Neděle 16. listopadu 2025, svátek má Otmar
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zdeněk

7. 1. 2009 22:38
Stará auta

Jsem ročník 1939 a mohu s určitostí prohlásit, že si pan Neff nevymýšlí v ničem. Například nákladní atomobil Praga jezdil na Šluknovsku určitě ještě v roce 1949, do doby než ho soukromému dopravci  soudruzi z Bratrstva rudé pracky sebrali. I náš taxikář jezdil s Oplem na svítiplyn. Velká láhev v kufru na zádi vozu, vyčnívala ventilem z otvoru na boku kufru a sváděla nás hodné hochy, zavírat ji při každé příležitosti, hlavně před rozjezdem vozu.

0 0
možnosti

Jaromir Hromádka

7. 1. 2009 21:43
dopyt tak řikajic latinský

vážení čtenáři...dlouhá léta jsem se domníval že značka K + B + M  znamená Kašpar atd. tedy jakási to jména králů nebo kýho výra. Ale nedávno jsem kdesi četl a já nedbalec...nezaznamenal kde, že to jaksi latinsky znamená pokoj tomoto domu. Tak vrhám dotaz na hlavy chytré, já měl ve škole deskriptivní geometrii zatímco pan p.t. Ondřej Neff byl ještě devítiletý ogárek.

0 0
možnosti

Nemo

7. 1. 2009 22:12
Re: dopyt tak řikajic latinský

"Svátek Tří Králů odjakživa doprovázely různé lidové zvyky. Ve střední Evropě je zažité žehnání domů, při němž se na dveře svěcenou křídou píší písmena C+M+B, u nás v Čechách obvykle K+M+B. Nejsou to ale patrně počáteční písmena jmen "Třech králů": Kašpar, Melichar a Baltazar, jak se lidově traduje, nýbrž zkratka latinského "Christus mansionem benedicat": "Kristus žehnej tomuto domu". "

0 0
možnosti

pop

7. 1. 2009 20:56
Trochu off topic

a pamatuje někdo, že na Letné v Kamenické ulici, která byla dlážděná "kočičími hlavami" stala v 50tých, pouze 2 auta? jedno bylo Opel Olympia pana Klímy a druhé Vodník, válečná kořist pana Žížaly. Jinak mezi kostkami ulice rostla docela vysoká tráva, která byla hnojena koníky z modrých poštovních vozů.

0 0
možnosti

Kanuk

7. 1. 2009 19:21
K moučným pytlům

Ty asi nebyly jutové, juta je moc řídká, tak na brambory. Moučné pytle byly asi bavlněné, a musela to být hustá tkanina, aby mouka "neprosakovala".

0 0
možnosti

Kanuk

7. 1. 2009 19:16
K těm pumpám

teda ručním. Ty nebyly poháněny klikou (kterou se točí) ale pákou (která se kýve sem a tam). Měly dva skleněné válce - odměrné nádoby. Když se jeden válec naplnil, přehodily se ventily, benzin z plného válce tekl do auta samospádem a pumpou byl plněn válec druhý. Přehazování ventilů bylo později automatické, ale je možné, že zpočátku se to muselo dělat ručně.

0 0
možnosti

Kanuk

7. 1. 2009 19:11
Auta na dřevoplyn

jezdila za války, pár let po válce, ale že by jezdila v 50. letech se mi nějak nezdá. Benzin byl sice na příděl, jeden čas byl dvoubarevný (nevím, jak se tyto "vlastnosti" překrývají časově), ale dřeváky zanikly dost brzo po válce.

0 0
možnosti

albert Stránský

7. 1. 2009 15:45
auta 50.léta

Rád něco doplním o autech 50. let.Jsem narozen 1946 tedy podobné zkušenosti jako p. Neff. Já mám v paměti první auto Tatra 87. Otec koupil v r. 53 auto Jawa 700( licence DKW). krásné autíčko , se kterým jsme do r. 56 jezdili na výlety . V r. 56 jsme měli už ruskou pobědu, to byla krásná kára, ve které bylo v zimě tak teplo, že když nám doma netopili, jeli jsme se ohřát. Pamatuji dále na krásné sedany, které mě fascinovaly krásnou palubní deskou, jezdili jsme s nimi jako pražskými taxi vozy, které byly tehdy dostupné všem a neokrádali.Co mne jako motoristického fandu ale nejvíce fascinovalo, byl citroen ID19( s hydropérováním), ten jsem viděl poprvé v r. 56 v Budějicích a pak nádherná Tatra 603, to byly snad najfantastičtější vozy té doby.Bylo toho moc, ale hlavně auta jsme vnímali tehdy opravdu jako něco fascinujícího a rozumněli jsme jím i technicky a uměli si je opravit. Dnešní tlachání o autech jde už jen po povrchu, protože jim  jen málokdo rozumí nedejbože je miluje.

0 0
možnosti

cipísek

7. 1. 2009 16:47
Re: auta 50.léta

Pobědy pamatuji - on to byl vlastně okopírovaný Opel.Poláci to dělali pod názvem Warszawa.

0 0
možnosti

divitel

7. 1. 2009 15:18
Já si vzpomenu.

Poprvé jsem jel autem Škoda 440 Spartak, řízeném panem architektem Gočárem, synem to věhlasného GOČÁRA. V autě byla též moje maminka a paní Renata Gočárová, manželka výše uvedeného. Jelo se "na Dobříš", tedy ke spisovatelům.

0 0
možnosti

JosKrej

7. 1. 2009 14:20
I ten blbej policat...

1) Neznám policistu, který by byl jiné národnosti než české... Vím, že policejní školství musí mnohdy odstraňovat nedostatky školství základního...

2) Policajti byli za I. republiky a nebyl problém střelby do lidí. Není to dnes naopak?

3) Emigroval bych. Vím kam, nemám za co...

0 0
možnosti

JaS

7. 1. 2009 17:57
Re: I ten blbej policat...

Jo, střelbou do lidí se zabýval tatíček Masaryk, co byl prvním československým prezidentem (tak jsme se učili ve škole).

0 0
možnosti

J.G. Pašek

7. 1. 2009 13:28
Jak tak koukám, křiklouni, pacholkové a podkoní nesahají Pithartovi po kotníky . . . .

http://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Pithart

0 0
možnosti

Nemo

7. 1. 2009 13:57
Re: Jak tak koukám, křiklouni, pacholkové a podkoní nesahají Pithartovi po kotníky . . . .

A jak to souvisí se starými auty?

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz