28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

NĚMECKO: Demonstrace proti diktatuře národního státu

U našich sousedů patrně poslechli výzvu Václava Klause o času na vzpouru davů proti omezování svobody občanů a vydali se do ulic manifestovat proti těm jejich Prymulovým rouškám, chřipkové diktatuře národního státu a tomu nejbrutálnějšímu státnímu intervencionismu spojenému s nevídaným zásahem do občanských svobod od pádu Berlínské zdi a konce komunistické totality.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mařák 3.8.2020 19:37

Kalousek, náš jediný relevantní pravicový politik a dlouhodobý vůdce sněmovní opozice je prostě můj člověk, znovu se to potvrdilo. Jsem spokojený, že jsem mu svým hlasem posledně pomohl do Sněmovny.

"A víte co? Dodám něco, co vás podráždí ještě víc: Společné dluhy do společné budoucnosti znamenají víc semknutou rodinu, která si ten společný dluh bere. Až dosud bylo nemyslitelné, aby si EU jako celek půjčila společně a společně ručila. Tohle je krok, který se nebude líbit všem, ale ten efekt je nám všem zjevný. Posílení integrace zemí Evropské unie. TOP 09 tohle nemá v programu, takže vám sděluji osobní názor, a dneska už to můžu říct naplno: Já si dlouhodobě přeji federaci Spojené státy evropské."

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kalousek-Jsem-silna-figura-Takze-mam-odpurce-Chci-Spojene-staty-evropske-Zde-je-pravda-o-STAN-632506

J. Jurax 3.8.2020 20:24

No, nevím ... on Kalousek u nás moc fanoušků nemá a po tomhle mu jich zajisté hojně ubude.

A ovšem nazvat Kalouska pravicovým politikem mi přijde poněkud nepřípadné.

M. Mařák 3.8.2020 21:04

Je bohužel v kolektivu mých spoluobčanů neoblíben, vím o tom, navíc nezvyšoval důchody a nato se u nás v nejvlivnější volební skupině obyvatelstva nezapomíná.

V. Klepetko 3.8.2020 20:48

Zde manželé potřebovali nějak vyřešit společný dluh :

Pro 34 tisíc zavraždili sběratele a plánovali zabíjet dál. Hradecký soud dal exmanželům doživotí - Seznam Zprávy

https://www.google.cz/search?sxsrf=ALeKk00ZkvoqvbkQi0HvDBvH0GehRYW_jQ%3A1596479782076&ei=JlkoX6KXBMShgQby77GIAQ&q=%22spole%C4%8Dn%C3%A9+dluhy%22++vra%C5%BEda&oq=%22spole%C4%8Dn%C3%A9+dluhy%22++vra%C5%BEda&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAM6BAgAEEdQtLkBWO7AAWDIywFoAHABeACAAZIBiAGTBpIBAzAuNpgBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp

:-)

V. Klepetko 3.8.2020 20:54

Oprava linku :

Manželé Janákovi vraždili na Jičínsku kvůli dluhům. Soud je poslal za mříže na doživotí | iROZHLAS - spolehlivé zprávy

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/manzele-janakovi-vrazdy_1810162253_jak

V. Kain 4.8.2020 18:04

Vy byste potřeboval hodit do kanálu a přikrýt deklem.

V. Klepetko 3.8.2020 18:09

Demonstrovat v době moru je hodně hloupé...

Myslím, že lidská hloupost a zbabělost není levicová ani pravicová, a proto není rozdílů mezi demonstrujícím progresivně-duhovým hlupákem a zoufalým dělníkem z AfD, který má už těch roušek plné zuby! Mají společné, že neumí přijmou realitu:

- naši svobodu neumezují vlády, ale virus! Dinosaury zabily důsledky pádu meteoritu, nikoliv neschopnost jejich vůdců. A jak ukazuje příklad USA, ani federace není zárukou správnosti zvolené strategie ani větší svobody. Diktatura národního státu ani federace nás nemůže ohrozit více, než diktatura vlastní zabedněnosti!

- když se budeme chovat rozumně a dodržovat různá nepříjemná omezení, uchráníme si té svobody více, než když budeme zbrkle zmatkovat, bouřit se a psát vystrašené články na Psu :-)

V. Čermák 3.8.2020 19:09

R^R^R^

M. Mařák 3.8.2020 19:13

Ahoj Vláďo, mou svobodu tady omezuje vláda a její časově omezená diktatura, která se pořád ještě vznáší ve vzduchu a může opět dopadnout. Je to tady pořád jedna z možných variant a četl jsem o víkendu ve franceinfo, že to tentokrát mohou spustit na základě vládního dekretu a nemusí se hlasovat v parlamentě. Ještě jsem se o tom podrobněji neinformoval, ale jestli se jedná o přesnou informaci, tak to je docela posun k horšímu.

Virus je samozřejmě někde kolem, ale vláda nařizuje a jedná s občany jako s nesvéprávnými ovcemi, to je třeba oproti Švédsku podstatný rozdíl.

Mě to prostě obrovským způsobem dráždí a Macron u mne definitivně skončil, což nic neovlivní, neboť nemám občanství a prezidentských voleb se neúčastním.

V. Klepetko 3.8.2020 20:09

Martine zdravím!

Přiznám se, že poslední dobou se snažím myslet na jiné věci, než je ten virus a virem vyprovokované vládní reakce: jak ty adekvátní, tak i ty diskutabilní. Místo toho se snažím zorganizovat si život tak, aby vliv těchto faktorů byl na něj - život - co nejmenší, případně z toho všeho chci vykřesat nějakou příležitost. Jsem zvyklý různá vnější omezení vnímat spíše jako hlavolam, který musím (se zájmem) vyřešit, a která mi vláda - prozřetelnost - příroda (nehodící se škrtněte:-)) predhazuje, abych nezlenivěl a snažil se něco vymyslet. Zatím se to celkem daří, dá-li Pánbu přežiju a budu jen o něco chudší a nějakého skutečného zotročení (rasového, náboženského, finančního, genderového, nebo v podobě eurofederální neliberální despocie) se nedožiju...

Dobrý člověk Colas Breugnon, jak ho napsal Romaine Rolland, to je dnes můj hrdina, kterému bych se chtěl trochu podobat. A na nějaké Macrony a i tuzemské mocnáře prdím, radost ze života ani vnitřní svobodu mi vzít nedokážou, a jejich semafory, roušky a vrtulníkové peníze vnímám prostě jako vítr nebo déšť - asi to tak musí být, tak proč se neradovat ze svěžího vánku a kapek ranní rosy? :-);-):-)

J. Jurax 3.8.2020 20:28

Víte, je otázka, zda dodržovat ona diktovaná různá nepříjemná omezení je chování vskutku rozumné. Zda ona omezení jsou rozumná.

V. Klepetko 3.8.2020 20:46

Nejsem si jistý, zda jsem dostatečně kompetentní l, abych to rozumně posoudil :-)

Neurochirurgickou operaci bych jako operatér take nejspíše nezvládnul... Neumím pilotovat letadlo ani hrát dobře Go. Epidemiologie? Nikdy jsem to nestudoval a vím o tom jen jako poučený laik velmi málo...

J. Anděl 3.8.2020 23:05

Ahoj Vladimíre. Mám s virem a tvým srovnáním jeden problém. U té neurochirurgické operace obvykle víš, že máš problém, který tě fyzicky trápí. Víš to ty jako jednotlivec. Jdeš tam proto, že se ty jako jednotlivec chceš toho trápení nějak zbavit a sám nevíš, jak to udělat, tak se svěříš do rukou odborníka. A nebo tě přivezou po autonehodě s uřízlou hlavou a kdyby tam nebyl šikovný neurochirurg, tak už si nebude mít ani kdo stěžovat. Atp.

Jenomže u toho viru to tak není. Tam se na počátku očekává, že tomu uvěříš.

Jasně, že uvěříš velice věrohodným profesionálům, o tom se nepřu, ale prostě musíš tomu uvěřit. V časech morů jsi třeba viděl mrtvoly v ulicích na hromadách, nebo co.

Chápeš, co myslím? To neříkám na podporu konspiračních teorií. Ale vezmi si tu obrovskou sílu, která bez problému zlomila takřka jakýkoliv pomyslný odpor, běžné brblání pomíjím.

Nedivím se, že to Napoleonům typu Grety imponovalo a vzbudilo to u nich trochu závist, že jim se s klimatickými změnami nic takového nepodařilo. Na tři měsíce se takřka zastavil život, ani dnes není zcela normální, holce, ze které udělali exemplární příklad, co se stane s někým, kdo neposlouchá (té z Techtle Mechtle), už vyhrožovali násilím......... A to všechno díky něčemu, u čeho svou osobní vědomou zkušeností a vědomostí nemohu prohlásit, že vím, že to je pravda a že to existuje.

Tohle je podle mě bezprecedentní důkaz rostoucí moci možné informační totality (důkaz té moci, nikoliv té totality).

Souhlasím s přístupem k těmto událostem jako k zajímavému osobnímu kvízu, který mě zajímá, který chci pro sebe uspokojivě vyřešit.

V. Klepetko 4.8.2020 0:39

Tak mi zmizela dlouhatánská odpověď :-) Zítra to zkusím zrekonstruovat... Dobrou

V. Klepetko 4.8.2020 2:00

Jindro, dobré ráno, potíž je v tom, že ty se díváš na ten problém z perspektivy "pacienta", kdežto já jsem psal o drzosti "demonstrujícího nespokojeného občana", druhdy samozvaného chirurga - léčitele, který si osobuje právo vyhodnocovat, zda je léčba lege artis, ale nechápe že jeho znalosti v medicíně jsou na úrovni babky - kořenářky z malešického paneláku, vržené do lesa až neviditelnou rukou trhu:-)

Uznávám ale, že když se vcítím do pasivní role "pacouše", tak ta covidová hrozba je ve srovnání s morem nebo tyfem dost neuchopitelná, něco jako vzdálený gamma - záblesk nebo jed bez chuti a zápachu. Za těchto okolností sdílím Tvůj úžas nad všeobecným podvolením se autoritám v první fázi pandemie. Mám na to pár vysvětlení:

1) Je možné, že se jedná o instinktivní chování, zakotvené ještě ve "starém mozku", evoluční adaptace na setkávání se s podobnými viry: kdo uposlechnul příkaz alfa - samce, mrsknul ocasem a zalezl do nory, přežil a rozmnožil se. Může se třeba jednat o stereotypní reakci primátů na určitý typ hrozby, pokud dosáhne kritického prahu intenzity, atd.

2) Masmédia ukázala masové hroby a chladírenské vozy v Novém Yorku, selekci nemocných ve Španělsku a Itálii - selekci na ty co se ještě pokusí léčit a na ty ostatní, předem odsouzené k smrti - jako "hnízda raněných" na polích u Verdenu... A ve výsledku zpracovala psychologie davu: a to je to, co ve skutečnosti omezuje naši svobodu, nikoliv sám virus (jak jsem zjednodušeně tvrdil), a už vůbec ne vlády národní, federální nebo eurokriptovlády... A to je věc, výzkum které by se měl finanancovat více než klimatologie - protože ten efekt byl celosvětový! A dříve nebo později se mu podvolí každý - diktátor Lukašenko i liberál Boris Johnson.

V. Klepetko 4.8.2020 2:01

Když si to uvědomíme a pochopíme souvislosti, tak se nám možná podaří uchovat si více svobody, než když budeme demonstrovat proti diktatuře Macronů a infikovat se navzájem virem z RNA i virem zoufalství... Naučíme se s tím virem žít. Trochu méně peněz a globalizace, trochu méně svobody... Zní to smutně, jsme vyháněni z ráje, který jsme vůbec nevnímali že ho máme a teď zase nedokážeme pochopit, že není cesty zpátky! Někteří pofňukávají, další vztekle pálí pneumatiky, Martin Mařák hledá a nachází nepřítele a já říkám že i tak je ten život krásný, dobrý člověk ještě žije, a vůbec - je otázka zda vnější omezení nemají potenciál naši vnitřní svobodu naopak posílit! Wu-wei?

J. Anděl 4.8.2020 10:45

Ahoj Vladimíre, dobré ráno. To je mi líto, žes to musel psát znovu.

Myslím, že si rozumíme, zcela souhlasím. Ano, spojení nového - masmédií - a starého - instinktu v poměrně unikátním celoplanetárně propojeném prostředí. A tím zrození něčeho, čemu nedokáží vzdorovat ani Lukašenkové, Johnsonové nebo Trumpové. Jen se tomu někteří dokáží lépe přizpůsobit, jako surfař velké vlně (uvedu dva příklady, kteří tak na mě působí, nemusíš souhlasit, není to tak podstatné: Babiš nebo Putin).

Myslím, že tato nová situace obecně nahrává bezbolestnému přechodu na onu páně Mařákovu "třetí" (čínskou) cestu a zároveň tím zajímavý vývoj člověka a jeho vědomí. Psal jsem o tom právě i v souvislosti s jakousi ztrátou svobody a napojením se na informační systémy (přelud volby výběrem z variant našeptávače).

Ale když to nebudou řídit a kontrolovat, jak i sám tak trochu píšeš (ne přesně takhle, omlouvám se za ohnutí), ani národní, ani federální nebo kriptovlády, nýbrž sám "virus" - neboli jakási informační událost - kdo nebo co bude řídit ty informační události? Umělá inteligence pana Pivody? Která "ožije" na pozadí sociálních sítí a obrovských databází voleb, preferencí, fotek, videí a zvuků, aby nás navzdory vlastním snahám učinila šťastnými?

Netvrdím, že mám pravdu, jen nahlas spekuluji, provokuji. Pravda je, že nevím, co si o tom myslet, jsem zaskočen, překvapen. Nemohl bych se tedy sebrat a jít demonstrovat proti totalitě národních vlád - z mnoha důvodů, hlavně proto, že nevím, co je realita (mám pochybnosti o realitě covidu, ale mám pochybnosti i o názoru, že covid není...... to je podstata slova "pochybnosti"), za druhé proto, že ty vlády nepovažuji za viníka, nýbrž taky jen loutku, oběť někoho či něčeho jiného. Jen si nemyslím, že tím něčím je samotný koronavirus fyzicky, to jsem asi chtěl naznačit a v této debatě sám sobě v hlavě ujasnit. Že neřešíme jen hodně životaschopné kuličky s přísavkami, které se rozkutálely po celé planetě. A to mi připadá, že píšeš taky.

V. Klepetko 4.8.2020 12:08

Velmi zajímavé! Dobré poledne, Jindro. Uvažuješ opravdu způsobem, který je mi velmi blízký... Kdo nebo co řídí ony "informační události"? Bude to asi jakýsi přirozený proces, řízený vnitřními zákony psychologie davu- něco jako chování hejna ptáků nebo sardinek, vzpomínáš na knížku "Osamělý dav" Davidav Reismana?

Mám obavy, že v důsledku rozvoje sociálních sítí nám tu v tomto ohledu vzniká zcela nová kvalita, když ty sítě a na ně navazující masmédia fungují jako substituce - obrazně řečeno - 75% genetické příbuznosti včelích supersester a člověik se začíná posouvat někam směrem k eusociálnímu hmyzu :-)

Vlastně proto celý ten koncept sociálních sítí nemám rád. Mění pravidla hry, která u našich předků platila statisíce a možná miliony let, měníme se jako Flégrova populace v období plasticity, zamrzlá evoluce rozmrzla, a jak bude vypadat pokročilejší fáze této změny, jak budeme vypadat my? Co když jako Greta Thunbergová? Kam nás až dovedou ty intrakoitální twitty a-tergo s mobilem na zádech partnerky? :-)

J. Anděl 4.8.2020 13:11

Tos mi tedy naložil zajímavých referencí, pěkně děkuji :-).

Opravdu.

Reference neznám a rád si prostuduji (už jsem si dohledal, o čem píšeš :-)). A budu přemýšlet, co vlastně přesně znamená, že bychom vypadali jako Greta Thunbergová. Máš na mysli její diagnózu?

V. Klepetko 4.8.2020 16:08

Ne, ten její kukuč :-)

J. Anděl 3.8.2020 14:17

Článek s příběhem slečny z Techtle Mechtle je dobrým příkladem, že asi prostě není zdravý být součástí sociálních médií. Jenomže jde to vůbec?

Asi jak u koho, já se bez socsítí obejdu. Někteří lidé hůř. Někteří je dokonce potřebují k podnikání.

To je pak ovšem celý GDPR prd platný. K čemu vám je, že má třeba vaše pojišťovna povinnost smazat si váš telefon z databáze, když vás můžou vláčet po socsítích kamenující davy? A žádná norma proti kamenujícím davům účinná není. Ať jde o davy pohoršené virovou nákazou, nebo domnělým otrokářstvím dávných generací.

J. Anděl 3.8.2020 14:18

Odhaduji, že jsem to chtěl dát spíš pod úvodník, tak pardon :-).

P. Zinga 3.8.2020 13:59

Už je to tady: Budou demonstrace proti vládním omezením v Německu zakázány? Na rozdíl od "dobrých",demonstrací, jako na podporu černejch?

https://www.faz.net/agenturmeldungen/dpa/debatte-ueber-demonstrationsrecht-entfacht-16887674.html

P. Zinga 3.8.2020 13:43

Jak tak brouzdám německým internetem, narazil jsem na otázku: KOLIK (protivládních) demonstrantů TAM BYLO?! 20 000 nebo 200 000?

Můžete hádat, kdo tvrdí menší číslo...

A. Renjascu 3.8.2020 12:57

Rozumím pane Mařáku vašemu nadšení pro EU, sám jsem byl (stále jsem) fanda EHS , ale řekněte mi kdy naposledy přišla EU s nějakou vizí či nějakým velkým projektem, který byl tak skvělý, že k jehož prosazení (a to nemluvím o jeho popularitě a přitažlivosti mezí většinou obyvatel EU) nemusela EU lhát, podvádět a porušovat vlastní pravidla a zásady. Skutečně věříte tomu, že může vzniknout něco opravdu dobrého, když to má tak prohnilé základy? Opravdu věříte tomu, že EU je projekt, který si obyvatelé jednotlivých zemí EU přejí? Pak určitě budete příznivcem referenda (nejen o setrvání či vystoupení, ale i k jednotlivým skvělým projektům), aby se mohlo všem skeptikům vytřít zrak a posilnit pozici EU.

S. Novák 3.8.2020 13:25

A. Renjascu............R^R^R^!!

M. Mařák 3.8.2020 13:28

Nejsem odpůrcem referenda a v podstatných záležitostech je jeho role opodstatněná.

Co se týče EU, tak v době velkých globálních bloků je její existence podle mne žádoucí, je také pravdou, i když je to neustále zlehčováno, že je lepší společně žít v nadstátním útvaru, než mezi sebou válčit.

Evropská civilizace měla a doposud má co světu ukázat a EU s její formou třetí cesty mezi kapitalismem a socialismem (sociálně tržní hospodářství) považuji za výborný kompromis. Pro mne moc nalevo, pro jiné (většina), zase moc napravo, ale tak to již v demokracii bývá. Není rozhodně dokonalá, ale je to dáno její výplní, tedy tím, co občané navolí doma a do EU.

Nečekám od EU nějaké velké projekty, stačí mně, když bude i nadále fungovat a svým tempem se zvolna posouvat k evropské federaci.

A. Renjascu 3.8.2020 13:52

Rozumím vašim argumentům a považuji je za relevantní. Domnívám se však, že váš základní omyl spočívá v domněnce, že těchto cílů lze beztrestně a bez následků dosáhnout velice nečestnými prostředky a proti vůli obyvatel. Koncept EU začíná být příliš podobný konceptu RVHP, který podvazuje iniciativu obyvatel i průmyslu, přiděluje předepsané role jednotlivým zemím, prosazuje vůli silnějších na úkor slabších, udržuje při životě nekonkurenceschopné projekty a firmy, omezuje salámovou metodu nejen svobodu jednotlivých zemí, ale především jejich obyvatel a podobně jako RVHP nemá alternativu a ani o ní nediskutuje. A to nemluvím o tom, že na životní úroveň svých obyvatel si půjčuje od jejich vnuků a pravnuků, migrační či dotační politice atd... Máte li prohnilý základ nemůžete stavět skvělou stavbu. Spadne to né proto, že jste udělali ošklivý pokoje či omítku, ale protože to nedrží tam dole. Stavět na písku můžete kůlnu, ale né dům, to je statika...

A. Renjascu 3.8.2020 14:18

Dodatek:

Paradoxně největšími nepřáteli EU nejsou její odpůrci, ale její nekritičtí příznivci včetně těch co nevidí alternativu. Tito příznivci brání změnám v chodu a fungování EU, jsou to oni, kdo nepochopili nechuť k EU u mnohých obyvatel Británie a to i u těch, kteří nakonec hlasovali pro setrvání v EU. Nepochopili, že Britům nevadí samotná myšlenka EU, ale nedemokratické způsoby EU. Tito příznivci ani nechápou, že ti co kritizují EU nejsou ve velké míře odpůrci této myšlenky, ale toho, jak tato organizace funguje. Nakonec třeba i ODS zničili především její nekritičtí příznivci (žel sám jsem k nim patřil), kteří si dlouho nedovedli představit alternativu a volili jí až do hořkého konce, kdy se z ní stala zcela levicová a liberální nevolitelná strana.

J. Kanioková 3.8.2020 15:05

1*****