady firem paniku.

GLOSA: Vztahy k veřejnosti

23.4.2010
Poznat co nejvíce svůj trh a své zákazníky. Čím přesněji cílíte, tím efektivnější je zásah. Kropit brokovnicí nebo samopalem je drahé. Soustřeďte se... více

Public relations jsou základem vaší komunikace se zákazníky.

GLOSA: Stojíme o rovnováhu?

16.4.2010
Pojďme se nejprve podívat na pracovní život. Začněme tím, jak přijímáme změny. Změny jsou něco, co nás provází celý život, a je třeba se na ně dívat... více

O vytváření rovnováhy mezi prací a osobním životem bylo napsáno mnoho knih.

GLOSA: Naučme je rybařit!

9.4.2010
Děsím se myšlenky, že o můj důchod, rodinu, zdraví a bůhví co ještě, se bude starat člověk z oranžových billboardů. Jsem si jist, že ten, kdo se o... více

Je třeba ukončit experimenty zleva zprava založené na populismu.

GLOSA: Proč jsou služby popelkou?

2.4.2010
Jako každoročně odevzdávám v březnu své daňové přiznání. Tedy, připravuji pro ně podklady. Sliby, že bude pro malé podnikatele na jednu stránku, se... více

Kvalitní řemeslníci došli, učňovské školství lehlo popelem.

GLOSA: Zvládáme stres?

26.3.2010
Nedávno jsem si přečetl, že lidský organismus nebyl stvořen na multitasking, tedy vyřizování nebo zpracování několika záležitostí najednou (ženy prý... více

Pravidelný sport je skvělou relaxací.

GLOSA: Pracujeme z domova

19.3.2010
Práce z domova, ať už na konkrétním projektu nebo jako součást virtuálního týmu, má své klady a zápory. Nynější krize vede k častějším úvahám ji... více

Rodinní příslušníci mají přirozenou tendenci vyrušovat.

GLOSA: Osud do vlastních rukou

12.3.2010
Nedávný start nové série pořadu Den D v České televizi mne přiměl k zamyšlení, proč je u nás malé podnikání popelkou. V tomto pořadu si chodí odvážní... více

Zkuste sehnat kvalitního malíře, lakýrníka, zahradníka...

GLOSA: Jak (ne)zabít inovace

5.3.2010
Přichází-li někdo s novou myšlenkou nebo nápadem, nemá to lehké. Potřebuje zpravidla peníze nebo podporu. Sám jsem se ve Dni D přesvědčil, jak je... více

Pro průlomové myšlenky neexistují žádná známá pravidla.

GLOSA: Zmatení jazyků?

26.2.2010
Ekonomií se dnes zabývá kdekdo. Politici si ekonomii, tedy vědu, pletou s ekonomikou, její praktickou aplikací. Přesto po nás házejí pojmy jako HDP,... více

Je třeba zastavit levicové populisty, stejně jako impotentní pravičáky.

GLOSA: Měříme!?

19.2.2010
Zásadním předpokladem jakékoli ekonomické aktivity je její měřitelnost. Pokud tedy má být daná činnost efektivní a má něco přinést. Měřit znamená... více

Rozpočtová kázeň musí být absolutní a tresty za její nedodržování tvrdé a okamžité.

GLOSA: Lovíme v sítích

12.2.2010
Sociální sítě akcelerují rychleji než ferrari. Někdo si dokonce myslí, že se šíří jako morová rána. Nemusí být nutně trefen vajíčkem, stačí nechtěné... více

Nevěřte nikomu, že umí marketing sociálních sítí.

GLOSA: Jak se vzdělávat?

8.2.2010
Pro pochopení důležitosti celoživotního vzdělávání nepotřebujeme krizi. Ta přináší jen realistický pohled na způsob, jakým se vzděláváme. Probudil se... více

Výsledky školení by měly být měřitelné.

GLOSA: IT v době krize

29.1.2010
Většina firem vyrábějících informační technologie nějak reaguje na krizi. Není důležité, zda krize trvá, nebo už skončila, je třeba nepromeškat... více

Využijte cenné obchodní příležitosti.

GLOSA: Změna je život!

22.1.2010
Většina lidí se bojí změn více než čert kříže. Cokoli nového nebo neznámého je vykolejí a přivodí jim velkou frustraci. Byznys a život bohužel, nebo... více

K cíli obvykle nevede jediná cesta.

GLOSA: Umíme se rozhodnout?

14.1.2010
Rozhodování je pro většinu z nás bolestivý proces. Rozhodnout se správně v době krize je ještě těžší, než když se daří. Zoufalství přináší zoufalé... více

Je lépe problém řešit, než od něj utíkat.

GLOSA: Komu zvoní hrana?

1.1.2010
Nynější spor o peníze pro Akademii věd a souboj mezi univerzitami a akademií je žabomyší válka. K odvážnému tvrzení mě vede to, co se v oblasti vědy,... více

Je třeba okamžitě změnit financování vědy výzkumu, vývoje a inovací .

GLOSA: Mýtus zvaný rozpočet

29.12.2009
Současnou situaci kolem rozpočtu charakterizuje trojice, bohužel nikoli svatá. Na jedné straně stojí impotentní pravice bez názoru a její strategie... více

Ekonomiku a politiku nelze oddělit.

GLOSA: Jsme kreativní?

21.12.2009
Kreativita. Slovo, které už dávno nepatří jen do umělecké sféry, ale zasahuje i střízlivý svět byznysu. Většina z nás se za kreativní nepovažuje, i... více

Je třeba pochybovat o dogmatech, ustálených řešeních a postupech.

GLOSA: Komu zvoní hrana?

18.12.2009
Nynější spor o peníze pro Akademii věd a souboj mezi univerzitami a akademií je žabomyší válka. K odvážnému tvrzení mě vede to, co se v oblasti vědy,... více

Je třeba okamžitě změnit financování vědy výzkumu, vývoje a inovací.

GLOSA: Rozšířená realita

11.12.2009
Přestože většina z nás ještě nezaznamenala možnosti virtuální reality, někteří jsou návštěvami sekundárních světů, vytvářením nových existencí a... více

V budoucnosti se dočkáme aplikací ovládaných pohybem oka.

GLOSA: Kam kráčejí české weby?

4.12.2009
Nedávno jsem byl poctěn předsednictvím poroty WebTop100. V tomto projektu odborníci volí nejlepší české webové stránky. Akci doprovázela celodenní... více

Sledování módních trendů nestačí.

GLOSA: Zklamáni kapitalismem?

27.11.2009
Kapitalismus je o hodně lepší než socialismus, ale představoval jsem si jej nějak líp, řekl nedávno při představení známý herec. Těch, kteří zažili... více

Přehlížet hrátky zkorumpovaných politiků už nelze.

GLOSA: Zahlceni informacemi

12.11.2009
Informace nebo spíše bajty se na nás valí. Částečně si za to můžeme sami, obklopeni mobily, počítači, iPody, iPhony, BlackBerry. Když k tomu přidáme... více

Některé firmy vyhlašují hodiny bez e-mailu.

GLOSA: Umění dialogu

9.11.2009
Dialog spočívající v oslovení toho druhého nebo těch druhých a v naslouchání tomu, co přichází zpět, se z komunikace vytrácí. Neplatí to zdaleka jen... více

Chvalme včas a veřejně, kritizujme v soukromí.

GLOSA: Náš zákazník, náš pán

29.10.2009
Jediný, kdo do vaší firmy přináší peníze, je zákazník. To je obecná pravda, kterou je třeba respektovat zejména v době krize. Firmy na českém trhu... více

Budování důvěry je investice do budoucnosti.

GLOSA: Odpolitizujme rozpočet!

20.10.2009
Tvorba a schvalování státního rozpočtu před volbami vždycky startují předvolební kampaň. Zdravý rozum jde stranou, sbírají se politické body, ať to... více

Každá položka musí být podrobena důsledné analýze efektivity.

GLOSA: Neviditelné ruce

16.10.2009
V častých debatách, nejen politických, se hledá viník současné krize. Levicoví politici hájí názor, že na krizi nemají doplácet ti, kteří ji... více

Vítězná cesta je likvidovat ztráty v zárodku a nechat zisky růst.

GLOSA: Vykořisťovatelé a vykořisťovaní?

9.10.2009
Vztahy mezi zaměstnavateli a zaměstnanci jsou oblíbeným tématem už od dob Marxe. Neškodí připomenout si pár zásad zdravého rozumu: Mzda... více

Nejméně fungující a nejkratší motivace jsou peníze.

GLOSA: Všudypřítomný mobil

2.10.2009
Nebojte se, tato glosa není o rušení divadelních představení, konferencí, schůzek nebo obědů dotěrným zvukem mobilu. Nebude ani o těch, kteří si... více

Výrobci mobilních telefonů už připravují technická omezení,