29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

NĚMECKO: Pozvolné prozření z iluze zelené energetiky

Energetika založená na obnovitelných zdrojích energie se nutně stane standardní průmyslovou technologií – a to se všemi negativními důsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vlk 12.2.2015 18:56

Zákazník v Bavorsku

Souhlasím s popisovanou problematikou a jen bych doplnil, že reálný stav je mnohem komplexnější. Zákazník vyžaduje dodávky energie, která je pro něj optimální. Bohužel, centrální zdroje a přenosová soustava nevychází někdy nejlépe. Uvádím případ papírny v Plattlingu, (UPM Corp.), která se rozhodla pro vlastní energetické centrum (turbína GE: 125MW el +150 MW ther). Podobných příkladů lze samozřejmě uvést více. Tímto chci upozornit na fakt o kterém se nemluvilo."Rozumná" decentralizace je na rozhodnutí zákazníka.

Otázkou však zůstává, jak podobné projekty ovlivní velikost přenosů energií ze severu na jih?

V. Wagner 10.2.2015 21:59

Pohled na dopady Energiewende

z trochu jiného hlediska a jaký to může mít dopad na situaci okolo limitů těžby u nás je můj dnešní článek na České pozici: http://ceskapozice.lidovky.cz/az-nas-k-prolomeni-limitu-tezby-dotlaci-nemecko-f50-/tema.aspx?c=A150209_163754_pozice-tema_kasa

M. Prokš 9.2.2015 22:49

Přeshraniční přenosy

Dobrý den, článek jsem četl již na blogu i-dnes, ale tam díky tamnímu i*i*t*k*m* systému i-ček psát nebudu - pardon, ale jinak se to označit nedá. Článek je opět výborný, gratuluji a děkuji za aktuální technicko-politické informace o německé straně sítě, ale fyzikou nepolíbené věřící nepřesvědčí nic.

Nicméně k tématu. K doplnění informací je dobré si také všimnout toho, že stávající nedostatečnost německého vedení supluje přenosová soustava okolních států - hlavně ČR, Polska a Slovenska. Ostatně i o tom pan Nejedlý již nejednou psal. Přenosová soustava ČR má s tím již dost dlouho problémy, viz třeba aktuální sdělení ČEPSu: http://www.ceps.cz/CZE/Media/Tiskove-zpravy/Stranky/pretoky_4_2_15.aspx

O čem ale předpokládám že pan Nejdlý asi moc psát nechce (omlouván se jestli křivdím), je v odkazovaném dokumentu vysoce důležitá informace na konci. Informace o tom, že to došlo tak daleko, že ČEPS poláky buduje novou trafostanici s řízeným omezením výkonu (tzv. PST transformátor). Poláci to samé dělají na Německo-Polské hranici. http://www.ceps.cz/CZE/Media/Stranky/FAQ.aspx a bod 9. Důsledky jsou asi jasné - tedy těm kteří v hodinách fyzky nespali a aspoň matně něco tuší o Kirchhoffových zákonech...

Osobně očekávám, že situace se začne politizovat s blížícím se datem přepojení na ty nové stanice. Nebo nejpozději při prvním větru po jejich spuštění - přes vánoce 2016. Ale spíše dříve, už teď je to evidentně velké politikum (řeší se od roku 2013 a stále nejsou podepsané klíčové dohody o tom jak se to přesně bude provozovat), byť zatím za pláštíkem mezinárodních technických komisí. Dedukuji na základě faktů zveřejněných ČEPSem.

P. Nejedlý 10.2.2015 13:55

Re: Přeshraniční přenosy

Dobrý den,

o plánované instalaci PST na profilech DE-CZ jsem na blogu (a potažmo i na NP) již několikráte psal. Níže přikládám článek z 1/2012, kde uvádím, že "Situace by pravděpodobně byla natolik vážná, že „phase shifters“ by musely být instalovány i na linkách z Německa do ČR...". V článku je naznačen můj názor, co bude instalace PST znamenat pro VtE v DE. Samozřejmě z odborného hlediska je to přizpůsobeno formátu "víkendového blogu".

http://nejedly.blog.idnes.cz/c/239853/Polaci-priskrti-elektrinu-z-nemeckych-vetrnych-elektraren.html

Jak ukazuje aktuální vývoj, tak jsem se s touto předpovědí zřejmě strefil.

M. Prokš 10.2.2015 18:45

Re: Přeshraniční přenosy

Omlouvám se a klobouk dolů, že se ve své pozici nebojíte psát i o takto třeskutých věcech.

P. Nejedlý 10.2.2015 19:19

Re: Přeshraniční přenosy

Tak PST je záležitostí ČEPS, takže s mou pracovní pozicí to nemá žádnou souvislost. Nicméně z hlediska elektrotechniky je to opravdu třeskutě zajímavé téma :-)

Š. Hašek 9.2.2015 21:06

Těžko čekat,

že "německá" Jihočeská matka někdy prozře.

Možná, až bude kupovat třetí balík svíček v měsící (bude na příděl). A budou jen a jen z komisí kontrolovaného fčelího vosku, parafin už bude mezitím prohlášen za svět ničící.

Prosím přítomné ženy, aby to feminimum braly jako zednodušení pro "dnešního vzorového rozhodovače o strategii výroby elektřiny na 50 příštích let ve státech rozvinutého plánovaného eusocialismu". Ach jo.

V. Plocek 9.2.2015 20:35

Pozvolné prozření z iluze zelené energetiky

Fundovaný příspěvek ukazuje, že mnoho demokracie škodí. Pochopitelně, že současnými protestujícími proti novým el. vedením jsou titíž lidé, kteří vyprovokovali naprosto nesmyslné a hlavně pokrytecké vypínání jaderních elektráren (kdy odebírají el. proud z českých). Těmto lidem, často sdružených nebo schovaných v ekologických spolcích často vůbec nejde o logickou ochranu přírody a životního prostředí, ale o možnost uplatnění svých negativistických stanovisek, blokujících právě možnou ochranu obyvatelstva.  Klasickým případem je tolikrát blokovaná výstavba dálnice D8 přes Středohoří, kde provoz na běžné silnici doslova terorizuje obyvatelstvo přilehlých obcí.  Bohužel vedení v mnoha státech Evropy je tak slabé, že není schopno se rázně z tímto fenoménem vypořádat. O Česku ani nemluvě.

J. Jurax 9.2.2015 21:56

Re: Pozvolné prozření z iluze zelené energetiky

No jo, teď jsem se díval na Vraždy v kruhu na ČT1. To taky bylo o ekologických aktivistech, co blokují dálnice chráníce kytičky a broučky a vůbec přírodu pro naše děti, zatímco kamióny jezdí po okreskách přes města a vesničky, lidi se dusí a semtam nějaké to dítě nestihne přeběhnout ... tam ovšem naštvání překypělo a jednoho podšéfa aktivistů odstřelili ... nejvyššího šéfa a fanatika bohužel ne, to už scénáristi obětovali vyznění příběhu ...

V. Plocek 9.2.2015 22:51

Re: Pozvolné prozření z iluze zelené energetiky

No střelba je asi dobrá pro filmovou fabulaci. Pro naše potřeby by stačilo, kdyby se právníci ve státních organizacích (a že jich tam je) vzchopili a fundovanými žalobami k fundovaným soudům ekology odkázali do příslušných mezí. Ale to je česká utopie, protože soudy minimálně svým loudáním napomáhají spíše ekologům.

J. Jurax 10.2.2015 0:33

Re: Pozvolné prozření z iluze zelené energetiky

No, jeden zelenoaktivní blbec je schopen zblokovat dobrou věc na léta - a podle zákona. A než se to protočí soudní mašinerií, utíkají lidem, kteří pracují, milióny. To je ovšem zelenému blbovi šumafuk - toho živí jednak stát skrze dotace neziskové organizaci, jednak výpalné od firem, pro něž je levnější zaplatit. Pokud ovšem nejde o blba fanatika.

M. Pivoda 9.2.2015 19:57

Pravděpodobnost naplnění předpovědi 85%

Dr. Ray Kurzweil’s current predictions include: 1. self driving cars by 2017, 2. personal assistant search engines by 2019, 3. switching off our fat cells by 2020, 4. full immersive virtual realities by 2023, 5. 100 percent energy from solar by 2033, 6. by 2040-2045 we will be forever young and maybe immortal

Věnujte prosím předpovědi číslo 5, tj. vužití solární energie. Spotřeba elektrické energie se oproti dnešku ve světě poněkud zvýší. Jinak by 100% pokrytí solární energií bylo dosaženo již za 14 let, tzn, v roce 2029. Myslete na český Temelín.

J. Jílek 9.2.2015 14:11

střed zájmů jak prase! :-))))

Od ukončení studií v r. 1988 pracuje ve společnosti ČEZ a.s., jaderná elektrárna Temelín - v současné době jako senior specialista inženýrinku elektro v útvaru Výstavba jaderných elektráren.

V. Novák 9.2.2015 14:13

No představte si to! On píše o něčem, čemu rozumí!

Místo aby to nechal ideologicky správně nasměrovaným velkoubytovatelům!

Sodoma v komoře!!!

J. Šimek 9.2.2015 14:59

Re: No představte si to! On píše o něčem, čemu rozumí!

To jste to bravurně vyvrátil, jste učiněný argumentační gigant.

M. Prokop 9.2.2015 16:41

Re: No představte si to! On píše o něčem, čemu rozumí!

Na té Rybílkově 3,14čovině není co vyvracet.

Střet zájmů by byl, kdyby autor měl být někde nestranný soudce.

Ani mne neudivuje, že to nechápe selén Rybílek nebo vy.

R. Langer 9.2.2015 14:31

Re: střed zájmů jak prase! :-))))

Správně, kdežto o OZE píšou hlavně odchovanci gender studies a podobných odborných směrů... :-D

J. Krásenský 9.2.2015 16:51

Re: střed zájmů jak prase! :-))))

Aneb, jak pravil Bursík o svém zainteresovaném náměstkovi: "To není střet zájmů, to je soulad zájmů!"

J. Jurax 9.2.2015 18:36

Re: střed zájmů jak prase! :-))))

Ale zato na rozdíl od zelených blbečků je orientován v problematice a rozumí jí.

M. Prokop 9.2.2015 13:04

Dobrý, díky. 1*

Jenže, vysvětlujte technické detaily zelenorudým věřícím!

J. Šimek 9.2.2015 13:08

Re: Dobrý, díky. 1*

Klasika, všichni jsou blbci a diletanti, zatímco Milan Prokop to všechno strčí do kapsy. Diskutovat, polemizovat, pochybovat, to je jen slabost. Doporučuji Rusko, tam budete jednička.

V. Novák 9.2.2015 14:15

Re: Dobrý, díky. 1*

Bude to pro vás asi překvapivé - ale fyzikální zákony platí bez ohledu na to, co se v parlamentech odhlasuje. Takže můžete tisíckrát popírat platnost Ohmova a Kirchhoffových zákonů - můžete Ohma a Kirchhoffa prohlásit za buržoazní (nebo levičácké) úchylkáře - ale ony ty elektróny jinak nepoběží.

J. Šimek 9.2.2015 14:46

Re: Dobrý, díky. 1*

Najděte mi, kde jsem to popřel, žvanílku.

J. Jurax 9.2.2015 18:40

Re: Dobrý, díky. 1*

No, opravte mne, jestli se mýlím, ale nemohu se ubránit dojmu, že jste příznivcem fofrníků a fotovoltaiky a zeleného energoblbnutí. No a v tom případě fyzikální zákony nemůžete brát úplně vážně :-)

J. Šimek 9.2.2015 21:12

Re: Dobrý, díky. 1*

A jste zase vedle, přečtěte si co píšu a zjistíte, že mi JE neva, ale vadí mi demagogie odpůcrů OZE. I když to bude na vás moc, vy už jste zaseklej.

J. Jurax 9.2.2015 21:49

Re: Dobrý, díky. 1*

No dobře. A kdeže Vy vidíte demagogii odpůrců OZE, tedy zpravidla fofrníků a fotovoltaiky? S vodními elektrárnami aniž bioplynem problém není, tyhle zdroje lze regulovat.

P. Vaňura 9.2.2015 15:02

Pokud nějaký profesor napíše, že elektrárny nechtějí

snižovat emise CO2, protože by musely na komíny namontovat filtry, měl by si zopakovat 7 či 8 třídu základní školy. Tam jsme se totiž učili o hoření. Pokud ani Vy nechápete zápletku tohoto příspěvku, měl byste si příslušnou látku doplnit také!

Pokuf jde o světlo, 21 června v poledne při obloze bez mraků dopadá na 1 m2 výkon přes jednu kWh, což vím asi 50 let. Ovšem, v prosinci to za jasného dne není ani desetina.

Tvrzení, že by o energetické koncepci měli diskutovat diletanti, náchylní uvěřit propagandě, dle slavného Hitlerově stylu založené na polopravdách, mohou hlásat jen individua typu Greenpeace. Představte si, pokud půjde o operaci Vašeho dítěte, spolehnete se na špičkového chirugra a jeho štáb, nebo zahájíte "veřejnou diskusi" diletantů?

Pokud jde o Rusko nevím, ale vím, že Adolf Hitler postavil 4000 km dálnic za polovinu času, který si vyžádaly tahanice kolem dálničního obchvatu Plzně!

M. Prokop 9.2.2015 16:42

Re: Dobrý, díky. 1*

Všichni ne, ale vy zaručeně (nejen podle této reakce).

J. Jílek 9.2.2015 14:11

Re: Dobrý, díky. 1*

vysvětlujte Molotkovi, že neexistují nedotované zdroje....

V. Braun 9.2.2015 12:52

Každý dogmatický přístup je špatný

Přečetl jsem si diskusi a jako obvykle tam převládají poměrně dogmatičtí zastánci jedné i druhé strany, umírněné hlasy jsou v menšině, přitom to jako obvykle není černobílé.

Podstatou by měl být rozumný mix zdrojů, kam dnes už fotovoltaika, zejména na střechách, a větrné elektrárny rozhodně patří. Nicméně tam podlé mého patří i to jádro. Rozumným mixem myslím, že nic se nemá přehánět, včetně koncetrace větrníků, když už se to přežene tak se musí posílit přenosová soustava.

Abych to shrnul, až na některé nepodložené výpady a spekulace kdo vlastně protestoval v Německu proti JE a nyní protestuje proti novým rozvodům souhlasím s autorem článku.