Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Zdeněk
Stará auta
Jsem ročník 1939 a mohu s určitostí prohlásit, že si pan Neff nevymýšlí v ničem. Například nákladní atomobil Praga jezdil na Šluknovsku určitě ještě v roce 1949, do doby než ho soukromému dopravci soudruzi z Bratrstva rudé pracky sebrali. I náš taxikář jezdil s Oplem na svítiplyn. Velká láhev v kufru na zádi vozu, vyčnívala ventilem z otvoru na boku kufru a sváděla nás hodné hochy, zavírat ji při každé příležitosti, hlavně před rozjezdem vozu.
Jaromir Hromádka
dopyt tak řikajic latinský
vážení čtenáři...dlouhá léta jsem se domníval že značka K + B + M znamená Kašpar atd. tedy jakási to jména králů nebo kýho výra. Ale nedávno jsem kdesi četl a já nedbalec...nezaznamenal kde, že to jaksi latinsky znamená pokoj tomoto domu. Tak vrhám dotaz na hlavy chytré, já měl ve škole deskriptivní geometrii zatímco pan p.t. Ondřej Neff byl ještě devítiletý ogárek.
Nemo
Re: dopyt tak řikajic latinský
"Svátek Tří Králů odjakživa doprovázely různé lidové zvyky. Ve střední Evropě je zažité žehnání domů, při němž se na dveře svěcenou křídou píší písmena C+M+B, u nás v Čechách obvykle K+M+B. Nejsou to ale patrně počáteční písmena jmen "Třech králů": Kašpar, Melichar a Baltazar, jak se lidově traduje, nýbrž zkratka latinského "Christus mansionem benedicat": "Kristus žehnej tomuto domu". "
pop
Trochu off topic
a pamatuje někdo, že na Letné v Kamenické ulici, která byla dlážděná "kočičími hlavami" stala v 50tých, pouze 2 auta? jedno bylo Opel Olympia pana Klímy a druhé Vodník, válečná kořist pana Žížaly. Jinak mezi kostkami ulice rostla docela vysoká tráva, která byla hnojena koníky z modrých poštovních vozů.
Kanuk
K moučným pytlům
Ty asi nebyly jutové, juta je moc řídká, tak na brambory. Moučné pytle byly asi bavlněné, a musela to být hustá tkanina, aby mouka "neprosakovala".
Kanuk
K těm pumpám
teda ručním. Ty nebyly poháněny klikou (kterou se točí) ale pákou (která se kýve sem a tam). Měly dva skleněné válce - odměrné nádoby. Když se jeden válec naplnil, přehodily se ventily, benzin z plného válce tekl do auta samospádem a pumpou byl plněn válec druhý. Přehazování ventilů bylo později automatické, ale je možné, že zpočátku se to muselo dělat ručně.
Kanuk
Auta na dřevoplyn
jezdila za války, pár let po válce, ale že by jezdila v 50. letech se mi nějak nezdá. Benzin byl sice na příděl, jeden čas byl dvoubarevný (nevím, jak se tyto "vlastnosti" překrývají časově), ale dřeváky zanikly dost brzo po válce.
albert Stránský
auta 50.léta
Rád něco doplním o autech 50. let.Jsem narozen 1946 tedy podobné zkušenosti jako p. Neff. Já mám v paměti první auto Tatra 87. Otec koupil v r. 53 auto Jawa 700( licence DKW). krásné autíčko , se kterým jsme do r. 56 jezdili na výlety . V r. 56 jsme měli už ruskou pobědu, to byla krásná kára, ve které bylo v zimě tak teplo, že když nám doma netopili, jeli jsme se ohřát. Pamatuji dále na krásné sedany, které mě fascinovaly krásnou palubní deskou, jezdili jsme s nimi jako pražskými taxi vozy, které byly tehdy dostupné všem a neokrádali.Co mne jako motoristického fandu ale nejvíce fascinovalo, byl citroen ID19( s hydropérováním), ten jsem viděl poprvé v r. 56 v Budějicích a pak nádherná Tatra 603, to byly snad najfantastičtější vozy té doby.Bylo toho moc, ale hlavně auta jsme vnímali tehdy opravdu jako něco fascinujícího a rozumněli jsme jím i technicky a uměli si je opravit. Dnešní tlachání o autech jde už jen po povrchu, protože jim jen málokdo rozumí nedejbože je miluje.
cipísek
Re: auta 50.léta
Pobědy pamatuji - on to byl vlastně okopírovaný Opel.Poláci to dělali pod názvem Warszawa.
divitel
Já si vzpomenu.
Poprvé jsem jel autem Škoda 440 Spartak, řízeném panem architektem Gočárem, synem to věhlasného GOČÁRA. V autě byla též moje maminka a paní Renata Gočárová, manželka výše uvedeného. Jelo se "na Dobříš", tedy ke spisovatelům.
JosKrej
I ten blbej policat...
1) Neznám policistu, který by byl jiné národnosti než české... Vím, že policejní školství musí mnohdy odstraňovat nedostatky školství základního...
2) Policajti byli za I. republiky a nebyl problém střelby do lidí. Není to dnes naopak?
3) Emigroval bych. Vím kam, nemám za co...
JaS
Re: I ten blbej policat...
Jo, střelbou do lidí se zabýval tatíček Masaryk, co byl prvním československým prezidentem (tak jsme se učili ve škole).
J.G. Pašek
Jak tak koukám, křiklouni, pacholkové a podkoní nesahají Pithartovi po kotníky . . . .
Nemo
Re: Jak tak koukám, křiklouni, pacholkové a podkoní nesahají Pithartovi po kotníky . . . .
A jak to souvisí se starými auty?
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz