23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vladík 21.1.2006 14:49

7. pád

7. pád: (s) kým, (s) čím   -  na rozdíl od z koho, čeho
Mysch 20.1.2006 12:34

tak do toho nemontujte estébáky

sim, ja ne.
to voni si zacali.
Klokan 19.1.2006 13:18

Jezdit v zimě na doraz je hazard!

Není nad to zůstat v zácpě na dálnici v minus 15stup. bez možnosti si zatopit kvůli prázdné nádrži :((
Fotřík 19.1.2006 12:49

Nikdy nejezdí na doraz

Od mládí vím, že je třeba myslet na zadní kolečka a vždy dopňovat - nejen benzin, ale i jídlo - když už je tam málo. A proto se neždímej, myslí dopředu a hlavně udrž si klidnou hlavu. Znamená to raději číst bláboly p. Neffa, než poučení různých politiků  - zde si dosaď jméno z naší přebujelé politické scény.
Jura Jurax 19.1.2006 11:41

No jo,

vyměkáváme. Za bolševika byla pumpa otevřená po osmé večerní jev vzácný, vyskytující se tak v Praze a některých dalších velkých městech a semtam na dálnici; po desáté večerní to bylo ještě horší. Takže chauffeur musel dbát na patřičnou hladinku v nádrži a vážit denní dobu a předpokládanou vzdálenost k ujetí. A mít kanystr nouzák (nejlépe plný). Dnes je na každé dědině pumpa a nezřídka nonstop ...
 
No ale zas býval levný benzín ...
optimistický skeptik 19.1.2006 12:06

Re: No jo,

Nebýval levný benzin. Při průměrném platu 2800 Kčs stál 12 Kčs, takže jste si mohl koupit 233 litrů. Dnes je průměrný plat 19000 Kč a za 28 Kč si můžete koupit 678 litrů. Jak to tedy je?
Jura Jurax 19.1.2006 12:42

Re: Re: No jo,

No, ono záleží, jak daleko pamatujete. V roce 1970 jsem kupoval do mašiny normal s olejem za 2,50 Kčs; až do ropné krize počátkem let osmdesátých se benzín držel pod 4 Kčs, nemýlím-li se; nevzpomínám si už přesně, kdy se zdražil na 12 Kčs, ale mám dojem (možná mylný),  že to bylo až po plyšáku. 
optimistický skeptik 19.1.2006 13:07

Re: Re: Re: No jo,

ale pamatuji, pamatuji. Benzin normal stál 2.10 ale já jsem měl stipendium 1200.- a také jsem jezdil. Opakuji: Teď je nejlevnější benzin v mém životě.
Jura Jurax 19.1.2006 17:46

Re: Re: Re: Re: No jo,

Nechci to protahovat, ale v roce 1976 jsem měl 2100 brutto - akorát na 1000 litrů; mám dojem, že tehdy byl průměr tak ty 2000. Dnes jsem na tom pravda o dost líp - ale na průměrný plat to vyjde hůř.
 
Zase mne tehdy skůtr Tatran vyšel na 3 brutto platy ...
 
Ono tehdy byl obecně levný benzin víceméně všude - ta láce nebyla zásluhou strany a vlády. Ropné šoky měly teprve přijít.
Mysch 19.1.2006 18:15

no,

ja ho kupoval za dvepade.
MLOK1 19.1.2006 11:00

NÁMĚT PRO PHYSIKY.

Když jsem u Trabanta kontroloval plastovou tyčkou, kterou jsem těsně před měřením otřel hadrem, stav benzinu v nádrži, všiml jsem si zajímavého jevu. Mezi plechovým hrdlem nádrže a měrkou se objevovaly tenounké jakoby nitky, nejspíš kondensovaného paliva. Že je ve hře statická elektřina tyčky nabité otřením hadrem, to je pochopitelné. Ale ty "nitky", tomu nerozumím.
Ladislav N. 20.1.2006 0:10

Re: NÁMĚT PRO PHYSIKY.

Buďte rád, že to nebouchlo! ;-) Jeden z pravděpodobných výkladů může být, že vzniklo elektrické pole mezi opačně nabitými předměty s vysokým rozdílem potenciálu (vysoké napětí) a po "siločárách" putovaly elektricky nabité částečky paliva...
solitér 19.1.2006 10:14

pumpy

S pumpami je to v našem městě jako s lékárnami.Dvanáctitisícové městečko-4 pumpy,z toho 3 otevřeny non-stop.4 lékárny-poslední z nich otevřena před třemi týdny.Takže úplný komfort.Problém je,že pokud v těchto zařízeních promluvíte česky tak se stáváte zákazníkem druhé kategorie.Ona totiž ta hranice s Německem vede již na kraji města....
Hnyk 19.1.2006 9:46

Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.

A za čechokapitalismu se jim vede asi ještě líp, strach o existenci mít nemusí. Jak jinak by si mohli dovolit hned u tří pump mít v noci zavřeno a nemít ani prodej na automat.
ptakopysk 19.1.2006 10:18

Re: Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.

svatá pravda. kdyby těm pumpám šéfovali sudetští Němci, tak by bylo furt otevříno a všude byl ordnung a žádnej bohmische schweinerei
Hnyk 19.1.2006 11:15

Re: Re: Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.

To se zas jeden snaží bejt ftipnej.  Ptakopysku, běžte si raději poslechnout Vašeho pana prezidenta, až zase bude švadronit o neviditelné ruce trhu. 
ptakopysk 19.1.2006 11:35

Re: Re: Re: Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.

vám se taky člověk nezavděčí :o)
Mysch 19.1.2006 18:19

no pysku s ptakem

pumparum tenkrat sefovali jednoznacne estebaci. jestli sudetsti opravdu nevim. a dostat se na pumpu, stalo hodne prumernejch mesicnich platu, a podpis spoluprace k tomu.
ptakopysk 20.1.2006 7:25

Ale myscháku

Hnyk přece nepíše o tenkrát, ale o současném schweinerei v čecháčkovském kapitalismu, tak do toho nemontujte estébáky :o)
Jirka H. 19.1.2006 9:22

Kanystr

Holt se časy změnily, taky pamatuju, že dřív byl kanystr běžnou výbavou vozu. Lady hlavně na 10l  kanystr měly přímo v kufru místo i s řemínkama na upevnění, jako jsou dneska místa třeba na rezervu. Jenže v těch moderních polstrovaných kufrech mít "volně pohozený" kanystr, to se mi moc nezdá...
Ovšem teď i poslední Škodovka nejen má červenou výstrahu, ale ukazuje odhad, kolik ještě na nouzový zbytek dojedu km. Pro notorické lenochy doporučuju ten bzučák, co na docházející benzín ve Škodovce upozorňuje při startování upravit tak, aby při červené kontrolce pištěl trvale. To by nikdo psychicky nevydržel a na zbývajících 60 km ještě v současné ČR vždycky nějaká pumpa je...
Tintěra 19.1.2006 9:19

Jak může Neff

něco psát s tak příšernou češtinou? Viz titulek!
Fallowa 19.1.2006 10:30

Re: Jak může Neff

Vy jste se ještě nikdy nepřeklepl?Právě mě napadl nový výraz p.Neffa pro komentátora - kecátor...
Fotřík 19.1.2006 12:53

Re: Jak může Neff

Asi nestudoval češtinu, ale novinařinu - a to je chátra divná - viz expremiér
Fallowa 19.1.2006 9:07

Nevím jak kdo,

ale já bych předpokládala,že non stop otevřené pumpy jsou ve velkých městech a u dálnice,takže než bych vyjela mimo město,zkontrolovala bych stav benzinu.
M.Slon 19.1.2006 8:44

To chce jednu pěkně výstražnou!

Taky jsem jezdíval na benzinové páry, ovšem jednou mně to vyšplouchlo ve středním Švédsku, kdy jsem se kochal prosincovou krajinou a došly mi i ty páry.Cesta k pumpě byla nezapomenutelná, dlouhá a studená. Nazpátek k autu mně sice dovezl ochotný pumpař(!), ale od té doby si dávám sakra pozor a jak mi ukáže budík míň jak půl nádrže, opotím se a začnu nervózně pokukovat po pumoě.
Netřeba 19.1.2006 6:52

Je to obyčejná blbost nebo blbost ještě větší?

V zimě jezdit autem a mít jenom smrad v nádrži?!  Koho by napadlo, že když už svítí kdo ví jak dlouho oranžové hladové oko, že je možné se optat alespoň kolemjdoucího, co to znamená? Když už Ljuba nezajede rovnou do servisu.
ptakopysk 19.1.2006 8:26

Re: Je to obyčejná blbost nebo blbost ještě větší?

kdybyste byl línej tak jako třeba já, tak by se vám to stávalo zhusta. Mám nějak rozbitej ten vochcapekulární čurapajzlík v nádrži. Budík mi ukazuje od plné nádrže asi do čtvrtky. Tam se zasekne a pak najednou spadne prázdnou. No a když se tohle stane na dálnici, třeba v tom hnusným úseku za Jihlavou, kde jsou pumpy od sebe asi padesát kilometrů, tak to auto postrkuju i vočima abych měl nízkou spotřebu :o) Vždycky si říkám, že až přijedu domů, tak to musím spravit, ale když je plná nádrž, tak nějak není motivace, pak není čas, pak se mi nechce...
Netřeba 19.1.2006 8:33

Re: Ptakopysku.

Měl jsem kdysi zahraniční vozidlo zn. Trabant. Tam nebylo žádné hladové oko, ale výrobce dodával měrku z umělé hmoty, která se strčila do nádrže a odečetly mokré rysky. Když jsem tuto měrku ztratil, používal jsem klacek s vypilovanými ryskami. POZOR: bez kůry, ucpávala karbec.
Škoda, že dnešní hrdla nádrží bývají všelijak zalomená. Klacek většinou nejde použít. Zbývá profláknutá varianta s kanystrem v kufru. Jak nesofistické!
ptakopysk 19.1.2006 9:36

Re: Re: Ptakopysku.

kamarád šachista míval v haubně Trabanta vyvrtanou díru, ve víčku nádrže taktéž a v nádrži plavala do kusu korku zabodnutá pletací jehlice. Podle vyčnívání jehlice z haubny věděl, kolik benzínu je v nádrži. S tímto démonickým strojem naloženým dalšími dvěma či třemi šachisty brázdil zimní krajinu v distriktu Ledeč n.S. a probíjel se závějemi, ledovkami a sněhovými jazyky, aby se účastnil šachových soutěží v nedozírných dálavách Kolína, Českého Brodu, či Pardubic. Od té doby nepovažuji šachisty za podivíny pospávající u divně kostkovaného stolu, ale za adrenalinové sportovce a celé muže, či ženy.
šimon klein 19.1.2006 10:09

Re: Re: Re: Ptakopysku.

no to musel být adrenalínový filuta a navíc feťák na benzín a hlavně asi jezdit na nekuřácké šachové bitvy.....