Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Raddly 18.6.2007 14:53

hej ty jo

masakrální článek.. sem velkej fanda díla rowlingový.. vypadá to na hodně zajímavý knížky a ještě k tomu, když vyšli dřív než harry.. :-P sem rád, že si budu moct přečíst něco pořádnýho, než přiblblý parodie ve stylo harry trotel..:-D

skřetka 13.6.2007 1:40

potter je lotr nebo l.o.t.r.?!

velmi pekna recenze a vyvolala i plodnou diskusi. pro mne osobne velice zajimave zjisteni jak plagiatorsky fungujou anglicka nakladatelstvi, tipovala bych ze klicovou odpovedi je byznys aneb penize na prvnim i poslednim miste. prijit i s tretim ala Potterem by zrejme od dalsiho autora nebyl problem, ale rozhoduje i velikost tamniho trhu,v Cechach by zrejme nevydali ani Pottera prvniho kdyby s nim prisel nejaky cech;-(.

rozumprd D. 13.6.2007 17:29

Re: potter je lotr nebo l.o.t.r.?!

Ne jenom velikost trhu. Je tady spousta obskurnich blokacnich faktoru, podobne  jako v cely cesky ekonomice. Vysoky dane nicej konkurenci mezi knihkupci, takze ti si mohou uctovat prilis vysoky podil z ceny. Vydavat knihy je tak drazsi a taky riskantnejsi. Cesi taky maji malou kupni silu:(  Ovsem i v Anglii je uz tedka zvykem tisknout v Hongkongu, cesti vydavatele na to pokud vim jeste neprisli...

D. 10.6.2007 19:48

Nee

No, putovní pohár má i Al Bunda, jde totiž o nejklasičtější sportovní rekvizitu anglosaských škol.....Stejně tak prdlí maloměštáčtí Eliotovi-Dursleyovy jsou prastarým syžetem anglický i jiný literatury, tam kopírovali oba. Čarodějnická škola je to samé, o čem jiném pro děti o dětech ve fantasy psát? A hrdina musí mít kamaráda a kamarádku, kteří musí být lehce outsiderští, to je prostě to nejpřirozenější schéma, ke kterému dojde každý druhý, který se bude snažit o tomhle psát....  Rowlingová si taky na žádnou originalitu nehrála, dyk její dílo je právě o opaku. Použila všechny dávno vyzkoušené schémata, která zpracovala tak geniálně, aby se líbili každému.

D. 10.6.2007 20:09

Re: Nee

Mimochodem, Conan byl barbar, pocházející ze severu, potomek králů dávné Atlantidy. Aragorn byl taky barbar ze severu, (rozhodně z neměstského divokého prostředí), potomek králů dávné Atalanté:) Conan bloudil po světě a páchal hrdinské činy, takz byl generálem v hyborských královstvích. Aragorn bloudil po světě a páchal hrdinské činy, byl generálem v Gondoru apod.

Conan udělal převrat a stal se králem, Aragorn udělal převrat (no Denethor se teoreticky oddělal sám, ale bůhví, jak to bylo) a stal se králem, oba tam, kde kdysi sloužili jako generálové.

Conan porazil děsivého poloboha čaroděje, který  se probral po tísiciletích k životu a sebral všechnu možnou sebranku z jihu a východu, aby dobyl hyborská království, dokonce několik čarodějů ve více povídkách, neb Howard někdy kapku postrádal invenci... Aragorn porazil poloboha čaroděje, co se probral po tísiciletích k životu, a sebral z jihu a východu Haradské, Vrchovce,  a všechen ten podobnej černošskej xindl, aby dobyl Gondor. Jeden z Conanových čarodějů měl prsten moci, a Conan podnikl dlouhou cestu, aby získal jakýsi zdroj čarodějovy moci, snad diamant, nepamatuju si už, co to bylo.

Conanovi Cimmeřani jsou vysocí, tmavovlasí a modroocí, potomci lidi potopeného kontinentu, jako Númenorští...

Howard si prohnal hlavu kulí v roce 1936, Tolkien psal kapku pozdějc.....

Pechy 10.6.2007 23:35

Re: Re: Nee

Geniální, Watsone, však v historických dokumentech ani zmínky.

D. 11.6.2007 13:58

Re: Re: Re: Nee

diky za uznani:) v historii toho chybi.....

atet 7.6.2007 9:44

inspirace

Tohle je přece známý fakt a dle mého názoru je to nejděsivější "inspirace" která se dá v tomto žánru najít. On se tenhle autor dokonce pokoušel s JKR soudit, ale neuspěl. Proč asi?

Nicki 6.6.2007 22:13

hmm

moc tomu neverim.. kdyby JKR delala kopii, urcite by se nasli lidi, co cetli prechozi variantu.. a mnohem driv!!! pls opravte me nekdo

Nerous 7.6.2007 0:08

Re: hmm

kdo nevěří, necht si zajde do knihkupectví, vyhledá dotyčné knížky, a na vlastní oči se podívá, kdy v Anglii poprvé vyšlo tohle a kdy vyšly Potterové (je to v nich napsané), samozřejmě že oba autoři mohli psát nezávisle na sobě o tomtéž, akorát že jeden vyšel o deset let dřív, dobrá náhodička:-P

ona se JKR nenechala ,,inspirovat" jen tímhle, ale spoustem dalších knih, které u nás nejsou moc známy (př. v Magickém prameni je hrad plný duchů, kteří nadšeně slouží jeho majitelům...), akorát že tady je to do očí bijící:-P

Zajímavý 7.6.2007 21:12

Re: Re: hmm

že u Rowlingový nakladatelům nijak nevadilo, že se inspirovala knihama, který na trhu už byly. Jenže u nás když někdo napíše něco, co jenom trochu vypadá "potteroidně", tak je skoro za vyvrhele. :-))))