18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pegas 13.3.2007 0:00

Re: Re: Jina forma zivota

Ano... špatně by se psaly vzorečky

kanuk 5.1.2006 11:15

Re: Re: Re: Re: Kolik vesmíru známe?

The shift observed agrees with -4,92x10e-15, the predicted gravitational shift for this "two-way"height difference. Expressed in this unit, the result is
(delta v)exp/ (delta v)teor = +1,05 +- 0,10
where the plus sign indicates that the frequency increases in falling, as expected.
Apparent weight of photons, R.V. Pound and G.A. Rebka, Jr. Physical Review Letters 4, 1960, s. 337.
Tento výsledek se mi zdá být dost vzdálený od přesnosti 10e-16.
Jiná citace:
It seems fair to describe the present results as confirming the prediction based on the principle of equivalence to a precision of about 1%....
...The present experiment is unableto distinguish between frequency changes and velocity changes, for example.
Effect of gravity on gamma radiation, R.V. Pound and J.L. Snider, Physical Review 140, 1965, s. B 788.
Nerad bych křivdil pp. Tomovi a Jirkovi, ale domnívám se, že jsem dělal experimentální fysiku v době, kdy oni byli ještě na houbách. Nar. 1926.
Ruda Mentzl 5.1.2006 6:20

Re: Re: Re: Pane Neffe, dovolte, abych vám pogratuloval.

Takhle původní výrok nestál. Ten zněl: "80% něčeho neznám". To je jediná jistota, kterou mám. O zbylých dvaceti procentech se vůbec nemluvilo, nemohu tedy prohlásit, zda je znám či nikoli.
Lubos 4.1.2006 21:25

Re: Jak to, že vesmír neznáme!

Ze by Penrosuv "Guide to Reality ..." - to teda nevim, vyslo to pomerne nedavno a je to velmi tezke cteni o kvantove mechanice, komplexnim poctu a topologii ... no kdyz ale myslite, tak ja se pripojuji: v Penrosovi je vse (a pokud ne, tak si vezmete Hawkingse, je taky dobry ...)!
JWP 4.1.2006 21:00

Re: Re: Re: Pane Neffe, dovolte, abych vám pogratuloval.

Příteli, těch třetí možností je mnoho, jen namátkou:
a) teorie (S. Hawking neustále obměňuje a rozšiřuje Einsteinovy také vlastně jen teorie.)
b) předpoklad, prognostika (bohužel to slovo je zprofanované kvůli jednomu pánovi) 
c) tušení (vím, že duše mrtvých se nemůžou projevovat, ale nevím, jestli je to případně fakt možné. Tuším, že to může být jinak. Znám, neznám, tuším...)
d) názor - člověk nezná svou míru v alkoholu a zná argumenty, že alkohol mu škodí. Nicméně - ačkoli zná i nezná (já vím, to je trošku jiný případ), stejně je pro něj rozhodující jeho názor (na cigára, pivo, jointa...)
e) výklad - právnící a soudci jednají přesně v rámci třetí možnosti - tady snad není třeba komentáře. Stačí noviny a TV zprávy.
 
To jen tak, aby řeč nestála
Jirka 4.1.2006 20:19

Re: Re: Re: Kolik vesmíru známe?

Modrání světla při pádu do gravitačního pole (Poundův-Rebkův experiment, 1960) máme změřený s přesností právě okolo 10e-16.
Jara Cimrman 4.1.2006 19:11

Re: Ke kontaktu už došlo,

...kontakt jsem o silvestru skutecne zorganizoval, byla to parada, pri tom jsem objevil i ctvrtou a patou dimenzi.....Vas Jara Cimrman, cestovatel galaktik
Venkovan 4.1.2006 18:56

Ke kontaktu už došlo,

Soudruh Paroubek je v kontaktu.Po volbách je uvidíme v parlamentu.Měl byste lépe sledovat projevy a rozhovory soudruha premiéra.Vzpomeňte si jak dopadl nadporučík Lukáš!
G. Pašek 4.1.2006 16:27

Re: Dotaz

" . . . . názory (tu zprava, tu zleva...) které zastávali."
 
A někteří mimizozemsťané sedí na plotě  "Já neříkám tak ani tak, ale na moje slova dojde."
 
PS
Mě zajímají zemšťani a ne mimizemšťani . . . . . 
 
Genius matematik Gaus navrhoval rozdělávat velké ohně na sahaře, aby o nás věděli mimozemšťani . . . .  vědec vyžaduje hlubokou koncentraci a tak když lékař vyšel z ložnice oznámit Gausovi, že jeho manzelka umírá a nemá dlouho žít, Gaus mávnul rukou "Řekni jí ať chvilku počká až ten problém spočítám."
Kanuk 4.1.2006 15:32

Re: Re: Pane Neffe, dovolte, abych vám pogratuloval.

Jedna možnost je, že něco znám. Druhá, že to neznám. Jaká je ta třetí? Že to je imaginární?
Jimmi 4.1.2006 15:30

Re: Dotaz

Kanuk 4.1.2006 15:19

Re: Re: Kolik vesmíru známe?

To by mne zajímalo, jak teorie relativity byla potvrzena na 16 řádů. když normální fysikální měření (čas, délka, hmota) dokážeme změřit s bídou na 10 řádů. 
Mablung 4.1.2006 13:30

Re: Re: Jak to, že vesmír neznáme!

Také si myslím že je mnohem přesnější než již zmiňovaná bible ;-)
dvd 4.1.2006 13:17

A ještě citát

z Jaroslava Haška: cenzor je vůl.
dvd 4.1.2006 13:16

Dotaz

Tak mohu být pyšný: byl jsem POPRVÉ vyškrtnut z diskuze. Vulgární jsem nebyl, vůči E.T. jsem taky resisticky nevystupoval, reklamu jsem nikomu a ničemu nedělal - byl jsem tedy nejspíš urážlivý. Tak to zopakuji: s mimozemšťany jsem se již setkal mnohokráte mezi diskutujícími na Psu, a to bez ohledu na názory (tu zprava, tu zleva...) které zastávali.
jezevec 4.1.2006 12:57

pokud bysme byli ve vesmíru sami

bylo by to kurňa plýtvání místem!
Rudý Baron 4.1.2006 12:01

tak proč se nezúčastnit....

Jedna z možných verzí odpovědi "proč tu ještě pořád nejsou, když to teoreticky možné je..."  zní opravdu tak prostě "protože už tu dávno jsou".
 
Jen si zkuste vzpomenout na příběh "Vzpoura na lodi Bounty" a hned Vás ťukne myšlenečka, že nějaká ta banda "picairnských trosečníků" by tady na Zeměkouli mohla být  !!!!
 
Jaká ?
 
No přece MY....
 
přesněji řečeno, JEJICH zhlouplí a zblbí dávní potomci...  
krmič 4.1.2006 11:49

Re: Re: Re: Luu

Omlouvám se, ano. Ale stejně ji nikdo nečetl! :-)
krmič 4.1.2006 11:46

Re: Re: Tome.

No, jestli to myslíte tak, že lidé vědí, že nějaká bible existuje, tak asi ano. Ale lidí, kteří bibli četli je minimum. Kromě několika málo profesionálů ji snad nepřečetl nikdo. Podobně jako neznám nikoho, kdo by přečetl (celý) Kapitál od Marxe :-)
Netřeba 4.1.2006 11:34

Re: Meliane.

Asi to je škoda. Ale obávám se, že nestihnu přečíst ani nepatrný zlomek toho, co kdy bylo napsáno.
Vědec 4.1.2006 11:13

Kdy?

Až klesnou preference komunistům. JP zavolá domů.
olaf 4.1.2006 11:13

Re: Jak to, že vesmír neznáme!

stoparuv pruvodce po galaxii?
olaf 4.1.2006 11:10

Re: Re: Jina forma zivota

to by mel zodopovedet naky chemik, ale pokud se pomatuju tak se rozpada a komplexnejsi slouceniny na jejim zaklade vubec nejde udelat.
Luu 4.1.2006 10:08

Re: Re: Jak to, že vesmír neznáme!

Já bych se jen dotázala, proč všichni píšete Bibli s malým "b" na začátku? Je to přeci název knihy. Píše se Bible, Korán, Mahábharáta, Dobrý voják Švejk a tak....Pokud se to bude používat přeneseně (např. "ten návod, to je úplná rybářská bible"), ok, dá se to pochopit, ale jinak? Asi to je pozůstatek vnucované neúcty z dob minulých k čemukoliv, co zavání vírou, ne?
 
Luu
jogín 4.1.2006 9:56

Řešení otázky Proč tu nejsou

je strašně jednoduché. Pámbů postavil vesmír tak, aby civilizace na sebe nemohly.
Melian 4.1.2006 9:43

Re: Re: Re: Jak to, že vesmír neznáme!

škoda přeškoda, že neznáte J.R.R. Tolkiena.
Netřeba 4.1.2006 9:26

Re: Re: Jak to, že vesmír neznáme!

Dovolil bych se zeptat, kdy a kým že byla ona kniha "Silmarilion" napsána a kdy byla vydána?
Ikkju 4.1.2006 9:04

Re: Re: Re: Mimozemstane na navstevy buranu nemaji energie/lowe na zbyt..

Ano, momolit je správně. Lit je z latiny kámen, momo znamená rasu momo, tvůrce. Je to něco mezi mumínky a teletubies.
Ruda Mentzl 4.1.2006 8:36

Re: Re: Re: Pane Neffe, dovolte, abych vám pogratuloval.

Z toho plyne, že tu autor článku netvrdil nic o dvaceti procentech a nemělo by se mu to podsouvat na základě nedotažené logiky.
Netřeba 4.1.2006 8:20

Re: Tome.

Dovolím si odporovat. Archimedův zákon nebo Pythagorova věta jsou naprosto triviální záležitosti. Přesto je zná míň lidí, než bibli.
Z toho vyplývá, že interpretace bible je brnkačka.
Spíš to bude tak, že bibli stačí věřit. Fyziku musí člověk pochopit.