28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

NĚMECKO: OZE nepokrývají ani noční spotřebu

Jen v několika letních dnech ve špičce výroby dodají německé obnovitelné zdroje tolik elektřiny, že by pokryla spotřebu země. Ale jen v noci. Tehdy je však německá spotřeba asi o třetinu nižší než ve dne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hermanek 6.8.2021 13:40

Kde jsi rado?rád bych pokracoval v dehonestacni kampanib

J. Plzák 5.8.2021 19:46

Tak jak je to s tím Radou? Už ho někdo odhalil? Nevěřím, že ty nesmysly píše zadarmo. Ten je navedenej a zaplacenej.

M. Pivoda 5.8.2021 19:08

Vězte, že nejnovější zprávy z oboru solární energie určitě nenajdete na Neviditelném psovi. Podnikatel Bill Gross založil firmu Heliogen již v roce 2013. Minulý rok, tj. 2020, o něm psali opět. Viz webový odkaz níže.

How innovator Bill Gross’s solar breakthrough could decarbonize heavy industry. By Julia Pyper. March 4, 2020.

https://www.greenbiz.com/article/how-innovator-bill-grosss-solar-breakthrough-could-decarbonize-heavy-industry

T. Hraj 5.8.2021 23:37

Soustředění slunečních paprsků do jednoho bodu pomocí zrcadel. Jak originální! Navíc si ten pán v textu plete teplo s teplotou. Článek je spousta balastu a "zelené" propagandy. Kloudnou konkrétní větu aby člověk hledal lupou.

Jinak ale souhlasím. Na NP nejsou nejnověší zprávy a ani žádné jiné. Jsou zde komentáře.

M. Pivoda 6.8.2021 11:19

Soustředění slunečních paprsků do jednoho místa není úplně nový nápad. Určitě ne v roce 2021.

Podstatné je to, že tímto způsobem, slunečním ohřevem vody nebo jiného média, která pohání turbínu a ta následně generuje elektrickou energii, je fakticky převodem nového problému na již známé řešení, tj. převodem nového zdroje energie (slunce) na staré technologické řešení (turbína + dynamo či alternátor).

V článku je hodně užitečné informace. Například je tam zmíněno inovátorovo trvalé experimentování (tj. hledání nových technologických kombinací), nikoliv odvolávání se na známé teorie (které se ve školách běžně vyučují).

I. Hermanek 5.8.2021 18:20

Přiznám se že netuším co o sobě rada prozradil na rozdíl od něho mám i jiné aktivity než moudrost po internetu

I. Hermanek 5.8.2021 18:13

To fakt nejde...rada prilepeny na klávesnici chrlí i rozumy fakt by me zajímalo copak za vzdělání má a čím se živí.. asi by koukal jak by v dobách blackoutu neměl jak prudit

I. Hermanek 5.8.2021 18:03

Ráda je masibl tipuji ho na užitečného blbce který slouží neblbe ale výrazně prosperující neziskovce

R. Tichý 5.8.2021 16:55

Vyhlasuji anketu o to, co je zac Rada.

Tipuji, ze nikdy nepracoval, sedi v nejake statni instituci a nebude mit rodinu.

P. Rada 5.8.2021 17:29

Vyhlásil jste proti mě dehonestačně zaměřenou anketu. Chcete asi být hlavně vidět - že? Tak píšete v přímé reakci na Součka - nikoli alespon na mě.

Hloupé na takovýchto krocích je, že když, tak se pomlovačného zůčastní zůčastní sotva jen ti, co dnes o téma ještě alespon zavadí. Zítra už zde sotva kdo klikne... Takže naopak Vás typuji na ponás-potopáře.

Nejhloupější přitom od Vás je, že o mě zřejmě nic nevíte, ani si se zřejmě nesnažíte něco zjistit alespon s toho co už jsem zde o sobě sám nad rámec běžných zvyků uvedl. Pro základní neznalosti tak není šance jakoli cokoli trochu smysluplně vyhodnocovat. Pomluvy takto maskované ale svůj smysl přesto mít mohou a hlavně ty opakované...

Zatím na záladě spekulací fakticky akorát spamujete Součkovo-redakční téma a dehonestujete kulturnost zdejšího diskusního prostředí.

R. Tichý 5.8.2021 19:26

Narozdil od Vas, si na zdejsi diskutery slozky nevedu.

Anketa Vas nema dehonestovat, reagoval jste jako potrefena husa :-P

Soude podle reakci na Vase prispevky, by Vase myslenkove zazemi rado znalo vice lidi na tomto foru.

J. Plzák 5.8.2021 19:34

Vypátrat a zneškodnit. Pověsit za k###e do průvanu.

R. Tichý 5.8.2021 19:57

A propos.

Problem vas ekofasistu je v tom, ze toho, kdo neobdivuje vasi OZE lez, vyfutrovanou elektrohrackami zalozenymi na principu perpetuum mobile, povazujte za menecenne.

Zatim je to obracene, v jakekoliv diskuzi jsou vase argumenty usvedceny jako lzive, pripadne ucelove vykladane.

Jak muzete mit tu drzost, abyste pod clankem s takovym jednoznacnym dolozenim zelene fantasmagorie vubec neco psal??

J. Jurax 5.8.2021 16:39

EU pod zeleným vedením pohybuje v kruhu. Jen přitom stále tvrdí, že kráčí neochvějně vpřed, psáno na konci článku.

Nuže, nesouhlasím. EU se nepochybuje v kruhu, nýbrž vskutku kráčí neochvějně vpřed. Směrem do energetické prdele. Zelené a obnovitelné.

V. Pavelka 5.8.2021 21:52

Ani sama Merkel nevěří v Zelený Kec ! A tak se u Nepřítele Putina pozichrovala Plynem z Ruských ložisek !

J. Dobrý 5.8.2021 16:11

Jen pro jistotu: pokud nekdo pochybuje o nutnosti "zásoby elektřiny pro celé Česko na týden", tak se staci kouknout na ty Agora grafy priblizne z konce ledna. Na roku nezalezi, +- par dni se to opakuje. Priblizne tydenni skoro totalni vypadek vyroby z OZ na celem uzemi Nemecka.

Treba leden 2020

https://www.agora-energiewende.de/en/service/recent-electricity-data/chart/power_generation/01.01.2020/31.01.2020/

Letos (2021) nejsou ty vypadky tak vyrazne v trvani, ale zato je jich tam vic.

R. Langer 5.8.2021 16:14

Řekl bych, že zrovna dneska to bude taky na nule...

J. Dobrý 5.8.2021 16:20

Na nule ne, ale i tak nic moc.

Vitr + voda zanedbatelne. Solar v nejlepsi denni dobu (14:00) asi 1/3 spotreby (33.2%). Uhrn za cely den vyrazne niz, ta noc jim to docela kazi.

J. Dobrý 5.8.2021 16:22

zapomel jsem na odkaz

https://www.agora-energiewende.de/en/service/recent-electricity-data/chart/power_generation/05.08.2021/05.08.2021/

V. Humble 5.8.2021 11:35

Kdyby se Africky kontinent nezmital v problememch mohl by OZE pokryt celou svou spotrebu a jeste zasobovat velkou cast evropy. A to nemusi nakupovat zadne slozite technologie. Da se postavit velmi jednoducha elektrarna ktera ma jen zrcadla, okruh se zahrivanou kapalinou,vymenink a turbinu s generatorem.

V. Kain 5.8.2021 15:23

A jak by se uskutečňoval převod té energie z Afriky do Evropy?To by se instalovaly miliony kilometrů kabelů?Je to jenom další neuskutečnitelná blbost

R. Langer 5.8.2021 16:13

To není zase tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Už jenom údržba těch zrcadel není vůbec žádná sranda. Také to naráží na velký nedostatek vody zrovna tam, kde by taková elektrárna byla optimální.

Ne, vůbec to není jednoduché. To není jako papiňák.

J. Dobrý 5.8.2021 16:14

1) ten prenos energie z Afriky by mel i s top technologii giganticke ztraty

2) Na pousti je problem s prachem, ktery neji jak umivat (protoze je to holt poust)

3) solarni elektrarna potrebnych rozmeru by mela obrovske eko dopady, vcetne dopadu na klima doslova v planetranim meritku.

J. Lukavsky 5.8.2021 19:13

"problem s prachem, ktery neji jak umivat" místo umývání vodou by stačilo ofouknout vzduchem... ale prach bude obrušovat krycí sklo či plast a tím snižovat výkon. No ale převést tu elektriku do Evropy asi nebude že až taková brnkačka. J.L. end

R. Tichý 5.8.2021 16:18

Zaostale a line africke obyvatelstvo nic z toho neudrzi v chodu.

J. Jurax 5.8.2021 16:41

No, to by byl ještě ten nejmenší problém zmíněného projektu.

J. Plzák 5.8.2021 19:37

Všiml jste si vůbec, že velké části Afriky lež na stejných polednících? Co z toho plyne, to snad chápete.

P. Kubáč 5.8.2021 11:29

V USA se rojí "jaderné startupy" - malé firmičky které mají ambici stavět kompaktní, ultra moderní jaderné elektrárny nesvázané dědictvím technologií recyklovaných z výroby jaderných zbraní.

Bohužel i v USA jsou předpisy drtivě složité. Američani například nemají legislativu na jiné než lehkovodní reaktory, takže ty "jiné" zakazují už ve stadiu projektu.

Proto většina "startupistů" spolupracuje s vládou některé rozvojové země a dokonce je tady i projekt (mnou oblíbené ) elektrárny - lodě - v mezinárodních vodách.

Vzhledem k tomu se nám pravděpodobně stane že za 30 let budou země typu Indonézie nebo Thajska mýt EU hlavu za to že "ekologické" elektrárny na ruský plyn i tak produkují více CO2 než jejich atomovky.

Jsem zvědavý jak za takových okolností bruselští papaláši vysvětlí Euro-občanstvu, že i přesto jsme absolutní špička ve všech parametrech ;-)))

V. Humble 5.8.2021 12:15

Nemyslim si ze se to prosadi. Jaderna elektrarna je stale jeste velmi velka investice ktera se vyplati lepe cim vetsi je elektrarana ci instalovany vykon. Je to jako s elektrickym autem. Je velmi drahe a tak automobilky spise produkuji luxusnejsi a vetsi auta kde se cena ztrati misto dostupnych malych modelu ktere by davali vetsi smysl protoze male a zaroven drahe auto nebude konkurenceschopne. Kouknete se kde je skoda citigo. Musel by prijit nejaky zasadni tech prulom a to spise vidim budoucnost v termojaderne fuzy ktera je nam uz slibovana 40 let nebo nove generaci dostupnych beterii viz iron air battery z USA.

R. Langer 5.8.2021 16:16

To je úplný nesmysl, nic takového nebude nikdy fungovat. Jedná se totiž o otázku jaderné bezpečnosti, a to fakt není jako když stavíte kůlnu na nářadí.