28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

NĚMECKO: Kolik stojí reparace

Němci čelící požadavkům na vyplacení dodatečných válečných reparací si ve snaze učinit vstřícné gesto tak trochu, jak se lidově říká, zavařili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vlach 15.9.2021 21:09

Nikdo nikdy nám víc v historii neubližoval než Němci.

A tady se tečka vyplatí.

P. Milan 15.9.2021 21:12

Jsme sousedé, takže třenice jsou celkem zákonité. V současnosti to záleží pouze na tom, koho si zde zvolíme.

J. Jurax 15.9.2021 17:55

Inu, Německo je navíc s Českem ekonomicky, historicky a kulturně velmi úzce propojeno a provázáno, jak píše autor, čemuž odpovídá i transport zelených peachovin z Germánie k nám, byť zčásti oklikou přes EU. A za tyhle škody zaručeně reparace nedostaneme.

V. Mokrý 15.9.2021 19:16

R^R^! R^ !!

J. John 15.9.2021 16:44

Almužna, kterou Německo vyplatilo, je plivnutím do tváří přeživším a potomkům hrůz, které Němci v Evropě napáchali.

To, že většina politických stran odmítá o této věci jednat, nesvědčí o tom, že tyto strany zastupují zájmy svých voličů. Jistě je možné si domýšlet i "osobní motivaci" politiků těchto stran, i při podpisu deklarace v r. 1997.

J. Jurax 15.9.2021 17:56

Ano.

J. Vrabec 15.9.2021 20:06

Presne tak ! Povalecna generace je OK. Horsi je to zde, ti komunsticti vrazi a darebaci ziji mezi nami a pobiraji nejvetsi duchody a zadaji reparace. EU

J. Vrabec 15.9.2021 20:08

Patri pod pana Vlcka.

J. Vlček 15.9.2021 16:11

Téměř osmdesát let po válce se handrkovat o nějaké reparace je stejná pitomost, jako jeden od druhého požadovat, respektive očekávat jakési omluvy za to, co se před těmi osmdesáti lety dělo, a kdo komu jak ublížil. ;-(

Tyto dávno proběhlé události nechť jsou předmětem zkoumání historiků, neboť za tu dobu se historií staly. Není kdo, není komu, a není za co se omlouvat, neboť s těmito dávnými událostmi my současníci nemáme co do činění. :-)

To ovšem není důvodem, aby se na všechny ty události zapomínalo. Právě naopak, měly by být mementem pro každého z nás, a všem do budoucnosti. !

Buďme rádi, že věci jsou postupem času vyřešeny a nechtějme být trapní jako přiblblí fotbalisté, kteří poklekávali před zápasy ve znamení omluvy černochům za příkoří způsobené jim otrokářským řádem, což vyznívalo jako jedna velká trapnost a pitomost zároveň. !

P. Milan 15.9.2021 16:58

Ano.

J. Černý 15.9.2021 12:04

Ta Deklarace česko- německá se podobá Mnichovké smlouvě. Vysídlení sudetských Němců se provedlo na základě rozhodnutí vitězných mocností, nebyla to svévole Československa. To tvrdi sudetští Němci a jejich domácí spolupracovníci. Reparace nám Němci prakticky nezaplatili. Přátelsky se k nám nechovají, nejsme rovnocenným partnerem v hospodářské spolupráci, jsme jejich kolonií.

A. Renjascu 15.9.2021 14:19

Jestli ono to nebude tím, že Mnichovská smlouva je nadále platnou součástí německého právního řádu a o jejím zrušení Německo rozhodně neuvažuje.

A. Renjascu 15.9.2021 14:31

Mnichovská dohoda a její platnost:

https://www.epravo.cz/top/clanky/?pg=12&typ=clanky&s1=3&s2=0&s3=0&s4=0&s5=0&s6=3&m=1&recid_cl=16949

https://www.lidovky.cz/domov/nemci-se-sest-let-dopousteli-nasili-na-cesich-srovnavani-s-odsunem-je-demagogii-rika-archivar.A190506_161323_ln_domov_mber .

P. Milan 15.9.2021 14:20

Vítězné mocnosti odsouhlasily naše řešení (bez valného nadšení).

Reparace Němci skutečně nezaplatili, my jsme si prostě ukradli majetek Němců sudetských, tím se to vyrovnalo.

Pokud se chováte jako kolonizovaný v kolonii, tak je s vámi tak zacházeno. Já se tak nechovám, takže tenhle problém nemám.

A. Renjascu 15.9.2021 14:47

Vaše chování s tím ovšem nemá nic společného. Pokud Merkel zavolala, že Babiš nesmí koalovat s Okamurou, tak jste se mohl chovat jak chcete, ale Babiš i tak sklapl a podřídil se. A pokud zde německé "matky" zřizují "dcery", které jí přeprodavají zboží s minimálním ziskem a matka navíc ještě účtuje dceři pochybné marketingové služby a k tomu bez jakýchkoliv překážek či nutnosti reinvestovat vyváží hromadu dividend, tak můžete být hrdý jak chcete, ale vývozu 500 mld ročně stejně nezabranite a desetiletí udržovaný cca trojnásobný rozdíl ve mzdách mezi ČR a Německem stejně nezmenite. A pokud se Německo rozhodne v EU něco protlačit, tak můžete být narovnaný až do oblak, ale nic s tím stejně nezmůžete. Takže i když se jako kolonizovány nechováte, tak důsledky této kolonizace na vás stejně dopadají, tak jako dopadaly na hrdého Inda v době britské koloniální nadvlády. Němci byli v této oblasti vždy schopní a velice chytří, ale hlavně dokázali být v oblasti národních zájmů vždy jednotní. To je ohromný rozdíl oproti nám, kde historicky vždy jedna parta jezdila žalovat na druhou a nevhala jí podrazit nohy i když to poškodilo narod. Ještě nedávno Moskva a nyní Brusel a Berlín.

V. Mokrý 15.9.2021 15:46

[>-] 1* R^

P. Milan 15.9.2021 17:01

Bureše jsem nevolil, Okamuru také ne, takže pokud poslouchají Andělínu, jde to mimo mne.

Že si majitelé firem stahují po zdanění dividendy, to je jejich právo. Němci nemůžou za to, že čeští komouši s podporou sovětských zničili místní kapitál.

J. Jurax 15.9.2021 18:04

No, ono je to složitější.

Ono je to i vina politiků pobídkami sem lákajícím cizí kapitál místo podpory kapitálu tuzemského a výprodejem rodinného stříbra každému, kdo dobře podmazal. A obecně též vina politiků, co nejsou schopni a ochotni popsanému stavu legislativně zamezit.

P. Milan 15.9.2021 21:09

Těžko podporovat něco, co se jen pomalu začíná objevovat. Dost dlouho byl cizí kapitál jediný dostupný. Co to je rodinné stříbro, to jsem psal jinde:

"S tím českým „rodinným stříbrem“ a Škodou to nebylo tak jednoduché.

Před válkou byla prostě automobilka, nepříliš významná ve světovém měřítku (známější byla Tatra), po válce až do dob poplyšákových byla vším možným, jen ne stříbrem. Pokud je teď rodinným stříbrem, tak také zásluhou Němců (přesný podíl českého technického umu a nízkých mezd a německé organizace a peněz neodhadnu, ale půl na půl by to být mohlo).

Konstatování, ne hodnocení. A ty zelené blbostě přicházejí z Brusele. Němci na nich mají značný podíl, ale zaručeně na to blbnutí nejsou sami. Blbnout musí i jiné automobilky, viz třeba https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektro-za-stejnou-cenu-jako-benzin-slibil-sef-renaultu-a-zd/r~248cb55459e011ebaabd0cc47ab5f122/"

Legislativně tomu zamezit nelze. Tedy zamezit tak, aby to nenapáchalo větší škody, než ten vlastní vývoz."

A. Renjascu 15.9.2021 18:24

Já je také nevolil, ale to je irelevantní, protože to nic nemění na tom, že jsme německou kolonií, které se musíme podřizovat ať už je u vesla kdokoliv, takže pokud zde žijete, tak to mimo vás nejde, jen si možná neuvědomujete, že nad vaší peněženkou má moc i někdo cizí. Dividendy a jejích výše, no je to vždy o poměru. V Německu či Francii vynese jedno investované euro 3,25 €, na Slovensku 5,5€, v Polsku 8,4€, ale v ČR je to 10,7€. To nemá nic společného jen s výnosností investic, ale s politickou korupcí. A pokud jde o místní kapitál, tak ten byl zničen i v ostatních komunistických zemích a přesto tam neexistuje takové vytěžování ekonomiky cizími firmami. Jinak nejde jen o to, že by zde chyběl kapitál, protože to ne vždy je pravda, ale chybí nám trhy. Na ty západní nás nepustili a ty východní jsme dobrovolně, podle hesla mouřenín posloužil, mouřenín může jít, opustili. Zatímco Němci s Ruskem staví svůj soukromý plynovod a Siemensu dodal nejmodernější turbíny do elektrárny na Krymu a v Rusku podniká více než šest tisíc německých firem, sankce nesankce, tak my jsme vyrobili umělou kauzu Vrbětice a opustili i to málo co nám tam zbylo.

P. Milan 15.9.2021 21:11

Zřejmě trpíte flagelantstvím a chybí vám i základní ekonomické souvislosti.

A. Renjascu 16.9.2021 0:21

S flagelanstvím to nemá nic společného, já se před Němci nehrbím (byl by totrochu paradox, když mám německé předky), ale píšu zde o postavení země. To nemá s osobním postojem nic společného. A chybějící ekonomické souvislosti? To by asi bylo na výrazně delší komentář, ale jelikož neexistuje nic takového jako je čistý trh, tak většina zemí používá různé nástroje k ochraně vlastního trhu a to právě proto, aby nedocházelo k vytěžování domácí ekonomiky a její okupaci nadnárodními korporacemi či ekonomikami silnějších států. Tato míra lze změit právě ziskovostí ekonomiky na vloženou jednotku, poměrem vlastnictví ekonomických subjektů, prodejními plochami, dividendami, účtováním služeb atd. Pokud jsou všechny tyto ukazatele ve výrazném nepoměru s okolnmi ekonomikami a vlstnická struktura je výrazně ve prospěch cizích subjektů, tak jde o ekonomickou kolonizaci země. Chybějící či slabý domácí kapitál, otevřené dveře domácí ekonomika a zároveň přivřené dveře okolních ekonomik to samozřejmě akcelerují. A nasblýskaná škodovka (byť její lesk již trochu mizí) na tom nic nezmění.

A. Renjascu 15.9.2021 19:59

A toto taky hezký dodatek.

https://m.youtube.com/watch?v=GnJT1y6_U94

J. Jurax 15.9.2021 17:58

Souhlas.

V. Vlach 15.9.2021 21:12

Vše ostatní není důležité.

D. Rajninec 15.9.2021 9:11

Len aby sa dostalo na každé mŕtveho z toho hladomoru aspoň symblolických 10€ !

Alebo si nemci zase robia srandu , že z tých chudákov čo museli jesť myši , potkany , glej a odrezky z voľne ležiacich mŕtvol ?

F. Navrátil 15.9.2021 8:12

Od Petěrburgu vede do Německa plynovod Nord Stream. Až povede takový plynovod z Varšavy nebo z Athén, pak se i tato města dočkají odškodnění.

D. Rajninec 15.9.2021 9:12

Od Peterburgu ? Vy ste v škole nemal rád učiteľa geografie , že ?

F. Navrátil 15.9.2021 18:03

Rusky se toto město jmenuje od roku 1991 Sankt-Petěrburg. Můj učitel zeměpisu mu v souladu s tehdejším názvem říkal Leningrad.

J. Nevrkla 15.9.2021 6:39

R^